Сьогодні YouTube — другий за відвідуваністю сайт у світі після Google. Оскільки YouTube — це пошукова система, відео потрібно оптимізувати так само, як і звичайні вебсторінки.
YouTube SEO-просування — це процес оптимізації відео, завдяки якому ви можете покращити рейтинг каналу за органічними результатами пошуку на YouTube.
Коли ви оптимізуєте відео, ви не тільки підвищуєте свій YouTube-рейтинг, але й значно збільшуєте шанси на те, щоб показуватись у результатах пошуку Google та отримувати більше трафіку.
Крок 1: Зробіть дослідження за ключовими словами у YouTube
Знайдіть цільові ключові слова
Як і з іншими моментами у SEO, відеооптимізація починається з ретельного дослідження ключових слів. На цьому кроці вам потрібно знайти найрелевантніші ключові слова для вашої ніші та ті, які користувачі зазвичай використовують, коли шукають продукт або послугу, що схожі на ваші.
Щоб вибрати ключові слова, використовуйте такі сервіси, як Serpstat, KeywordTool, Ahrefs, і дотримуйтесь нашої інструкції щодо підбору ключів 👇
🔗 Як підібрати ключові слова для сайту
Проаналізуйте пошукові тренди
Інший спосіб збагатити ваш список ключових слів цільовими фразами та отримати уявлення про пошукові тренди у вашій сфері — це використовувати функцію автозаповнення в YouTube. Цей метод особливо корисний, тому що він дозволяє вам знаходити ключові слова, які реальні люди вводять у пошук YouTube.
Ви можете також переглянути найпопулярніші відео, схожі на ваші, та скопіювати ключові слова, для яких вони оптимізовані. Крім того, за допомогою функції автозаповнення на YouTube ви можете назбирати море ідей для майбутніх відео.
Google Trends — також відмінний інструмент для аналізу пошукових трендів і порівняння ключових слів за популярністю. Щоб інструмент видавав вам дані по YouTube, потрібно ввести запит у рядок пошуку, отримати результат і у списку переключитися з опції вебпошуку на пошук YouTube:
Крім того, що інструмент дає розуміння трендів у вашій ніші, він також показує, як щомісячна кількість пошукових запитів змінюється протягом часу, та оцінює популярність ключового слова у певній геолокації. Google Trends також дуже доречний, коли у вас вже є список ключових слів, і ви хочете їх порівняти одне з одним за популярністю.
Зберіть ключові слова для відео
Ви могли помічати, що YouTube-відео виводяться у списку результатів Google за певними ключовими словами. 20-40% трафіку на YouTube генерується з органічного пошуку. Тому SEO-оптимізація відео YouTube за ключовими словами може значно підвищити ваші шанси посісти місце в органічних результатах пошуку Google.
Найкращий спосіб зібрати такі терміни — ввести ключові слова в сервіс Serpstat або Ahrefs і перевірити, чи виводяться в результатах пошуку якісь відео. Так ви можете знайти ключові слова, які з більшою ймовірністю виведуть ваше відео в органічний пошук.
Крок 2: Оптимізувати метадані відео
Метадані — це інформація про ваш контент, яка допомагає організувати, зрозуміти та знайти цей контент. На YouTube, наприклад, метадані включають заголовок, опис відео, теги, мініатюру, категорію.
Оскільки Google та YouTube впровадили у свої алгоритми машинне навчання для розпізнавання об’єктів, YouTube тепер може ідентифікувати об’єкти у відео та одразу оцінювати їхню релевантність щодо певного пошукового запиту. Таким чином, метадані відео трохи втратили свою вагу, але це не означає, що їх не потрібно оптимізувати.
Метадані дуже важливі, оскільки саме на них звертають увагу користувачі, коли вирішують, чи дивитися їм відео чи ні. Більше того, рекомендується завантажити відео з вже оптимізованими метаданими, ніж робити це через дві доби після його показу — алгоритм вже помітить його як нерелевантне і нецінне.
Створіть назву, в якій містяться ключі
Ідеальна назва повинна включати ключові слова, за якими ви хочете ранжуватись, і резюмувати тему вашого відео. Постарайтеся зробити його якомога яскравішим, але в той же час не переобіцяйте і не обманюйте. Також можете подивитись назви відео конкурентів для натхнення.
Як правило, відео з ключовими словами в точному входженні показують себе набагато краще в плані ранжування. Пояснити це просто — користувачі бачать точнісінько те, що вони написали в рядку пошуку, тому такі відео здаються більш релевантними.
Крім цього, ваша назва має бути не довшою, ніж 60 символів — інакше її обріжуть.
Оптимізуйте опис
Хоча описи відео можуть бути до 1000 символів, перші 100 символів, або 2-3 перші рядки — найважливіші. Це той текст, який бачать користувачі до того, як вони натиснули на «Більше». Тому так важливо розміщувати ключові слова, заклики до дії та посилання на соцмережі ближче до початку опису.
Інший варіант — включити транскрипт в опис. Однак, ми не рекомендуємо повністю покладатися на автоматичні транскрипти YouTube. Перечитайте їх уважно або використовуйте сервіс транскрипції типу TranscribeMe.
Створіть кастомну мініатюру відео
Мініатюра відео — це зображення на прев’ю відео. Це те, на що користувачі звертають увагу насамперед. Часто люди судять про книгу з обкладинки та вирішують за мініатюрою, чи варто дивитися саме відео. Тому не рекомендується вибирати мініатюру з тих, які автоматично генерує YouTube — краще створіть свою. Також гарною ідеєю буде додати заголовок у вашу мініатюру — так відео буде інформативніше. Зверніть увагу, що заголовок мініатюри не повинен дублювати текстовий заголовок.
Щоб мініатюра добре виглядала на всіх пристроях, переконайтеся, що вона відповідає технічним вимогам:
- 1280×720 пікселів,
- співвідношення сторін відео 16:9,
- важить менше 2 Mб,
- формат .jpg, .gif, .bmp або .png.
Додати відеотеги
Коли ви оптимізуєте відеотеги, користувачі з більшою ймовірністю побачать ваше відео в результатах пошуку за своїми запитами. Щоб зрозуміти, які теги додавати у відео, подивіться, що використовують конкуренти — встановіть TubeBuddy та інструмент покаже вам конкретні теги, за якими оптимізовано відео.
Коли ви перейдете до оптимізації, краще почати з конкретних і більш специфічних тегів — таких, як «як дресирувати щеня лабрадора», а потім додати більш загальні — наприклад, «дресирування собак». Не забудьте також відзначити тегами людей, які є у вашому відео, та назву вашого бренду.
Додати хештеги
Використання хештегов — ще один спосіб підвищити видимість відео. Вам потрібно додати їх до опису відео.
Також важливо, щоб хештеги відображали контент, який користувачі очікують побачити після того, як вони ввели або натиснули хештег. YouTube обмежує кількість хештегів до 15 для одного відео.
Пам’ятайте, навіть у світі відеоконтенту варто мати власний сайт. На сайті можна розміщувати посилання на свої відео та створюючи потужну мережу взаємозв’язку, яка покращить вашу видимість у пошукових системах.
Крім того, будучи на YouTube, ви залежите від їхньої політики, яка часом буває непередбачуваною. Через зміни у вимогах чи сувору політику авторських прав YouTube періодично несправедливо блокує відео або скасовує їх монетизацію.
Тому, хоча YouTube і є чудовою платформою для просування, власний сайт дає вам більше контролю над контентом і можливостей впливати на SEO ✅
Ми пропонуємо вам зробити сайт на нашому хостингу. У нас:
- розумна цілодобова служба підтримки;
- швидкі сервери на чистих SSD-дисках;
- зручна панель керування;
- конструктор сайтів та автовстановлювач різноманітних двигунів.
Ми забезпечимо стабільну роботу вашого сайту, а ви зможете зосередитись на створенні контенту, не турбуючись про технічні питання.
Хостинг можна безплатно тестувати протягом 30 днів. Ви можете спочатку створити свій сайт, а потім вже вирішувати, чи підходимо ми вам.
Крок 3: Підвищіть залучення користувачів
Так як час перегляду та утримання аудиторії стали ключовими сигналами ранжування, YouTube вище ранжує відео, які люди дивляться довше. Крім цього, враховуються показники залучення, наприклад, коментарі під відео підвищують його рейтинг.
Оптимізуйте час перегляду
Проаналізуйте звіти за часом перегляду відео в YouTube — в них ви отримаєте інформацію про середній час переглядів, середній відсоток переглядів та утримання аудиторії. Ці метрики допоможуть вам зрозуміти, наскільки залучені користувачі, та знайти недоліки у вашій стратегії.
Щоб продовжити час сесії на каналі, подумайте про те, щоб поширювати ваші інші ролики прямо у відео чи описі. Також добре об’єднувати відео на схожі теми в один плейлист — вони будуть автоматично програватися щоразу, коли хтось дивитися відео із серії.
Заохочуйте залученість
Так само як і час перегляду, так і лайки, підписки та коментарі підвищують рейтинг ваших відео. Щоб зрозуміти, як покращити залучення, знову перегляньте аналітику YouTube. Вона допоможе вам побачити, наприклад, які саме відео приносять підписників, а після яких люди відписуються.
Щоб мотивувати людей коментувати, поставте їм пряме питання наприкінці відео. Важливо відповідати на запитання в коментарях, щоб мотивувати користувачів до обговорення.
Інша популярна стратегія серед блогерів — конкурси, в ході яких глядачам потрібно лайкати відео, підписуватись на канал і писати коментарі. Звичайно, багато хто з них може відписатися відразу після закінчення конкурсу, але все ж таки велика кількість підписників підвищить ваш рейтинг у YouTube.
Поліпшуйте відеоканал
Один із найкращих варіантів — це додати інтерактивності вашим відео за допомогою інфокарток. Це елементи, в які можна вставляти інші відео, плейлисти та посилання на сайти.
🔗 Як додати інфокартки у відео
Кінцеві заставки також допоможуть перенаправити користувачів на інші відео та отримати додатковий час перегляду. Додайте кінцеві заставки на останні 15-20 секунд відео, рекламуйте відео, плейлист або інший канал і мотивуйте користувачів підписуватись.
Також враховуйте маркетингові дослідження, які свідчать, що 75% опитаних користувачів часто вимикають звук на телефоні навіть під час перегляду відео. Хоча відсоткове співвідношення варіюється залежно від покоління: 85% для міленіалів проти 64% для Gen X, тенденція універсальна — відео частіше дивляться без звуку, ніж зі звуком.
Тому субтитри у відео стали скоріше необхідністю, ніж приємним бонусом. Крім цього, це чудова можливість зробити відео зрозумілими для глядачів із порушеннями слуху або людей, які говорять іншою мовою.
Також зверніть увагу на якість відео. Відео в HD-форматі набагато більше цінуються глядачами та YouTube — 68,2% відео на першій сторінці YouTube йдуть у HD.
Крок 4: Просувайте ваші відео
Хоча пошук ключових слів, оптимізація метаданих і більше утримання користувачів є дуже важливими, вони навряд чи принесуть вам дохід, якщо ролики не бачать. Контент потрібно просувати.
У соцмережах
Перше, що спадає на думку, — це соцмережі. Щоб зрозуміти, які відео заходять у соцмережах, використовуйте інструмент для моніторингу, наприклад Hootsuite, Mention або Brandwatch.
У блозі
Ще одна ефективна стратегія просування в Ютубі — вставляти відео у пости блогу. Так ви можете отримати посилання та, можливо, ранжуватися в органічних результатах пошуку. Відео + текстовий контент — завжди актуально.
На платформах питань і відповідей та форумах
Найкращі місця для просування відео на YouTube — ті, де люди активно шукають відповіді. Тому подумайте про те, щоб розмістити відео на сайтах Q&A, наприклад Quora. Знайдіть запитання, на яке відповідає відео, та розмістіть його наприкінці відповіді. Зверніть увагу, щоб постити матеріал, релевантний для аудиторії майданчика.
Крім цього, подумайте про те, щоб додавати відео до тематичних спільнот або блогів як відповідь на чиєсь питання в коментарях.
У розсилках
Також можна додавати посилання на відео до розсилки передплатникам. Ці люди вже з вами і вони з більшою ймовірністю натиснуть на посилання. Якщо ви хочете сповістити їх про майбутній розпродаж, можете додати відео про те, як використовувати ваш продукт, або розповісти, чому він кращий, ніж у конкурентів.
Крок 5: Аналізуйте та оптимізуйте відео після їх випуску
До випуску відео складно вгадати, як аудиторія сприйме новий ролик. Але плюс у тому, що навіть після випуску відео його можна покращувати вже за реакцією глядачів.
Аналізуйте ефективність відеороликів
Під час випуску відео варто відстежувати кілька ключових показників у YouTube Studio:
- Перегляди. Оцініть загальну кількість переглядів відео. Це дасть загальне уявлення про його популярність.
- Відсоток перегляду до кінця. Ця метрика покаже, скільки глядачів оглядають ваше відео до кінця. Чим вище цей показник, тим цікавішим є контент для аудиторії.
- Середній час перегляду. Той самий принцип — чим довше ваше відео дивляться, тим краще.
- Взаємодія з аудиторією. Реакція глядачів у вигляді коментарів, лайків, підписок — це важливі моменти. Слідкуйте за змінами у цих метриках після випуску відео.
- Ретенція аудиторії на початку. Важливо, щоб увага глядачів утримувалась протягом перших хвилин. Часто саме перші хвилини вирішують, чи глядач залишиться на вашому каналі чи закриє вкладку з відео та перейде на канал конкурента.
Ці показники підкажуть вам, як удосконалити контент.
Наприклад, проаналізувавши середній час перегляду, ви побачили, що більшість глядачів ідуть вже після перших трьох хвилин відео. Переглянувши цю частину, можна побачити, що затягнули з вступом. Щоб виправити ситуацію, можна додати позначки часу, вказавши, де ви закінчуєте вступ і переходите до справи. У наступних відео ви вже з самого початку орієнтуватиметеся на інтро коротше.
Оптимізуйте метадані після публікації
Крім того, що ви можете додати щось, що забули вказати відразу, ви можете ще й міняти елементи, які працюють гірше, ніж очікувалося. Наприклад, ви можете:
- Оновити заголовок. Якщо ви бачите, що поточний заголовок не зовсім відповідає змісту відео, можна змінити його на більш точний і привабливий.
- Розширити опис. Доповніть опис відео, додавши більше деталей чи корисної інформації. Наприклад, додайте в опис посилання, про які вас кілька разів запитали у коментарях.
- Оптимізувати мітки. Додавання або зміна тегів, які відповідають змісту відео, може підвищити його виявлення у пошуку. Додайте ключові слова, які найкраще описують ваш контент.
- Змінити мініатюру. Ви можете змінити поточну картинку на більш привабливу чи актуальну. Це може привернути увагу більшої аудиторії до контенту.
Враховуйте, що не всі метадані можна змінювати після певного часу або залежно від певних обмежень. Наприклад, якщо ваше відео переглянула велика кількість глядачів, YouTube може заборонити змінювати його категорію, щоб уникнути зміни контексту відео для аудиторії.
Спілкуйтеся з аудиторією та реагуйте на фідбек
Ви створюєте контент для людей і саме вони вирішують, якісне у вас вийшло відео чи ні. Тому вам варто бути в курсі того, що ваша аудиторія думає про створений контент.
- Читайте та відповідайте на коментарі. Будьте активними у коментарях під відео. Важливо відповідати на запитання, дякувати за відгуки та просто розмовляти з аудиторією. Коментарі авторів підвищують лояльність аудиторії, створюють активну спільноту, яка підписуватиметься та повертатиметься на канал. А ще вони дають позитивні сигнали алгоритмам YouTube, що збільшує шанси на просування контенту.
- Цитуйте коментарі з попередніх відео у нових роликах. Люди зазвичай люблять бачити себе «у телевізорі». Головне — використовуйте цей прийом у позитивному ключі, не ображаючи та не знецінюючи коментаторів. Інакше прийом матиме зворотній ефект.
- Враховуйте фідбек. Уважно вивчайте відгуки та реакції аудиторії на ваш контент. Це може бути корисною інформацією для покращення майбутніх відео. Наприклад, якщо ви отримуєте запити на певні теми або формати, це може стати ідеєю для нового контенту.
Хороший приклад фідбека та реакції на нього: на каналі « Телебачення Торонто » вийшло відео про суржик, де на заставці спочатку був кадр із кліпу LATEXFAUNA. Заставка вийшла досить провокативною і частина аудиторії просто соромилася ділитися відео з родичами, колегами тощо. Телебачення Торонто прислухалися до відгуків і змінили картинку на більш нейтральну. Проблема зникла.
Спілкуючись з аудиторією, ви зможете покращити зв’язок із глядачами, зрозуміти їх потреби та вподобання, і, зрештою, створити контент, який більш точно відповідає їхнім очікуванням.
При купівлі на рік — знижка 30%
Крок 6: Використовуйте інструменти для SEO-просування каналу YouTube
Використовуйте вбудовані та додаткові інструменти для YouTube, аби просувати свої відео.
YouTube-аналітика
Вбудована YouTube-аналітика надає такі дані:
- загальна ефективність каналу та дані щодо окремих відео,
- звички глядачів, аналітика їхньої демографії, джерело трафіку.
У оновленій версії інструменту також є покази, співвідношення кліків до показів та унікальні глядачі; порівняння ефективності останнього відео з попереднім для відстеження прогресу.
Rank Tracker
Rank Tracker — перевіряє рейтинг YouTube-відео, допомагає з пошуком ключових слів та їх аналізом.
З RankTracker ви можете:
- встановити YouTube як вибраний пошуковик і відстежувати там ваш рейтинг, а також позиції відео на сторінці результатів пошукової системи,
- збирати ключові слова за допомогою 23 пошукових методів, включаючи функцію автозаповнення YouTube, і порівнювати їх між собою за найважливішими SEO-показниками,
- відстежувати, за якими ключовими словами відео ранжуються в результатах органічного пошуку,
- відразу ж відстежити ключові слова, за якими легко ранжуватися, за допомогою метрики YouTube Keyword Difficulty.
Hootsuite
Hootsuite — інструмент моніторингу в соцмережах.
З Hootsuite ви можете:
- налаштувати сповіщення про згадування відео в соцмережах,
- зв’язати YouTube-аккаунт з Hootsuite, щоб лайкати та відповідати на коментарі прямо з інструменту,
- публікувати відео з Hootsuite,
- дивитися аналітику ефективності відео у соцмережах.
Canva
Canva — допоможе створити мініатюри відео та ілюстрації для YouTube.
TubeBuddy
TubeBuddy — розширення, яке допоможе керувати каналом та оптимізувати відео.
З TubeBuddy ви можете:
- моніторити статистику відео,
- відстежувати репости в соцмережах,
- отримувати рекомендації щодо SEO-оптимізації в YouTube,
- дивитися всі ці дані по всіх відео в Youtube для аналізу конкурентів.
Стаття з теми:
Як просувати відео на YouTube: шпаргалка
- Зробіть дослідження за ключовими словами в YouTube: знайдіть цільові ключові слова, проаналізуйте пошукові тренди, зберіть ключі для відео.
- Оптимізуйте метадані відео: створіть назву з ключами, оптимізуйте опис, зробіть кастомну мініатюру відео, додайте відеотеги та хештеги.
- Підвищуйте утримання та залучення користувачів: оптимізуйте час перегляду, заохочуйте залученість, додавайте інтерактивні підказки та кінцеві заставки.
- Просувайте відео: в соцмережах, постах блогу, сервісах запитань-відповідей, тематичних спільнотах і розсилках.
- Аналізуйте та оптимізуйте відео після їх випуску: аналізуйте графіки утримання вашої аудиторії та перевіряйте, чи задовольнили ваші відео пошукові запити користувачів.
- Використовуйте інструменти для SEO-просування в YouTube: YouTube-аналітику, інструменти моніторингу соцмереж, інструменти пошуку ключових слів, створення зображень і керування каналом.
Джерела: керівництво в Kinsta, Ahrefs.