Email-маркетинг — один з найефективніших каналів комунікації: можна нагадувати про себе регулярними розсилками, повідомляти клієнтів про акції та пропонувати компліментарні товари. Можна мотивувати втрачених клієнтів повернутися до оформлення замовлення.
У email-маркетингу є безліч плюсів: низька вартість, можливість автоматизації та просте відстеження результатів.
Але в нього є і мінуси: 15,8% усіх імейлів не доходять до користувачів через спам-фільтри. Виходить, що можна створити найкращий персоналізований текст, додати відмальовані дизайнером зображення, і придумати тему листа, яка точно привертає увагу, але ваш лист так і не побачить шоста частина клієнтів.
В цій статті розповімо, що допоможе вашому листу пройти через спам-фільтри, які кожного року стають все більш агресивними.
Заздалегідь скажемо, що ніякої чарівної пігулки немає. Це все про комплексний підхід. З нашої статті ви дізнаєтеся про один з найважливіших кроків, з якого слід розпочинати — налаштування власного домену.
Якщо ви все ще відправляєте розсилки з gmail-скриньки, залишайтеся з нами. Далі ми розповімо, кому потрібні власні домени для пошти, а кому буде достатньо безплатних поштових сервісів.
А якщо у вас вже є свій домен і ви остаточно вирішили створити на ньому свою пошту, можете перестрибнути через наступний розділ 😉
Що таке домен для розсилок і чи потрібен він вашому бізнесу
На випадок, коли ви ще не маєте свого сайту та вперше чи вдруге чуєте слово «домен», нагадаємо, що:
🔎 Домен — це унікальне імʼя, за допомогою якого сайт можна знайти в інтернеті. Наприклад, ви зараз читаєте статтю на сайті з доменом hostiq.ua. Домен можна побачити в адресному рядку браузера.
Доменне імʼя можна використовувати для створення власних поштових адрес. Наприклад, якщо ви маєте інтернет-магазин шкарпеток на домені shkarpetky.com, при замовленні на сайті ви можете відправляти клієнтам лист про відправку товару з пошти order@shkarpetky.com.
В яких випадках ми рекомендуємо відправляти листи з власного домену:
- Ви регулярно створюєте email-розсилки на вашу аудиторію. Безплатні доменні імена можуть блокувати масові розсилки. Для того, щоб відправити лист на велику кількість отримувачів та потрапити в їх inbox, вам просто необхідна пошта на власному домені.
- Вам важливо мати доступ до налаштувань безпеки. Якщо у вас є власний домен для email-розсилок, ви маєте доступ до налаштувань необхідних інструментів безпеки: DNS-записів SPF, DKIM, DMARC. Як результат, коли все налаштовано, повідомлення з таких скриньок сприймаються як надійні.
- Ви хочете виділятися в пошті одержувачів та просувати власний бренд. Якщо ви відкриєте свою пошту та побачите там десять нових листів зі звичайним доменом gmail.com та один з назвою компанії, яку ви вже знаєте, є ймовірність що ви звернете увагу саме на останній лист. Унікальний домен створює більш професійний імідж та допомагає отримувачам розуміти, з ким вони спілкуються.
- У вас є співробітники, які використовують електронну пошту для роботи. З власним доменом легко створювати та контролювати корпоративні адреси. Так співробітники позиціонуватимуть себе як частинка вашого бізнесу під час листування. Окрім того, це додаткова безпека: при звільненні ви закриваєте людині доступ до робочої пошти, і вона більше не матиме доступу до конфіденційних листувань.
- Вам важливо, щоб у ваших листах не було зайвих рекламних оголошень. Приємний і важливий бонус — унікальні поштові домени не розміщують у себе чужу рекламу. Як результат, отримувачі не відволікаються на сторонні банери, а концентруються на змісті вашого листа.
Підсумовуючи, якщо ви маєте свій бізнес, власна доменна пошта — єдиний правильний варіант. Ми категорично не радимо писати від імені бізнесу зі скриньки на кшталт shkarpetky@gmail.com, яку може зареєструвати кожен охочий, а не тільки власник сайту, чи взагалі з особистої, як то max1990@gmail.com. Це впливає на відношення до бренду, безпеку та ефективність розсилок.
Якщо тепер у вас немає сумнівів, що власна доменна пошта є невідʼємною частиною бізнесу, не поспішайте писати з неї масові розсилки. Не менш важливо знати, як правильно налаштувати свій домен з самого початку, щоб без проблем проходити крізь спам-фільтри.
Саме час поговорити про репутацію вашого домену.
При купівлі на рік — знижка 30%
Ви налаштували доменну пошту, зайшли в MailChimp або SendPulse, і вже готові написати свою першу розсилку на клієнтів. На цьому моменті час зупинитися та перевірити, чи підготували ви для цього свій домен.
Адже якщо ви плануєте відправляти листи з тільки-но зареєстрованого домену, чи домену, який до цього не використовувався для пошти, може запуститися ланцюжок проблем:
Блокування ваших імейлів поштовими провайдерами. Щоб уникнути спаму, поштові провайдери блокують листи, які водночас надходять у великих обсягах з новостворених доменів.
⬇️⬇️⬇️
Негативний вплив на репутацію вашого домену. Після того як ваші листи масово потрапляють у спам, це негативно впливає на репутацію вашого домену.
⬇️⬇️⬇️
Автоматичне потрапляння у спам та блокування абсолютно всіх імейлів.
На жаль, якщо ваш домен має негативну репутацію, всі листи автоматично потраплятимуть в спам. І тоді вже відновити репутацію дуже непросто, на це потрібно багато часу. Інший варіант — розпочати все спочатку, з новим доменом.
Головний висновок з цього: краще не ризикувати та підготувати ваш домен, щоб уникнути потенційних проблем у майбутньому.
Як підготувати новий домен для масових розсилок
Ми підійшли до головного: нижче чекліст з практичними та перевіреними порадами, які допоможуть підготувати домен, щоб уникнути проблем зі спам-фільтрами.
Як уникнути проблем з розсилками з новостворених доменів:
✔️ Розпочніть з підготовки бази контактів. Коли збиралася ваша база контактів? Чи сегментували ви аудиторію? Якщо ваша база збиралася давно, є ймовірність, що у ній багато застарілих та недійсних адрес. Оновлення бази вплине не тільки на спам-фільтри, а й на результативність розсилки. Відправляючи листи на цільову та підготовлену аудиторію, ви отримаєте в середньому на 9.37% менше відписок та на понад 100% більше кліків.
✔️ Прогрівайте IP-адресу сервера та домену, надсилаючи листи поступово. Складіть план розсилок кожного тижня чи місяця, та плавно збільшуйте обсяг. Альтернативний варіант — деякий час відправляйте з нового домену тільки транзакційні імейли — листи, які відправляються автоматично, коли користувач виконує якусь дію на сайті.
💡 Яку кількість імейлів можна надсилати вперше? На це впливають декілька факторів: поточна репутація сайту, його вік та відвідуваність. У перші дні роботи з новим доменом, важливо надсилати буквально поодинокі імейли.
В будь-якому разі, навіть якщо ваш домен має відмінну репутацію, є ймовірність, що ви будете заблоковані, якщо розішлете всі імейли одночасно, не підготувавши базу. Правильна стратегія — збільшувати обсяги розсилок поступово, крок за кроком.
✔️ Зі старту спостерігайте за важливими показниками: Bounce Rate, Open Rate, Complain Rate. Bounce Rate показує кількість імейлів, які не потрапили в inbox користувачів. Open Rate допомагає дізнатися, скільки користувачів не лише отримали ваш імейл, але й відкрили його. Complaint Rate — це кількість скарг на спам, які користувачі відправляють вручну. Якщо ви будете моніторити ці показники, ви зможете вчасно розуміти, що треба змінити та яких підписників необхідно видалити зі списку контактів, щоб зберегти репутацію вашого домену.
✔️ Регулярно збільшуйте базу якісними контактами. Є багато варіантів, як створювати якісну базу контактів і постійно її підживлювати. Ви можете проводити вебінари, створювати корисні безплатні PDF-файли і давати їх за підписку, влаштовувати giveaway, а також додавати форми підписки на свій сайт.
Що не можна робити, якщо не хочете оселитися в спамі
На завершення, ось невелика шпаргалка з тим, що ні в якому разі не можна робити, якщо не хочете оселитися у спамі поштових скриньок:
- використовувати застарілі бази для імейл-розсилок;
- відправляти загальні листи на всіх і одразу;
- відправляти листи користувачам раз на півроку;
- додавати зображення без альтернативного тексту;
- відправляти листи без можливості відписатися та без контактної фізичної адреси вашого бізнесу;
- продовжувати надсилати листи користувачам, які не взаємодіяли з вашими імейлами та продуктами тривалий час;
- вказувати клікбейтні теми, які не мають відношення до реального змісту листів.
Сподіваємося, що наші поради допоможуть вашим імейлам приземлятися ✈️ в inbox користувачів та будувати довіру до вашого бренду.
Головне памʼятати, що довгостроковий успіх потребує комплексного підходу, а чарівної пігулки не існує. Натомість є сучасні інструменти та перевірені стратегії 👌
Вам можуть стати в пригоді наші статті на схожі теми: