Популярність інтернет-магазинів стає дедалі більшою: в 2020 році в Україні онлайн-продажі зросли на 45%. А це означає, що посилилася і конкуренція між маркетплейсамі. У боротьбі за користувачів важливу роль відіграє ідея для інтернет-магазину. Тому в статті розповімо про те, які бізнес-ідеї для інтернет-магазину в 2021 були актуальні, а також вивчимо тренди в онлайн-продажах на 2022.

Принципи вибору ніші для бізнесу
Щоб визначити, які цікаві ідеї для інтернет-магазину використовувати, враховуйте наступні принципи:
- Особиста зацікавленість. Людина не може професійно розбиратися в декількох сферах життя. Щоб створити прибутковий бізнес, потрібно розуміти нішу, цікавитися новинками сфери і постійно розвивати свої знання.
- Цільовий ринок. Наявність попиту і цільової аудиторії у ідеї дасть зростання продажів за короткий термін. Якщо ж на продукт немає попиту, то супутні характеристики, наприклад, якість, ціна, реклама, не врятують бізнес.
- Можливості ніші. Бізнес в інтернеті можна розвивати в ніші з низькою або високою конкуренцією. Власники бізнесу воліють ринок, де конкурентів практично немає, смакуючи швидке зростання продажів. Але звертайте увагу також на ті ніші, де конкуренти є, проте їх мало.
- Можливість зростання. Вибираючи ідеї інтернет-магазину в 2021, 2022 або будь-якому іншому році, оцінюйте подальше зростання і розвиток галузі.
- Вартість середнього чека. Продавайте 2 одиниці товару і отримуйте 1000 грн, або на ту ж суму продавайте десятки товарів. При виборі ніші для інтернет-магазину в 2022 шукайте варіант з найбільшою сумою середнього чеку.
- Сезонність. Деякі бізнес-ідеї приносять прибуток лише в певну пору року — наприклад, новорічні прикраси і подарунки. Якщо хочете працювати з сезонною продукцією, заздалегідь продумайте, чим її замінити, коли не буде попиту.
Тренди: що продавалося в 2021 році і що буде продаватися в 2022
Пропонуємо інструменти для перевірки попиту на різні товари:
- Дослідження і статистика ринку. Шукайте інформацію на сайтах аналітичних компаній про те, які інтернет-магазини користуються попитом, які товари купують споживачі.
- Сервіс Google Trends. Онлайн-сервіс показує динаміку і кількість запитів в Google і YouTube за назвою продукту або послуги за минулий рік.
- Сайти оголошень. Велика кількість користувачів переглядає такі ресурси. З їх допомогою можна визначити, на які продукти є попит.
Ці ресурси допоможуть зрозуміти, який інтернет-магазин відкрити на підставі попиту. Якщо ви продаєте товари в унікальній ніші, врахуйте, що працювати на залучення покупців доведеться більше.
Вивчивши кращі ідеї, полегшимо вам задачу і розповімо, що продавати в інтернет-магазині в 2021 було найпростіше і що стане популярним в 2022.

Любите продавати?
Тримайте хостинг для інтернет-магазину з гарантованим аптаймом та +30% економії при оплаті на рік

Техніка
Кілька ніш для інтернет-магазину в цьому сегменті:
- Велика побутова техніка;
- Дрібна побутова техніка;
- Цифрова техніка та аксесуари;
- Комп’ютерна техніка.
Переваги категорії:
- Техніку використовують скрізь: вдома, в офісі, на виробництві.
- Високий попит, тому що люди прагнуть до більшого комфорту і зручності.
- Інноваційні розробки з’являються щороку, тому попит є завжди.
- Техніка ламається, і покупці повернуться повторно.
Приклади онлайн-магазинів лідерів цього ринку в Україні:
Поради новачку, щоб виділитися на тлі таких великих компаній
- Сконцентруйтеся на вузькій ніші і зробіть акцент на різноманітності моделей, брендів і аксесуарів.
- Проаналізуйте конкурентів: асортимент, ціни, особливості сайтів, сервісне обслуговування.
- Зробіть магазин в чимось особливим і приємно радуйте клієнтів. Приклади, як це можна зробити:
- Оригінальний дизайн і концепція магазину і бренду.
- Подарунки до замовлень.
- Фірмова упаковка товарів.
- Новинки, яких ще немає у конкурентів.
- Гнучка система повернення і обміну товарів.
- Спеціальні програми для постійних клієнтів.
Будь-яка приємна дрібниця по відношенню до клієнта може стати вирішальною в боротьбі за покупців.
Також на лояльність покупців впливають:
- Розстрочення або можливість купити в кредит. Техніка — річ дорога, не кожен може дозволити собі купити гаджет, коли хоче. Тому багато товарів люди купують в кредит.
- Швидкість доставки. Контролюйте наявність товарів, швидкість відповіді на замовлення і швидкість його відвантаження. Клієнти не люблять чекати, а тому повернуться в магазин з більш оперативною доставкою.
Розглянемо детальніше кілька ніш в сегменті.
Велика побутова техніка
Новачкові буває складно реалізуватися в цій ніші. Потрібно вкладати багато грошей в асортимент, зберігання і перевезення техніки. Якщо вийде поставити низьку ціну в інтернет-магазині, то підсумкова вартість з супутніми видатками може виявитися вище магазинної. Тому лідерами у продажу великої побутової техніки залишаються великі торгові мережі, у яких є необхідні ресурси для покупки, зберігання і доставки. Для новачка в цій ніші є вихід — дропшиппінг, про який ми поговоримо в статті нижче.
Дрібна побутова техніка
Дрібна побутова техніка очолить топ товарів, що продаються в онлайні. Покупці вибирають онлайн-магазини, тому що асортимент більше, і ціна буває на 20-40% нижче, ніж у фізичних торгових точках.
У цьому сегменті вже працюють великі мережеві компанії. Деякі з них зміцнилися в нішах за багато років роботи. Новачкові може бути складно знайти вільну нішу на цьому ринку. Але якщо хочете інтернет-магазин для бізнесу з такою ідеєю, використовуйте наші рекомендації:
- Робіть ціни нижчі, ніж у конкурентів.
- Пропонуйте аналоги виробів відомих брендів за доступною ціною.
- Сконцентруйтеся на наданні додаткових послуг: доставці, монтажу, сервісному обслуговуванні.
Цифрова техніка та аксесуари
Основні аргументи для покупки телефонів і планшетів онлайн — це широкий асортимент, зручність оцінки технічних характеристик і ціна на 20-40% нижче, ніж в магазині електроніки. Відомі бренди (Samsung, Apple, HTC, LG, Sony, Xiaomi, Huawei, Meizu) залишаються лідерами продажів в цій категорії. Тому конкуренція в ніші дуже висока. Націнка на товари не більше 6-10%.
Ідеї товарів для інтернет-магазину цієї ніші: чохли, гарнітури, навушники, зарядні пристрої, захисні скла і власники. Їх можна продати з націнкою 150-200%, тому краще продавати аксесуари.

У 2021 році через пандемію частина українців перейшли на віддалену роботу або просто проводили багато часу вдома. Тому згідно зі статтею Асоціації рітейлерів України значно зросли продажі побутової техніки, яка полегшує домашню роботу — роботів-пилососів, посудомийних машин, хлібопічок, і розважальної техніки — ігрових приставок і широкоекранних телевізорів. Також за даними аналітики OLX українці стали частіше купувати стаціонарні комп’ютери та аудіотехніку.

Онлайн-магазини
У цій категорії є такі ніші як:
- Продукти харчування.
- Косметика і засоби особистої гігієни.
- Товари для дому.
- Товари для саду, дачі та городу.
- Товари для дітей.
- Одяг та взуття.
- Товари для спорту і активного відпочинку.
Приклади магазинів в цьому сегменті:
Лояльність клієнтів в цьому сегменті завойовується за допомогою:
- Великого і/або унікального асортименту в одному місці.
- Доставки на будинок, а краще до квартири.
- Зручних способів оплати.
- Акцій, знижок і програм лояльності.
Найскладніше в цьому сегменті відкрити інтернет-магазин, пов’язаний з продуктами харчування:
– Простий варіант бізнесу — стати посередником і доставляти клієнтам товари з великих торгових точок. Потрібні:
- Договори з постачальниками.
- Транспорт з термокузовом для доставки продуктів.
– Більш складний варіант — створити власний онлайн-магазин. Крім постачальників і транспорту, потрібно:
- Складське приміщення і/або цех, які відповідають санітарним характеристиками.
- Холодильне обладнання для зберігання товарів.
- Ліцензія на продаж алкогольних товарів, якщо плануєте їх продавати.
Розглянемо кілька ніш детально.
Продукти харчування
У 2020 році онлайн-попит на продукти харчування за підрахунками групи компаній EVO виріс на 49%. Але в цій ніші конкуренцію складають не тільки онлайн-ресурси, а й великі супермаркети і крамнички. Потрібно ретельно вибирати цільову аудиторію, щоб зменшити конкуренцію. Тут основними користувачами виступають:
- Вегетаріанці, ЗОЖніки, споживачі еко-продуктів.
- Зайняті люди, у яких немає часу готувати або ходити по супермаркетах.
- Клієнти, яким потрібна доставка готової їжі.
Існує ніша, де продуктові онлайн-магазини зазвичай виграють у звичайних точок продажів. Це продаж елітних сортів кави і чаю. Висока ціна чітко визначає цільову аудиторію. Переваги: великий потенціал повторних продажів і відсутність аналогів у великих супермаркетах.
Косметика і засоби особистої гігієни
Основна цільова аудиторія — жінки. Продавайте декоративну і повсякденну косметику, а також парфумерію. Популярністю користуються подарункові набори косметики та манікюрні інструменти. Покупці орієнтуються на відгуки знайомих, бренд, а також особистий досвід.
У цій ніші можна розвивати свій особистий бренд, а також проводити майстер-класи для жінок. Надихайтеся історіями українських брендів:

У 2022 році люди продовжать купувати засоби захисту — медичні маски, рукавички та санітайзери. Ви все ще можете зайняти місце в цій ніші, пропонуючи якісні речі за низькою ціною. Адже безліч продавців спекулюють на підвищеному попиті і навмисно завищують ціни на ці товари. Будьте чесними і дбайте про своїх клієнтів.
Товари для дому
Широка категорія товарів, в якій можна застосовувати різні стратегії. Наприклад:
- Продавати товари одного бренду.
- Спеціалізуватися на певному виді товару.
- Пропонувати користувачам різні види товарів.
Посуд і кухонне приладдя — одна з трендових категорій товарів 2021 року. Серед товарів для будинку попит є у товарів з низькою ціною, а також у дорогих продуктів з високою якістю. Цільова аудиторія тут широка.
Товари для саду, дачі та городу
На Prom.ua та Bigl.ua продажі товарів для саду та городу збільшилися на 83%. За даними EVO, компанії, яка володіє маркетплейсами, купували все: від насіння до міні-комбайнів. Але пам’ятайте, що це сезонна ніша з піком на початку весни і літа.
Товари для дітей
У батьків немає часу ходити по магазинах. Тому вони замовляють необхідні товари онлайн. Покупці вибирають товари цієї категорії вкрай обережно. Батьки обов’язково перевіряють:
- Якість і безпека
- Наявність гігієнічних сертифікатів
- Можливості повернення
Найкращі товари для інтернет-магазину цієї категорії: засоби гігієни, трикотаж, дитяче харчування, коляски, ліжечка, ігри.
Одяг та взуття
Одяг та взуття в списку найбільш продаваних товарів онлайн. Попитом користуються товари популярних брендів, які знайомі користувачам. Зазвичай покупець точно знає свій розмір без примірки, розуміє якість товару. Жіночий та дитячий одяг користуються більшим попитом, ніж чоловічий.
Зверніть увагу на аксесуари. Якщо вибираєте цю нішу, то пам’ятайте про модні тренди і постійному оновленні асортименту. Чи не купуйте товар, на який не буде попиту.
Товари для спорту і активного відпочинку
Здоровий спосіб життя в тренді останніх років, тому ринок спортивних товарів стабільно розвивається. Щоб працювати в цьому сегменті, розберіться в специфіці і характеристиках продукції. Це стосується таких можливих товарів категорії: спортивного одягу і взуття, спорядження, інвентарю і тренажерів, спортивного харчування фітнес-гаджетів. Слідкуйте за модою на спосіб життя і спорт, щоб пропонувати товари, які відповідають попиту. Наприклад, в 2020 році в програму Олімпійських Ігор додали бейсбол/софтбол, скейтбординг, карате, скелелазіння і серфінг. А значить, що популярність цих видів спорту буде рости.
Спробуйте хостинг з купою принад: автовстановлювачем 330 движків, конструктором сайтів та теплою підтримкою 24/7!

Хендмейд і мистецтво
Все, що зроблено руками, можна віднести до цього сегмента. Покупців приваблює унікальність авторської роботи. Бізнес можливий в декількох форматах:
- Ви автор і продаєте свої роботи.
- Ви знаходите майстрів і перепродаєте їх роботи.
Продавайте все, що прийде в голову, наприклад, прикраси, товари для дому та посуд, одяг, картини і скульптури, іграшки, домашню консервацію та десерти.
Шукайте майстрів в соцмережах і на тематичних сайтах: Instagram, Crafta, Etsy, Facebook, OLX.
Крім того, міські ярмарки хендмейд тематики — це велике джерело майстрів.
Приклади онлайн-магазинів в цій ніші:
Як зробити хендмейд онлайн-магазин цікавим:
- Товари з незвичайних матеріалів.
- Нестандартні послуги. Наприклад, художник на дім або проведення майстер-класів.
Розглянемо кілька ніш детально.
Товари ручної роботи
Це хороший варіант, якщо ви самі виготовляєте товари ручної роботи. Доповнити сайт можна продукцією інших майстрів. Новачкові тут буде легко — це інтернет-бізнес з мінімальними вкладеннями. Крім готових виробів продавайте сировину, матеріали та інструменти — це користується популярністю у майстрів.
Розширте асортимент товарами для хобі і творчості.
Кондитерські вироби
Робіть на замовлення тістечка, торти і всіляку випічку. Співпрацюйте з кафе або випікайте для індивідуальних замовників. Як і в категорії продуктів харчування, перспективний сегмент — це вегетаріанці, ЗОЖніки, споживачі екопродуктів. Не забувайте про санітарні норми, якщо працюєте в цій ніші.
Ідея для натхнення — Ательє еклерів
Індивідуальний пошив одягу
Якість одягу мас-маркету падає, а ціна зростає. Тому збільшується попит на індивідуальне пошиття одягу з якісних тканин.
З вкладень: потрібна швейна машинка, вміння нею користуватися або швачка. Можна також створити магазин дизайнерських речей з індивідуальним пошиттям.
Читайте історію українського бренду в цій ніші — Ксенія Шнайдер про цифрове ательє.
Витвори мистецтва
Створюйте скульптури і картини під замовлення конкретного покупця. Попитом користуються інтер’єрні картини, а також портрети в подарунок. Якщо у вас своя арт-майстерня, можна додатково пропонувати майстер-класи для професіоналів і любителів.

Дропшиппінг
Вивчаючи кращі ідеї для інтернет-магазину, ми знайшли такий варіант, як дропшиппінг. У дропшиппінгу ви виступаєте посередником між постачальником товару або клієнтами.
Коротенько схема роботи магазину наступна:
- Знаходите постачальників і укладаєте договори.
- Робите веб-сайт з товарами постачальників.
- Запускаєте рекламу, щоб залучити відвідувачів на сайт.
- Продаєте товар, який постачальники відправляють безпосередньо клієнтам без вашої участі.
- Чи отримуєте прибуток згідно з договором.
Серед недоліків дропшиппінгу виділимо:
- Інформація про товари на вашому сайті може бути неактуальною. Постачальник не завжди вчасно повідомляє про наявність, склад та якість товарів.
- Немає повного контролю над угодою. Якщо клієнт буде незадоволений якістю товару або доставки, розбиратися з цим потрібно буде вам.
- В одному замовленні можуть бути товари декількох постачальників. Це означає, що клієнтам потрібно більше платити за доставку.
Переваги такого онлайн-магазину дозволяють реалізувати практично будь-яку ідею навіть новачкові:
- Не потрібно вкладати гроші в покупку товару і його зберігання.
- Відповідальність за доставку несе постачальник.

Як знайти унікальну ідею для інтернет-магазину
Наші рекомендації з пошуку ексклюзивної ідеї для онлайн-бізнесу:
- Подумайте, що у вас вже є. Перш ніж шукати в мережі, подумайте над тим, що у вас вже є. Недописаний бізнес-план, замітки в телефоні — все це може допомогти. Згадайте, чим захоплюєтеся ви або ваші друзі. Подумайте, що доставляє вам або вашим друзям незручності, як ви це вирішуєте або чого бракує, щоб впоратися з проблемою.
- Аналіз місцевості. Дізнайтеся, які тенденції у продажу в роздрібній торгівлі в вашому місті. Вивчіть, які заклади та товари користуються попитом, що нового і цікавого пропонують магазини. Проаналізуйте і адаптуйте цікаві товари для інтернет-магазину.
- Споживчі тенденції. Подивіться основні інтернет-видання, які розповідають про вподобання користувачів і споживчі тренди. Такі ресурси знайомлять з інформацією про нові товари і напрямки, про які ви раніше не чули. Це допомагає придумати власні унікальні продукти для онлайн-продажів.
- Королі ринку. Якщо вже знаєте нішу, шукайте ініціаторів нових тенденцій в обраній галузі. Відстежуйте лідерів в соцмережах, надихайтеся їх ідеями.
- Огляди новинок і трендів. Сайти з оглядами новинок — це хороше джерело натхнення і генератори ідей для бізнесу. Вивчайте великі і популярні сайти, а також галузеві оглядові ресурси.
- Соціальні інтернет-каталоги. Сайти з колекціями зображень, наприклад, Pinterest, — непогані джерела ідей. На багатьох фото є незвичайні товари і продукти. Також про популярність товарів можна судити з відгуків користувачів в соцмережах.
- Оптова торгівля B2B. Шукайте ідею для успішного продукту на великих торгових платформах. Оптовики і виробники дають потік ідей та інформації про товари на сайтах типу Alibaba.
- Онлайн-ринки. eBay, Amazon Kickstarter, Etsy, Aliexpress — джерела для ідей про перспективні товари для інтернет-магазину. Вивчайте великі онлайн-аукціони і популярні майданчики роздрібних продажів.
- Instagram. Розглядайте фотографії в пошуках трендів. Аналізуйте інтерес користувачів до певних товарів через аналіз хештегів. Вивчайте акаунти, які відстежують тренди і публікують огляди продукції.
Корисне зі статті: чим зручний інтернет-магазин
- Веб-сайт запустити швидше, ніж відкрити фізичний магазин.
- Аудиторія не обмежена тільки одним містом. Доставляйте товар по території однієї країни або по всьому світу.
- Багато процесів автоматизовано. А значить, менше часу потрібно витрачати на документацію, аналіз і аудит.
- Не потрібно витрачати гроші на приміщення під магазин, дороге торгове обладнання, комунальні послуги, великий штат співробітників, охорону.
Існує багато ідей, які навіть новачки зі скромним бюджетом втілюють в невеликий інтернет-магазин. Пам’ятайте, що якщо ви добре розбираєтеся в тій ідеї, яку втілюєте, то у онлайн-магазину більше шансів на успіх.
Діліться в коментарях, які ідеї для онлайн-бізнесу використовували ви.
Корисні статті про інтернет-магазини:
➔
Як створити і відкрити інтернет-магазин
➔
Як вибрати хостинг для інтернет-магазину
Спробуйте хостинг з купою принад: автовстановлювачем 330 движків, конструктором сайтів та теплою підтримкою 24/7!
