Текст на сторінках сайтів — один з головних факторів ранжування.
Кілька років тому оптимізатори додавали на сторінки, що просували, величезні тексти, щедро напхані ключовими словами, читати які було проблематично. У свій час такі тексти давали плюс у ранжуванні, але згодом пошукові системи стали застосовувати санкції до сайтів, для яких використовували подібні методи оптимізації.
Фахівці вже відійшли від такої псевдооптимізації і зараз SEO-тексти — це не полотно ключових слів, а корисний текст з тематичними словами та відповідями на запитання користувачів.
У цій статті ми і розглянемо, як правильно оптимізувати текст під пошукові запити.
Загальні вимоги до оптимізованих текстів
При оптимізації текстів дотримуйтесь таких вимог:
✔️ В першу чергу текст повинен бути не тільки унікальним, а й корисним, відповідати на запит користувача. Завжди треба пам’ятати, що тексти читатимуть не лише пошукові роботи, а й люди.
✔️ Унікальність тексту має бути не менше 90-95%. Унікальність можна перевірити у Plagiarism Detector, за допомогою Plagiarism Checker або іншого сервісу. Подібних інструментів в інтернеті багато.
✔️ У тексті не має бути граматичних помилок. Для перевірки також можна використовувати спеціальні сервіси, наприклад, LanguageTool.
✔️ За стилем написання текст може бути інформаційним, художнім або тим, що продає. Вибирайте стиль написання залежно від типу сторінки. Для сторінок категорій в інтернет-магазині підійде стиль, що продає, для статейного розділу — інформаційний, а для особистого блогу — художній.
✔️ За обсягом тексту орієнтуйтесь на мінімальну та максимальну кількість символів на сторінках сайтів у ТОП пошукової видачі. У будь-якому випадку обсяг тексту має бути достатнім, щоб дати відповідь на запитання користувача. Не варто гнатися за великими обсягами та лити воду. Пишіть більше конкретики.
✔️ Щоб текст було зручно читати, він має бути структурований. Використовуйте заголовок, підзаголовки, таблиці, зображення, відео, списки, цитати або інші логічні виділення тексту. Розбивайте текст на абзаци по 300-400 символів.
Приклад структурованого тексту:
У заголовки додавайте найчастотніші ключові слова. Високочастотні ключові слова намагайтеся вписати до першого абзацу. Речення з ключовими словами мають бути не дуже довгими — не більше 20 слів.
Не забувайте вписувати ключові слова в теги alt та title для зображень.
Варто ще зазначити про зони документа (частини).
Зони документа — це певні області на сторінці, де розміщені ключові слова.
Виділяють такі зони:
- тег <title>;
- текстовий вміст <body>;
- вміст тегів <a>.
Залежно від пошукових запитів, зони документів можуть мати різний вплив.
Наприклад, для сторінок інтернет-магазину під запит «телевізори smart tv 42 дюйма» може і не бути описового тексту, тому що він буде аналогічний тексту сторінки під запит «телевізори smart tv 40 дюймів». Ключові слова в цьому прикладі можуть розташовуватись у посиланнях на моделі товарів і така сторінка може добре ранжуватися за запитами.
Чи потрібний текст для розділу, чи можна використовувати ключові слова в інших зонах документа? Однозначну відповідь на це питання можна отримати лише після аналізу ТОП видачі на запит.
Google враховує швидкість сайту під час ранжування
На рейтинг вашого сайту в пошуковій системі впливають не тільки текстовий та інший контент.
З 2018 року швидкість ресурсу стала однією з метрик, яку Google враховує при ранжуванні сайтів. Якщо відвідувач не дочекався, поки завантажиться сторінка, та закрив вкладку, це мінус у карму та в рейтинг пошукової видачі.
Подбайте про швидкість свого сайту — виберіть хостинг на чистих SSD-дисках 🚀
Ми відмовилися від HDD-дисків на серверах та перейшли на SSD. На SSD-дисках сайти завантажуються вп’ятеро швидше, ніж на HDD.
Також ми замінили вебсервер Apache на LiteSpeed, щоб збільшити швидкість роботи сайтів. За статистикою, на LiteSpeed файли відкриваються в 5 разів швидше. А якщо ваш сайт на WordPress, то ми прискоримо його ще більше з плагіном LSCache.
Наш хостинг можна безплатно тестувати протягом 30 днів. Переконаєтеся, що ваш сайт працює з нами швидше — і тоді вже прийматимете рішення щодо придбання 🔥
Рекомендації щодо використання ключових слів
Ми вже писали, як вибирати ключові слова, тепер розглянемо, як їх використовувати.
Спочатку розберемо, які бувають типи відповідності ключових слів. Входження ключових слів можна розділити на:
- точне — всі слова стоять поспіль саме в тому вигляді, як їх вводять користувачі, між ними немає розділових знаків (.!?);
- непряме — всі слова стоять поспіль, але можуть бути змінені місцями та в них можуть бути змінені відмінки;
- часткове — всі слова з запиту присутні в рамках одного речення та можуть бути написані в іншому відмінку.
Розглянемо на прикладі ключової фрази «сироватковий протеїн».
Точне входження: «Сироватковий протеїн — це концентрована суміш глобулярних білків, що одержують з молочної сироватки.»
Непряме входження: «Властивості сироваткового протеїну перевершують за своєю цінністю властивості казеїну.»
Часткове входження: «Концентрат сироваткового та молочного протеїну.»
При купівлі на рік — знижка 30%
Який тип входження краще використовувати
Найкраще використовувати точне входження, але при цьому слова мають бути в коректній формі та рівномірно розподілені за текстом. Не використовуйте неприродні фрази виду «протеїн купити Харків». Такий варіант ключових слів потрібно приводити в читабельний вид, а для природності ключові слова можна розбавляти — «купити недорого протеїн у Харкові».
Щоб текст був більш людяним і не переспамленим, використовуйте синоніми та слова, що задають тематику.
Для підбору синонімів:
Для підбору слів, що задають тематику:
Не використовуйте складні терміни та намагайтеся замінювати рідкісні слова більш поширеними та зрозумілими. Якщо без терміну не обійтися, давайте його визначення.
✅ Ви читаєте статтю з покрокового SEO-керівництва
Кроки, які були до 👇
- Крок 0. Що таке пошукова оптимізація сайтів
- Крок 1.1. Як додати сайт у Google Search Console
- Крок 1.2. Як встановити Google Analytics на сайт
- Крок 2. Як зробити технічний аудит сайту
- Крок 3. Як підібрати ключові слова для сайту
Кроки, які будуть далі 👇
Скільки разів використовувати ключові слова
Логіка вживання ключових слів у тексті ось у чому. З одного боку, якщо якесь слово з фрази не буде згадано в тексті, то пошукова система з меншою ймовірністю визначить сторінку, як релевантну цьому ключовому словосполученню. Але з іншого боку не можна, щоб ключове слово зустрічалося надто часто — це вважатиметься текстовим спамом.
В ідеальному варіанті ключове слово має зустрічатися таку кількість разів, щоб повністю розкрити потрібну тему. Використовуйте найбільш частотні ключові слова в точному входженні щонайменше один раз. Для низькочастотних ключових слів буде достатньо непрямого або часткового входження.
Не ігноруйте важливість роботи з текстами. Грамотно оптимізований текст допоможе потоваришувати з пошуковими системами, і вони будуть видавати сторінки саме вашого сайту за запитами користувачів у пошуку.
У наступній статті цієї рубрики ми розглянемо тему заповнення метатегів.
Вам можуть стати в пригоді інші наші статті: