Розповідаємо та показуємо, що таке лендингова сторінка та як правильно створити лендинг пейдж з нуля 👇
Що таке лендінг пейдж
Лендінг — це невеликий односторінковий сайт, який закликає клієнта зробити одну конкретну дію: наприклад, підписатися на розсилку, купити навчальний курс або замовити соковижимач.
Розробка посадкової сторінки технічно проста, на відміну багатосторінкового сайту. Наприклад, можна написати такий сайт за допомогою html/css або використовувати готові шаблони конструктора сайту. Складніше продумати концепцію та розробити дизайн якісного лендінг пейджу, щоб сайт був ефективним.
Кому потрібен лендинг, а кому не потрібен
Лендінгова сторінка — це не універсальний сайт. Для чиїхось потреб її буде достатньо, для чиїхось більше підійде звичайний багатосторінковий сайт.
Ми зібрали успішні та не дуже приклади використання лендингу та згрупували їх у список.
Коли підійде лендінг пейдж
- Недорогі товари в невеликій кількості. Через те що посадкова сторінка — це односторінковий сайт, на ній буде незручно розміщувати каталог з великою кількістю товарів. Для великого асортименту варто створювати інтернет-магазин.
Ідеальний варіант для лендінг-пейдж ― це один товар або послуга, з можливістю зміни характеристик. Наприклад, онлайн-курси англійської мови або лінійка органічних солодощів без цукру. - Гарячі пропозиції. Ви точно знаєте, що ваш товар чи послуга зараз на хвилі популярності, про них клієнтам вже відомо з інших джерел, і їх не потрібно детально описувати. У такому разі лендинг підійде якнайкраще для того, щоб «добити» клієнта правильно сформульованою пропозицією.
- Формування бази клієнтів. Якщо ви плануєте запускати бізнес в інтернеті, ви можете не знати аудиторію для своєї пропозиції. Щоб промацати ринок та створити клієнтську базу, підійде цільова сторінка зі збиранням контактів зацікавлених відвідувачів.
Коли лендінг пейдж не підійде
- Відомий продукт чи послуга. Ваш продукт добре знайомий клієнтам, у вашій галузі багато конкурентів, і у вас є переваги перед ними. У такому випадку варто створити повноцінний сайт із докладним описом саме вашої пропозиції та вашої компанії.
- Інформаційний сайт компанії. Якщо ваша мета розповісти про компанію і ви не чекаєте від відвідувача дій, краще використовувати блог або великий інформаційний сайт.
- Створення бренду компанії. У користувачів менше довіри до лендінгу, у цьому він поступається багатосторінковому сайту. Якщо у вас довгострокова мета розвитку власного бренду, не радимо починати з лендінгу.
При купівлі на рік — знижка 20%
Види landing page
Різні види лендінгу виконують різні функції. Умовно можна виділити три основних види лендінгових сторінок.
Лідогенерація
На сайтах цього виду завжди є форма збору даних відвідувачів. Форму використовують, щоби зібрати базу потенційних клієнтів. Відвідувач не захоче просто так повідомити свої контакти, тому компанія може запропонувати безкоштовний товар або бонус в обмін на дані відвідувача.
Товарні лендінги
Рекламні посадкові сторінки або товарні лендинги відрізняються наявністю кнопки заклику до дії, або СТА. Всі елементи сайту ведуть клієнта до кнопки замовлення.
Товарний лендинг або лендинг, що продає, — найпопулярніший вид односторінкових сайтів. Його основні переваги перед багатосторінковими інтернет-магазинами:
- швидко створюється — ви можете створити лендингову сторінку з нуля за 1-2 дні за допомогою готових шаблонів у конструкторах сайтів;
- швидко завантажується — лендинги набагато менші за звичайні сайти, тому сайт буде спритно працювати навіть з мобільного інтернету;
- дешево коштує — для лендінгу підходить мінімальний тариф хостингу, а ще створити сайт-односторінник можна самостійно, не наймаючи розробника.
- не розпорошує увагу клієнта — якісний лендінг пейдж покроково веде клієнта до купівлі товару, не відволікаючи його на інші сторінки та категорії.
Один з типів лендингу, що продає, — квіз. Це сайт-опитувальник, в якому пропонується покроково вибрати між різними характеристиками товару та наприкінці завершити угоду.
Візитка чи інформаційний лендинг
Такі цільові сторінки нічого не продають і лише розповідають про товар, акцію, компанію. Мета інформаційного лендінгу — підігріти інтерес до продукту, перейти на основний сайт компанії. В інфо-лендингах для привернення уваги часто використовують яскравий дизайн, флеш-анімацію.
Як зробити лендінг самостійно
Почніть створення лендингу з підготовки. Опишіть, що ви продаєте, хто ваша цільова аудиторія та чим буде корисним для неї ваш товар чи послуга. На цей опис можна буде спиратися при написанні текстів та пошуку картинок для сайту.
Знайдіть сайти конкурентів, щоб відзначити для себе те, що хочеться бачити на своєму лендингу, і те, чого треба уникнути. Порівняйте й самі пропозиції, визначте, чому клієнту буде вигідно купити товар у вас — безкоштовна доставка, гарантійне обслуговування чи низька ціна.
Шукати сайти конкурентів потрібно через популярні запити у пошукових системах. Наприклад, якщо ви продаєте дрилі, вводіть «купити дриль» або «дриль Україна». Швидкий спосіб знайти правильні пошукові запити — безкоштовний планувальник ключових слів Google. Пропишіть основні слова, що відносяться до вашого товару, і він підбере найпопулярніші запити щодо них.
Стаття з теми:
Ввівши ці ключові слова в пошуковій системі, ви знайдете сайти своїх конкурентів. Не забудьте також пройтися маркетплейсами OLX, Rozetka, Bigl.ua та соціальними мережами, наприклад, Facebook або Instagram.
Напишіть текст та придумайте основні блоки лендингу. Це один із найважливіших етапів роботи над сайтом, тому що лендинг — це не про гарний дизайн, лендинг — це про ефективну структуру та текст, що продає.
Структуру лендингу найчастіше підлаштовують під маркетингову модель AIDA:
Attention — увага
Interest — інтерес
Desire — бажання
Action — дія
Це воронка продажу, де вам спочатку потрібно привернути увагу клієнта, потім зацікавити його унікальністю своєї пропозиції, викликати бажання отримати саме ваш товар і нарешті підштовхнути до дії — купити, замовити чи оформити заявку.
За цією формулою ми склали стандартну структуру лендингу, що продає. Використовуйте її для «скелета» свого сайту. Додавайте до неї свої блоки або прибирайте зайві.
Заголовок
Блок із заголовком — перший елемент лендингу, який бачить клієнт. Він повинен чіпляти погляд та викликати бажання залишитися на сайті. Сам заголовок має бути коротким, ємним та зрозумілим. Можна також використовувати підзаголовок. Він допоможе скоротити чи пояснити основний заголовок.
Нижче приклад блоку із заголовком на сайті Kolot.studio. Ви бачите перший екран лендингу і одразу розумієте, що вам пропонують. Є call to action, заклик до дії — форма зворотного зв’язку, в якій потрібно вказати номер телефону.
Про продукт
Розкажіть докладніше про свій товар або послугу. Якщо це товар, опишіть його характеристики, прикріпіть відео з принципом його роботи. Якщо послуга — поясніть, що клієнт отримає. Запропонуйте сценарії використання, наприклад, вкажіть, що мангали, які ви продаєте, хороші для пікніка, тому що легко складаються та важать лише 10 кілограм. Або ваші курси англійської можна проходити під час літніх канікул, тому що вони тривають три місяці.
Приклад цікавого оформлення блоку продукту — сайт КотоФабрики. Тут і яскрава картинка з товаром (і котом, відмінний хід! 😺), і оригінальний опис продукту, і його характеристики.
Переваги та вигоди
Поясніть клієнту, чим ви кращі за сотні інших продавців, чому клієнту потрібно купити саме вашу іграшку ручної роботи або записатися на ваші курси гри на скрипці. Розкажіть, що ви робите іграшки з матеріалів, які не викликають у малюків алергію, і їх можна прати у машинці. Опишіть, що ви даєте уроки скрипки вечорами та вихідними, що зручно для школярів та тих, хто працює у будні дні.
Переваги зручно оформляти у вигляді списку чи невеликих блоків. Останнє вибрали автори сайту Duolingo.
Кому підійде продукт
Тут знадобляться ваші знання про цільову аудиторію продукту. Розкажіть, кому він буде корисним і які проблеми вирішить. Ми взяли приклад цього блоку з сайту English For IT.
Тарифи та ціни
Тут все просто — вкажіть ціну товару чи сітку тарифів для послуги. Напишіть, що входить у вартість. Це може бути доставка до дверей, цілодобова служба підтримки або приватний чат з коучем у телеграмі.
Якщо тарифів кілька, візуально виділіть популярний. Це спростить вибір покупцю.
Як виглядає лендінг пейдж із тарифами від Google One:
Схема співробітництва
Поясніть клієнту всі кроки співробітництва, від замовлення до отримання товару чи послуги. Найкраще оформляти у вигляді структурованого списку чи покрокової схеми, як на сайті Health and Food.
Форма замовлення
У цьому блоці можна зробити заголовок та підзаголовок, які будуть мотивувати клієнта до завершення замовлення. Тільки не дублюйте його з першим блоком лендінгу. Вони мають продовжувати одне одного за змістом, але не копіювати.
Підштовхніть клієнта зробити замовлення прямо зараз, зробивши знижку на продукт і вказавши термін, який вона діятиме. Напишіть, чи є оплата частинами або повернення коштів. Подивіться, як це виглядає на веб-сайті Wezom.Academy.
Відгуки
Додайте блок із відгуками, щоб показати клієнту, що вам можна довіряти. Не пишіть відгуки самі та не замовляйте їх у копірайтерів, прикріплюючи зображення усміхнених людей з фотостоків. Це відразу впадає в око і таке шахрайство швидше відштовхне потенційного клієнта, ніж додасть бажання співпрацювати з вами.
Додавайте відгуки з реальними фотографіями, відео та посиланнями на сторінки клієнтів у соцмережах (з їхнього дозволу, звичайно). Вдалий приклад такого блоку можна побачити на сайті кулінарної академії Al.Cuisine.
ЧаПи
Правильний лендінг пейдж наперед відповідає на запитання клієнта. Розмістіть на лендингу блок з відповідями на часті питання. Він допоможе зняти побоювання клієнта «чому так дешево» або попрацювати з його запереченнями «чому так дорого».
Оформіть блок ЧаПи у вигляді інтерв’ю, чату або списку питань з відповідями, що випадають. Простий та мінімалістичний варіант цього блоку є на сайті Lingoda.
Контакти
Зазвичай контакти вказують як завершальний блок лендингу. Їх наявність додатково підкреслить, що ви реальна компанія, а не шахраї-одноденки.
Додайте адресу вашої організації, карту проїзду, номери телефонів для зв’язку та посилання на соцмережі. Подивіться приклад такого блоку від школи англійської Green Forest.
Коли закінчите текст і структуру лендингу, підберіть відповідні зображення, відео та фото. Не зловживайте картинками з інтернету, постарайтеся використовувати власні. Зробіть якісні комерційні фотографії свого продукту або найміть для цього професійного фотографа.
Далі переходьте до технічної складової створення сайту.
Виберіть ім’я сайту — домен. Домен складається з частини, яку ви придумуєте самі, та з частини, яку ви можете обрати з тих, що вже існують — доменних зон на кшталт .com, .net, .kyiv.ua тощо. Наприклад, ми придумали собі імʼя «hostiq» і вибрали доменну зону .ua — в результаті отримали домен hostiq.ua.
Вибрати домен вам допоможуть ці статті:
- Як правильно вибрати доменне ім’я для сайту
- Яку доменну зону вибрати: найкращі доменні зони для бізнесу і не тільки
Введіть бажане ім’я вашого сайту та перевірте, в якій зоні домен вільний для реєстрації 👇
Знайдіть місце для розміщення лендінгу — хостинг. Шукайте хостинг з конструктором або хостинг зі встановленими движками для сайту, в яких будуть готові шаблони лендінгу. Так ви зможете створити landing page, що продає, швидко і просто.
Якщо виберете конструктор сайтів — спробуйте зробити посадкову сторінку за інструкцією Як зробити односторінковий сайт. Це хороший стартовий варіант для новачків: можна зробити лендінг з нуля самому за вечір.
З движків зверніть увагу на WordPress — це найпопулярніша CMS у світі, тому по ній є багато безкоштовних навчальних матеріалів. У нас теж є покроковий гайд про те, як зробити сайт на WordPress, і ми ним чесно пишаємося :)
Якщо ви думаєте про те, як створити лендинг безкоштовно — шукайте варіанти безкоштовного хостингу, але заздалегідь ознайомтеся з їхніми недоліками.
FAQ: відповідаємо на часті питання про лендінг
Landing page — це різновид сайту. Це односторінковий сайт для маркетингової або рекламної кампанії. На відміну від багатосторінкового сайту, мета лендингу вузькоспрямована — викликати у відвідувача реакцію: натиснути на кнопку замовлення, заповнити контактну форму, зателефонувати.
Основна структура лендингу, що продає, — унікальна торгова пропозиція, корисний текст і форма зворотного зв’язку.
Унікальна торгова пропозиція
Сьогодні унікальна торгова пропозиція практично ніколи не буде унікальною. У всіх галузях ринку є конкуренція, і сайти конкурентів, швидше за все, вже є та приносять прибуток. Тому для нового проєкту важливо показати саме його переваги, а не обізвати його унікальним. Сформуйте торгову пропозицію з «болю» цільової аудиторії: вивчіть запити майбутніх клієнтів та розкажіть, як ви їх вирішите.
Корисний текст
Landing — це невеликий сайт, на ньому мало простору для розміщення інформації. Тому вся інформація має бути подана просто, чітко та грамотно. Якщо кожна пропозиція на сайті нестиме сенс, у відвідувача виникне довіра до продукту і він захоче його купити.
Немає сенсу «розтікатися по дереву» про корисність зубної щітки, клієнту і так відомо, що зубна щітка — потрібна річ. А ось довгі непотрібні пропозиції легко можуть відволікти відвідувача від покупки. Показуйте реальні переваги вашого продукту, а не розповідайте про них. Наприклад, можна вивести блок із відгуками клієнтів у вигляді соціальних доказів.
Форма зворотного зв’язку
Будь-яка форма, кнопка та посилання на сайті повинні працювати та бути зрозумілими. Чим менше полів для введення даних, тим швидше клієнт заповнить форму. Не виносьте на форму більше 5 пунктів: краще дізнайтесь інформацію в телефонній розмові після замовлення.
Один з найчастіших запитів новачків — створення лендингу самостійно безкоштовно з нуля.
Щоб створити сайт-односторінник безкоштовно, вам знадобиться безкоштовний хостинг та домен. Якщо ви не розумієтеся на написанні сайтів і не плануєте наймати програміста, на хостингу має бути конструктор або движок для сайту.
Врахуйте, що у безкоштовних конструкторів часто:
- низька швидкість роботи сайту;
- немає служби підтримки;
- дратівлива реклама;
- обмежений дизайн.
Тому ми не можемо з чистою совістю рекомендувати безкоштовні хостинги та створення лендінг пейдж безкоштовно. Але ми точно знаємо, що цілком реально створити лендінг дешево.
Ви можете купити хостинг із конструктором сайтів на один рік за $36. Конструктор сайтів має сотні готових шаблонів для односторінників.
У подарунок ви отримаєте безплатну реєстрацію домену на 1 рік у зонах .com, .net, .org, .top, .online, .site, .com.ua, .kiev.ua, .biz.ua, .co.ua, .org.ua, .in.ua.
А якщо у вас з’являться питання, на них відповість дбайлива та розумна служба підтримки 😉
Створити лендинг пейдж, що продає, та склавши руки чекати продажу — погана ідея. Потрібно працювати над просуванням сайту, щоб його побачило якнайбільше потенційних клієнтів. А ще треба працювати із тими, хто вже був на сайті, але нічого не купив.
Основні способи просування лендингу, що продає, — це:
- Email-розсилки — додайте блок із формою підписки, де клієнт, який не наважився на покупку, може залишити свою електронну пошту. За допомогою добре продуманої розсилки ви зможете змінити його думку та переконати купити свій продукт.
- Контекстна та таргетована реклама — рекламуйте свій лендинг, акцентуючи увагу на цільовій аудиторії продукту.
- Web push повідомлення — невеликі спливаючі вікна в браузері або на робочому столі комп’ютера, якими можна повідомляти клієнта про початок розпродажу, новинки або вигідні пропозиції.
При створенні landing page своїми руками пам’ятайте про основні правила лендингу, що продає — модель AIDA, продуману структуру та кнопки call to action, що направляють клієнта від блоку до блоку. Це покращить те, як працює лендінг пейдж вашого товару чи послуги.
Посадкова або цільова сторінка — це те ж саме, що і лендингова сторінка.
Якщо вас цікавить, як зробити лендинг самому та максимально швидко, наша відповідь — використовуйте шаблони. У конструкторах сайтів є готові шаблони під різні односторінники: візитки психологів, лендинги соковитискачів та інфосторінки компаній.
Те, як зробити односторінковий сайт, зведеться до вибору шаблону в конструкторі та заміни тексту та картинок у ньому на ваші.
Тепер ви знаєте, що таке лендінговий сайт і як створити лендінг пейдж самому безкоштовно або майже безкоштовно.
Розкажіть у коментарях про свій досвід створення лендингу або поділіться прикладами вдалих односторінників, щоб надихнути інших! 🙂
Читайте корисні статті на тему: