Якщо ви хочете зрозуміти, як запустити свій сайт, але ніколи раніше не займалися подібним, то ця стаття для вас. На вас чекає детальна покрокова інструкція про те, як пройти шлях від «хочу свій сайт» до «у мене є сайт» — тобто все про створення сайту з нуля.
З чого розпочати створення сайту
Важливо одразу зрозуміти: сайти бувають різні. Наприклад, розробити інтернет-магазин складніше, ніж створити блог чи сайт-візитку. Якщо блог можна запустити за кілька годин, розробляти функціонал інтернет-магазину можна місяцями.
Перед тим, як зробити свій сайт, визначтеся, навіщо він вам потрібен. Далі основні кроки для створення будь-якого сайту виглядають так:
- Проаналізувати вашу сферу діяльності перед розробкою сайту.
- Визначити тип сайту залежно від мети.
- Придумати та зареєструвати назву для сайту.
- Підібрати двигун для створення сайту.
- Купити хостинг.
- Налаштувати платформу для сайту.
- Розробити прототип сайту
- Вигадати дизайн сайту.
- Наповнити сайт контентом.
Крок 1: Проаналізуйте сферу діяльності
Щоб створити ефективний сайт, проаналізуйте вашу нішу.
Які знання потрібні для створення сайту:
- хто ваші користувачі;
- який вид діяльності вестимете: комерційну чи некомерційну;
- яка цінність та корисність того, чим ви хочете займатися;
- які завдання клієнтів вирішуватиме ваш сайт;
- як зацікавити користувачів зараз чи у перспективі;
- як можна заробити за допомогою сайту.
Для створення сайту необхідно оцінити нішу за кількома параметрами:
👉 Дізнайтеся, як часто користувачі шукають схожі товари або послуги в Google. Якщо запитів багато, то пропозиція буде мати попит. А якщо користувачі рідко шукають схожий продукт, задумайтеся про те, щоб пошукати іншу нішу. Для дорогих та ексклюзивних продуктів невелика кількість запитів — це нормально. Використовуйте планувальник ключових слів Google для безкоштовного збору запитів.
👉 Оцініть кількість запитів зі словами «купити», «замовити», «вартість», «ціна», якщо плануєте щось продавати. Вони показують кількість користувачів, які дійсно хочуть купити товар або замовити послугу.
👉 Проаналізуйте сезонність попиту на ваші товари чи послуги. Наприклад, якщо ви продаєте ялинкові іграшки, то можна заробити тільки у святковий період взимку. Тому заздалегідь подумайте, як заробляти в іншу пору року. Щоб отримувати постійний дохід, вибирайте нішу, яка популярна будь-якої пори року. Вивчіть сезонність вашого бізнесу за допомогою Google Trends.
👉 Оцініть конкуренцію у ніші. За дуже високої конкуренції можна вкласти гроші у розробку сайту та рекламу, але прибутку не буде. Вивчіть пропозиції конкурентів, їх переваги та недоліки, бізнес-стратегію. А потім подумайте, як зробити найкраще, щоб залучити клієнтів.
Крок 2: Визначте тип сайту
Зібравши інформацію про нішу, визначте тип сайту, який створюватимете. Наприклад, якщо плануєте щось продавати, то потрібний сайт інтернет-магазину чи лендінг. Якщо ви хочете ділитися цікавим та корисним контентом, створіть інформаційний портал або блог.
Розберемо основні види вебресурсів, перш ніж почати робити сайт:
- Інтернет-магазин — сайт з асортиментом товарів, де продукцію можна замовити та відразу сплатити.
Корисні статті на тему:
- Онлайн-каталог — сайт із переліком товарів чи послуг, а також їх докладним описом. На відміну від інтернет-магазину, купити щось на сайті не можна. Користувачам потрібно зв’язуватися із власником сайту за допомогою форми зворотного зв’язку.
- Сайт-візитка — невеликий сайт, який можуть зробити швидко та недорого навіть новачки. Основна його мета — це познайомити користувачів з компанією та її діяльністю. Читайте про нього детальніше в статті Що таке сайт-візитка та як зробити сайт-візитку на WordPress самому.
- Сайт, що продає (landing page) — невеликий односторінковий сайт для продажу конкретного товару чи послуги. Читайте більше у статті Що таке лендинг і як його зробити.
- Промосайт — рекламний сайт для просування компанії, товару, послуги чи бренду. Промосайт створюється тимчасово під конкретну акцію, захід чи запуск товару чи послуги. Його мета не продати, а привернути увагу до продукту чи компанії.
- Інформаційний портал та блог — варіанти сайтів для корисного контенту, який стане у пригоді користувачам. Про те, як змусити блог працювати на вас, читайте у статті Як зробити з блогу прибутковий бізнес.
Крок 3: Придбайте домен
Домен — це інтернет-адреса вашого сайту. Це унікальна назва, за якою користувачі запам’ятовують ваш сайт та потрапляють на нього, вводячи домен в адресному рядку браузера. Наприклад, hostiq.ua — це домен в доменній зоні .ua. Першу частину цієї назви, «hostiq», ми вигадали, а .ua обирали з переліку вже існуючих доменних зон, які розділені на типи, наприклад:
- популярні та відомі всіма доменні зони — це .com, .org, .net;
- національні — це .ua, .uk;
- тематичні — це .blog, .travel, .marketing, .rocks.
Спочатку зона .com використовувалася для комерційних сайтів, .org — для організацій, .net — для компаній, діяльність яких пов’язана з інтернетом. Але ці зони втратили своє початкове призначення і зараз використовуються для різних сайтів. Тематичні зони наголошують на сфері діяльності сайту. Наприклад, .travel — варіант для турагентства або блогу мандрівників, а .marketing підійде для сайтів, пов’язаних із рекламою.
Вибір імені та доменної зони — це те, з чого починається процес створення сайту. Докладніше про це читайте у статті Як вибрати доменне ім’я.
Введіть бажане ім’я вашого сайту та перевірте, в якій зоні домен вільний для реєстрації 👇
Якщо ви використовуватимете наш конструктор сайтів (про нього нижче), створити сайт можна на безплатному піддомені. Це означає, що ім’я вашого сайту складатиметься зі слова, яке ви оберете самі, і частинки hqsite.online — наприклад, myblog.hqsite.online. Якщо пізніше захочете купити домен, перенести на нього свій сайт вийде без втрати даних.
Крок 4: Виберіть платформу для сайту
Є кілька простих способів створити сайт: використовувати конструктор сайтів або встановити CMS-движок на хостинг.
Про конструктор сайтів
Найпростіший спосіб зробити сайт — це використовувати конструктор сайтів. Ми пропонуємо спробувати конструктор сайтів SitePro. Він зручний та зрозумілий для новачків — жодного програмування та верстки. Використовуючи готові дизайни для сайтів, потрібно лише вказати системі, як ви хочете, щоб сайт виглядав.
Працює він як конструктор Лего: берете одну деталь і поєднуєте її з іншою, а потім додаєте до них інші елементи. У вас є готові блоки майбутнього сайту, які достатньо зачепити мишкою і перетягнути туди, де ви хочете їх розмістити. Таким чином, ви створюєте шапку сайту, меню, сторінки з товарами або послугами, пости.
Про CMS-движок
CMS — це платформа або двигун для керування контентом сайту. Дослідження агентства W3Techs показує, що більше половини сайтів в інтернеті — це сайти на CMS.
CMS бувають різні: універсальні та спеціалізовані. Наприклад, Joomla! та OpenCart — це платформи з функціоналом під інтернет-магазини, а WordPress — це «движок», з яким можна створити будь-який сайт.
Як і конструктори сайтів, основна перевага CMS — щоб створити сайт і працювати з ним, не потрібні навички програмування. Беріть готовий шаблон та змінюйте його під свій сайт. Тільки для WordPress можна знайти понад 7800 унікальних безплатних шаблонів на офіційному сайті wordpress.org. Використовуючи різні модулі та розширення для платформ, можна створювати складніший функціонал на сайті, який не можна зробити в конструкторах.
Докладніше про двигуни читайте у статтях:
Крок 5: Виберіть хостинг
Хостинг — це розміщення сайту на сервері, який завжди включений та доступний користувачам в інтернеті. Вам не потрібно стежити за працездатністю сервера — це відповідальність хостинг-провайдера.
Існує три основні типи хостингу:
- віртуальний хостинг;
- віртуальний приватний сервер чи VPS;
- виділений сервер.
Детальніше про види хостингу та їхні особливості читайте в статті Що таке хостинг і яким він буває.
Вибирайте хостинг, враховуючи вимоги вашого сайту та платформи, яку ви використовуватимете. Наприклад, ми маємо віртуальний хостинг, який вже налаштований для роботи з платформою WordPress. Це зручно, бо:
- вам не доведеться встановлювати CMS самостійно, що для новачка це може бути складно;
- якщо захочете почати розробку сайту ще раз з нуля, за допомогою автовстановлювача скриптів перевстановити CMS можна за кілька кліків;
- хостинг оптимізовано для роботи з WordPress: ваші сайти працюватимуть швидко, а ви не будете платити за зайві ресурси.
При купівлі на рік — знижка 20%
Крок 6: Створіть сайт
Використання конструктора сайтів
У вартість більшості наших тарифів віртуального хостингу входить конструктор сайтів SitePro. Тому розповідатимемо та показуватимемо на його прикладі. Крім того, перші 30 днів ви можете протестувати роботу і конструктора, і хостингу безплатно.
Конструктор має 190 готових дизайнів для сайтів різної тематики. Ви можете використовувати їх як є або змінити, як вам заманеться. Ось так може виглядати ваш сайт:
Вибравши один з шаблонів, ви побачите чернетку з картинками та текстом. Натиснувши на потрібний блок, відкриється меню, де можна відредагувати текст, змінити порядок відображення чи властивості блоку. А якщо якогось блоку не вистачає, просто перетягуйте потрібний з меню конструктора.
На конструкторі можна зробити такі типи сайтів:
- інтернет магазин;
- сайт-візитка;
- блог;
- універсальний сайт.
У нас є покрокова інструкція 🔗 Як зробити сайт-візитку на конструкторі.
Використання CMS-движка
Більшість CMS-движків доступні безплатно. Вам потрібно заплатити лише за хостинг та доменне ім’я.
Щоб створити сайт на своєму домені на будь-якій CMS, вам потрібно:
- купити хостинг;
- завантажити CMS-платформу на офіційному сайті;
- завантажити CMS на хостинг;
- встановити двигун для вашого сайту.
Наш WordPress хостинг дозволить вам скоротити всі ці кроки до покупки хостингу. Після замовлення ви отримаєте доступ до облікового запису, де вже встановлений двигун. Вам залишається тільки цікава частина — створення контенту.
Подальший процес створення сайту залежить від конкретної платформи. Основні кроки:
- вибрати та встановити шаблон;
- змінити оформлення та розташування потрібних блоків;
- додати функціонал за допомогою модулів та розширень.
Наші поради щодо створення сайту на WordPress:
➔
Кращі безкоштовні шаблони для WordPress — ТОП 75
➔
Як створити сайт на WordPress
➔
Створення інтернет-магазину на WordPress: покрокова інструкція
В результаті ви можете отримати сайт на WordPress, який виглядає так:
Крок 7: Розробіть прототип сайту
Щоб користувачі запам’ятали сайт, він має бути зручним та структурованим. Зайшовши на сайт, відвідувач має одразу зрозуміти, як знайти потрібну інформацію. Наприклад, якщо у вас інтернет-магазин, то покупець повинен легко знайти потрібний товар або послугу та зрозуміти, як купити. Для цього поділіть інформацію на логічні розділи. Також продумайте короткі та зрозумілі сценарії дій після натискання на кожну кнопку.
Прототип сайту — це його чернетка, яка економить час на виправлення в процесі роботи над остаточним варіантом. Створити його можна схематично навіть на папері. А можна використовувати спеціальні програми для створення прототипів, наприклад, Balsamiq Wireframes.
Головне:
- продумайте основні елементи сайту, наприклад блоки з інформацією, розділи сайту, кнопки і що відбуватиметься при натисканні користувачем на них;
- не забудьте про фірмовий стиль та логотип.
Це елементи, за якими користувачі дізнаються та запам’ятають ресурс, а також вони створюють загальне враження про сайт та бізнес.
Надалі структура, яку ви придумаєте, вплине на дизайн сайту та наповнення його контентом.
Стаття з теми:
Крок 8: Придумайте дизайн сайту
Конструктори сайтів та CMS пропонують шаблони з готовим дизайном. Але щоб зробити ваш сайт унікальним, потрібно продумати заздалегідь дизайн на основі обраного шаблону. Він має бути одночасно і привабливим, і зручним. Знайти концепцію дизайну можна на сайтах для професійних дизайнерів, наприклад, Behance.
Під час розробки дизайну вивчіть сайти конкурентів:
- Оцініть зовнішній вигляд та зручність сайту.
- Складіть список того, що вам сподобалося та не сподобалося.
- Подумайте, що ви могли б зробити краще на вашому сайті.
Робимо дизайн сайту самостійно, враховуючи кілька принципів красивого та зручного інтерфейсу:
- Продумуйте дизайн так, щоб користувачам було зручно користуватися ним.
- Робіть усі основні елементи, наприклад пошук або фільтрацію, кнопки, шрифти, стиль тексту та картинок однаковими на всіх сторінках вашого сайту.
- Зв’язуйте сторінки вашого сайту та послідовність дій логічно просто.
- Зважайте на пристрої, з яких користувачі можуть зайти на сайт. Сайт повинен адаптувати розмір до будь-якого екрану.
- Не додавайте на сайт занадто багато функцій та інформації. Недосвідчений користувач може загубитися, а для досвідченого розширений функціонал можна сховати.
Тестуйте дизайн сайту на ваших знайомих та зберіть відгуки про те, що сподобалося чи не сподобалося, що було зручним та незручним у використанні. Це допоможе покращити ваш сайт на старті. Крім того, дайте відвідувачам можливість ділитися фідбеком. Так ви зможете зробити сайт зручнішим вже для ваших реальних користувачів.
Крок 9: Наповніть сайт контентом
Хороший спосіб залучити відвідувачів на сайт — наповнити свій ресурс цікавим контентом. Це може бути текст, графіка, аудіо або відео. Контент може бути емоційним чи раціональним, розважальним чи навчальним, рекламним і залучаючим. Все залежить від типу вашого сайту та цілей контенту. Визначивши цілі, ви можете побудувати стратегію ведення вебресурсу.
Етапи створення контент-стратегії:
⚡️ Визначте мету. Подумайте:
- яка глобальна мета вашої компанії;
- чи є історія, яка призвела до цієї мети;
- як команда компанії використовує цю мету у своїй роботі.
Відповіді на ці питання є основою для стратегічних рішень компанії. Наприклад:
- Ми — хостингова компанія.
- Ми хочемо, щоб кожен бажаючий міг зробити свій сайт.
- Тому ми регулярно випускаємо статті та відео-інструкції для новачків про те, як створити сайт, як працювати з хостингом та доменами, а також про SEO.
⚡️ Дізнайтесь, хто ваш користувач. Створюйте контент під вашу аудиторію. Для цього потрібно зрозуміти, хто ваш ідеальний клієнт, які у нього проблеми чи питання, які інтереси та складності. Соціальні мережі, опитувальники, коментарі у блогах та на форумах — хороші джерела для аналізу.
⚡️ Вивчіть ключові слова. Коли користувач шукає конкретну фразу, пошуковик насамперед видає найбільш вдалий варіант. Додайте ключові слова до вашого контенту, щоб пошукові системи легко визначали зміст і тематику вашого матеріалу. Але алгоритми пошуку мають і інші параметри фільтрації. Тому не варто використовувати занадто багато ключів, якщо через це страждає якість контенту.
⚡️ Проаналізуйте конкурентів. Вивчіть контент на сайтах ваших основних конкурентів, щоб зрозуміти, чим вони залучають користувачів. Використовуючи ключові слова для вашої ніші, перевірте рейтинг конкурентів у пошуковій видачі. Створіть більш якісний і цікавий контент з тими ж ключовими словами, щоб у результатах пошуку бути вищими за конкурентів.
⚡️ Слідкуйте за регулярністю публікацій. Недостатньо створити матеріал один раз, опублікувати та забути. Контент потрібно створювати постійно, а це займає час на пошук ідей та написання. Невеликий лайфхак: публікуйте контент повторно, наприклад оновлюючи старі статті актуальною інформацією. Так вони залишаться корисними, а ви витратите менше сил на пошук нових тем. Або змінюйте формат контенту, створюючи з існуючої статті відео та навпаки. Пам’ятайте, що оновлювати варто лише контент, який приносить трафік.
⚡️ Просувайте контент на сторонніх ресурсах. Розміщуйте матеріал там, де його побачить цільова аудиторія. Пишіть партнерські статті для великих блогів зі схожою тематикою, це привабить клієнтів та допоможе заробити. Детальніше читайте у статті Як розкрутити інтернет-магазин.
⚡️ Плануйте наперед. Створіть запас матеріалу, щоб публікувати його хоча б раз на тиждень. Але не женіться за частотою випуску матеріалу, якщо від цього страждає його якість.
⚡️ Визначте метрики. Подумайте, які показники вкажуть на те, що ви досягли мети. Це може бути обсяг вхідного трафіку, лайки, кількість замовлень — все залежить від вашої ніші та типу сайту.
Основні принципи якісного наповнення сайту:
- Створюйте контент, що корисний для читача.
- Будьте чесними перед аудиторією: підкріплюйте все реальними фактами та цифрами — це формує довіру та лояльність до бренду.
- Пишіть просто, щоб користувачеві було зрозуміло, про що мова. Уникайте довгих і складносурядних речень, надто химерних фраз.
- Створюйте унікальний контент — це цікаво користувачеві, а також допомагає просувати сайт у пошукових системах.
- Придумайте фішку сайту, те, чого немає у конкурентів. Наприклад, щось корисне чи інтерактивне: ігри, тести, чеклисти, мануали.
Пам’ятайте, що контент впливає на SEO-просування. На цю тему читайте наші статті:
Якщо після прочитання статті вам хочеться дізнатися про додаткові рекомендації щодо створення сайту — дивіться інші наші матеріали на цю тему.
Діліться у коментарях досвідом про створення першого сайту — надихайте інших!