Особистий блог — це платформа для самовираження, поширення інформації, а також інструмент для заробітку. Блог можна вести в соціальних мережах чи на власному сайті, щоб залучити більшу аудиторію.
Перед тим, як створити свій блог, важливо розібратись:
- для чого він вам потрібен,
- про що можна вести блог,
- де вести свій блог,
- як аналізувати свою аудиторію,
- як працювати з контентом,
- як зробити блог популярним,
- як монетизувати блог.
Про всі аспекти того, як створити свій блог з нуля, розповідаємо в нашій статті.
З чого почати блог: як вибрати тему
Якщо у вас є бажання завести блог, але ви ще не сформулювали для себе, про що він буде, почніть з вашої цілі.
Ведення блогу може мати різну мету для автора, наприклад:
- виразити свої ідеї, досвід та думки на різноманітні теми,
- побудувати особистий бренд через публікацію професійного контенту,
- створити своє портфоліо,
- заробляти на рекламі, платних підписках або продажі власного продукту чи послуги.
Тому перед тим, як створити свій власний блог, визначте, чого саме ви хочете досягти. Для цього:
- задайте собі питання, яким ви бачите блог та його мету. Чи хочете поділитися своїми знаннями та досвідом у певній галузі? Чи маєте особисті ідеї, які хочете донести до аудиторії?
- зрозумійте, що саме вас мотивує вести блог. Чи ви хочете заробляти на блозі, підвищувати свій професійний профіль, чи маєте інші мотивації?
- з’ясуйте, для кого ви будете писати. Хто ваша цільова аудиторія, які її інтереси та потреби? Чи відповідають їм ваші особисті цілі?
Після визначення мети переходимо до тематики. Декілька порад, щоб визначити, про що вести блог:
- подумайте про свої інтереси, хобі та досвід,
- врахуйте ваші професійні знання та навички,
- вивчіть, що цікавить вашу цільову аудиторію,
- дізнайтесь, які теми популярні в вашій сфері,
- знайдіть питання або проблеми, які ви можете вирішити своїми публікаціями.
Якщо створити блог на основі ваших інтересів, ви матимете більше мотивації продовжувати. Це важливо, оскільки розвиток блогу зазвичай потребує часу та натхнення. Також ваше захоплення буде видно читачам, що зробить блог автентичним і привабить аудиторію. Працюючи над цікавою вам темою, в якій ви експерт, буде менше шансів, що закінчаться ідеї для нових дописів.
Пам’ятайте, що обрана тема блогу має бути також потрібною аудиторії.
Онлайн-інструмент Google Trends допоможе визначити потенціал вашої ніші перед створенням блогу. Платформа покаже загальний обсяг пошукових запитів для ваших ключових слів протягом певного періоду. Ви зможете побачити, чи є зростання або зниження інтересу до цих запитів, а також регіони, де вони є популярними.
Проте більш деталізовану статистику щодо пошукових запитів ви можете отримати з інструментами для дослідження ключових слів, наприклад, Google Keyword Planner.
А знайти більш конкретні теми для своїх перших постів ви можете в статті 15 універсальних тем для блогу 🔗
Де завести блог для себе
Якщо ви думаєте, як створити свій блог в інтернеті, то є кілька платформ, де можна вести свій блог. Ось деякі з варіантів:
- WordPress — найпопулярніша в світі платформа для створення блогів і вебсайтів загалом. Має зручну панель керування та купу інструкцій до неї в інтернеті, тому навіть початківцю буде легко розібратись в тому, як зробити блог або сайт з монетизацією. Платформу можна самостійно встановити на хостингу або скористатись хостинговим планом, де WordPress вже встановлено та оптимізовано під продуктивну роботу.
- Blogger — безплатна платформа від Google, яка дозволяє швидко завести блог. Має простий інтерфейс і вбудовану підтримку Google AdSense для монетизації.
- Medium — це платформа для публікації статей, яка також дозволяє створювати власні блоги. Має простий інтерфейс і велику спільноту читачів.
Якщо ж ви шукаєте спосіб, як зробити свій блог в соцмережі або месенджері, то популярні варіанти це:
- Instagram — підходить для візуального контенту, зокрема фотографій та відео.
- Facebook — найбільша соціальна мережа світу, де зручно будувати спільноти.
- Twitter або X — формат мікроблогів, де користувачі можуть публікувати тексти до 280 символів.
- Tumblr — мікроблогінгова платформа для публікації коротких текстів, фотографій, відео та аудіо.
- LinkedIn — вдала платформа для професійного блогу.
- Telegram — дозволяє використовувати канали, групи та боти для спілкування.
Вибираючи, де вести свій блог, враховуйте, що соцмережі та платформи для блоггінгу завжди мають певні обмеження щодо публікацій. Так, наприклад, YouTube знімає монетизацію за ненормативну лексику, а Instagram блокує акаунти українців за пости щодо війни, яку розвʼязала рф 😐
Блог на власному сайті дає повний контроль над контентом, без обмежень, які накладають сторонні платформи чи соцмережі. Ви не залежите від їх алгоритмів просування та можете монетизувати блог за власними правилами.
Розуміємо, що «створити власний сайт» звучить складніше, ніж «створити акаунт в Instagram», але тут ми можемо допомогти. В нас є докладна відеоінструкція щодо того, як створити сайт на WordPress, і текстовий варіант WordPress-гайду, якщо вам більше до вподоби статті. В них наш спеціаліст з WordPress Антон з нуля покроково пройде з вами створення сайту 🙌
Вам залишається замовити хостинг — місце, де розміщуватиметься сайт, і приділити кілька годин вашого часу сайтобудуванню.
З додаткових плюсів — хостинг можна тестувати протягом 30 днів безплатно. Сподобається — продовжите послугу, ні — нічого не втратите.
Щоб залучити більше аудиторії, краще комбінувати одразу декілька платформ. Наприклад, хорошим варіантом буде свій сайт з розгорнутими статтями та Instagram-акаунт з цікавими підводками до цих статей.
Як зробити блог цікавим: аналізуємо аудиторію
Чим більше ви знаєте про своїх читачів, тим легше вам буде підтримувати їх інтерес до свого блогу.
Щоб створити портрет вашої цільової аудиторії, потрібен глибокий аналіз. Ось кілька питань, відповіді на які допоможуть більше дізнатись про ваших потенційних читачів:
- Хто ваші читачі? Визначте демографічні характеристики вашої цільової аудиторії: вік, стать, освіта, дохід, сімейний стан, де вони живуть тощо.
- Що вони люблять і що приносить їм задоволення? Визначте, які інтереси, хобі, шляхи особистого розвитку у вашої аудиторії.
- Як вони звикли спілкуватися? Які мовні вирази використовують, яким соцмережам надають перевагу, в який час їх використовують.
- Про що вони мріють? Визначте цілі, мрії та амбіції вашої цільової аудиторії.
- Які вони мають страхи? Якщо через блог ви просуваєте власні послуги чи товари, визначте страхи чи обмеження, які можуть стримувати читачів від покупки. Це можуть бути фінансові ризики, страх перед невдачею, недостатність часу тощо.
- Що дратує ваших читачів щодня? Визначте проблеми, з якими регулярно стикається ваша аудиторія, та які з них ваш продукт чи послуга може вирішувати.
- Що відбуватиметься в їхньому бізнесі або житті в майбутньому? Прогнозуйте майбутні потреби та зміни, які можуть вплинути на їх інтерес до вас.
Ці дані допоможуть розробити ефективний контент-план, визначити платформи для ведення блогу та побудувати стиль спілкування з читачами.
Як працювати з контентом
Перед тим, як почати вести блог, потрібно ефективно організувати процес його ведення. Рекомендуємо заздалегідь створити контент-план, щоб забезпечити регулярність публікацій та спрямувати блог на досягнення ваших конкретних цілей.
Працюючи за контент-планом ви можете:
- Побудувати чіткий графік публікацій.
- Зафіксувати цілі для кожного допису, наприклад, підвищити обізнаність щодо бренду, залучити нових читачів або показати експертну думку.
- Описати деталі контенту, наприклад, тип публікації: коротка замітка, стаття, інфографіка.
- Прописати оптимальний час публікацій для кожної платформи, враховуючи активність цільової аудиторії.
- Зберігати цікаві ідеї тем.
Щоб керувати контент-планом і публікаціями, існують різні онлайн-інструменти, наприклад:
- Google Таблиці — знайомий більшості інструмент, з яким можна створити простий контент-календар у вигляді таблиці.
- Trello — онлайн-дошка для організації завдань і спільної роботи над контентом.
- Later або Loomly — сервіси для планування та автоматизації публікацій в соцмережах, зокрема в Instagram, Facebook, Twitter.
Стаття з теми:
Використовуючи ці інструменти, ви можете підтримувати регулярність публікацій та систематизувати вашу роботу.
Пам’ятайте, що ваш контент має бути цікавим та корисним для вашої аудиторії, відповідати на їх питання та вирішувати їх проблеми. Використовуйте ключові слова та фрази, які люди вводять в пошукових системах, щоб привернути більше відвідувачів на ваш блог і перетворити їх на постійних читачів. Відвідуйте тематичні групи в соцмережах, форуми та сайти конкурентів, щоб зрозуміти, що цікавить вашу аудиторію та що їх турбує. Це може стати основою для вашого контент-плану.
Знайти свою унікальність в блозі — це ключове завдання, щоб привернути увагу та створити власну аудиторію, а також можливість виділитись серед конкурентів. Особливими вас може зробити унікальний стиль текстів, оригінальні візуали та ексклюзивна інформація.
Щоб підтримувати активність і інтерес до вашого блогу, публікуйте не менше ніж 1-2 дописи на тиждень. Регулярність дозволяє вашим постійним читачам знати, коли очікувати новинки на вашому сайті. Проте не забувайте час від часу постити поза графіком, щоб здивувати аудиторію, що підписана на оновлення. Це спонукатиме їх заходити на сторінки блогу частіше. Проте важливо не перевантажувати платформу новим контентом, адже надлишок викликає втому.
Також враховуйте, що кожна платформа має свої алгоритми просування постів. Яскравий приклад: Instagram Reels та YouTube Shorts, які алгоритми активніше просувають ніж звичайні дописи та відео.
При купівлі на рік — знижка 20%
Як вести свій блог, щоб зробити його популярним
З чого почати вести свій блог вже зрозуміло, і тепер час розібратися, як зробити його популярним і привабити аудиторію. Пам’ятайте, що на розкрутку блогу потрібен час і зусилля. Проте існують інструменти, які можуть пришвидшити процес.
Щоб безплатно просувати особистий блог, використовуйте наступні інструменти:
- Гостьовий постинг за бартером. Обмінюйтеся публікаціями з іншими блогерами, щоб отримати зворотні посилання та нову аудиторію.
- SEO-оптимізація. Оптимізуйте блог під вимоги пошукових систем. Читайте детальніше, що таке пошукова оптимізація сайтів.
- Ваші особисті соцмережі. Діліться свіжими постами в своїх соцмережах і закликайте до цього своїх друзів.
- Марафони та челенджі. Якщо це доречно, влаштовуйте такі заходи — це може пожвавити взаємодію з читачами.
- Тематичні групи в соціальних мережах. Приймайте активну участь у спільнотах, щоб обмінятись досвідом і взаємодіяти з цільовою аудиторією.
- Безкоштовні консультації. Якщо це актуально в вашій сфері, розігруйте безкоштовні професійні поради або консультації для вашої аудиторії.
Якщо маєте бюджет на це, то варто використати платні інструменти, щоб залучити ще більше аудиторії:
- Реклама у блогерів. Домовтесь з тематичними інфлюєнсерами, щоб розмістити рекламу вашого блогу на їх платформі.
- Платне SEO-просування сайту. Розмістіть статті з посиланнями на ваш сайт на авторитетних сайтах. Так ваш сайт отримає більше довіри від пошукових систем, і, відповідно, більше органічного трафіку.
- Таргет та контекстна реклама. Розмістіть рекламу в інтернеті, яка спрямована саме на вашу цільову аудиторію.
Корисні матеріали з блоггінгу:
Як вести свій блог і заробляти
В залежності від вашої аудиторії, тематики блогу та особистих уподобань можна налаштувати різні види монетизації:
- Реклама. Розміщуйте рекламу у вашому блозі, наприклад, через Google AdSense або особисту домовленість з компаніями, які цікавляться вашою аудиторією.
- Афіліатський маркетинг. Додавайте в блог афіліатські посилання, що рекомендують продукти чи послуги інших компаній. За кожну угоду або продаж, зроблені через ваші рекомендації, ви отримуватимете комісію.
- Продаж продуктів або послуг. Продавайте власні послуги чи товари.
- Платний контент. Створіть платний доступ до ексклюзивного контенту, наприклад, додаткових матеріалів, приватних консультацій тощо.
- Спонсорські публікації. Публікуйте контент про продукти інших брендів за оплату.
- Пожертви. Відкрийте збір коштів на підтримку вашого контенту через платформи на кшталт Buy Me a Coffee.
- Події. Проводьте платні вебінари, майстер-класи та інші заходи для вашої аудиторії.
Обирайте декілька способів, щоб отримати достатньо прибутку. Проте пам’ятайте, що монетизація не має впливати негативно на користувачів і якість вашого контенту.
Чекліст: як почати блогерство на WordPress-платформі
Пропонуємо вам короткий чекліст, як завести свій блог на платформі WordPress:
- виберіть ціль та тему блогу,
- проаналізуйте вашу аудиторію та актуальність вашої тематики,
- зареєструйте доменне ім’я для майбутнього блогу,
- замовте хостинг з попередньо встановленим WordPress,
- виберіть WordPress-шаблон для вашого блогу,
- налаштуйте дизайн і функціонал блогу,
- зробіть базову SEO-оптимізацію,
- створіть контент-план,
- напишіть та опублікуйте свій перший пост,
- розповсюдьте інформацію про цей пост і, загалом, блог в соцмережах і на тематичних сайтах.
Як бачите, створити свій блог не складно. Набагато складніше регулярно його вести та залучати аудиторію. А про що ви хочете вести свій блог і з якими труднощами стикнулись, коли думали, як почати вести блог — пишіть нам в коментарях 💬