Одяг — це спосіб самовиражатися, і немало людей любить приділяти йому багато часу. Одне з закономірних бажань, яке може виникнути, якщо ви любите одяг — відкрити свій інтернет-магазин.
В цій статті ми розповідаємо все про те, як відкрити магазин одягу: як зареєструвати бізнес, щоб не було проблем, як залучити інвестиції, де закупити товар, як створити інтернет-магазин 🙌
Як уникнути проблем із законом
Найменше чого хоче власник бізнесу — це мати проблеми з законом. Щоб їх уникнути, вам треба правильно оформити підприємницьку діяльність, прозоро вести облік доходів і вчасно сплачувати податки.
Про все по черзі.
1. Виберіть форму підприємницької діяльності
Перед тим як відкрити свій магазин одягу, визначтеся з формою підприємницької діяльності. Основні опції для магазину одягу — це фізична особа-підприємець і товариство з обмеженою відповідальністю.
📌 ФОП — найпоширеніша форма для малого та середнього бізнесу в Україні. Саме її на кінець 2023 року вибрали 72% підприємств, що займаються виробництвом одягу та взуття.
ФОП передбачає спрощену систему реєстрації та звітності. Для інтернет-магазину ФОП підходить ідеально, оскільки витрати на адміністрування невеликі, а оподаткування — простіше.
Плюси: спрощена реєстрація, мінімум бухгалтерських зобов’язань, можливість вибрати спрощену систему оподаткування.
Мінуси: за борги бізнесу підприємець відповідає власним майном.
📌 ТОВ підходить для більш масштабних проєктів або якщо є декілька засновників. ТОВ дозволяє залучати інвесторів та захищає особисті активи засновників, оскільки відповідальність обмежується статутним капіталом.
Основні переваги: захист особистого майна засновників, можливість залучити додатковий капітал.
Мінуси: складніша реєстрація, більше вимог до ведення бухгалтерії та звітності.
2. Виберіть систему оподаткування
Підприємці можуть обрати одну з податкових систем:
Спрощена система оподаткування:
- Доступна для ФОП і ТОВ.
- Має обмеження на дохід.
- Платники сплачують фіксований податок (залежно від групи).
- Платники звільняються від податку на прибуток і ПДВ.
Загальна система оподаткування:
- Потрібно сплачувати податок на прибуток (18% для ТОВ) або податок на доходи фізичних осіб (18% для ФОП).
- Також сплачується ПДВ, якщо бізнес не на спрощеній системі.
На порталі Дія є простий тест, щоб вибрати систему оподаткування.
3. Зареєструйте бізнес
ФОП можна зареєструвати за кілька хвилин онлайн через портал Дія або офлайн в центрах надання адміністративних послуг. ТОВ реєструється через нотаріуса або також онлайн через Дію із подачею статуту, установчих документів та відомостей про засновників.
4. Відкрийте рахунок для бізнесу в банку
Щоб вести підприємницьку діяльність в Україні, вам обов’язково треба буде відкрити розрахунковий рахунок в банку. Цей рахунок ви використовуватимете, щоб приймати платежі від клієнтів, оплачувати товари постачальникам і сплачувати податки.
Відкрити рахунок можна в будь-якому українському банку одразу після реєстрації бізнесу, ось кілька прикладів:
В більшості випадків відкрити рахунок для ФОП можна за кілька хвилин онлайн.
5. Не забувайте про податкову звітність та сплату податків
Важливо вчасно подавати податкові декларації, звітність до Пенсійного фонду та інших державних органів. Для цього можна скористатися послугами бухгалтера — супровід ФОП стартує від 300 гривень на місяць. Знайти бухгалтера можна на work.ua, kabanchik.ua і навіть на OLX.
Також можна займатися цим самому чи за допомогою спеціальних сервісів на кшталт Буккіпер, navkolo, Dilovod.
Про ліцензії та дозволи 📝
В більшості випадків для інтернет-магазину одягу спеціальні ліцензії не потрібні. Винятком буде дитячий одяг, на який треба мати сертифікат відповідності стандартам безпеки.
Не відкладайте юридичні та податкові питання на потім, «коли буде більший дохід». Краще зробити все правильно зі старту, ніж потім мати проблеми не тільки з законом, а й з репутацією.
Любите продавати?
Тримайте хостинг для інтернет-магазину з гарантованим аптаймом та +30% економії при оплаті на рік
Де взяти гроші на відкриття інтернет-магазину одягу
Одна з найбільших перепон на шляху підприємця-початківця — брак коштів. Витрат багато: закупити товар чи відшити його самому, оплатити роботу складу, вкластися в рекламу магазину. А доходу, щоб покривати ці витрати, ще нема.
Ось кілька варіантів, де можна знайти додаткове фінансування, щоб запустити продаж одягу в інтернеті:
Гранти та державні програми підтримки бізнесу
Плюс грантів у тому, що зазвичай отримані кошти не потрібно повертати. Натомість ви маєте витрачати гроші тільки за цільовим призначенням і виконувати певні умови, наприклад, забезпечувати кілька робочих місць.
Які гранти можна отримати на створення інтернет-магазину одягу:
- Грант на власну справу від Дія.Бізнес. Можна отримати від 50 до 250 тисяч гривень. Якщо ви зареєстровані та працюєте в Харкові або Харківській області, розмір допомоги — до 500 тисяч гривень.
- Грант від Українського фонду стартапів. Можна отримати грант на роздрібну торгівлю від 25 до 50 тисяч доларів
- Грант для ветеранів і членів їхніх сімей. Програма для учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни, а також їхніх дружин або чоловіків. Можна отримати до 1 мільйона гривень.
Дізнатися більше про поточні програми підтримки можна на порталі Дія.Бізнес.
Кредити для підприємців
Найпопулярнішою кредитною програмою для українських підприємців є «Доступні кредити 5-7-9%». Це державна ініціатива, яка допомагає малому та середньому бізнесу отримати кредит під низькі відсотки. Ставки залежать від умов і можуть бути 5%, 7% або 9%. Чим більше робочих місць створює ваш бізнес, тим нижча ставка.
Порівняно зі звичайною ставкою для малих підприємств у 15-25% річних — це вигідна пропозиція.
Детальніше про програму можна почитати на сайтах банків-учасників, наприклад:
- «Доступні кредити 5-7-9%» в ПриватБанк
- «Доступні кредити 5-7-9%» в Ощадбанк
- «Доступні кредити 5-7-9%» в Сенс Банк
Краудфандинг
Можна збирати гроші на відкриття бізнесу на краудфандингових платформах. Ви описуєте свій проєкт, пояснюєте, на що підуть гроші, і люди підтримують вас своїми внесками. В якості мотивації вкладатися в вас ви можете гарантувати мерч після запуску чи унікальні речі для найбільших донатерів, але це не обовʼязково.
В Україні небагато краудфандингових платформ і більшість з них спрямовані на підтримку некомерційних проєктів. Тому краще звертатися до міжнародних, наприклад:
Де брати товар для інтернет-магазину одягу
Одне з перших питань, яке виникає після думки «хочу відкрити інтернет-магазин одягу» — де брати товар. Давайте розбиратися з варіантами.
Власне виробництво
Якщо ви вмієте шити або вже маєте свою команду, ви можете самі створювати одяг. Це дозволяє повністю контролювати процес виробництва та створювати унікальні речі. Також можна друкувати власні дизайни на готових виробах, якщо ви хочете створити бренд футболок чи худі.
Замовлення пошиву
Ще один варіант, якщо ви хочете продавати унікальний одяг — замовляти пошив у фабрик або невеликих ательє. Ви розробляєте дизайн, а партнер виготовляє одяг під вашим брендом.
Співпраця з фабриками або ательє дозволяє вам контролювати якість продукції, але може вимагати значних фінансових вкладень на старті.
Проте власні дизайни — це ризик, бо ви не завжди знаєте, чи сподобається він покупцям. Навіть якщо ідея здається вам класною, ринок може не прийняти її так, як ви очікуєте. В результаті частина товару залишиться непроданою.
Тому давайте розглянемо і інші опції.
Співпраця з постачальниками
Це простий і зручний варіант для старту. Ви купуєте готовий одяг у виробників або постачальників і продаєте його у своєму магазині. Цей підхід підходить, якщо ви плануєте пропонувати товари відомих брендів або конкретні колекції. Ви можете домовитися про гуртові умови або ж купляти вроздріб.
Також є модель, де частину товару ви тримаєте в наявності, а решту замовляєте під конкретного клієнта, зокрема з закордонних сайтів. Це зручно для покупців, які можуть замовити брендовий одяг через вас, не турбуючись про незнайомі способи оплати чи доставки. Ви ж отримуєте прибуток на націнці.
Дропшипінг
Це модель, при якій ви продаєте товар інших виробників, але не зберігаєте його на своєму складі. Після отримання замовлення ви передаєте інформацію постачальнику, який відправляє товар напряму покупцю.
Дропшипінг зручний тим, що не потребує витрат на закупку товарів і їх зберігання. Однак тут важливо ретельно обирати партнерів, адже ви відповідальні за якість товару і швидкість доставки, навіть якщо ці процеси контролює постачальник.
Більше про дропшипінг, включаючи де шукати постачальників, ми писали в статті Що таке дропшипінг і як почати ним займатися 🔗
Не забувайте, що всі ці варіанти можна комбінувати, наприклад, почати з дропшипінгу, а згодом, коли зʼявляться додаткові кошти, перейти до власного виробництва.
Як відкрити інтернет-магазин одягу
В цьому пункті поговоримо безпосередньо про створення інтернет-магазин одягу: як створити сайт, чи можна це зробити самому та скільки це коштує 💰
Розробка інтернет-магазину одягу: створювати сайт самому чи замовити його у розробників
Якщо ви маєте вільний час і хочете зекономити кошти, спробуйте створити сайт самі. Сьогодні існує безліч платформ-конструкторів, з якими можна зробити нормальний сайт без знань програмування. Однак, навіть якщо інструменти прості, цей процес може зайняти більше часу та нервів.
Якщо ж у вас складні вимоги до функціоналу, ви не маєте вільного часу, але маєте змогу вкластися фінансово, можна звернутися до веброзробників. Вони допоможуть створити унікальний дизайн, інтегрувати специфічні інструменти та оптимізувати сайт для пошукових систем. Це зекономить вам час, але такий підхід вимагає більших інвестицій на початку. Головне знайти надійну команду розробників з хорошими відгуками та чіткими умовами співпраці.
Проте ми завжди радимо спробувати створити сайт самостійно, тим паче, що це можна зробити безплатно за кілька годин за відеоуроком.Основний бонус крім економії — ви одразу будете знати, що і як робити на сайті. Вмітимете самі його оновлювати та наповнювати товарами, а значить зможете уникнути постійних звернень до розробників.
Ось три основні кроки для створення сайту:
Крок 1: Виберіть домен для вашого інтернет-магазину
Домен — це унікальна текстова адреса вашого сайту в інтернеті. По суті, це назва вашого сайту, яку люди вводять в адресний рядок браузера, щоб відкрити вебсторінку.
Вам точно знайомі домени instagram.com, wikipedia.org чи rozetka.ua. Домен нашого сайту ви можете прямо зараз бачити в адресному рядку браузера — hostiq.ua.
Доменне ім’я складається з двох частин: власне назви, наприклад, «my-shop», і доменної зони, наприклад, «.com» або «.com.ua». Імʼя ви вигадуєте самі, а зону вибираєте з переліку тих, що вже існують.
Домен має бути легко запамʼятати та записати, тому придумайте коротке та влучне імʼя. За посиланням ви можете прочитати більше порад, як вибрати домен для інтернет-магазину. А за кнопкою нижче — перевірити, чи вільне бажане імʼя.
На момент написання статті реєстрація домену в зоні .com на рік коштує 609 гривень. Тут можете подивитися актуальні ціни на домени в різних зонах.
Крок 2: Виберіть дім для вашого сайту — хостинг
«Під капотом сайту» зазвичай файли та база даних. Коли хтось заходить на сайт, насправді він взаємодіє з купою файлів з кодом. Купити хостинг — значить орендувати місце на сервері, щоб розмістити там файли сайту. Так сайт буде в цілодобовому доступі для відвідувачів.
Звучить складно, але тільки в теорії, адже на практиці ви працюєте зі зручною панеллю керування, де кожна кнопка підписана «людською мовою». Можна взяти хостинг «під ключ», де всю нудну і складну роботу вже виконав за вас хостинг-провайдер, а ви одразу переходите до створення дизайну сайту.
Якщо ви новачок, вибирайте віртуальний хостинг з передвстановленими інструментами для розробки сайту. Наприклад, хостинг з WordPress буде коштувати 280 гривень при помісячній оплаті. Про WordPress детальніше в наступному кроці.
Крок 3: Створіть сайт
Якщо ви новачок у розробці сайтів, найкращим вибором для вас буде WordPress. Це одна з найпопулярніших платформ для створення сайтів в світі і це не просто так. Вона проста, для неї є багато розширень, наприклад, для оплати на сайті, і про неї вже написано купу гайдів і знято тисячі відеоуроків.
Для запуску інтернет-магазину на WordPress знадобиться лише кілька простих кроків:
- замовити домен і хостинг з передвстановленим WordPress;
- встановити WooCommerce — розширення для інтернет-магазину на WordPress;
- вибрати та встановити готовий шаблон сайту (так, ви не робитимете його з нуля);
- наповнити сайт власним контентом: товарами, зображеннями, текстами.
У нас є детальна інструкція по створенню інтернет-магазину на WordPress, де розписано все: від покупки хостингу до підключення платежів. Впорається будь-хто, головне мати трохи часу та бажання.
📌 Давайте підрахуємо мінімальну вартість обслуговування сайту. Для економії виберемо річний розрахунковий період.
Виходить 3025,68 гривень за хостинг з WordPress + продовження домену в зоні .com за 693,00 гривень на рік = 3718,68 гривень на рік.
Але зробити сайт замало. Далі про нього мають дізнатися потенційні покупці.
Як просувати свій інтернет-магазин
В інтернеті безліч магазинів одягу — всі вони ваші конкуренти. Щоб покупець дізнався про ваш інтернет-магазин і вибрав саме його, треба правильно його просувати.
Є кілька основних способів просувати свій інтернет-магазин:
SEO
Просування інтернет-магазину одягу неможливе без SEO — пошукової оптимізації сайту.
SEO — це набір дій для того, щоб ваш сайт з’являвся якомога вище в результатах пошуку за бажаними запитами.
Для цього важливо правильно структурувати контент, використовувати ключові слова, налаштувати мета-теги та створити зручну навігацію для користувачів. Також важливо працювати над зовнішніми факторами, такими як зворотні посилання — коли інші сайти посилаються на ваш.
Займатися SEO обовʼязково, адже інакше ви загубитеся на двадцятих сторінках результатів пошуку, які відвідують хіба що боти. З мінусів — результати SEO помітні не одразу, зазвичай треба хоча б кілька місяців.
Читайте докладну статтю на цю тему Посібник з SEO для інтернет-магазину 🔗
Соціальні мережі
Зареєструйте сторінку магазину в Instagram, Facebook або TikTok, щоб спілкуватися з аудиторією та показувати ваші товари тим, хто не шукає їх активно в Google. Головне — регулярно публікуйте цікаві пости: естетичні фото, добірки, з чим можна комбінувати ваш одяг, огляди трендів, акції та інший контент, який хотіли б бачити у брендів самі.
Як би заманливо не було вести інтернет-магазин лише в соцмережах, наприклад, в Instagram, ми радимо одразу задуматися про створення власного сайту. Адже:
- Соцмережі регулярно змінюють алгоритми, що може впливати на вашу видимість і можливість взаємодіяти з підписниками. Один день все добре, інший — ви в тіньовому бані або не можете відповідати в діректі.
- Ви залежите від політики платформи. Якщо обліковий запис заблокують або видалять (а це з 2022 року все частіше стається з українськими акаунтами), ви втратите всі контакти й доступ до своєї аудиторії.
- Функціонал соцмереж обмежений порівняно з тою ж WordPress. Всі замовлення треба буде обробляти вручну, тому великий ризик щось загубити — а це вже мінус в репутацію і недоотриманий прибуток.
- В соцмережах ви не можете впливати на пошукову видимість в Google. Тобто якщо хтось буде шукати одяг в пошуковику, він з меншою вірогідністю побачить ваш магазин.
Соцмережі можуть бути чудовим інструментом для просування, але повністю покладатися на них — ризиковано, якщо ви хочете грати в довгу та розвивати свій бренд.
Реклама в Google та соціальних мережах
Щоб отримати швидкі результати, можна використовувати платну рекламу в Google і соцмережах. Рекламні інструменти дозволяють налаштовувати таргетинг на конкретні групи користувачів за віком, інтересами та географією. Наприклад, ви можете показувати рекламу тільки тим, хто вже цікавився одягом або шукав щось подібне в інтернеті.
Email-маркетинг
Збирайте email-адреси клієнтів і відправляйте їм новини про акції, нові колекції або персональні пропозиції. Це допомагає нагадувати про себе наявній аудиторії та стимулювати повторні покупки.
Можна заохочувати лишати свою пошту та підписуватися на новини бренду за допомогою знижки. Так людина і ймовірніше зробить замовлення, і залишиться в вашій базі для подальших розсилок.
При купівлі на рік — знижка 20%
Пʼять порад, щоб створити успішний інтернґет-магазин одягу
Зібрали кілька порад, які допоможуть вам швидше розвивати свій бізнес 📈
✔️ Знайдіть свою нішу
Ринок одягу перенасичений, тому важливо виділятися серед конкурентів. Оберіть вузьку нішу, в якій ви вже розбираєтеся — це може бути спортивний одяг, одяг для дому, одяг в певному стилі чи для певної вікової категорії. Так ви зможете точніше налаштувати маркетинг і привернути увагу саме вашої цільової аудиторії.
✔️ Додайте чат на сайт
Якщо клієнту потрібно шукати ваші контакти, переходити в месенджери або писати в соцмережах, щоб отримати відповідь, є високий ризик, що він може «загубитися» по дорозі та втратити інтерес до товару.
Чат на сайті знімає цю проблему: клієнт швидко та зручно отримує відповідь, не покидаючи сторінку, і тим самим зберігає інтерес до покупки.
Підключити чат на сайті можна з українським сервісом HelpCrunch. Що в ньому є крім чату:
- сервіс розсилок, де можна налаштувати тригерні листи — наприклад, лист з нагадуванням про покинутий кошик;
- чат-бот, що відповідатиме на поширені питання;
- спливаюче вікно для сайту, яке допоможе збирати email-адреси;
- спільна скринька для повідомлень з соцмереж, месенджерів і чату на сайті.
Тарифи починаються від $12 на місяць, для українців діють знижки та є безплатний тестовий період у цілих три місяці.
✔️ Інвестуйте в SEO та маркетинг
Пошити чи закупити гарний одяг і зробити якісний сайт для магазину — це половина справи. Інша половина — зробити так, щоб про ваш магазин дізналися потенційні покупці.
Без якісного просування ваш магазин ризикує залишитися непоміченим. Інвестиція в SEO допоможе залучати органічний трафік із пошукових систем, а реклама в Google, Facebook та Instagram — швидко отримати перші продажі. Також не забувайте, що важливо регулярно вести соціальні мережі та займатися email-маркетингом, щоб постійно підтримувати контакт з клієнтами.
✔️ Турботьтеся про клієнтів
Хороший сервіс стає нормою в Україні, і це класно. Тому, якщо хочете встигати за іншими брендами, турботьтеся про покупців.
Ставтеся до клієнтів так, як ви хотіли б щоб бренди ставилися до вас. Дозволяйте обмін і повернення, чесно називайте терміни відправки товару, пишіть, як доглядати за речами так, щоб вони служили максимально довго. Звісно ж продавайте тільки якісний товар. Якщо наплутали щось з замовленням — визнайте це і вибачтеся.
Люди люблять розповідати про яскравий досвід іншим, і ваша задача — зробити досвід свого покупця настільки позитивним, щоб ним хотілося поділитися.
Наприклад, я нещодавно розповідала друзям, як maslotom наплутали трохи товари в моєму замовленні, але вибачилися і відправили потрібні батомчики безплатно. Я точно замовлю в них ще раз, і більше того — пораджу їх іншим :)
✔️ Залучайте спільноту навколо бренду
Спільнота допомагає розширити охоплення бренду: лояльні клієнти діляться досвідом з друзями, залишають відгуки та публікують контент у соціальних мережах, що може приносити нових покупців.
Щоб створити таку спільноту, проводьте конкурси, заохочуйте користувачів відмічати вас на фото, запрошуйте мікроінфлюенсерів. Так ви не тільки підвищите впізнаваність бренду, але й вибудуєте відносини з поточними клієнтами. А це значить, що вони ймовірніше повернуться за ще однією покупкою.
Сподіваюся, мені вдалося відповісти на ваше питання «як відкрити магазин одягу в Україні». Якщо вам цікаво почитати інші корисні статті на тему інтернет-магазинів, раджу ці: