Для кого це керівництво
- Для підприємців з бізнесом, які хочуть завести блог
- Для людей без бізнесу, які хочуть заробляти на блозі
Почати блог просто, якщо ви ведете його для себе. Але якщо ви хочете знати, як монетизувати блог, потрібно придумати стратегію розвитку. У цьому керівництві ми детально розповімо, що вам потрібно, щоб почати, та як заробити на блозі новачкові.
Люди починають вести блог, щоб:
- Ділитися своєю думкою, захопленнями, життям
- Вчити чомусь
- Будувати особистий бренд експерта
- Продавати послуги та продукти
- Робити все вищеперелічене відразу
Як часто публікувати пости
На ваш розсуд, але дотримуйтеся заданого темпу. Якщо ви почнете публікувати пости кожен день, а через 2 тижні перестанете — люди підуть і не повернуться. Можна почати з 1 разу на тиждень — це хороший старт перед розгоном.
Приготуйтеся до того, що ви не побачите результати відразу. Пам’ятайте, навіщо все це потрібно, щоб не втратити мотивацію на самому початку.
Як почати вести блог
Заробіток на блозі з нуля, або монетизація блогу вимагає ретельного планування. Щоб почати блог, який потенційно стане вашим бізнесом:
- Розгляньте різні можливості монетизації.
- Виберіть аудиторію.
- Виберіть платформу для блогу, домен і створіть блог.
- Заплануйте стратегію публікацій
Далі ми докладніше зупинимося на кожному з цих кроків.
Блогінг як бізнес: як заробити за допомогою блогу
Ведення блогу — це не тільки додаткова мотивація розвиватися, писати про своє життя або показувати експертність, але і можливість пасивно отримувати дохід від блогу.
Для цього необхідно правильно підібрати та використовувати способи, як заробляти гроші на блозі, сайті або іншому інформаційному ресурсі — іншими словами, монетизувати блог.
Давайте розбиратися.
Моделі монетизації блогу: як вести блог і заробляти
Починати монетизацію можна вже на старті, як тільки почали вести блог.
Але спочатку важливо визначити правильну модель монетизації. Для цього розберіться, на якому етапі розвитку зараз перебуває ваш блог, в якій сфері та яким ви бачите його в майбутньому.
Ось загальні рекомендації, що потрібно робити, щоб вести блог і заробляти гроші:
- купити надійний хостинг і зареєструвати домен;
- писати унікальний контент;
- писати об’ємні статті, які будуть закривати всі запитання користувачів на обрану тему;
- оптимізувати сайт, щоб читачі знаходили його в пошукових системах;
- просувати в соцмережах, через e-mail маркетинг і за допомогою реклами;
- комбінувати різні способи заробітку на блозі.
Детальніше про стратегію просування блогу читайте нижче в статті.
Способи монетизації блогу
Ми розглянемо всі основні способи, як заробити на блогерстві. Для повного успіху їх потрібно комбінувати між собою.
Способи, як заробити на блозі в інтернеті:
- Реклама (контекстна, банерна, статті)
- Продаж посилань
- Прямий продаж товарів і послуг
- Продаж інфопродуктів (електронні книги та онлайн-курси)
- Партнерська програма
- Благодійні внески
Реклама як найпопулярніший спосіб монетизувати блог
Реклама — це найпоширеніший спосіб заробити на блозі з нуля.
У цьому розділі ми розповімо, як заробити на контекстній рекламі, продажі банерів і рекламних статтях.
Контекстна реклама
Монетизація сайту через контекстну рекламу Google Adsense може залучити потенційних рекламодавців.
- Реєструєтеся в Google Adsense.
- В особистому кабінеті створюєте рекламний блок.
- Копіюєте рекламний код і вставляєте на сторінки свого сайту. Він показує користувачам рекламні оголошення компаній, які схожі на тематику вашого блогу. Наприклад, якщо блог про красу, то ваші читачі побачать рекламу салонів краси, спа-центрів, товарів для догляду за собою.
- Далі користувачі клацають на рекламне посилання і вам нараховується дохід.
Рекламу Google Adsense можна ставити незалежно від кількості трафіку на сайт.
Порахуємо на калькуляторі AdSense, скільки приблизно можна заробити на блозі з нуля. Дохід буде залежати в основному від категорії контенту, кількості відвідувачів вашого блогу та в якому регіоні вони знаходяться.
Припустимо, якщо у вас туристичний блог, який щомісяця читають 50 000 користувачів з регіону Європа, Близький Схід та Африка, то ваш дохід від реклами AdSense може скласти більше $5 000 на рік.
Змінимо регіон користувачів на Північну Америку, і сума доходу вже досягне $9 000 в рік.
Чим популярнішим ставатиме блог і зростатиме трафік, тим більше буде потенційний дохід.
Точну цифру вашого доходу від реклами ми не зможемо прорахувати. Але приблизні суми ви все ж можете подивитися на калькуляторі AdSense.
На дохід від реклами будуть впливати такі фактори, як:
- тема вашого блогу;
- відвідуваність;
- регіон і країна користувачів, які приходять на блог.
Відео З теми:
Прочитати статтю — добре, а прочитати статтю та подивитися відео — ще краще!
Дивіться наше відео, як заробити на сайті з нуля!
Продаж банерів
Продаж рекламних банерів — це ще один привід використовувати блог як спосіб заробити.
Берете гроші з рекламодавця та розміщуєте на своєму блозі чужий баннер так, щоб він не відволікав користувачів від читання статей.
Заробити на продажі місця під банери можна швидше і більше, ніж на контекстній рекламі, тому що ви можете домовитися з рекламодавцем і отримати фіксований дохід від розміщення банерів відразу на певний період.
Головне — вибирайте банери, виходячи з тематики вашого блогу.
Інший спосіб заробітку на банерах — налаштувати і запустити банерну рекламу. Дохід буде нараховуватися за показ і клік на банер.
Щоб знайти рекламодавця, достатньо:
- Зареєструватися на спеціальній біржі Adtelligent чи ADMIXER.
- Розмістити там опис свого блогу.
- Вказати бажану ціну за розміщення банера.
- Схвалити заявку від рекламодавця, який зацікавився вашою пропозицією.
Варто враховувати, що на ефективність банерної реклами буде впливати відвідуваність сайту, і чим вона буде вище — тим більше можливість отримати хороший дохід.
Продаж і розміщення рекламних статей
Ви можете розміщувати чужі статті на своєму блозі за гроші — це ще один спосіб, як заробити на своєму блозі або сайті. Плюс цього способу в тому, що розміщуючи статті, можна не тільки отримати дохід, а й розширити тематику контенту на сайті.
Намагайтеся вибирати статті:
- з унікальним контентом;
- які легко читаються;
- мають цікаву подачу та факти;
- НЕ перенасичені посиланнями (2-3 на статтю до 2 000 знаків).
Також ви можете самі продавати свій контент. Наприклад, поширений заробіток для блогерів — робити платні відгуки для брендів. А коли у вас вже буде розкручений блог, ви зможете робити огляди сервісів.
Слідкуйте за трендами, створюйте якісний контент і правильно оптимізуйте його під пошукові системи. Тоді більше рекламодавців захочуть з вами співпрацювати, а ви зможете брати хороші гроші за розміщення чужого матеріалу.
Прямий продаж товарів і послуг
Якщо ваша основна мета — отримувати прибуток від продажу товарів і послуг, то створення прибуткового блогу — це додаткова можливість підвищити обороти компанії та впізнаваність бренду.
Щоб був продаж, створюйте якісний контент:
- пишіть статті;
- розміщуйте картинки, інфографіку;
- ставте посилання на товари та послуги;
- діліться безкоштовними матеріалами та збирайте контакти нових користувачів.
Більше ймовірності, що клієнт перейде за посиланням і купить товар, якщо в блозі буде корисний для нього контент, на блозі буде зручна навігація та привабливі пропозиції щодо покупки.
Щоб росла відвідуваність блогу та було більше продажу, важливо оптимізувати сайт під пошукові системи, використовувати різні види реклами для просування.
Стаття з теми:
Щоб додатково підвищити впізнаваність бренду та лояльність користувачів, можна писати пости на форумах і в соцмережах, співпрацювати з блогерами та лідерами думок, придумувати розважальні механіки — наприклад, проводити конкурси, ігри та дарувати подарунки.
Все це допоможе розвивати блог і сприяти зростанню продажу та заробітку.
Продаж інфопродуктів або монетизація контенту
Якщо ви — експерт у своїй ніші і завели блог, щоб ділитися досвідом і знаннями, то ви можете отримати клієнтів з ваших підписників і читачів.
Щоб отримати заробіток на своєму блозі, почніть продавати інфопродукти:
- онлайн-курси;
- електронні книги (e-books);
- керівництва;
- відеоролики;
- текстові скрипти;
- e-mail розсилки.
Продаж електронних книг — один з популярних методів використовувати блог для заробітку. Книги покажуть вашу експертність і підвищать лояльність користувачів.
Наприклад, David Oudiette — відомий маркетолог і дизайнер, зібрав весь свій блог в 252 сторінки електронної книги і продає її за $39. На продажу однієї книги він зміг заробити $13 000.
Економіст Тейлор Пірсон розіслав 700 електронних листів і за місяць продав 5 000 книг вартістю $60 000.
Створення та продаж онлайн-курсів
Продаж онлайн-курсів — один з методів масштабувати бренд і почати заробляти більше. Тим більше, якщо ви — експерт у своїй ніші та вже ділітеся знаннями в блозі, і читачі вам довіряють.
Основні етапи створення онлайн-курсів
- Виберіть тему та вивчіть цільову аудиторію — дізнайтеся захоплення, проблеми та потреби потенційних користувачів.
- Опишіть курс, відповідаючи на основні питання клієнтів.
- Складіть тезовий план — пункти, підтеми.
- Виберіть тип курсу — тренінг, майстер-клас, вебінар, закритий курс.
- Опишіть структуру — наприклад, онлайн-курс може складатися з короткого майстер-класу, основного блоку та VIP блоку.
- Виберіть платформу для створення курсу — наприклад, AcademyOcean.
- Візуалізуйте матеріал — додайте картинки, інфографіку, відеолекції або подкасти.
- Доповніть курс інтерактивними завданнями — це можуть бути мобільні додатки, ігрові квести, опитування.
- Дайте додатковий матеріал — підберіть список інформаційних ресурсів з теми, де можна відпрацьовувати навички. Наприклад, якщо у вас онлайн-курс з веб-розробки або програмування — дайте посилання на підручник мови Javascript або на сайт, де можна попрактикуватися писати код і створити гру.
- Просувайте та продавайте курс — пишіть про нього в своєму блозі та соцмережах.
Стаття з теми:
Заробіток на партнерських програмах
Якщо ви ще не визначилися, який спосіб монетизації вибрати та як заробляти гроші на блозі, почніть з використання партнерської програми відомої компанії.
Підберіть компанію, станьте партнером іншого бренду та отримуйте комісію кожен раз, коли продаєте продукт.
Продаж за партнерською програмою відбувається так:
- Розміщуєте партнерський банер або партнерське посилання на своєму ресурсі.
- Користувач переходить за цим посиланням і система закріплює його за вами як приведеного клієнта.
- Система нараховує партнерську комісію після закінчення певного періоду, якщо користувач, який перейшов за партнерським посиланням, купив продукт або послугу.
На HOSTiQ, наприклад, є партнерська програма, де за кожного приведеного клієнта ви отримуєте $20. Можете потренуватися на нас.
Середній дохід наших партнерів — $400 на місяць.
Приєднуйтеся до партнерської програми: розміщуйте наші банери на своєму сайті та отримуйте регулярний прибуток!
Важливо, щоб компанія була надійна і ви їй довіряли. Тоді користувачі не будуть обмануті, а лояльність до вашого блогу тільки виросте.
Як вибрати партнерську програму
Визначте суміжні з тематикою вашого блогу ніші та вирішіть, які продукти та послуги ефективніше рекламувати.
Партнерські програми працюють в різних сферах блогинга:
Тема блогу | Що запропонувати користувачам | Партнерська програма |
Модний блог | Вибирайте компанії, які продають взуття, сумки, аксесуари. | MODIVO G-outlet Modna Panyanka |
Туристичний блог | Підкажіть, де купити квиток на літак, вибрати готель, орендувати житло, авто або замовити все для активного відпочинку. | Skyscanner Booking.com Agoda |
Блог про здоров’я | Підійдуть джерела, де можна замовити вітаміни і засоби для догляду. | iHerb |
Блог про навчання | Ваша аудиторія може купувати підписки на курси, додатки, книги. | Udemy Wezom.Academy |
Блог про фінанси | Рекомендуйте програми інвестування, банки. | Monobank |
Блог про дитячу освіту | Підкажіть магазини іграшок, книжки та розважальні центри. | BABY TEAM Peggybuy |
Блог про ІТ | Пропонуйте тестувати хостинг, купувати домени або SSL-сертифікати | HOSTiQ.ua |
Сподіваємося, що ми вам допомогли пояснити, як підібрати партнерську програму, з огляду на тематику блогу, і заробити за допомогою свого сайту.
Також є спеціальні сайти-агрегатори на кшталт admitad.com, на яких зібрані партнерські програми з різних тематик.
Пожертвування або donation — зрозумілий заробіток на блогах
Припустимо, ви ведете блог і не хочете нічого продавати та розміщувати рекламу. Але вам хочеться отримувати фінансовий дохід як додаткову подяку від ваших читачів.
Тоді самий простий і зрозумілий спосіб, як заробити на блозі з нуля, — це збирати пожертви.
Найважливіше — потрібно мотивувати читачів переводити вам гроші. Для цього робіть якісний контент, давайте читачам щось цінне, цікаве та унікальне.
Ось пара відомих сервісів Donate, які спростять процес пожертвування для ваших користувачів:
- Пожертвування PayPal — можна отримувати донати з усього світу і в будь-якій валюті.
- Buy Me a Coffee — міжнародний сервіс з платними підписками на контент.
Спочатку вам буде складно оцінити, скільки можна заробити на блозі. Але найголовніше — правильно поєднувати та використовувати способи монетизації. Для цього важливо зрозуміти, хто ваша аудиторія та як ви будете їй допомагати своїм блогом.
Виберіть нішу: що буде вашою фішкою
В інтернеті немає дефіциту контенту, тому виділитися складно.
Є 2 способи, за допомогою яких ви можете позмагатися за увагу користувачів:
- Виберіть вузьку специфічну аудиторію
- Створюйте унікальний контент
Ось кілька прикладів стратегій:
- Виберіть специфічну локацію: наприклад, ведіть блог про місто.
- Виберіть вузький сегмент з більш широкої категорії: наприклад, не просто рецепти, а рецепти для веганів.
- Ведіть блог в особливому стилі: наприклад, пишіть з сарказмом.
- Пишіть глибоко про те, в чому розбираєтеся — про маркетинг, літаки, книги — про що завгодно. Зайде все, що засноване на вашому досвіді та про що ви багато знаєте.
- Зробіть маніфест свого життя — блог, де приватне тісно переплітається з професійним, але є дистанція між вами та читачем. Так ви стаєте таким собі людинобрендом. Це добре вистрілює — користувачі починають регулярно вас читати та прив’язуються до вас.
Головні правила хорошого блогу:
- Бути корисним читачеві
- Видавати якісний контент — хороші фотографії та тексти
- Експериментувати з різними форматами подачі
Ніша, яку ви виберете, важлива — вона визначить те, як і скільки можна заробити на блозі новачкові.
Подумайте:
- які продукти або послуги ви могли б потенційно продавати цій аудиторії;
- чи знаєте ви досить про тему, яку ви вибрали для блогу;
- чи цікава вам тема блогу, щоб писати про неї незліченну кількість разів.
Як тільки у вас з’являться ідеї з приводу ніш, погугліть, щоб подивитися, хто ваші конкуренти.
Виберіть платформу для блогу
Ви можете вибрати безкоштовний або платний варіант платформи для блогу:
- Medium або Tumblr: це платформи з вбудованою аудиторією блогерів і читачів. Ви можете вести блог там, але щоб просувати особистий бренд або бізнес, краще завести блог на своєму домені. Якщо ви зробите блог на власному домені, це вам ніяк не завадить публікуватися на інших блог-платформах.
- Купити домен і зробити на ньому блог. При такому варіанті у вас не буде ніяких технічних обмежень — зможете робити все, що захочеться. На HOSTiQ ми пропонуємо хостинг з передвстановленим движком WordPress для блогу. Щоб зрозуміти, чи підходить це вам, можна взяти безкоштовний 30-денний тест.
При купівлі на рік — знижка 20%
Підберіть для блогу красиве ім’я
Як тільки ви вибрали платформу, купуйте домен. Коли будете вибирати домен, подумайте, як хочете назвати свій блог. Це може бути:
- Назва компанії
- Вдалий каламбур
- Назва, яку легко запам’ятати
- Щось, що відображає вашу індивідуальність
Стаття з теми:
Закладіть фундамент для зростання
Зазвичай про аудиторію починають думати після того, як завели блог і почалися публікації. Але якщо ви хочете, щоб блог швидко зростав, потрібно подумати про аудиторію ще до запуску блогу. Якщо ви знаєте, хто ваша аудиторія, вам буде легше зрозуміти, як вести свій блог і заробити на ньому.
Давайте подивимося на кроки, з яких можна побудувати стратегію та отримати максимум з кожного поста.
Почніть якомога раніше збирати адреси підписників
Неважливо, яку платформу ви використовуєте для блогу — зосередьтеся на тому, щоб отримати підписників. Збирайте адреси, щоб встановити зв’язок з постійними читачами. Якщо ви поміняєте платформу або вирішите почати щось нове, список підписників залишиться з вами.
Виберіть сервіс для розсилок
MailChimp — це зрозумілий інструмент для email-маркетингу. Плюс, він безкоштовний, поки кількість підписників не перевищує 2 000. Але мати список підписників — мало. Вам потрібно збирати поштові адреси на кожному кроці, і робити це потрібно за допомогою форми реєстрації.
Ви також можете створити посилання, яке буде вести на окрему сторінку підписки. Ви зможете на нього посилатися в постах блогу, соцмережах і поштовому підписі.
Пам’ятайте, що люди не підпишуться на ваш блог, якщо ви:
- Не попросите про це
- Не зробите підписку легкою
Кожен раз, коли ви публікуєте пост, відправляйте його своїм підписникам. Автоматизуйте це — це теж можна зробити в MailChimp.
Стаття з теми:
Шукайте можливості залучення трафіку з пошукових систем
Подивившись статистику пошуку за ключовим словом, ви отримаєте загальне уявлення про попит у вашій ніші.
🔗 Як підібрати ключові слова для сайту
Один з найпопулярніших інструментів для пошуку — планувальник ключових слів Гугл. За допомогою планувальника ви зможете зібрати ключові слова та отримати їх частотність, або обсяг попиту.
Схожі пошукові запити теж важливі. Вони виводяться внизу сторінки:
Щоб використовувати інструмент-планувальник, вам потрібен обліковий запис Google Ads. Це безкоштовно і займе всього 2 хвилини.
А ще ми детально розповідаємо про те, як просувати свій сайт в пошукових системах в керівництві з SEO-просування.
Продумайте стратегію в соцмережах
Спочатку може здатися, що варто постити у всіх соцмережах. Але всюди бути складно та неефективно.
Замість цього, зосередьтеся на тих майданчиках, де ваша аудиторія проводить найбільшу кількість часу. Залежно від вашої ніші та ресурсів, вибір буде відрізнятися.
Наприклад, сторінка у Фейсбуці підійде будь-якому блогеру, який готовий платити за просування контенту. З іншого боку, фуд-блогер отримає набагато більше підписників у Pinterest та Інстаграмі, ніж в Твіттері.
Не нехтуйте особистими контактами — ваші друзі та сім’я будуть прекрасною аудиторією для старту.
Масштабуйте та використовуйте ваш контент ще раз
Ви не можете публікувати довгі пости кожного дня. Хороший блогер знає, як заново використовувати свій контент, щоб отримати з нього побільше палива.
Тому ось деякі ідеї для контенту:
- Створюйте мікроконтент для соцмереж з існуючих постів за допомогою таких інструментів, як Canva.
- Запостіть добірку старих постів з блогів під загальною темою (наприклад, «Кращі пости за поточний рік»).
- Використовуйте старі пости в новому вигляді: зробіть з них інфографіку або вікторини.
- Регулярно публікуйте свій контент на нових платформах з вбудованою аудиторією, таких як Medium або Tumblr, щоб швидше бути на виду та додати посилання на оригінальний пост вгорі, щоб підвищити шанси переходів на ваш блог.
- Періодично оновлюйте та заново публікуйте старий контент, щоб показати його читачам, які пропустили його в перший раз. Це відмінно працює з сезонним контентом (наприклад, «10 оригінальних ідей для костюма на Новий Рік»).
- Як тільки у вас з’являться підписники, подумайте про те, щоб розміщувати у себе пости інших блогерів. Автори, які розмістять свій контент у вас, швидше за все поділяться їм зі своєю аудиторією теж.
- Додавайте посилання на інший контент з теми у ваші пости.
Розберіться в аналітиці, щоб розуміти аудиторію
Залежно від платформи, яку ви виберете, у вас буде доступ до різних метрик. Але в будь-якому випадку ви будете бачити кількість переглядів і звідки приходять ваші відвідувачі. А це вже скаже вам багато чого про те, наскільки добре працює ваш блог.
Якщо ви витратите час на те, щоб встановити Гугл-аналітику для блогу, ви отримаєте більш докладні дані, такі як середня кількість часу, який люди витрачають на ваші пости, якість прочитання статей та кількість читачів в реальному часі.
Гугл-аналітика — безплатний інструмент, який доступний для сайтів на окремих доменах. Ви зможете використовувати її на сторонніх платформах, тільки якщо на них дозволяється правити код.
Ви зможете також використовувати дані аналітики при обговоренні співпраці з іншими блогерами. Ви можете кількісно аргументувати, скільки у вас трафіку та до якої аудиторії блогери отримають доступ. Це велика перевага.
Планування стратегії публікацій
Кожному блогеру треба зберігати свіжий запас ідей. Це допомагає планувати наперед.
Ми рекомендуємо вам створити календар контенту, в якому ви зможете відслідковувати свої ідеї.
Можете використовувати таблицю, Гугл-календар, або Трелло. Trello — це безплатний і дуже зручний інструмент для сортування ідей. Самі їм користуємося весь час і не втомлюємося захоплюватися. Розповіли у окремій статті, як працювати з Trello.
Типи контенту
Вам варто також подумати про типи контенту, який ви будете постити в вашому блозі.
Хороші типи контенту включають:
- Вічнозелений контент, який відповідає на питання та вирішує проблеми, відповіді на які люди регулярно шукають в Гуглі.
- Тематичний контент, в якому обговорюються актуальні теми та тренди, цікаві вашій аудиторії.
- Корисні ресурси — посилання на корисні сервіси, на все, що може стати в нагоді вашій аудиторії.
- Великі статті про інших людей або бренди, якими ви можете поділитися з вашою аудиторією: наприклад, інтерв’ю, відгуки.
- Візуальний або інтерактивний контент — використовуйте його хоча б іноді, щоб урізноманітнити блог: наприклад, інфографіку, вікторини, меми.
Намагайтеся планувати всі свої пости хоча б за місяць і публікуйте їх в постійному ритмі, щоб читачі розуміли, як часто від вас очікувати нових публікацій.
Пам’ятайте, що ви не зможете наростити аудиторію відразу. Десь у вас буде виходити, десь будуть невдачі, але не впадайте у відчай — для того, щоб рости, потрібно продовжувати.
Будуйте бізнес, націлений на аудиторію
Яким би ви не зробили свій блог, саме аудиторія визначає його бізнес-потенціал. Зосередьтеся на зростанні цієї аудиторії.
Наостанок: кілька корисних посилань з теми блогерства:
- Розкрутка в Інстаграм: безплатні та платні способи
- Як просувати інтернет-магазин у соціальних мережах: 4 важливі етапи
- 21 фотосток з безплатними фото високої якості для сайту
Бути блогером — це не просто самореалізація та розвага. Це ще й спосіб почати свою справу та заробляти на ній. Якщо ви будете думати як підприємець, коли візьметеся за блог, ви зможете виростити цінну аудиторію, яка допоможе перетворити захоплення в прибутковий бізнес.
Ця стаття — переклад статті з блогу Shopify в переробці.