Движок WordPress був створений в 2003, а пару років тому кількість сайтів на ньому перевалило за 59 мільйонів. Про те, як працювати з WordPress, пишуть на тисячах блогів і форумів. Одна з причин популярності платформи — це те, що можна зробити інтернет-магазин на WordPress, а не тільки блог. Сам по собі WordPress не призначений для створення онлайн магазинів (пишіть в коментарі, яка, на вашу думку, найкраща CMS для інтернет-магазину). Для цього потрібно встановлювати спеціальні плагіни, що розширюють ті можливості, які є за замовчуванням. У сьогоднішній статті я хочу розглянути кілька таких рішень. Вибір припав на шість популярних безкоштовних WordPress-плагінів для інтернет-магазину з великою кількістю активних установок — WooCommerce, eCommerce, eShop, Jigoshop, WP Shop і Cart66 Lite.
Для початку необхідно встановити WordPress. Потім я буду по черзі встановлювати ці плагіни для WordPress для інтернет-магазину і описувати їх функціональність і свої загальні враження від них. Отже, свій магазин на WordPress можна зробити за допомогою:
WooCommerce
WooCommerce на сайті WordPress. Понад мільйон активних установок. За посиланням можна подивитися поточний користувальницький рейтинг, дату останнього оновлення плагіна і почитати відгуки. Там також є і англомовна підтримка (вкладка Support). Швидше за все, ви знайдете відповідь на будь-яке питання в уже існуючих темах, яких написано досить для довгого і захоплюючого читання. А якщо немає — можете задати своє питання. Така підтримка працює і для всіх інших перерахованих нижче плагінів (хіба що кількість існуючих тем різна), тому далі не буду повторюватися.
Якщо ви шукаєте хороший плагін інтернет-магазину для WordPress українською, то WooCommerce — відмінний варіант. У Woocommerce українську мову легко встановити за допомогою настройки локалізації. Як заявляють самі розробники, на WordPress WooCommerce працює близько 30% всіх онлайнових магазинів, і це більше, ніж на будь-який інший платформі. У WooCommerce є українськомовний форум, який, до речі, досить часто оновлюється. Ті, хто знають англійську, можуть скористатися офіційним англомовним форумом. Людей там спілкується дуже багато, і навіть якщо ви не знайшли відповіді на своє питання, задайте його, і з великою ймовірністю вам на нього дадуть відповідь.
Функціональність.
У адмінчастини вкладок не так вже й багато, але кожна містить в собі широкий функціонал. Давайте розберемо по порядку.
- Замовлення. Тут будуть зберігатися всі зроблені замовлення, до яких можна додати статус (виконаний, скасований, повернений, чекає оплати і т.д.), суму оплати, адресу доставки, знижку. Тут же можна автоматично підрахувати податки;
- Купони. Тут можна формувати купони, за якими ваші клієнти зможуть отримувати знижки. У Woocommerce знижки можна групувати за типом купона, його розміру, групі товарів, часу дії, а також встановити безкоштовну доставку по купону;
- Звіти. У цьому розділі є три вкладки — замовлення, клієнти і запас. І відповідно, в кожній з них звіти про стан на поточний момент. Тут можна подивитися підсумкову суму всіх замовлень з доставкою та податками, кількість клієнтів, кількість товарів в запасі, а також інші звіти з продажу та товарам;
- Налаштування. Назва цього розділу говорить сама за себе, і тут ми бачимо налаштування всього, чого тільки можна: товарів, податків, оплати, доставки, акаунтів, e-mail розсилок, а також основні параметри — місце розташування, країни, валюта;
- Стан системи. Тут ви знайдете інформацію про версії WordPress, сервері і бази даних. Ще тут знаходяться інструменти для очищення кешу, видалення даних або скидання налаштувань;
- Аддони. Можна встановити розширення і доповнення для WooCommerce прямо з адмінській частини. У плагіна WooCoommerce є дуже багато розширень — за моїми підрахунками близько 350. Переважно вони платні — від $13 до $399, але і серед безкоштовних можна знайти непогані. Всі розширення можна подивитися тут. За допомогою аддонів можна змінювати різні настройки Woocommerce — кількість товарів на сторінці, платіжні шлюзи, підключати соціальні мережі і багато іншого.
- Товари. Найголовніша частина інтернет-магазину — управління товарами. Тут можна додавати і редагувати товари та категорії товарів, додавати мітки товарів, а також атрибути, що визначають колір і розмір товарів.
Висновок: Від WooCommerce створюється враження, що з його допомогою можна робити все і ще трохи. А якщо поглянути на кількість додаткових розширень до цього плагіну, то впевненість у тому, що з WooCommerce немає нічого неможливого, тільки зміцнюється. Звичайно, плагін з такою функціональністю за визначенням буде створювати досить велике навантаження на сервер. Тому вам, можливо, знадобиться VPS-хостинг замість звичайного віртуального хостингу. При виборі хостингу важливим фактором буде й кількість товарів, й відвідуваність сайту — зазвичай на старті вистачить віртуального хостингу.
Безкоштовні відеоуроки зі створення магазина на WooCommerce
За шість випусків ви зможете зробити свій перший інтернет-магазин, навіть якщо працюєте з WordPress вперше. В уроках ми безкоштовно показуємо весь процес створення магазину з нуля: від вибору хостингу і базової установки движка до підключення платежів і служби доставки.
Стаття з теми:
eCommerce
eCommerce на сайті WordPress. Більш ніж 60 тисяч активних установок. За посиланням можна подивитися поточний користувальницький рейтинг, коли було останнє оновлення плагіна і почитати відгуки.
Цей плагін магазину для WordPress колись був дуже популярним. Але з часу появи WooCommerce він почав різко здавати свої позиції. WooCommerce по суті є розширеною версією eCommerce. На офіційному сайті плагіна є блог, який оновлюється досить рідко.
Функціональність
Після активації плагіну eCommerce на своєму WordPress, у вас з’явиться додаткова вкладка на лівій панелі — “Товари”. Усередині вона містить:
- Товари. Тут відображаються всі наявні на сайті товари, можна відразу ж перейти до їх редагування;
- Додати. Вкладка для додавання нових товарів і налаштування їх візуального відображення;
- Мітки товарів. Тут додаються назви товарів, які будуть відображатися в URL, а також у SEO-описах товарів;
- Категорії. Функціонал з додаванню і редагування категорій товарів. Тут можна створити категорії, налаштувати їх відповідно до вимог SEO, і потім групувати в них товари;
- Варіації. Цей розділ дозволяє додавати кілька варіацій одного й того ж товару. Наприклад, якщо ви продаєте одяг, то можна додати різні розміри і різні кольори для однієї й тієї ж речі;
- Купони. Можна створювати дисконтні купони і налаштовувати їх роботу: скільки буде діяти, до яких товарів відноситься і т.д.;
- Розширення. Тут додавайте різні плагіни прямо з інтерфейсу. Ціна розширень для eCommerce — від $12 до $199. Безкоштовних розширень я не виявила.
Висновок: плагін eCommerce непоганий, але для новачків, швидше за все, буде серйозною проблемою те, що про нього складно знайти будь-яку корисну інформацію. І це досить дивно, з огляду на кількість активних установок плагіна. Функціонал непоганий, але в порівнянні з WooCommerce програє.
При купівлі на рік — знижка 20%
eShop
Більш ніж 10000 активних установок. За посиланням можна подивитися на поточний користувальницький рейтинг, дату останнього оновлення плагіна і відгуки.
Більш детальну інформацію про плагін можна знайти на його офіційному сайті.
Функціональність
За замовчуванням плагін eShop WordPress доступний лише англійською мовою. Щоб змінити мову, потрібно всього лише встановити плагін eShop Languages і активувати. Після цього в інтерфейсі WordPress з’явиться ось така додаткова вкладка:
А тепер розберемо по порядку:
- Замовлення. Тут ви будете бачити всі замовлення, що надійшли, за категоріями “очікує”, “очікується оплата”, “активний”, “доставлено”, “невдалий”, “видалений”. Статус свого замовлення можуть бачити і клієнти;
- Доставка. Тут можна додавати потрібні вам способи доставки і розраховувати їх оптимальну вартість;
- Товари. Всі додані товари відображаються у вигляді зведеної таблиці;
- Набори опцій. Набори опцій.Тут можна додавати варіанти налаштувань відображення товарів. Якщо у вас дуже багато категорій товарів, і кожну з них потрібно відображати якось по-різному (наприклад, списком, що випадає, текстом, або показати множинний вибір), то ця функція вам стане у нагоді;
- Завантаження. Це всі файли, які ви завантажили на сайт;
- Коди знижок. Тут легко генерувати купони на знижки, які можна розсилати клієнтам. Можна вибрати тип знижки: відсоток на покупку товару (обмежений використанням та/або датою) або безкоштовна доставка (обмежена використанням та/або датою);
- База. У цьому розділі можна подивитися і скачати xml-версію сайту;
- Електронні листи. Тут ви знайдете готові шаблони електронних листів, що розсилаються клієнтам. Їх можна редагувати, додавати теги (ім’я клієнта, статус замовлення, адреса і т.д.);
- About & Довідка. Тут знаходиться інструкція з встановлення і роботи з eShop. Встановлений мною плагін eShop Languages не переклав цей розділ, тому якщо ви не володієте англійською, доведеться посидіти зі словником.
Розширення до плагіну eShop можна встановити з вкладки “Додатки” в адмінській частинb WordPress (тобто так само, як ви встановлюєте будь-які плагіни для WordPress) або з офіційного сайту. Всього аддонів для eShop не дуже багато — близько 25, але всі вони безкоштовні.
Висновок: парадокс в тому, що плагіном eShop начебто користується чимало людей, але активних обговорень його на форумах або блогах немає. Якщо виникне питання з налаштуванням або щось працює не так, як ви хочете, то доведеться ставити питання до англомовної підтримки на офіційному сайті або читати знову ж англомовну документацію. Функціональність у плагіна стандартна — начебто все є, але в той же час чогось не вистачає. Створюється відчуття, що більш-менш великий інтернет-магазин на WordPress плагін eShop не потягне.
Jigoshop
Jigoshop на сайті WordPress. Більш ніж 10000 активних установок. За посиланням можна подивитися поточний користувальницький рейтинг, коли було останнє оновлення плагіна, і почитати відгуки.
Офіційний сайт плагіну. У розділі Documentation є непогана інструкція з роботи з Jigoshop англійською мовою. Повноцінного українського форуму немає, але практично на кожному форумі про WordPress є питання, пов’язані з Jigoshop. Окремою локалізації плагін не вимагав, однак, встановився частково російською, частково англійською мовою.
Функціональність
Jigoshop додає в адмін панель таку вкладку:
І що ми маємо всередині:
- Консоль магазину. Консоль магазину оформлено у приємному дизайні, відмінному від решти зовнішнього вигляду WordPress. Тут є різні корисні штуки: вміст магазину (скільки всього товарів, категорій і т.д.), останні замовлення, місячний звіт у вигляді графіка, посилання на корисні сторінки офіційного сайту Jigoshop. Всі блоки можна рухати так, як вам буде зручно ними користуватися;
- Reports. Звіти Jigoshop дуже схожі на звіти WooCommerce. Можна подивитися звіти з замовлень, продажів та прибутку у вигляді графіків;
- Купони. Тут багато що залишилося на англійській мові, але в цілому принцип додавання купонів такий же, як і в інших плагінах. Вказуємо промокод, суму знижки, час дії, на які товари поширюється — і з купоном можна починати працювати;
- Emails. За замовчуванням вже додано кілька шаблонів листів — наприклад, відправка рахунку, замовлення очікує оплати і т.д. Можна додавати свої шаблони і редагувати їх;
- Налаштування. Можна налаштувати країни, валюти, інформацію про компанії, параметри сторінок, каталогів, зображень і багато інших налаштувань;
- Extentions. Тут відкривається список доступних розширень для Jigoshop, які можна завантажити прямо з адмінки. Всього на офіційному сайті Jigoshop можна знайти приблизно 310 розширень. Є і безкоштовні, але в основному середня ціна — $30-40;
- Про систему. Тут нічого не налаштовуємо, тільки дивимося інформацію про систему. Проблема лише в тому, що вся вона теж англійською мовою.
Висновок: Jigoshop — плагін, який в змозі скласти гідну конкуренцію WooCommerce і іншим найпопулярнішим рішенням в цій ніші. Оновлюється плагін досить часто. З мінусів — виключно платні теми (в середньому по $35) і проблеми з коректним перекладом.
WP Shop
WP Shop на сайті WordPress. Більш ніж 4000 активних установок. За посиланням можна подивитися поточний користувальницький рейтинг, коли було останнє оновлення плагіна і почитати відгуки.
Функціональність
Цей плагін йде відразу російською мовою. Після установки WP Shop у вас з’являється вкладка “Магазин”.
Функціональність цього плагіна виглядає наступним чином:
- Налаштування кошиків. Тут ми бачимо шаблони повідомлень для різних платіжних систем, наприклад, “Ваш платіж через систему ЕК прийнятий”, “Ваш платіж через Yandex каса не прийнятий” і т.д. Можна відредагувати і налаштувати всі необхідні шаблони;
- Користувальницька доставка. Додавайте всі можливі способи доставки, які будуть використовуватися у вашому магазині. Також можна налаштувати, який тип оплати буде застосовуватися при кожному способі доставки;
- Редактор листів. Тут додаємо, редагуємо, налаштовуємо шаблони листів, які будемо розсилати клієнтам. Електронні адреси користувачів будуть автоматично довантажувати з форми, яку вони заповнюють за реєстрації;
- Промокоди. Додавання промокодів, за якими користувачі зможуть отримати знижку на товар;
- Налаштування магазину. Тут ви знайдете безліч налаштувань для самого магазину на WP Shop: відображення елементів на сторінках, способи оплати;
- Замовлення. Тут бачимо таблицю з усіма замовленнями. Всі замовлення мають такі атрибути, як форма оплати, метод доставки, дата/час, клієнт, e-mail, статус. На мій погляд, цього більш ніж достатньо, щоб управляти замовленнями;
- Налаштування оплати. В цьому розділі знаходяться всілякі способи доставки, і в кожному з них можна обрати ті способи оплати, які ви збираєтеся використовувати;
- Налаштування доставки. Тут всього 4 категорії: пошта по країні, міжнародна пошта, кур’єрська доставка, візит до вашого офісу. До кожного типу просто прописуєте вартість доставки;
- Експорт-імпорт. Ви можете експортувати або імпортувати необхідні дані для роботи з інтернет-магазином.
Висновок: функціонал цього плагіна більш, ніж достатній для створення свого інтернет-магазину на WordPress з нуля. Адміністративна частина цього плагіна здалася мені найзрозумілішою і найдоступнішою для початківців в електронній комерції. Незначний мінус — немає готових шаблонів листів для e-mail розсилки клієнтам, але ви завжди можете використовувати сторонній сервіс розсилки листів.
Стаття з теми:
Cart66 Lite
Офіційний сайт. Понад 4 тисячі активних установок. За посиланням можна подивитися поточний користувальницький рейтинг, коли було останнє оновлення плагіна і почитати відгуки.
Cart66 — це колишній PHPPurchase. Cart66 — платний плагін, ліцензія на який коштує $98 за використання на одному сайті і $300 за необмежене використання. Розробники пропонують скористатися ще й Cart66 Cloud для тих, хто турбується про збереження своїх даних, за $95 в рік. Але є і безкоштовна версія Cart66 Lite, про яку я і розповім. Працювати з Cart66 доведеться англійською мовою.
Функціональність
Виглядає плагін Cart66 в адмінській частини ось так:
Безкоштовна версія плагіна надає такі функції:
- Orders. Сюди надходять всі зроблені клієнтами замовлення. Сортувати можна за назвою, датою, сумою замовлення, типом доставки, статусом, діям;
- Products. Заповнюємо всі необхідні дані про новий товар, і він з’явиться у вашому магазині. У плагіна Cart66 нестандартна форма додавання нових товарів. Якщо більшість інших плагінів дозволяють додавати товари за допомогою стандартних записів WordPress, то Cart66 робить це через свою внутрішню форму. Виглядає все інакше, але цілком зрозуміло. Додаємо назву, унікальний код товару, ціну, податкову ставку (якщо є), параметри для перевезення, обмеження за кількістю. У цій же вкладочці ви будете бачити список всіх наявних товарів;
- PayPal Subscriptions. Ця функція доступна тільки в професійній версії Cart66, ціни на яку вже були вказані вище;
- Inventory. І тут я знову бачу напис “Функціонал доступний тільки у версії Pro”. Тут же дається посилання, де можна цю професійну версію оплатити і встановити;
- Promotions. Ті, хто взагалі не знає англійської, можуть розгубитися від кількості незрозумілих полів, які потрібно заповнити. Насправді ж тут потрібно заповнити практично все те ж саме, що й в аналогічній вкладці інших плагінів: назву акції, тип, дати, обмеження за сумами, товари і т.д.;
- Shipping. Тут додавайте способи доставки, якими зможуть користуватися ваші покупці. Можна встановити вартість доставки одного товару, а також те, наскільки вона буде підвищуватися за додавання додаткових одиниць товару;
- Settings. Плагін надає можливість налаштувати все, що потрібно: від країни і податків до різних повідомлень і інтеграцій з іншими сервісами. Інтегрувати магазин, до речі, можна з Amazon, MailChimp, Google Analytics, Zendesk та іншими сервісами;
- Reports. Звіти з продажу доступні тільки в професійній версії. У безкоштовної версії можна завантажити зведення на замовлення, вибравши потрібний період часу;
- Accounts. Функціоналом з управління акаунтами також можна користуватися тільки у платній версії Cart66.
Висновок: навіть безкоштовна версія Cart66 є досить функціональною. Все для успішної роботи початківця інтернет-магазину в ньому є.
Ось такі плагіни для інтернет-магазину на WordPress. WooCoomerce є найпопулярнішим плагіном досить заслужено — його функціонал (з урахуванням додаткових розширень) дозволяє вам зробити з онлайн-магазином усе, що завгодно. Але це рішення більше підходить для великих мультибрендових магазинів з великою кількістю товарних позицій. “Їсти” ресурси серверу WooCoomerce буде немало. Тому важливе питання, про яке ви не повинні забувати при виборі плагінів для інтернет-магазину — це хостинг WordPress та супутні послуги. А якщо ви тільки починаєте робити свій проект, то такі питання, як “скільки коштує хостинг” або “скільки коштує SSL-сертифікат” варто з’ясувати відразу ж, щоб закласти ці витрати в бюджет. Якщо ваш варіант — це невеликий магазин і знаходиться він на звичайному віртуальному хостингу (не VPS), то краще придивитися до інших плагінів електронної комерції.
Якщо у вас є можливість (і бажання) платити за використання плагіна, то звичайно, вам варто це зробити, так як платні версії завжди надають “смачні” функції, яких немає за замовчуванням. Зупинивши свою увагу на якомусь WordPress плагіні, відгуки клієнтів потрібно ретельно вивчити, щоб зрозуміти, чи немає підводних каменів.