Нас вже почали питати: “Коли буде наступна стаття?”:) І ми вирішили не затягувати з публікацією. Після того, як ви навчилися самостійно проводити технічний аудит сайту , саме час розповісти, як правильно підібрати ключові слова для просування сайту.
Примітка: в статті міститься партнерське посилання.
Що таке ключові слова
Ключові слова в контексті пошукової оптимізації — це слова або фрази, які описують вміст веб-сторінки.
Ключові слова можна використовувати для контекстної реклами в Google Ads, для внутрішньої і зовнішньої оптимізації сайту. Для внутрішньої оптимізації ключові слова використовуються при складанні метатегов (Title, Description) і заголовків, для написання текстів і перелинковки. Після оптимізації сторінки під ключові слова ви зможете значно збільшити трафік на ваш сайт.
З підібраних ключових слів можна скласти семантичне ядро сайту — список релевантних ключових слів, розподілених по сайту. Зібрані ключові слова обраховуються по частотах, фільтруються і групуються по розділах. У підсумку отримуємо зібране семантичне ядро. Приклад фрагмента семантичного ядра:
Перед підбором ключових слів ознайомимося з тим, які бувають пошукові запити. Це допоможе вам правильно вибирати ключові слова в залежності від типу вашого сайту (інтернет-магазин, сайт-візитка, контентний проект).
Типи пошукових запитів
Пошукові запити діляться на типи:
- Інформаційні — запити, які задають користувачі, бажаючи знайти потрібну йому інформацію (статтю, відео та інші матеріали). Наприклад: як встановити лічильник відвідувань сайту, що таке віртуальний хостинг;
- Навігаційні — запити, за якими користувачі шукають конкретний сайт. Наприклад: нова пошта, фейсбук;
- Транзакційні — запити, які висловлюють бажання користувачів зробити якусь транзакцію (покупку, реєстрацію або іншу дію). Наприклад: купити ssl сертифікат, скачати wordpress, ціни на хостинг.
Який тип запитів буде для вашого сайту найбільш пріоритетним можна визначити, відштовхуючись від типу сайту. Для інтернет-магазинів найпріоритетнішими будуть транзакційні запити, потім навігаційні / брендові, і тільки потім інформаційні. Для сайтів-візиток на першому місці брендові / інформаційні запити, менш важливі навігаційні та транзакційні. Для тематичних проектів порядок важливості запитів буде такою: інформаційні, брендові, навігаційні, транзакційні.
Будь-які типи ключових слів підбираються за допомогою інструментів, яких величезна кількість. Зупинимося на тих, які найчастіше використовуються і подобаються нам.
Якщо вам потрібна допомога з підбору семантичного ядра для сайту, звертайтеся до нашого партнера:

Інструменти для підбору ключових слів
Інструменти для підбору ключових слів можна умовно розділити на:
- сервіси;
- готові бази слів;
- програми.
Сервіси
Google Keyword Planner — безкоштовний сервіс підбору запитів від Google. Щоб їм користуватися, потрібно створити обліковий запис в Google Ads.
Serpstat — багатофункціональний інструмент для підбору запитів і аналізу конкурентів. Опис цього сервісу потягне на цілу статтю. За допомогою Serpstat можна аналізувати запити, за якими конкуренти отримують трафік з пошукових систем або показують контекстну рекламу. Вартість сервісу — від $ 19 в місяць.
Semrush — незамінний сервіс для веб-майстрів, які працюють в англомовному сегменті. За багатьма функціями схожий з сервісом Serpstat, але база запитів для Google.com.ua значно поступається вітчизняним аналогам. Вартість сервісу — від $ 69.95 в місяць.
Keyword Tool — інструмент для збору ключових слів, які використовуються при пошуку в Google, YouTube, Bing, Amazon і App Store. У безкоштовної версії можна отримати до 750 ключових слів для одного запиту. У платній версії є можливість отримати ще більше ключових слів з пошукових підказок, вартість кліка в Google Adwords, число запитів і інші дані. Вартість платної версії від $ 48 в місяць.
Бази
Бази Пастухова — великий архів російськомовних і англомовних баз ключових слів. У базах більше мільярда ключових слів. З мінусів — висока вартість, не часті оновлення (оновлюється кілька разів на рік).
Букварікс — безкоштовна база, яка містить понад 1,5 мільярда слів російськомовного сегмента Інтернету.
Moab — база ключових слів, яка містить 3,2 мільярда запитів з Яндекс.Метрики, 6 мільярдів запитів з Яндекс.Подсказок, 2 мільярди англомовних запитів з Google. Вартість бази від 250 руб в місяць.
Програми
Key Collector — одна з найпопулярніших програм для збору семантики і подальшої обробки отриманих даних. Програма містить широкий функціонал, дозволяє збирати ключові слова з різних джерел. Вартість програми Key Collector — 1700 рублів.
Slovoeb — урізана версія програми Key Collector. Розповсюджується безкоштовно, але оновлюється нерегулярно і немає техпідтримки.
Магадан — програма для автоматичного збору, аналізу і обробки ключових слів. Програма має безкоштовну версію з обмеженим функціоналом. Платна версія коштує 1500 рублів.
Як правильно підбирати ключові слова
Розглянемо, як працює підбір ключових слів. Ви можете використовувати будь-який інструмент для роботи з семантичним ядром, алгоритм підбору ключових слів буде схожий:
- Вибір базових або маркерних запитів.
- Розширення обраних запитів.
- Чистка зібраних фраз.
- Угруповання пошукових запитів.
Для прикладу візьмемо магазин спортивного харчування. Структура сайту, в залежності від наявності груп товарів, може мати наступний вигляд:
Спортивне харчування
Протеїн
Сироватковий протеїн
Соєвий протеїн
Яєчний протеїн
Молочний протеїн
Креатин
Гейнери
Амінокислоти
Жироспалювачі
1. Для початку виберемо базові запити або маркерні запити. Маркерні запити — це ті, які чітко відповідають сторінці, що просувається. Такими запитами можуть бути назви розділів, категорій.
Маркерні запити можна підібрати шляхом парсингу заголовків розділів сайтів конкурентів. Це можна зробити за допомогою програм Screaming Frog, Netpeak Spider або інших подібних аналогів. Якщо у вас немає даних програм, можна зібрати заголовки вручну за допомогою букмарклету (невеликої JavaScript-програми), який виділяє і підсвічує заголовки.
Як працює букмарклет:
1) Перетягуєте кнопку “Підсвічування заголовків” до панелі закладок;
2) Натискаєте на закладку для підсвічування заголовків на сторінці.
Виглядає підсвічування наступним чином:
На одну сторінку можна підбирати кілька маркерних запитів, наприклад, це можуть бути синоніми:
сироватковий протеїн
сироватковий білок
Де можна підібрати синоніми:
Словник синонімів російської мови – онлайн підбір
Вікісловник
Thesaurus
Ще потрібно врахувати випадки, коли можливі варіанти написання слів російською та англійською мовами. наприклад:
протеїн universal
протеїн юніверсал
Після підбору маркерних запитів збираємо по ним ліву колонку Яндекс.Вордстат. Для збору запускаємо Key Collector і створюємо там проект. Для точної оцінки ключових слів вибирайте потрібний регіон. Зробити це можна за допомогою кнопки в панелі стану, яка знаходиться внизу інтерфейсу програми:
Решта рекомендацій з налаштуванню програми можна прочитати на сайті розробника в розділі – Загальні поради по налаштуванню.
2. Після налаштування програми вибираємо пакетний збір з лівої колонки Яндекс.Вордстат і вставляємо наші маркерні запити:
3. Наступний пункт — це чистка запитів. З підібраних слів необхідно видалити нецільові ключові слова (мінус-слова). Що це можуть бути за слова? Для комерційних сайтів це слова “безкоштовно”, “інструкція”, “завантажити”; слова, пов’язані з онлайн-іграми і соцмережами (“фейсбук”, “інстаграм”, “WOW”, “WOT”); бренди конкурентів, нецільові регіони і міста. Для інформаційних сайтів це слова, які містять в собі комерційну мету ( “купити”, “продаж”).
Як виглядають такі ключові слова на прикладі магазину спортивного харчування:
За допомогою поля “Швидкий фільтр” можна знаходити мінус-слова і видаляти їх:
Для пошуку мінус-слів скористайтеся ще інструментом “Аналіз груп”:
У програмі Key Collector передбачений функціонал для роботи зі списками стоп-слів. Можна робити різні списки і потім вже видаляти мінус-слова з підібраних фраз.
Після чистки запитів збираємо частотності в лапках і в лапках зі знаком оклику. Для цього натискаємо на «Збір статистики Yandex.Direct»:
Видаляємо запити, які мають нульову частотність в лапках, виняток становлять сезонні запити:
4. Наступним кроком буде угруповання зібраних запитів. Кожній групі запитів відповідає один розділ сайту. При необхідності групи розбиваються на підгрупи, кожна з яких буде відповідати окремій сторінці сайту.
Інформаційні запити виділяємо і переносимо в окрему групу, тому що в нашому прикладі в першу чергу важливо отримати транзакційні запити. Після складання семантичного ядра для основних сторінок, можна використовувати групи інформаційних запитів для написання текстів, щоб отримати додатковий трафік.
Виділяти групи можна за допомогою інструменту “Аналіз груп”:
У прикладах вище видно, що в ключових словах, підібраних за запитом “сироватковий протеїн”, є група запитів, які висловлюють деякі потреби користувачів. Ці групи запитів ми переносимо до підрозділу, який можна буде створити на сайті.
Спочатку в нашому прикладі були наступні групи:
Спортивне харчування
протеїн
Сироватковий протеїн
Після розподілу запитів додалися підгрупи:
Спортивне харчування
протеїн
Сироватковий протеїн
ізолят
концентрат
За таким принципом групуються і інші підібрані запити.
Після підбору основної семантики можна розширити ключові слова шляхом збору пошукових підказок. Зібрані пошукові підказки фільтруються і групуються аналогічним способом, який описаний вище.
Пошукові підказки — це найбільш популярні запити, що починаються з вже введених літер в рядку пошуку:
Ще один спосіб розширити семантичне ядро — додати до семантики запити конкурентів за допомогою сервісу Serpstat:
Отже, тепер ви знаєте, як правильно підібрати ключові слова і скласти семантичне ядро для сайту. Якщо в чомусь не розібралися, пишіть нам у коментарях: ми з радістю вам підкажемо.
У наступних статтях розглянемо, як використовувати зібрані ключові слова для оптимізації текстів, метатегів і перелинковки.
Якщо вам потрібна допомога з підбору семантичного ядра для сайту, звертайтеся до нашого партнера:

Спробуйте хостинг з купою принад: автовстановлювачем 330 движків, конструктором сайтів та теплою підтримкою 24/7!

Читайте також:
[Su_note note_color = “# eaeaea”]
- Як зробити інтернет-магазин на WordPress
- Як вибрати доменне ім’я для сайту
- Як створити сайт
- SEO-оптимізація WordPress
- Як оптимізувати сайт для пошукових систем
- Безкоштовні онлайн-консультанти для сайту
[/ Su_note]