Трошки статистики про інтернет-маркетинг:
- 90% користувачів слідкують принаймні за одним брендом у соціальних мережах.
- 95% людей читають відгуки в інтернеті перед тим, як купляти щось.
- 98% людей кажуть, що читають онлайн-огляди про місцевий бізнес.
Так, це майже кожен, і так, онлайн-маркетинг потрібний, навіть якщо ваш бізнес — це маленька місцева пекарня.
Але як зрозуміти, які стратегії працюють, а які — просто витрачають ваш час і гроші? У статті ми відповімо на це питання та покажемо, як витиснути з інтернет-маркетингу максимум.
Ця стаття — вільний і допрацьований під українську реальність переклад матеріалу What Is Internet Marketing? Tips, Examples, and Tools.
Найкращі канали інтернет-маркетингу
Існує багато каналів інтернет-маркетингу, але основними з них є:
- SEO,
- соціальні мережі,
- email-маркетинг,
- відеомаркетинг,
- партнерський маркетинг/маркетинг онлайн через інфлюєнсерів,
- платна реклама.
Бізнеси рідко обмежуються 1-2 каналами. Якщо ви хочете помітних результатів, краще впроваджувати кожен з цих інструментів маркетингу.
Але спочатку давайте розберемося, для чого вони потрібні.
SEO
Ваші потенційні клієнти шукають продукти та послуги, які ви пропонуєте, в інтернеті, зазвичай в Google.
Наприклад, якщо у вас є ветеринарна клініка в Києві, ваші потенційні клієнти можуть шукати «ветеринар Київ» чи «найкращі ветеринарні клініки Києва».
Перші кілька варіантів у результатах пошуку, ймовірніше за все, будуть рекламними.
Про рекламу ми поговоримо пізніше.
Далі зазвичай йдуть органічні результати.
Органічні результати пошуку — це ті результати, які з’являються у пошуковій системі (наприклад, Google) природним чином, без оплати за рекламу. Їх порядок формується на основі того, наскільки сайт відповідає пошуковому запиту користувача, його якості, релевантності та авторитетності.
Чим вище ваш сайт в результатах пошуку, тим більша ймовірність, що на нього зверне увагу потенційний клієнт.
Підвищувати позицію вашого сайту в результатах пошуку за бажаними запитами — і є основною задачею SEO.
Власне, SEO так і розшифровується: «Search Engine Optimization», що в перекладі означає «пошукова оптимізація».
Хоча SEO є досить складною темою, його основи відносно прості:
✔️ Дослідження ключових слів. По-перше, подумайте, що люди можуть вводити в пошуковому рядку, якщо вони шукають ваш продукт або послугу. Цей процес називають дослідженням ключових слів.
Наприклад, якщо у вас стоматологічна клініка в Харкові, ключовими словами можуть бути:
- Лікування карієсу Харків ціна
- Видалення зуба мудрості Харків
- Зубні імпланти Харків відгуки
- Протезування зубів Харків
- Ортодонт Харків ціна консультації
✔️ Контент-маркетинг. Після того, як ви визначите конкретні ключові слова, які шукають ваші потенційні клієнти, створіть контент з ними. В залежності від ключових слів, це може бути продуктова сторінка на сайті, сторінка з відгуками, стаття в блозі тощо.
Мета пошукової системи — надати користувачеві вичерпну інформацію на тему, яку він досліджує. Тому найкращий спосіб з’явитися на перших позиціях в пошуку — це створити корисну інформацію на цю тему.
✔️ Створення посилань. Далі пошукові системи хочуть переконатися, що вони посилають користувачів лише на надійні та гідні довіри джерела. Пошукові системи оцінюють авторитетність сайту, підраховуючи кількість (і авторитетність) інших сайтів в інтернеті, які згадують цей сайт і посилаються на нього.
Наприклад, на скріншоті нижче ви бачите посилання з Harvard.edu на статтю, опубліковану в Washington Post. Посилання з Гарварду на Washington Post сигналізує пошуковим системам, що Washington Post є надійним сайтом.
✔️ Зміст сторінки. Пошукові системи використовують ботів, щоб «читати» сайти та розуміти, про що вони. Якщо боти не можуть легко сканувати сайт, вони не будуть його ранжувати.
Посторінкова оптимізація — це сукупність способів, як забезпечити зручне сканування та навігацію сайтом для користувачів і для пошукових систем. Це створення читабельних URL, використання заголовків і підзаголовків, мобільна адаптація тощо.
Якщо ви володієте місцевим бізнесом з фізичним розташуванням, важливо також дотримуватися практик локального SEO, таких як реєстрація в Google My Business, залучення локальних посилань тощо.
У нас є покроковий гайд з пошукової оптимізації, який писав наш SEO-спеціаліст Руслан. Гайд описує все, що потрібно знати та вміти новачкам, які хочуть самі займатися просуванням сайту. Якщо це про вас, починайте читати про SEO тут.
Соціальні мережі
Ще одним каналом інтернет-маркетингу, який стає дедалі популярнішим, є SMM або маркетинг у соціальних мережах. Ось огляд найпопулярніших платформ соціальних мереж і того, які з них найкраще підходять для різних випадків використання:
Соціальна платформа | Який бізнес частіше використовує | Тип контенту |
Електронна комерція та індивідуальні фахівці | Фото, відео, тексти | |
Електронна комерція та індивідуальні фахівці | Reels, фото, сторіз, тексти в короткій формі | |
X (Twitter) | B2B | Тексти, часто в короткій формі |
B2B | Відео, тексти, інфографіка | |
YouTube | Електронна комерція, індивідуальні фахівці та B2B | Відео, довгі та короткі |
TikTok | Електронна комерція та індивідуальні фахівці | Короткі відео |
Telegram | Індивідуальні фахівці | Тексти, фото |
Щоб знайти своїх підписників у соціальних мережах, потрібен час і терпіння.
Швидше за все, вам доведеться публікувати контент протягом багатьох місяців, перш ніж алгоритми почнуть збільшувати охоплення вашого контенту. Якщо ви припините публікувати контент на певний час, ваша залученість знизиться, і вам доведеться заново формувати свою аудиторію.
Однак соціальні мережі — це чудовий маркетинговий канал, щоб підвищити впізнаваність бренду та побудувати відносини з потенційними клієнтами.
Якщо ви плануєте розвивати свій бізнес в соцмережах, подумайте і про створення власного сайту.
Чому це важливо:
👉 Сторінку в соцмережах можуть заблокувати: це особливо часто зараз трапляється з українськими акаунтами. Сайт — стабільний канал звʼязку.
👉 Якщо ви маєте свій інтернет-магазин, власний сайт — мастхев. Ви витрачатимете менше часу на оформлення замовлень для клієнтів, автоматизуєте процес, а вони зможуть зручно роздивлятися повний каталог товарів, не чекаючи на відповідь в дірект. Бо чим більше людина чекає, тим більша ймовірність, що вона піде до конкурентів.
👉 Сайт має ширший перелік інструментів для просування бренду: більше можливостей реклами, налаштування розсилок з акціями та спеціальними пропозиціями, детальна аналітика.
Спробуйте безплатно створити сайт з HOSTiQ.ua: у нас є безліч опцій і для новачків, і для досвідчених сайтобудувальників.
А якщо у вас вже є свій сайт, ми безплатно допоможемо його перенести. У нас швидкі сервери, розумна та турботлива служба підтримки та зручна панель керування 🔥
Email-маркетинг
Маркетинг в інтернеті часто контролюють алгоритми. Це означає, що ваш контент потрапить до ваших підписників чи рандомних читачів, тільки якщо алгоритм покаже його їм.
Email-маркетинг працює інакше.
Після того, як людина дала вам свою електронну адресу, ви точно знаєте, що кожен ваш лист потрапить до її поштової скриньки (якщо тільки вона не позначить його як спам або не відпишеться від розсилки).
Email-маркетинг — це також один з найдешевших маркетингових інструментів. Єдині витрати — це ціна сервісу для розсилки та вартість послуг копірайтера.
Навіть якщо ви не готові впроваджувати стратегію email-маркетингу, додайте форму реєстрації на свій сайт, щоб почати збирати електронні адреси.
У нас є окрема стаття, яка допоможе вам зібрати більше підписників, але найважливішим фактором для зростання вашого списку електронної пошти є пропозиція лід-магніту. Лід-магнітом може бути, наприклад, тематичний шаблон, чекліст або безкоштовна версія інструменту, для доступу до якого люди готові надати свою адресу електронної пошти.
Після того, як у вас буде кілька сотень адрес, почніть регулярно надсилати імейли вашим підписникам.
Якщо у вас є бізнес у сфері електронної комерції, ви можете надсилати:
- освітній контент,
- листи про покинутий кошик,
- рекламні листи.
Ось більш детальні статті з email-маркетингу, які допоможуть вам почати:
Відеомаркетинг
Відеомаркетинг — ефективний інструмент, щоб вибудовувати довіру, оскільки потенційні клієнти можуть бачити та чути ваші ідеї. Особливо, якщо у відео зʼявляються реальні люди — так бізнес набуває людяності та авторитетності.
Тому відеомаркетинг особливо ефективний для коучингових і сервісних компаній, де клієнт купує вашу експертизу.
Крім того, YouTube є другою за величиною пошуковою системою у світі, і вона значно менш конкурентна, ніж Google. Інвестуючи у відеомаркетинг, ви отримаєте можливість захопити цей трафік і спрямувати його на свій бізнес.
Ще одна перевага відеомаркетингу полягає в тому, що його контент набагато легше перепрофілювати для інших соціальних платформ. Якщо у вас є довге відео, ви можете легко перетворити його на кілька коротких роликів та розмістити в різних соцмережах.
Покажемо на власному прикладі: ми записали довге відео на YouTube про те, як прокладають підводні інтернет-кабелі. Далі ми «порізали» його на кілька відео для YouTube Shorts, для TikTok і Instagram.
В результаті з одного відео ми отримали одразу кілька одиниць контенту для різних соцмереж.
Стаття з теми:
Партнерство та інфлюєнсер-маркетинг
Одна з проблем органічного, неоплачуваного маркетингу, такого як SEO, соціальні мережі та відеомаркетинг, полягає в тому, що часто потрібно багато часу, щоб створити аудиторію.
Щоб побачити більш швидкі результати, ви можете налагодити партнерство зі схожим брендом або інвестувати у маркетинг через інфлюєнсерів. Це означає, що інфлюєнсер або партнер просуватиме ваш бренд або контент серед своєї аудиторії.
Ось спільний пост співачки Злати Огневич та українського бренду одягу BKHTR. Його побачили і підписники бренду, і підписники співачки — тобто про бренд дізналася нова аудиторія. Нова аудиторія — нові потенційні клієнти.
Якщо у вас немає бюджету на оплату послуг інфлюєнсера, ви також можете співпрацювати з іншим брендом. Наприклад, ви можете взяти у когось інтерв’ю в подкасті або запропонувати взаємне просування.
Ще один варіант співпраці, який, щоправда, виходить за межі онлайну — спільні заходи. Класний приклад — Pes Day в Києві, де збираються зоомагазини, грумери та інші зообізнеси.
Платна реклама
Платна реклама також може бути чудовим доповненням до ваших зусиль з органічного маркетингу.
Три найпопулярніші види платної реклами — це:
Реклама в пошуковій видачі. Найпоширенішою формою платних пошукових оголошень є Google Ads. Ви можете робити ставки на ключові слова, які можуть вводити ваші потенційні клієнти, наприклад, «ательє Київ». Плюси очевидні: ваше оголошення показується користувачам, які вже шукають ваші послуги.
Реклама в контекстно-медійній мережі. Це реклама, яку ви можете бачити на інших сайтах під час перегляду сторінок. Така реклама втрачає популярність, оскільки політика конфіденційності ускладнює відстеження користувачів в інтернеті, але це все ще залишається варіантом. Як приклад, реклама від Kasta та Yes на сайті Sinoptik.
Обидва види, і реклама в пошуковій видачі, і реклама в контекстно-медійній мережі — це контекстна реклама. У нас є більш детальна стаття про типи рекламних кампаній в Google Ads, рекомендуємо читати після поточної 🙂
Реклама в соцмережах. Це оголошення, які ви можете побачити у Facebook, Instagram, LinkedIn або Twitter. Ви можете заплатити цим соціальним мережам, щоб вони показували вашу рекламу певній демографічній групі, наприклад, людям у певному віковому діапазоні або в певному місті. Ось приклад платної реклами на Facebook.
Ви також можете запустити платну рекламу в подкастах, галузевих розсилках, на YouTube та інших платформах.
Платна реклама добре підходить для того, щоб на старті зробити ваш бренд відомим, але не варто використовувати її як єдиний маркетинговий інструмент. Як тільки ви зупините рекламу, її ефективність відразу зникне, і ви перестанете отримувати прибуток від інвестицій.
Поради з інтернет-маркетингу
Ідеальна стратегія інтернет-маркетингу залежить від вашого бізнесу та цільової аудиторії.
Наприклад, інтернет-маркетинг ресторану відрізнятиметься від інтернет-маркетингу товарного бізнесу. Інтернет-маркетинг освітньої платформи буде зовсім іншим, ніж інтернет-маркетинг медичної лабораторії.
Однак, ось кілька основних принципів інтернет-маркетингу, які застосовуються до всіх бізнесів.
Порада №1: Збирайте адреси електронної пошти
Більшість людей дивляться відео або читають допис у блозі і більше ніколи не повертаються до нього.
Як наслідок, вони ніколи не стають клієнтами.
Щоб вирішити цю проблему та переконатися, що ви можете показати цій людині більше свого контенту, запишіть її адресу електронної пошти. Отримавши її електронну адресу, ви зможете регулярно про себе нагадувати.
Щоб створити список email-адрес, ви можете додати спливаюче вікно на свій сайт. Ось приклад такого на сайті byme.ua, де вони міняють адресу електронної пошти на знижку в 7%:
Зробити спливаюче вікно можна за допомогою сервіса HelpCrunch. Він простий, багатофункціональний і створений українцями.
Якщо у вас немає сайту, ви можете створити просту цільову сторінку (по суті, односторінковий сайт), щоб збирати email-адреси. У нас є окремий посібник, який допоможе вам створити привабливу цільову сторінку, але ще важливішим за саму цільову сторінку є лід-магніт — ресурс, який ви пропонуєте користувачам в обмін на їхню адресу електронної пошти.
Як ми вже згадували в розділі про email-маркетинг, люди не дадуть вам свою електронну адресу просто так.
Вам потрібно запропонувати їм щось, чого вони дійсно хочуть, наприклад, знижку, шаблон, чекліст чи калькулятор.
Ось приклад нашого лід-магніту: за підписку ми даємо безплатний гайд зі створення сайту І готовий шаблон сайту! Також користувач може вибрати те, що йому більше підходить: інтернет-магазин чи лендінг.
Якщо теж хочете отримати готовий сайт, підписуйтеся 🙂
Порада №2: Взаємодійте зі своєю аудиторією
Коли ви опублікуєте свій перший контент, він, ймовірно, не одразу набере сотні переглядів.
Щоб отримати більше переглядів, приєднуйтесь до онлайн-форумів, спільнот і відвідуйте галузеві заходи, щоб познайомитися зі своєю цільовою аудиторією та налагодити з нею стосунки.
Побудувавши справжні стосунки з цими людьми, ви станете їхнім першим вибором, якщо вони вирішать придбати ваш продукт або послугу.
Подумайте про це — ви з більшою ймовірністю купите квіти в магазині свого друга, ніж у випадковому квітковому магазині, який показує вам рекламу в Інтернеті.
Отже, де ви можете знайти ці галузеві форуми?
Спільноти Facebook — один з варіантів, з якого можна почати. Наприклад, якщо ви продаєте дитячі товари, подумайте про те, щоб приєднатися до однієї з груп новоспечених мам у Facebook, щоб дізнатися про їхні проблеми.
Ключ до цієї стратегії — надавати реальну цінність і чесно відповідати на запитання людей.
Якщо ви просто публікуватимете свій контент або просуватимете свій бренд, люди сприйматимуть це як навʼязливу рекламу і вас, швидше за все, забанять. Тому шукайте спільноти, які не допускають реклами, бо вони, як правило, мають більш якісну взаємодію та зацікавлену групу потенційних клієнтів.
Спілкування з людьми в реальному житті на галузевих заходах (або навіть проведення власного заходу!) також є чудовим способом вибудувати свій авторитет і міцні стосунки з клієнтами.
Порада №3: Оберіть один формат контенту та один канал
Щоб збільшити аудиторію якомога швидше, більшість підприємців-початківців хочуть створювати кожен формат контенту (наприклад, текст, відео та графіку) і розміщувати його на кожній платформі (наприклад, в блозі, на YouTube, у всіх соціальних мережах тощо).
Проблема полягає в тому, що зазвичай на початку у вас обмежений час і ресурси.
Ви побачите кращі результати, якщо публікуватимете контент регулярно на одній платформі, а не ситуативно на всіх можливих.
Інвестуйте всі свої ресурси в зростання аудиторії на одному каналі з одним форматом контенту, наприклад, короткими відеороликами, статтями тощо.
Ви також побачите, що кожна контент-платформа має свої нюанси. Наприклад, допис, який має успіх у LinkedIn, може провалитися в Instagram, оскільки настрій і наміри користувачів в Instagram відрізняються від настроїв і намірів в LinkedIn.
Додавайте наступну платформу, коли вже розібралися з першою.
Порада №4: Співпрацюйте з авторами та експертами
Співпраця з іншими авторами та експертами — це одна зі стратегій просування в інтернеті, яка не вимагає великих зусиль і часто має гарні результати.
Співпраця має кілька переваг:
- Ви підвищуєте впізнаваність бренду, коли автор/експерт ділиться контентом зі своєю аудиторією.
- Ви заробляєте довіру, асоціюючись з цим автором.
- Ви будуєте справжні відносини в індустрії, що може призвести до збільшення продажів у майбутньому.
Якщо у вас немає підписників на жодній платформі, почніть з паралельних бізнесів.
Наприклад, якщо ви будуєте фітнес-тренерський бізнес, ви можете почати з компаній, які продають обладнання для фітнесу, або з лікарів.
Ви можете запропонувати колаборацію магазину спортивного одягу та зробити огляд на їх товари. Або ж ви можете взяти інтерв’ю у ендокринолога та створити спільний контент на тему того, як гормони впливають на вагу.
В обох варіантах ваші партнери, ймовірніше за все, просуватимуть кінцевий контент для своєї аудиторії, тому що інтерв’ю з третьою стороною робить їх більш переконливими.
Якщо у вас є бюджет, ви також можете співпрацювати з платними тематичними інфлюєнсерами.
Порада №5: «Перепаковуйте» свій контент
Налагоджувати безперебійну роботу з контентом і накопичувати підписників на одній платформі можна впродовж тижнів чи навіть місяців.
Після того, як ви відпрацюєте всі нюанси та визначитеся зі стилем контенту і частотою публікацій, додайте ще одну платформу до своєї контент-стратегії. Однак замість того, щоб створювати абсолютно новий контент, «перепакуйте» наявний контент для різних платформ.
Переупаковка або перепрофілювання контенту — це адаптація та оптимізація одного фрагмента контенту для різних платформ.
Ми вже наводили приклад з довгими відео для YouTube, які можна нарізати для YouTube Shorts, TikTok та Instagram Reels. Ви навіть можете використовувати такий інструмент, як Opus Clips, для перепрофілювання відеоконтенту на різних платформах:
Вставте URL-адресу повного відео, і він автоматично створить кліпи, які ви зможете публікувати на різних платформах соціальних мереж.
Те саме можна робити і з текстами.
Довгу статтю можна переформатувати під пост в LinkedIn, можна вибрати з неї головні тези та оформити інфографікою для Instagram чи тредом в X (Twitter).
Порада №6: Публікуйте регулярно
Основна причина невдач більшості контент-стратегій полягає в тому, що маркетологи занадто рано здаються. Безплатне просування контенту приносить найкращий результат у довгостроковій перспективі, але над цим потрібно регулярно працювати та мати терпіння чекати, поки з’являться результати.
Щоб забезпечити регулярну публікацію контенту, використовуйте цей триступеневий підхід:
- Виділіть час раз на тиждень для створення контенту. В ідеалі, виділіть годину або дві вранці перед тим, як робити щось інше, щоб шукати ідеї на свіжу голову.
- Плануйте публікацію контенту заздалегідь. Робіть це одразу після того, як закінчите створювати контент. Ви можете заздалегідь запланувати публікації в блозі на WordPress, для постів в соцмережах ви можете використовувати інструменти-планувальники на кшталт Buffer.
- Уникайте аналітики. Це може здатися нелогічним, але якщо ви будете постійно перевіряти аналітику в перші дні і побачите, що охоплення дуже низьке, ви розчаруєтеся. Перші кілька місяців просто публікуйте контент.
Коли у вас буде достатньо даних, щоб побачити реальні закономірності, ви можете почати аналізувати найефективніший контент. У перші дні репости важливіші за все.
Інструменти для інтернет-маркетингу
Існують тисячі інструментів для інтернет-маркетингу, і ви можете легко витратити на них цілий статок, так і не отримавши жодного клієнта чи підписника.
Тому замість того, щоб купувати кожен доступний інструмент, ось п’ять сервісів, які ми радимо спробувати в першу чергу.
1. HelpCrunch — для email-маркетингу, попапів і спілкування з клієнтами
Ми вже згадували HelpCrunch в контексті створення попапів. Але цей сервіс має і інші функції:
- тригерні і масові email-розсилки;
- чат на сайті;
- чат-бот з автоматичними відповідями;
- спільна скринька для різних каналів звʼязку.
Тобто можна підключити один сервіс і закрити одразу кілька основних потреб бізнесу.
Є зручний конструктор листів, шаблони для попапів. На кожен крок є навчальне відео.
Кількість готових шаблонів для листів і попапів скромна, але і ціна відносно конкурентів бюджетна.
2. Serpstat — найкращий для SEO
Якщо ви хочете бачити свій сайт на першій сторінці результатів пошуку, без SEO-інструмента не вийде.
Serpstat — це багатофункціональна SEO-платформа з інструментами для аналізу та оптимізації сайтів. Вона підходить і для власників сайтів, і для маркетологів, і для досвідчених SEO-фахівців. Можна шукати ключові слова, відстежувати позиції вашого сайту за різними запитами, аналізувати конкурентів і багато іншого.
Додатковий плюс — це теж українській продукт. Інтерфейс, навчальні матеріали, підтримка — все доступно українською мовою. Якість така сама, як у закордонних аналогів, а ціна нижче.
Є обмежений тарифний план, можна почати з нього, але все ж краще брати платні. Ціна починається від $59 на місяць, але воно того варте, якщо ви дійсно плануєте просувати свій бізнес в онлайні.
3. Canva — для створення графіки
Canva — це зручний онлайн-інструмент для створення дизайнів. За допомогою Canva можна легко робити відео для TikTok, красиві картинки для Instagram та інших соцмереж, схеми для статей і будь-які інші візуали.
Плюс цього сервісу у величезній кількості шаблонів, через це ним легко користуватися навіть якщо ви не дизайнер. Є шаблони картинок, пресети ефектів, готові елементи — ви просто вибираєте потрібні та наповнюєте своїм контентом.
Canva пропонують щедрий безкоштовний план, але якщо ви вирішите використовувати сервіс на постійній основі, ми все ж таки рекомендуємо взяти платний тариф: в ньому значно більше готових шаблонів і елементів.
Ми у відділі контенту HOSTiQ.ua самі використовуємо Canva для задач, коли не хочеться навантажувати дизайнерів.
4. Collaborator — біржа прямої реклами
Ще один сервіс, який самі використовуємо.
Collaborator.pro — українська платформа для просування сайтів. Сервіс допомагає знаходити майданчики для розміщення статей та оглядів, щоб покращити свою позицію в Google і залучити цільову аудиторію. Це і якісні сайти, і великі Телеграм-канали.
Так, можна шукати такі ресурси самому, але нащо, якщо для цього вже існує зручна платформа.
На Collaborator.pro є відгуки на замовників і виконавців, дані про аудиторію майданчиків і фільтри.
Сервіс бере комісію в 10% від поповнення балансу і додатково до 4,9% складає комісія платіжної системи.
Тобто, до прикладу, якщо ви хочете банківською карткою поповнити сервіс на $1000, потрібно буде сплатити $1144, адже з них $44 комісія платіжної системи і одразу $100 вони беруть як комісію за свої послуги. В результаті на вашому балансі опиняться $1000, які ви зможете витрачати на угоди на біржі.
5. Buffer — найкращий інструмент для планування контенту
Неузгодженість — одна з найпоширеніших помилок контент-маркетингу, і простий спосіб запобігти цій проблемі — використовувати інструмент планування контенту, такий як Buffer.
Тож основна функція Buffer — це можливість планувати пости в соцмережах. Ви можете додавати контент в чергу, визначати час публікації для кожного поста і автоматично публікувати їх в заданий час. Це дозволяє постити регулярно та своєчасно без вашої постійної участі.
Ще в Buffer є інструменти для аналізу публікацій. Ви можете подивитися, скільки людей лайкнули, прокоментували чи поширили ваші пости, а також як часто вони взаємодіють із вашим контентом. Наприклад, якщо ви помітили, що певний тип постів отримує більше лайків і коментарів, ви можете більше зосередитися на такому контенті.
Buffer має дуже обмежений безкоштовний план і кілька платних планів:
При купівлі на рік — знижка 30%
Шпаргалка: що бізнесу треба знати про інтернет-маркетинг
Інтернет-маркетинг — це термін-парасоля, який охоплює багато інструментів, за допомогою яких просувають бізнес в онлайні. Серед них основні — це:
- SEO — оптимізація сайту таким чином, щоб його сторінки були якомога вище в результатах пошуку,
- контент-маркетинг — створення та поширення цінного та релевантного контенту,
- SMM — просування бренду в соціальних мережах,
- email-маркетинг — побудови відносин із клієнтами, підвищення продажів або утримання аудиторії за допомогою email-розсилок.
Ці інструменти треба використовувати разом, тільки так можна отримати максимальний результат.
Що ще важливо для хорошої стратегії інтернет-просування:
👉 Знати свою аудиторію. Розуміння вашої цільової аудиторії критичне для успіху. Подивіться, хто ваші клієнти, що вони люблять, чим займаються, які в них болі та питання. Це допоможе розставляти пріоритети і не тикати пальцем в небо при виборі інструментів. Наприклад, якщо ваші клієнти — молодь до 30 років, яка у вільний час сидить в TikTok, інвестиції в розкрутку Facebook-акаунту будуть просто витраченими грошима.
👉 Надихатися іншими брендами. І ми не маємо на увазі копіювання 🙅♀️ Бо це завжди помітно. Краще подивіться, хто зараз є вашими улюбленцями та чому: як вони спілкуються з аудиторією, які фішки мають, які статті чи пости пишуть, як просувають свої товари чи послуги.
👉 Аналізувати, аналізувати, ще раз аналізувати. Регулярно аналізуйте результати своїх рекламних кампаній, постів, розсилок — всього. Так ви зможете вчасно виявляти ефективні та неефективні стратегії.
Наприклад, якщо ваші email-розсилки мають низький рівень відкриття, можна переглянути теми листів, провести A/B тестування з різним часом відправки. Використовуйте інструменти аналітики, такі як Google Analytics, щоб бачити, які стратегії працюють найкраще, і коригувати свій підхід.
👉 Діяти послідовно і мати терпіння. Розвиток онлайн-присутності вимагає часу. Бренди рідко стають популярними за ніч, часто на це йдуть місяці і роки праці. Створюйте корисний і унікальний контент, яким ви пишатиметеся — люди таке цінують і будуть відповідати взаємністю.
В цій статті ми мало уваги приділили веб-аналітиці — бо зазвичай це наступний етап після створення контенту.
Ось тут ви знайдете 32 корисні інструменти для аналітики сайту (спойлер: найголовніший інструмент — безплатний), а тут корисна стаття про Google Analytics 4 для SEO: показуємо 7 звітів для трафіку та лідів.