Відкриваючи інтернет-магазин, власник онлайн-ресурсу хоче залучити клієнтів та заробити. Але онлайн-бізнес — середовище з високою конкуренцією, де можна зіткнутися із низкою складнощів на шляху до прибутку.
Залучення та утримання клієнтів, різні методи реклами та SEO-оптимізація сайту вимагають певних знань та навичок. Якщо діяти безсистемно, то результат буде короткочасний, або його зовсім не буде. Тому ділимося системними рекомендаціями з основних методів просування та тим, як розкрутити інтернет-магазин самому.
Розкажемо, з чого почати просування інтернет-магазину і які методи розкручування інтернет-магазину використовувати, щоб залучити трафік і підвищити продажі.
Хто має займатися просуванням
Ви можете рекламувати інтернет-магазин самостійно, а можете замовити просування інтернет-магазину у підрядника. Кожен варіант має плюси та мінуси.
Ефективне просування інтернет-магазину власноруч можливе, але це займе час. Одночасно можна передати частину трудомістких завдань фахівцям — щоб не вникати глибоко в специфіку копірайтингу або в способи розкручування інтернет-магазину за допомогою SEO.
У разі роботи з підрядниками не потрібно розбиратися у всіх тонкощах, але доведеться витратитись. Як правильно працювати з підрядниками та які нюанси врахувати — розповідаємо по ходу статті.
Основні роботи з просування інтернет-магазину
Основний список завдань щодо просування сайту повинен включати:
- Додання сайту до прайс-агрегатора.
- Налаштування контекстної реклами.
- Оптимізація SEO-налаштувань сайту.
- Зовнішнє SEO просування.
- Реклама у соцмережах або SMM.
Цим способи просування інтернет-магазину не обмежуються, але їх достатньо, щоби отримати прибуток.
Прайс-агрегатор
Прайс агрегатори — це сервіси-каталоги, де користувачі можуть порівняти ціну на товар із різних онлайн-магазинів. При цьому відображаються не лише ціни, але також рейтинг магазину та відгуки покупців про нього. Тому не завжди вибір падає на найнижчу цінову пропозицію.
Після створення сайту його можна додати до прайс-агрегатора. Так ви зможете отримати перші замовлення практично одразу.
Щоб додати онлайн-магазин до прайс-агрегатора, потрібно виконати три кроки:
- Зареєструватися на сайті.
- Укласти договори про співробітництво.
- Завантажити прайс-лист магазину на сайт.
Така стратегія просування інтернет-магазину працює, якщо ви пропонуєте найпопулярніші товари з високою конкуренцією. Якщо ж у вас унікальний товар, просунути інтернет-магазин у прайс-агрегаторі буде складно.
Додавати онлайн-магазин на всі можливі ресурси не потрібно. Краще розмістити його на найпопулярніших. Українські підприємці можуть розкрутити інтернет-магазин за допомогою hotline.ua, obyava.ua, price.ua, sravni.ua.
Контекстна реклама для інтернет-магазину
Головна мета першого запуску контекстної реклами в Google Ads — зібрати дані для подальшої роботи. Тобто вам потрібно зрозуміти, чи здатний інтернет-магазин продавати, перед тим як рекламувати інтернет-магазин іншими методами.
Якщо у вас немає досвіду роботи з Google Ads, ви можете звернутися до фахівця. Це має свої плюси:
- Підрядник із меншою ймовірністю витратить бюджет на рекламу марно.
- Підрядник заощадить ваш час на навчання. Фахівець попросить $75-500 одноразово — все залежить від навичок, завдань та обсягів робіт. Ви можете витратити в рази більше грошей і часу, щоб розібратися: кілька платних курсів і 2-3 місяці на вивчення.
Радимо створити обліковий запис в кабінеті Google Ads самому та надати доступ до нього підрядчику. Це потрібно зробити, щоб підстрахувати себе від неприємних ситуацій.
Що потрібно, щоб провести перший тест реклами:
Знайти підрядника. Використовуйте пошук, щоб знайти студію або фрілансера. Також можете переглянути наші рекомендації.
Поставити задачу. Спочатку потрібно налаштувати рекламу за комерційними запитами для сторінок категорій товарів з максимальним асортиментом та привабливішою ціною, ніж у конкурентів. Зазвичай, це пошукові запити, які включають слова «замовити», «купити», «ціна».
Запустити рекламу та чекати. Не поспішайте аналізувати результати реклами за 20 кліками та не робіть поспішних висновків. Не можна назвати конкретні цифри, якими ви зрозумієте, що реклама спрацювала. Все дуже індивідуально: залежить від ніші, категорії, рекламних бюджетів, циклу покупки. Обговоріть проміжні результати із підрядником. Якщо вам здається, що варто перевірити ще раз його дії, проконсультуйтеся з іншим підрядником.
Якщо все ж таки вирішите займатися контекстною рекламою свого сайту самостійно, у нас є покрокові гайди з цієї теми:
- Як запустити першу рекламну кампанію в Google Ads — докладний чек-лист
- Типи рекламних кампаній у Google Ads — з чого почати
- Типи відповідності ключових слів та мінус-слів у Google Ads — нюанси роботи з семантикою
- Показники ефективності контекстної реклами в Google Ads — що відстежувати насамперед
Після першої рекламної кампанії проаналізуйте такі дані:
- Середня вартість 1 переходу на сайт, або вартість користувача.
- Вартість конверсії, окупність, повернення інвестицій. Тут потрібно додатково проаналізувати свою нішу, щоб зрозуміти якого показника прагнути. Є також звіти за середніми показниками % конверсій для ніш та категорій товарів, які, наприклад, роблять великі агентства. Але це не більше ніж просто статистика, яка не говорить про ефективність. Наприклад, можете переглянути дослідження ринку ecommerce у Центральній та Східній Європі за 2019 рік.
- Вартість конверсії/транзакції за 1 сплачений товар. Це дозволить зрозуміти, скільки вам потрібно вкласти, щоб отримати хоча б одне замовлення.
Пам’ятайте, що рідко реклама для інтернет-магазинів окупається одразу і у прямій оцінці продажів. Є ніші та категорії, які не окупаються навіть протягом кількох років. Про провал тестового запуску може свідчити багато факторів, які також залежать від вашої ніші та категорії товарів.
В цілому від контекстної реклами ви можете отримати швидкі результати з невеликими вкладеннями, але багато залежить від тематики.
Мінуси:
- Оплата за кожний перехід.
- Формування ставок за клік за принципом аукціону. За високої конкуренції прибутку може бути.
SEO-оптимізація інтернет-магазину
Важливо розуміти, що просування інтернет-магазину в пошукових системах — це постійна робота на покращення внутрішніх та зовнішніх факторів, від яких залежать результати ранжування сайту в пошукових системах. Так ви працюєте над зростанням кількості переходів користувачів із пошуку на сайт.
Для того, щоб самостійно займатися SEO-оптимізацією, потрібно прочитати хоча б одну хорошу книгу з SEO-просування або пройти базовий безкоштовний відеокурс. Ці знання також допоможуть контролювати та розуміти роботу підрядників, якщо ви вирішите передати SEO-просування інтернет-магазину фахівцям.
Оптимізація та просування інтернет-магазину включає такі SEO-завдання:
- Збір ключових слів, під які буде оптимізовано вебсайт: створення семантичного ядра вебсайту.
- Створення структури категорій сайту з урахуванням семантичного ядра.
- Написання SEO-текстів для сайту: додатково буде потрібен копірайтер.
- Оптимізація технічної частини сайту. Наприклад, виправлення помилок движка сайту, які негативно впливають на SEO — це завдання для програміста.
- Написання мета-тегів.
- Оптимізація зображень.
- Додання сайту до Google Webmaster Tools.
- Проведення SEO-аудиту.
Більше інформації щодо SEO-оптимізації ви знайдете в тематичному розділі нашого блогу.
Якщо ви вирішили довіритися фахівцю з SEO-оптимізації, то є кілька варіантів співробітництва.
Варіант 1.
Оптимізація інтернет-магазину в агентстві інтернет-маркетингу
Студію краще шукати за рекомендаціями ваших знайомих. При цьому важливо отримати фактичні дані щодо її роботи: показники зростання трафіку за певний період, скільки слів і за який період вдалося просунути в ТОП 10 Google, через який період окупилися вкладення в SEO-просування — але багато залежить від тематики. Також пошукайте реальні відгуки про обраного підрядника.
Потрібно поставити студії коректне ТЗ. Недостатньо сказати: «Оптимізуйте мені сайт». Такий підхід не принесе прибутку. Приклади правильних завдань:
- Отримати більший обсяг продажів із каналу SEO.
- Збільшити органічний трафік для інтернет-магазину на кластери сторінок, що цікавлять.
- Проаналізувати причини низьких позицій за високо- та середньочастотними запитами.
- Розробити план дії щодо виведення цільових запитів у ТОП.
Крім того, на старті потрібно визначити KPI, за якими відстежуватиметься робота.
Після того, як завдання виконають, важливо зрозуміти, що все зроблено правильно. До основних KPI, які потрібно відстежити, належать:
- Видимість за семантичним ядром.
- Позиції за ключовими словами.
- Відвідуваність сайту.
- Зростання брендового трафіку.
- Досягнення цілей чи конверсії.
- Вартість цільової дії.
- Вартість залучення відвідувача.
- Показник ROI.
- Поведінкові чинники.
Якщо у вас немає потрібних знань у галузі SEO, замовте аудит у стороннього фахівця з SEO-оптимізації, щоб виявити грубі помилки, допущені студією. Якщо спеціаліст їх знайде, ви маєте повне право передати звіт студії, яка оптимізувала сайт.
Важливо розуміти, що основне завдання — зробити максимально якісну оптимізацію сайту, а не тицьнути студію носом у недоробки. Усі мають свої методики роботи, тому кожен SEO-фахівець виявить «помилки» в роботі іншого. Тому важливо отримати детальні пояснення щодо аудиту від студії, яка робила оптимізацію.
Варіант 2.
SEO-розкрутка інтернет-магазину фрілансером
Фрілансерів на ринку набагато більше, ніж студій. Тому тут також орієнтуйтеся на рекомендації знайомих. У роботі з фрілансером важливо враховувати такі моменти:
- Ознайомитись з портфоліо.
- Переглянути онлайн-ресурси, які просував та оптимізував цей фахівець.
- Отримати «живі» відгуки.
- Поспілкуватись з клієнтами фрілансера, якщо є можливість.
- Закласти на проєкт терміни із запасом. Фахівець робить все сам, і термін може затягтися.
- Укласти договір.
До фрілансерів зазвичай звертаються, якщо потрібно максимально заощадити. Тому навряд чи ви звертатиметеся за аудитом виконаної роботи, адже це спричинить додаткові витрати. Тоді вам знадобляться знання у SEO, щоб перевірити все самостійно.
Варіант 3.
Найм SEO-фахівця у штат
Досвідчений фахівець хорошого рівня точно знає, як розкрутити інтернет-магазин з нуля, але й поставить ціну трохи вищу, ніж середня агенція. При цьому у роботі у SEO-студії може бути 6-12 проєктів одночасно. А ваш SEO-співробітник працюватиме лише над вашими завданнями. Якщо бюджет не дозволяє таку зарплату, то можна знайти фрілансера.
Просування сайту інтернет-магазину в пошукових системах може здатися дорогим на старті проєкту. Але воно сильно впливає на продаж. А рентабельність цього каналу зростатиме з кожним місяцем за правильної стратегії. Використовуючи цей метод просування, ви отримуєте низку переваг:
- Не доведеться платити за кожен перехід користувача на вебсайт.
- Рентабельність інвестицій зростатиме.
Зовнішнє просування інтернет-магазину
Коли ви оптимізували сайт під усі ключові слова, можна переходити до збільшення зовнішніх посилань з інших сайтів на ваш ресурс.
Як просунути інтернет-магазин за допомогою зовнішніх посилань:
✔️ Зважайте на важливі моменти для нарощування зовнішніх посилань сайту: розміщуйте посилання вашого сайту на інших ресурсах тільки в унікальних статтях.
✔️ Враховуйте, що стаття, де розміщено посилання, має бути релевантною по відношенню до вашого ресурсу.
✔️ Пишіть статті від імені вашого сайту: використовуйте рекламно-оглядові статті вашого інтернет-магазину.
✔️ Орієнтуйтесь на співвідношення анкорних та безанкорних посилань ваших конкурентів. Докладніше про те, що таке анкорні та безанкорні посилання.
Далі можете самостійно розміщувати зовнішні посилання:
- Зареєструйтесь в одній із систем статейного маркетингу.
- Розберіться у роботі цього сервісу.
- Зверніться до копірайтера для написання статей для посилань.
- Розмістіть статті.
Такий підхід дозволить заощадити. Студія або фрілансер займатимуться цим за гроші: у середньому вартість розміщення 1 посилання з унікальним текстом — $12-15.
Якщо ви готові оптимізувати самостійно, то попередньо потрібно навчитися відбирати системи статейного маркетингу або сайти-донори і відрізняти хороші ресурси від поганих.
SMM для інтернет-магазину
Ще один вид реклами для сайту — це SMM-просування інтернет-магазину, тобто реклама у соціальних мережах. Такий метод більше підходить для знайомства з брендом та пошуку зацікавленої аудиторії.
Зазвичай бізнеси рекламуються у Facebook та Instagram.
Ви можете самостійно розібратися у тому, як просувати інтернет-магазин у соціальних мережах. Але варто сказати, що інструменти реклами у них постійно змінюються. Тому іноді важко знайти актуальну інструкцію щодо використання цих інструментів. Простіше одноразово заплатити в районі $100 за повне налаштування реклами.
Основні канали просування інтернет-магазину в соцмережах:
Таргетована реклама дасть вам:
- Доступ до великої аудиторії.
- Можливість збільшувати кількість підписників бренду, крім продажів.
- Ефект розповсюдження контенту самими користувачами.
- Гнучкі та широкі налаштування націлювання.
- Дуже низький поріг запуску реклами.
Через мінливість алгоритмів показу складно прогнозувати результати таргетованої кампанії. Для отримання широкого охоплення аудиторії комбінуйте контекстну та таргетовану рекламу.
- Вбиваєте в пошук ключове слово та фільтруєте результати вибіркою за параметром «Групи».
- Відбираєте групи з найбільшою кількістю учасників та натискаєте кнопку «Приєднатися».
- Коли всі модератори підтвердять вашу участь у групах, ви можете розміщувати публікації з пропозицією своїх товарів, послуг та додавати посилання на сайт.
У групах краще не використовувати відверту рекламу. Це шлях до позначок «спам» та бану. Рекомендуємо використовувати статті із блогу вашого магазину. Це можуть бути вибірки, огляди.
Полюбляєте продавати?
Тримайте хостинг для інтернет-магазину з гарантованим аптаймом та +30% економії при річній оплаті
Додаткові методи просування сайту
Якщо ви налаштували основні канали просування, можна додавати додаткові інструменти просування інтернет-магазину. Про додаткові способи розповімо коротко.
Медійна реклама чи графічні оголошення
Таку рекламу можна розмістити за допомогою Google Ads. Її форматів багато: від 120х600 до 336х280. Найефективнішими вважаються 728×90 та 300×250.
Крім того, розкрутка інтернет-магазину в Google дуже чітко налаштовується за:
- Регіоном користувачів.
- Інтересами.
- Необхідними сайтами.
Графічні оголошення добре рекламують:
- Акції та спеціальні пропозиції.
- Новинки на сайті.
- Події та товари, на які ви хочете особливо звернути увагу користувачів.
Банери
Банерна реклама — це розміщення графічних банерів вашого сайту на інших ресурсах. Коли користувач клацає на банер, він потрапляє на головну або рекламну сторінку вашого ресурсу. Оплачується така реклама за моделлю оплати за покази.
Розмістити банерну рекламу можна такими способами:
- Домовитись з власником сайту безпосередньо.
- Використовувати медійну кампанію в Google Ads для розміщення реклами на сайтах-учасниках партнерської мережі.
Переваги використання банерної реклами:
- Максимальне охоплення аудиторії.
- Залучення до сайту цільових відвідувачів.
- Формування впізнаваності бренду.
- Економічність.
Тизерна реклама
Тизери — це оголошення на сайтах з заголовками, що інтригують, текстом і яскравою картинкою. Вони активно залучають зацікавлених користувачів на сайт. Щоб такий метод працював, потрібно вміти складати оголошення, що привертають увагу, з таким текстом, щоб хотілося натиснути та подивитися.
Цей спосіб просування не дуже популярний, але може дати додаткове охоплення аудиторії. Зазвичай такі оголошення зустрічаються на великих порталах із розважальним контентом.
Переваги тизерів:
- Низька вартість.
- Просте створення оголошень та керування кампаніями.
- Більше привертають увагу, ніж банери.
В Україні запустити кампанії тизерної реклами можна за допомогою рекламної мережі Admixer.ua.
Реклама у блогерів
Кількості підписників деяких блогерів можуть позаздрити невеликі ЗМІ. При цьому рівень довіри до них може бути набагато вищим. Тому розкручування інтернет-магазину в соціальних мережах з «вуст» блогерів може бути ефективним. Шукайте власників особистих блогів-сайтів, розкручені сторінки у соцмережах Facebook, Instagram та популярні YouTube-канали.
Переваги реклами у блогерів:
- Довіра підписників та ефект «сарафанного радіо».
- Охоплення великої аудиторії.
- Індивідуальний стиль реклами.
- Можна домовитись на бартерних умовах.
Канал на YouTube для інтернет-магазину
Це складний спосіб розкрутити магазин. YouTube-каналів багато, тому доведеться наполегливо працювати над цікавим, а краще унікальним контентом, щоб зацікавити користувачів. Але ви можете отримати ряд переваг, якщо витратите час та зусилля на розкручування каналу.
Переваги YouTube-каналу:
- Додаткова аудиторія.
- Спільнота підписників на базі YouTube-каналу.
- Додатковий канал продажу.
- Можливість вигідно виділитись серед конкурентів.
- Доступ до статистики ефективності.
- Прямий контакт із аудиторією.
- Можливість таргетування: доступ лише для певної аудиторії.
Email-розсилки
Це один із найстаріших і досі актуальних методів просування. Основна складність — зібрати базу даних підписників. Для цього можна використовувати різні способи. Наприклад:
- Форми підписки на розсилку на сторінках сайту.
- Спливаючі вікна з пропозицією знижки.
- Акції.
- Пропозиція ексклюзивних матеріалів.
Переваги такого методу просування товарів та послуг:
- Підвищений рівень лояльності користувачів до компанії.
- Зростання конверсій у акційні дні.
Корисні матеріали з email-маркетингу:
Контент-маркетинг
Публікації статей, орієнтованих ваших цільових користувачів. Це приваблює трафік із пошукових результатів, соцмереж та інших джерел.
Ми вже описували один із варіантів такого методу просування інтернет-магазину — публікації на зовнішніх ресурсах. Але ви також можете використовувати інший варіант контент-маркетингу — публікації на вашому сайті: в окремому блозі або розділі з інформаційними статтями.
Чим хороший контент-маркетинг в інтернет-магазині:
- Зростання впізнаваності бренду.
- Формування іміджу компанії як експерта у створенні корисного контенту.
- Залучення трафіку зі сторонніх ресурсів з хорошим коефіцієнтом лідогенерації та конверсії.
Тематичні форуми
Форуми можуть стати гарним майданчиком, де рекламувати інтернет-магазин вийде недорого чи зовсім безкоштовно.
Просувати інтернет-магазин на форумах можна кількома способами:
- Робити приховану рекламу із пропозицією товару на тематичних гілках.
- Розміщувати рекламу за домовленістю з адміністраторами форуму за гроші.
Другий варіант зазвичай ефективніший і коштує недорого. Крім того, модератори можуть закріпити тему вашої реклами. Це привертатиме увагу користувачів тривалий час.
Переваги тематичних форумів:
- Реклама, яка розміщена на форумі, залишиться там надовго.
- Вибравши правильний розділ, можна робити цільову рекламу.
- Можна подавати рекламу у прихованому вигляді.
Магазин OLX.ua
Ви можете створити OLX-магазин — це сторінка вашої компанії із іменним посиланням: brand-name.olx.ua. Сервіс пропонує відстеження статистики, віджет вітрини магазину на сторінці та оголошень та багато іншого.
Це хороший спосіб того, як просувати товар в інтернеті без великих вкладень. На OLX є велика аудиторія, звідки ви можете отримати додаткових клієнтів.
Переваги OLX-магазину:
- Велике охоплення аудиторії.
- Немає вкладень у сайт магазину, якщо ви не створюєте бізнес або преміум-аккаунт.
- Безпечна доставка OLX Україна: якщо покупець не забирає товар, повернення оплачує OLX.
- Технічна підтримка для бізнес та преміум-акаунтів.
Аналітика
Обов’язково аналізуйте такі показники ефективності просування, як:
- Відвідуваність.
- Конверсії.
- Зручність використання сайту та окремих сторінок.
- Ефективність кожного джерела залучення трафіку.
Це дозволить вам виявляти помилки та виправляти їх. Крім того, тестуючи та аналізуючи різні джерела трафіку, ви зможете правильно розподіляти вкладення між джерелами.
Корисні матеріали з аналітики:
Що таке UTM-мітки та як їх створити
Шпаргалка: як розкручувати інтернет-магазин
Коротко підсумуємо працюючі методи розкручування магазину:
Основні методи просування сайту
- Прайс-агрегатор — можливість для користувачів оцінити ваш товар на фоні конкурентів.
- Контекстна реклама — джерело для роботи з користувачами, які знають свої запити.
- SEO-оптимізація — можливість зайняти високі позиції у результатах пошуку.
- Зовнішнє SEO-просування — розкрутка інтернет-магазинів із залученням цільового трафіку та безкоштовною рекламою.
- Реклама в соцмережах — додаткове джерело трафіку та метод формування впізнаваності бренду.
Додаткові методи просування сайту
- Медійна реклама або графічні оголошення — велике охоплення аудиторії та акценти на акціях, подіях, новинках.
- Банери — економічність та формування впізнаваності бренду.
- Тизери легко створювати, а ще вони привертають увагу.
- Реклама інтернет-магазинів у блогерів — індивідуальний підхід у рекламі та бартерні домовленості.
- Канал на YouTube — прямий контакт із аудиторією.
- Email-розсилка допоможе підвищити лояльність.
- Контент-маркетинг — підвищення впізнаваності та формування іміджу бренду.
- Тематичні форуми — прихована та тривала реклама.
- Магазин OLX.ua — сайт без вкладень на створення.
Ви можете просувати сайт самостійно, якщо час дозволяє розібратися у всіх тонкощах. Але якщо бюджет дозволяє, то краще звернутися за допомогою до фахівців, які зроблять просування більш ефективним. Також намагайтеся використати комплексне просування інтернет-магазинів.
Важливо також пам’ятати, що потрібно не тільки заробляти на нових клієнтах. Ви повинні дбати і про постійних клієнтів: саме вони є основою максимального прибутку. Тому маркетинговий план просування інтернет-магазину має враховувати і створення міцного зв’язку з існуючими клієнтами. Тут вам на допомогу прийдуть інструменти прямого маркетингу, наприклад email-маркетинг.
Спробуйте швидкий хостинг на чистих SSD-дисках!
Наша тепла підтримка на зв’язку 24/7