Кожен власник сайту — не важливо, блог це чи будь-який інший ресурс — повинен розуміти, що залучати та утримувати відвідувачів потрібно за допомогою цікавого та продуманого контенту.
Існують, звичайно, й інші способи залучення: публікуючи не дуже якісний контент і роблячи ставку суто на переходи з пошукових систем за запитами, можна досягти певної кількості відвідувачів. Але жоден сайт у такому режимі не протримається на високих позиціях довго (навіть якщо їх дивом досягне).
Роблячи ставку на цікавий та корисний контент, ви зможете залучити багатотисячну аудиторію та збільшити конверсію до фантастичних показників.
Планувати контент так само важливо, як його створювати. До розробки контент-стратегії потрібно підходити комплексно, щоб вона стала максимально ефективною для вашого сайту. Розберемо поетапно.
Визначте цілі ✔️
Будь-яка контент-стратегія має починатися у вашій голові. Ваш сайт має певні цілі, які вони? Яка концепція вашого ресурсу, що ви хочете донести чи надати за його допомогою людям?
Відповіді на ці питання повинні бути визначені в першу чергу та закладені в фундамент вашої подальшої контент-стратегії. Без розуміння «що» та «як» неможливо рухатися далі.
Кількісні цілі
Прикладом кількісної мети може бути досягнення певного показника відвідуваності за період часу. У цьому випадку визначте, переважно з яких джерел буде доцільніше залучати відвідувачів на свій сайт, та робіть ставку саме на них.
Основні джерела трафіку для сайту можна представити так:
Якщо у вас інтернет-магазин чи ресурс, який надає послуги, то вашою метою може стати досягнення певної кількості замовлень на день/тиждень/місяць.
Якщо ваш ресурс соціально-громадського спрямування, то буде логічним його просування в соціальних мережах. У цьому випадку ви можете поставити собі за мету досягнення певних показників активності користувачів у групі вашого сайту: кількість учасників, коментарів, обговорень, репостів тощо. Рівень досягнення цих цілей також можна виміряти кількісно за допомогою статистики.
Якісні цілі
З цілями, спрямованими на якісні показники, працювати трохи складніше, оскільки на 100% визначити їхню результативність неможливо. Наприклад, ви хочете підвищити рівень задоволеності користувачів вашими статтями на сайті або зробити свій бренд впізнаваним. Досягнення таких цілей можна виміряти, наприклад, за допомогою опитувань користувачів (докладніше про них написано нижче у пункті «Відслідковуйте результати»).
Визначте свою цільову аудиторію ✔️
Будь-яка контент-маркетингова стратегія має максимально враховувати цільову аудиторію, адже різна аудиторія потребує контенту різного типу та спрямованості. Визначте свою аудиторію. Таке розмежування аудиторії на «свою» та «не свою» відіграє ключову роль у створенні, плануванні та публікації контенту.
Подумайте не тільки про саму сутність інформації, яку ви збираєтеся давати аудиторії, а й про її, скажімо, зовнішню оболонку. Як саме ви публікуватимете контент? В яких формах, в яких стилях? Вибирайте їх саме під вашу цільову аудиторію.
Як визначити свою ЦА
Ресурси, створені для всіх людей відразу, зазвичай, немає великого успіху. Необхідно визначити, на кого буде спрямовано зміст вашого сайту. Визначити ЦА можна, склавши докладний портрет типового відвідувача. Подумайте, кому може бути цікаво те, що ви розміщуватимете на сайті? Його портрет складайте, виходячи з таких характеристик:
- соціально-демографічні: стать, вік, сімейний стан, рід діяльності, освіта;
- географічні: місце проживання — країна, місто;
- економічні: рівень прибутку, зайнятість;
- психологічні: спосіб життя, система цінностей, мотивація;
- поведінкові: досвід та частота використання інтернету, дії щодо вашої послуги, які сайти найчастіше використовує, чи заходить у соціальні мережі тощо;
- інтереси та захоплення.
Наприклад, сайт із послугами клінінгу може таргетуватися на зайнятих людей 25-55 років незалежно від статі, які живуть у потрібному місті, наприклад, Києві, та мають середній чи високий рівень доходу.
Інший приклад — у вас є інтернет-магазин молодіжного дизайнерського одягу. Ваша цільова аудиторія — хлопці та дівчата віком від 16 до 25 років, які дбають про те, як вони виглядають, і стежать за останніми новинками моди, мають досить високу платоспроможність. У такому ж дусі аналізуйте і за іншими характеристиками.
При купівлі на рік — знижка 30%
Визначте своїх конкурентів ✔️
Своїх конкурентів потрібно знати набагато краще ніж друзів. Ніхто не хоче, щоб конкуренти забирали на себе істотну частину вашої аудиторії.
Інструменти для визначення та аналізу конкурентів:
- Google — визначте своїх головних конкурентів за допомогою ключових запитів, за якими ви хочете привести на свій сайт відвідувачів. Щоб обігнати їх, ви повинні за всіма показниками бути на голову вищими. У конкурентів можна багато чого навчитися, але не плутайте це зі сліпим копіюванням.
Не залишайте поза увагою і потенційних конкурентів. Якщо в даний момент вони не становлять вам небезпеки, то буквально через тиждень все може різко змінитися. - Serpstat — визначає ваших конкурентів у пошуковій видачі та дає корисну інформацію щодо них.
- Buzzsumo — Визначає найбільш корисний контент на різних сайтах. Дивіться, що публікують сайти схожої з вами тематики та враховуйте це у своїй контент-стратегії.
Починаючи досліджувати конкурентів, випишіть для початку 5-10 своїх головних суперників у галузі.
Ретельно вивчіть їхні сайти, проведіть контент-аудит. Поспостерігайте якийсь час за їхніми діями: що вони публікують, у якій формі, з якою частотою, який їхній контент має успіх, а який ні. Заведіть спеціальний файл (зручно буде у форматі xls) і щомісяця заносите туди результати своїх спостережень. Так ви бачитимете своїх конкурентів як на долоні, та зможете не повторювати їх стратегічних помилок.
Але головний сенс цього всього — це виділитися серед конкурентів. Ви повинні орієнтуватися на ті ж пошукові запити, що й ваші суперники, але видавати за ними цікавішу, кориснішу, повнішу інформацію.
Визначте ключові слова ✔️
Без якісного SEO жоден, навіть найцікавіший контент, не приведе на сайт багато відвідувачів. Адже переважна частина їх потрапляє на інтернет-ресурси саме з пошукових систем.
Проведіть дослідження того, що саме шукають ваші цільові відвідувачі у пошукових системах. Ці слова та фрази мають бути м’яко впроваджені у будь-який текстовий контент, який ви публікуєте на своєму сайті.
Але не варто занадто захоплюватися тотальним просуванням ключових слів: по-перше, цього «не люблять» пошукові системи, по-друге, якість контенту все ж таки завжди повинна залишатися на першому місці.
Впроваджуємо ключові слова правильно
Ключові фрази потрібно впроваджувати на початку тексту та в заголовках, і краще у прямих входженнях. Тобто якщо аудиторія шукає «як навчитися східним єдиноборствам», то в тексті кілька разів має зустрітися ця фраза саме з таким порядком слів та їх відмін.
Зміна відмінків і відмін слів, розведення фрази іншими словами теж допускається. Але врахуйте, що пошуковик визначить сторінку з прямим входженням ключових фраз як більш релевантну запиту, ніж ту, де ключова фраза не точна.
Приклад уривка тексту, в який правильно впроваджено два ключові запити: «причини стресу на роботі» та «як боротися зі стресом»:
«Причини стресу на роботі можуть бути абсолютно різні — від надто високого робочого навантаження до напруженого психологічного клімату в колективі. Звідси у багатьох виникає питання, як боротися зі стресом. Для початку потрібно зрозуміти…»
Займіться пошуком низькочастотних ключових фраз. Вони довші, ніж високочастотні, і тому здатні повною мірою задовольнити потреби користувача.
Щоб потрапити до ТОП видачі Google за низькочастотним запитом, потрібно зробити 3 кроки:
1 крок: відкрийте Google і почніть вводити ключове слово в пошуковий рядок. Система запропонує вам варіанти продовження запиту за допомогою автозаповнення. Натисніть перший запропонований, і ви побачите, що кількість результатів набагато зменшиться. Однак, якщо кількість все ще велика, переходьте до наступного кроку.
2 крок: скопіюйте запит у Google Keyword Planner і натисніть «отримати варіанти».
І ви отримаєте список пошукових фраз, пов’язаних із вашим запитом, які ви могли б використовувати.
Виберіть одну з фраз і введіть її в пошук Google в лапках. Вам будуть показані матеріали, які знаходяться за цим ключовим запитом. Якщо серед них немає тих, які націлені саме на низькочастотні запити, ви зможете легко стати лідером видачі за цією ключовою фразою.
Стаття з теми:
І 3 крок: напишіть цікаву, цінну та повну інформації статтю, яка містить у собі добре впроваджені ключові фрази.
Також у роботі з ключовими словами корисно використовувати сервіс Google Trends — він показує статистику за запитами.
Створіть контент, яким захочеться ділитися ✔️
Контент може бути представлений у різних форматах: інформативна стаття, прес-реліз, аудіо, зображення, інфографіка. Що саме ви використовуватимете, вирішуйте, відштовхуючись від специфіки вашої тематики та потреб аудиторії. Поєднання кількох форматів зараз практично необхідне для максимальної ефективності.
Будь-який контент обов’язково має бути інформативним і нести певну корисність для аудиторії.
На цьому ж етапі має бути визначено те, хто відповідатиме за створення контенту. У цьому процесі можуть брати участь кілька фахівців — копірайтери, редактори, маркетологи, дизайнери.
Як створити заголовок, який 100% приверне увагу + приклади
Велику роль в успіху контенту грає його заголовок. Якщо заголовок невдалий і не зачепив користувача, він не читатиме далі.
Прикладами вдалих заголовків можуть бути такі:
- 35 порад, як залучити читачів до блогу;
- 73 способи написати контент для цільового трафіку;
- 51 порада в email-маркетингу та статистика 2023 року.
Такі заголовки містять у собі якусь обіцянку читачам і здатні вирішити певну проблему. Зверніть увагу, що чим більше число в заголовку, тим краще. За інших рівних умов, читачі радше прочитають статтю «35 порад….», ніж «10 порад…». І непарні числа мають більшу популярність у користувачів.
Ресурс BuzzFeed розуміється на хороших заголовках:
Порівняйте такі заголовки: «35 порад, як залучити читачів у блог» та «35 порад, як залучити читачів у блог прямо зараз». Або «35 порад, як залучити читачів у блог, які ви маєте дізнатися цього тижня». Другі два варіанти заголовків буквально змушують користувача натиснути на них.
Не копіюйте чужі заголовки, навіть якщо вони дуже вдалі. Ви можете використовувати їх як джерело натхнення для створення власного заголовка, спрямованого на вашу аудиторію. Наприклад, із «73 способу написання контенту для цільового трафіку» вийшло «Прості хитрощі того, як створити контент, який приваблює відвідувачів». Ваш заголовок має бути унікальним. Зайдіть у пошукову систему та введіть у поле пошуку заголовок, укладений у подвійні лапки. Якщо пошуковик нічого не видав, значить конкуренція за цим запитом відсутня.
Але завжди використовувати цифри у заголовках необов’язково. Тим паче, якщо йдеться про описову інформаційну статтю та жодних цифр у ній просто немає. У такому разі поставте в заголовку питання. Наприклад: «Як залучити відвідувачів за свій сайт», «Що потрібно робити, щоб досягти успіху в спорті». Такий діалог із читачем справляє гарний ефект.
Conductor.com провів дослідження щодо того, які типи заголовків є найефективнішими у плані привернення уваги аудиторії:
3 головні секрети вірусного контенту
Не можу не торкнутися теми вірусного контенту. Що це таке, мабуть, ви знаєте. Заходячи в інтернет, ви відразу натикаєтеся на вірусні картинки, відеоролики, якісь новини… Всі хочуть, щоб їх контент став вірусним. Це певна найвища мета контент-маркетингу.
Вірусний контент містить у собі 3 головні компоненти:
1. Емоції
Контент, що не викликає жодних емоцій, ніколи не стане вірусним. Психолог Роберт Плутчик розробив своє «колесо емоцій», що показує, яким емоціям люди найчастіше піддаються:
У центрі квітки знаходяться найсильніші емоції, чим ближче до кінця пелюсток, тим емоції слабші. Як показує досвід, найкраще у вірусному маркетингу працюють позитивні емоції — інтерес, захоплення, радість, подив, розчулення.
Подивіться ці приклади вірусних роликів, які емоції вони викликають? Точно не негативні.
2. Якість
Більшість вірусних роликів, які створювалися навмисно (тобто йдеться не про випадкову зйомку свого собаки, який смішно просить їжу) можна назвати якісно зробленими. Під цим я маю на увазі як якість самого зображення, так і якість постановки та зйомки. Будьте готові до того, що для створення вірусного відеоконтенту вам доведеться витратити чимало грошей та зусиль.
3. Способи розповсюдження
Вірусний — це означає той, що швидко поширюється. Спочатку ви повинні дати можливість користувачам розповсюджувати ваш ролик легко та швидко — складні шляхи вони самі шукати не будуть.
Тому завантажувати відео потрібно на найпопулярніші майданчики та в найпопулярніші соцмережі — Youtube, TikTok, Instagram, Reddit. На таких майданчиках дуже легко додати відео до свого профілю, переслати другові, лайкнути тощо.
Я навела приклад на вірусному відеоконтенті. Якщо ж мова піде про вірусні картинки, пости, якісь статті та інше — то сама схема їх створення буде такою самою.
Маркетолог Jonah Berger наводить у своєму блозі «6 кроків до вірусності». Ось так виглядає його бачення вірусного контенту:
Якщо хочете приклад вірусної статті, будь ласка, What Career Should You Actually Have?. На момент публікації — 18,638,752 переглядів, більше 800 коментарів.
У чому секрет цієї статті? Використана велика кількість візуальних елементів, що не перевантажує статтю текстом та робить її перегляд дуже швидким і легким. Наприкінці користувачеві пропонується зберегти отримані результати, але щоб переглянути їх, потрібно залишити посилання на статтю у своєму профілі однієї із соціальних мереж.
Плануйте публікації ✔️
HubSpot Blogs опублікував результати дослідження того, як частота публікацій у блозі впливає на кількість залученого трафіку. Як було з’ясовано, що більше постів публікувалося на місяць, то більше відвідувачів приходило на ресурс.
Так, частота публікацій справді сильно впливає на обсяг трафіку. Тим не менш, роблячи ставку на частоту, потрібно пам’ятати, що неякісний контент не врятуєш кількістю.
Однак заздалегідь спланований графік публікацій дасть вам впевненість у стабільності та послідовності вашої діяльності. Не варто різко змінювати ритм публікацій, і тим більше зупиняти їх на невизначений час. В ідеалі, у вас завжди має бути в запасі кілька постів на найближче майбутнє.
Тут також важливо розуміти, що можна та треба публікувати щодня, а що — раз на тиждень/місяць/квартал.
- Для щоденної публікації підходять новини, невеликі статті, пости від користувачів.
- Огляди, оновлення фотогалерей, відеопрезентації, інтерв’ю можна публікувати раз на тиждень.
- Щомісячним контентом може бути глибинне дослідження певного питання, великі статті від експертів, відеозаписи з різних заходів і конференцій.
- Раз на квартал непогано розміщувати звіти про проведені дослідження, статистичні дані, анонси подальших подій, проведення конкурсів.
Звичайно, така градація може суттєво видозмінюватися залежно від ваших потреб і специфіки ресурсу.
Часто оновлюючи контент на сайті, ви таким чином не тільки покажете свою зацікавленість у проєкті, але й дасте привід пошуковим системам приділяти вашому сайту більше уваги. Експерименти багатьох блогерів довели, що рідше на ресурсі з’являються оновлення, тим рідше пошукові роботи заходять до нього «в гості». І на індексацію сторінок це також впливає не найкращим чином.
Оптимальна частота публікацій залежатиме від специфіки сайту. Наприклад, на ресурсах новин пости з’являються кілька десятків разів на день і це цілком нормальна ситуація. Блоги та інші контентні сайти найкраще оновлювати щонайменше раз на день.
Але якщо стоїть вибір — часто публікувати неякісний контент або ще гірше копіпаст, або ж постити раз на 5 днів, але хороші інформативні статті, то вибрати потрібно, звичайно, другий варіант.
Коли публікувати контент
Для публікації постів у соціальних мережах краще вибирати той час, коли більшість ваших підписників знаходяться онлайн і найбільш активно коментують та діляться записами. Дізнатися про це можна за допомогою статистики спільноти. Загальна статистика найкращого часу для публікацій у соцмережах за версією SMM-сервісу Mentionlytics виглядає так:
Просувайте контент ✔️
Користувачі мають легко знаходити ваш контент. Допоможуть у цьому згадані вище ключові слова. Але не оминайте стороною й інші способи розповсюдження контенту, такі як розміщення зовнішніх посилань, публікація прес-релізів на соціальних ресурсах, e-mail розсилки, зрештою, платна реклама.
Зовнішні посилання
Існують різні думки на тему того, наскільки впливають на пошукове просування ресурсу зовнішні посилання, проте вони продовжують існувати. Купити посилання на свій сайт можна на посилальних біржах.
Якщо ви хочете просто розмістити посилання на свій ресурс на іншому сайті саме з метою залучення додаткової аудиторії, то можна безпосередньо домовитися з його адміністратором про взаємне розміщення посилань або платне розміщення.
Однак вибирайте сайти з тематикою, схожою на вашу. Посилання на статтю про дресирування собак на сайті про буріння свердловин — це одразу пальцем у небо.
Читайте докладніше про зовнішні посилання 🔗
Публікація прес-релізів у соцмережах
Створіть офіційні спільноти вашого ресурсу в соціальних мережах і публікуйте там прес-релізи кожного нового матеріалу на сайті. Про засади публікацій вже було сказано вище.
Залучати учасників до спільноти можна у різний спосіб. Коли в співтоваристві буде хоч кілька постів, почніть запрошувати учасників, вибираючи їх за характеристиками вашої цільової аудиторії. Благо, багато соціальних мереж дозволяють зробити таку вибірку. Деякі, звісно, використовують і штучні накрутки учасників. Однак такий спосіб дуже сумнівний і покладати на нього великих надій не варто.
Згідно з опитуванням компанії Software Adwice, переважна більшість респондентів вважають, що зображення — це найважливіший компонент постів у соцмережах. На друге місце опитані помістили хештеги та імена, на третє — таргетовані групи користувачів.
Людський мозок влаштований таким чином, що сприймає та обробляє візуальну інформацію набагато швидше, ніж текстову. Тому пости з яскравими картинками, що чіпляють увагу, приносять набагато більше позитивного ефекту.
Який буває візуальний контент:
- цікаві картинки та фотографії;
- інфографіка;
- відеоролики;
- таблиці та схеми;
- скріншоти інтерфейсів програм і сервісів;
- меми, комікси та інші картинки, що поєднують у собі зображення та пояснювальний текст.
E-mail розсилки
На своєму сайті ви можете розмістити форму підписки на ваш ресурс та використовувати якийсь сервіс email-розсилок. Так ви отримуватимете електронні адреси зацікавлених у вашому контенті користувачів. Як і що їм розсилати — завдання email-маркетингу, а це вже окрема тема для розмови.
Стаття з теми:
Платна реклама
До неї можна віднести ті самі платні посилання на ваш ресурс, але по суті, ви можете використовувати абсолютно будь-які способи купівлі реклами для вашого сайту та контенту. Наприклад, заплатити популярному блогеру, щоб він розповів у своєму черговому відео про ваш чудовий ресурс.
Слідкуйте за результатами ✔️
Які результати має принести ваш контент? Підвищення конверсії, збільшення трафіку, впізнаваність у мережі, активність у соцмережах? Все це можна відстежити за допомогою різноманітних сервісів. Найпопулярніший — це Google Analytics.
Не забувайте і про моніторинг соцмереж — люди люблять писати на своїх сторінках відгуки про те, що вони бачили.
Ті, кому замало голої статистики, можуть проводити ще й онлайн-опитування. До речі, у плані відстеження впізнаваності бренду — дуже хороший спосіб. Єдиний його недолік — це неможливість чітко виміряти результати, що можна зробити у разі кількісних способів. Однак, чим більша кількість людей дадуть відповідь на опитування, тим більша ймовірність отримати репрезентативні дані, тобто відповідні об’єктивності.
Ви можете розміщувати опитувальні форми на своєму сайті, в соціальних мережах, на інших ресурсах у вигляді платної реклами. Щоб досягти максимально точних відповідей, необхідно дати якнайбільше їх варіантів. Опитування з варіантами «так» і «ні» краще не використовувати.
За таким принципом можна запитувати:
- де клієнти або відвідувачі сайту бачили рекламу ресурсу: щоб визначити, яка реклама найбільш запам’ятовується,
- що в них асоціюється з ресурсом: щоб визначити його сприйняття користувачами,
- як би вони оцінили якість ресурсу.
У нашій статті ми зробили огляд на 13 сервісів для створення онлайн-опитування на сайті, і бонусом додали поради, як зробити опитування ефективнішим.
Ці етапи — аналіз, створення, публікація, просування, моніторинг — є основою створення успішної контент-стратегії та застосовні для переважної більшості ресурсів та тематик.
І насамкінець хочеться ще раз відзначити, що найголовніший принцип створення контенту — це його якісність та корисність для аудиторії. Без цього, на жаль чи на щастя, жоден ресурс не досягне поставлених контентних цілей.
А що для вас важливе в контенті? Діліться в коментарях 💬
Вам можуть стати в пригоді інші наші статті: