Рекламні кампанії відіграють велику роль у розвитку вашого онлайн-бізнесу. Перш ніж вкладати гроші в кожен вид реклами, наприклад публікації в Instagram і TikTok, визначте, звідки саме приходить трафік. Такий підхід допоможе розрахувати бюджет ефективно: вкласти кошти в ті майданчики, які працюють для вас, і не витрачатися даремно на ті, що не приводять покупців. З цим завданням вам допоможуть UTM-мітки.
У статті розповімо, що таке UTM-мітки та як їх використовувати.
Що таке UTM-мітки
UTM-мітки — це невеликі фрагменти коду, які додають до адресного рядка сайту.
Приклад посилання з UTM-мітками: https://example.com/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=sales_2024
За допомогою UTM-міток інструменти аналітики, наприклад Google Analytics або Open Web Analytics, отримують інформацію про джерело трафіку.
Іншими словами, за допомогою UTM-міток можна визначити, звідки відвідувач перейшов на сайт: з поста в Instagram, розсилки або статті в чужому блозі.
Використовуйте UTM-мітки, якщо хочете:
- Виміряти ROI, показник окупності інвестицій. UTM-мітки допомагають побачити, які кампанії в соціальних мережах принесли більше трафіку та конверсій. Таким чином ви визначите, звідки приходять ваші користувачі. Так ви зможете ефективніше розподілити кошти на майбутні кампанії.
- Відстежити ефективність розсилок. Так ви зрозумієте, які розсилки варто робити частіше, а від яких варто відмовитися.
- Провести A/B-тестування. З їх допомогою ви зможете перевірити та підтвердити теорії про те, що найкраще працює для вашої аудиторії. Наприклад, ви хочете визначити, який вид публікації в соціальних мережах працює краще: з відео або без. Ви можете це визначити за допомогою параметра utm_content. Поділіться двома однаковими публікаціями: однією з відео, а інший без. Помітивши кожну з них UTM-мітками, ви побачите, яка публікація привертає більше відвідувачів на ваш сайт.
Любите продавати?
Тримайте хостинг для інтернет-магазину з гарантованим аптаймом та +30% економії при оплаті на рік
З чого складається UTM-мітка
Щоб розібратися, з чого складається UTM-посилання, розглянемо два URL: звичайний та з UTM-мітками.
Звичайне посилання | Посилання з UTM-мітками |
https://example.com/motorcycles/cruiser/2024/7/ | https://example.com/motorcycles/cruiser/2024/7/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=sales_2024 |
Кожна UTM-мітка містить:
- Фіксований параметр, який потрібно відстежити, наприклад, utm_source.
- Значення параметра, де можна вказати будь-яке слово. Однак варто все ж дотримуватися певних правил, щоб легко аналізувати отримані дані. Про них розповімо далі.
- Знак рівності (=) з’єднує параметр і його значення.
- Амперсанд (&), який розділяє параметри UTM між собою.
- Знак питання (?) відокремлює першу UTM-мітку від оригінального посилання.
URL-адреса може містити всього п’ять параметрів: 3 обов’язкових і 2 опціональних.
У прикладі додано три обов’язкові: utm_source, utm_medium, utm_campaign. Якщо пропустити один з цих параметрів UTM, інші не будуть виконувати свою функцію.
Відсутність додаткових параметрів, utm_term та utm_content, не впливає на роботу інших UTM-міток. Однак, з їх допомогою ви відстежите важливу інформацію. У наступному розділі розберемо, які саме дані допомагає зібрати кожна мітка.
Додавати UTM-мітки до посилання можна в довільному порядку. Ці посилання ідентичні:
https://example.com/motorcycles/cruiser/2024/7/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=sales_2024
https://example.com/motorcycles/cruiser/2024/7/?utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=sales_2024
Обов’язкові UTM-мітки
utm_source
Містить ім’я рекламного майданчика, де ви розмістили посилання, наприклад Twitter, Google Ads або блог.
Вкажіть значення «google» для цього параметра UTM, якщо ви розмістили посилання в Google Ads. Повна мітка буде виглядати так: utm_source=google.
Ви також можете прописати і «ggl», ніяких обмежень немає. Однак, аналізувати дані в інструменті аналітики буде складніше.
Рекомендуємо використовувати загальноприйняті значення:
- google для Google Ads;
- bing для Bing Ads;
- twitter для Twitter;
- facebook для Facebook;
- instagram для Instagram.
Якщо ви розмістили посилання на майданчику, що не зазначений у списку, придумайте своє позначення. Головне, щоб ви пізніше могли зрозуміти, про яке джерелі йдеться.
utm_medium
Допоможе визначити тип каналу, за яким йде трафік: покупці перейшли на ваш сайт з контекстної реклами з оплатою за клік, банерної реклами з оплатою за покази або розсилки.
Як значення використовуйте рекомендовані. Так ви не заблукаєте в даних, адже тип каналу підписаний однотипно. Наприклад, всі розсилки вказані як utm_medium=email, а не позначені кожна своїм ім’ям. В майбутньому, всі дані можна відфільтрувати за одним параметром, а не шукати окремо в інструментах аналітики.
Ось список деяких рекомендованих значень:
- cpc (cost per click) або ppc (pay per click) — контекстна реклама з оплатою за клік;
- social_cpc — реклама в соціальних мережах з оплатою за клік;
- display — банерна реклама з оплатою за покази;
- referral — перехід з іншого вебресурсу;
- email — розсилка;
- organic — безкоштовний пошук.
Ви також можете скласти свій список.
utm_campaign
Використовуйте назву кампанії, продукту або вкажіть ключове слово. Це допоможе ідентифікувати різні рекламні кампанії в статистиці. Припустимо, ви запланували провести три масові розсилки до свят: Дня святого Валентина, 8 Березня та Дня матері. Використавши різні значення в параметрі utm_campaign, ви не переплутати, яка з розсилок привела більше покупців.
Приклади параметрів зі значенням: utm_campaign=valentine, utm_campaign=8_march, utm_campaign=mothers_day.
Опціональні UTM-мітки
utm_term
Використовуйте цей параметр в своїх рекламних оголошеннях. Параметр utm_term допомагає визначити ключове слово, яке викликало показ реклами.
Наприклад, у вас інтернет-магазин з продажу сонцезахисних окулярів. Ви розмістили платну рекламу в Google Ads. Вона спливає з урахуванням ключових слів в обліковому записі, які викликають покази. Це «сонцезахисні окуляри купити україна» і «сонцезахисні окуляри купити дніпро». Ви хочете дізнатися, які більш ефективні.
Для цього додайте в рекламні посилання параметри utm_term=sunglasses+ukraine та utm_term=sunglasses+dnipro відповідно.
utm_content
Допомагає відрізнити оголошення, якщо збігаються інші параметри. Наприклад, ви проводите кампанію в Instagram. Два посилання на один товар вписані в текст публікації: одне в заголовку поста, а друге в тілі. Щоб дізнатися, яка саме згадка привела відвідувача на сайт, використовуйте utm_content.
Приклад параметра зі значенням: utm_content=header та utm_content=body.
Динамічні параметри в UTM-мітках
Більшість рекламних систем, включаючи Google Ads та Bing Ads, підтримують динамічні змінні.
Вкажіть динамічний параметр як значення в UTM-мітці, якщо у вас налаштована динамічна реклама. Тоді рекламна система автоматично додасть потрібні дані в URL при кожному переході за оголошенням.
Наприклад, ви налаштували велику кількість ключових слів для рекламної кампанії і тепер хочете зрозуміти, які з них частіше приводять клієнтів. Щоб не створювати окреме посилання для кожного ключа з параметром utm_term, використовуйте динамічне значення. Динамічний параметр прописується в фігурних дужках. Тому UTM-мітка буде utm_term={keyword}.
Ще можна дізнатися тип пристрою, з якого отримано клік. Тоді в UTM-мітці utm_content використовуйте динамічне значення {device}. Виглядати це буде наступним чином: utm_content={device}.
При кліці на URL-адресу з цим динамічним параметром, Google Ads автоматично замінить {device} на тип пристрою, з якого перейшли за оголошенням:
- «m» — мобільний телефон;
- «t» — планшет;
- «c» — комп’ютер.
Повний список динамічних параметрів можна знайти на офіційних ресурсах пошукових систем:
Спробуйте якісний хостинг з рейтингом 9,7 з 10 балів
на основі 1900 відгуків клієнтів!
Як додати UTM-мітку до посилання
Запам’ятавши параметри та значення, ви можете вручну додати їх до своїх посилань. Однак набагато простіше використовувати автоматичний компонувальник.
Google створили три безкоштовних генератори:
- Google Analytics Campaign URL Builder — генерує посилання для вебсайтів.
- Google Play URL Builder — генерує посилання для відстеження застосунків в Google Play Market.
- iOS Campaign Tracking URL Builder — генерує посилання для відстеження застосунків в App Store.
Обов’язково використовуйте відповідний генератор URL-адрес, тому що URL-адреси вебсайтів і застосунків з Google Play Market та Apple App Store трохи відрізняються одна від одної.
Всі три генератори працюють за одним принципом. Вам потрібно заповнити обов’язкові поля та вказати опціональні за бажанням. Після чого компонувальник URL від Google самостійно створить посилання.
Готове посилання використовуйте в своєму оголошенні.
Посилання для вебсайтів також можна згенерувати за допомогою розширень для браузера Chrome, наприклад UTM.io.
При купівлі на рік — знижка 30%
Поради щодо створення UTM-міток
UTM-мітки — це корисний інструмент для аналітики трафіку. Але щоб він ефективно працював, потрібно вміти з ним працювати. Ми зібрали для вас поради щодо створення UTM-міток:
👉 Позначайте всі обов’язкові мітки: utm_source, utm_medium, utm_campaign. Втративши одну, інші не будуть працювати.
👉 Використовуйте UTM-мітки тільки для зовнішніх джерел. UTM-мітки, які вписані на вашому сайті, наприклад гіперпосиланням в публікації, збивають з пантелику інструменти аналітики та можуть створювати помилки відстеження.
👉 Позначте єдині правила оформлення UTM-міток і дотримуйтеся їх. Подумайте про те, як ви будете описувати різні категорії. Постійність в позначеннях тільки на руку. У вас може бути кілька людей, які працюють над відстеженням UTM-міток в соціальних мережах. Домовтеся, які значення використовуються в різних випадках. Маючи єдиний формат, ви точно знаєте, що кожен зможе аналізувати результати.
👉 Прописуйте значення латиницею, не кирилицею.
👉 Використовуйте один і той самий регістр в рамках однієї кампанії. Наприклад, sales_2024 і SALES_2024 в звітах будуть різними кампаніями, через що буде складно аналізувати дані.
👉 Замініть пробіл на нижнє підкреслення, якщо використовуєте кілька слів у значенні параметра. Наприклад, sales_2024 замість sales 2024. Посилання з пробілами не працюватиме коректно.
👉 Використовуйте сервіси скорочення посилань, наприклад Bitly, щоб зробити посилання, що краще запам’ятаються. Довга URL-адреса може здатися читачеві заплутаною та часом небезпечною. Через це користувачі можуть рідше переходити за довгим посиланням.
👉 Заблокуйте індексацію UTM-міток, щоб уникнути санкцій в пошукових системах. Посилання з UTM-мітками — це дублі, адже це сторінки на одному і тому самому домені з ідентичним контентом. Пошукові системи можуть вважати, що ви створюєте їх навмисно для маніпуляції видачею, і накласти санкції, наприклад, заблокувати сайт.
Щоб цього не сталося, в файлі robots.txt пропишіть наступний код:
User-Agent: ім'я вебкраулера
Disallow: /*?utm_
Вебкраулер — це програма, яка відвідує сайти, оцінює вміст, а потім переносить їх в базу пошукових систем.
Не забудьте замінити ім’я вебкраулера на фактичне значення, наприклад GoogleBot.
Стаття з теми:
Де відстежувати UTM-мітки
Відстежувати статистику та переходи можна в системах аналітики, таких як Google Analytics або Open Web Analytics. Кожна система унікальна, тому дії будуть відрізнятися.
У цій статті ми розглянемо, як відстежувати UTM-мітки в Google Analytics 4, якщо у вас вже є особистий кабінет з доданим сайтом. Якщо особистого кабінету ще немає, потрібно зареєструватися в Google Analytics і додати сайт.
- Щоб переглянути статистику, увійдіть в особистий кабінет в Google Analytics.
- Перейдіть в Звіти > Джерела трафіку > Залучення трафіку.
- Змініть параметр за допомогою спадного списку вгорі першого стовпчика на Кампанія сеансу.
Далі ви можете використовувати рядок пошуку трохи вище, щоб знайти трафік за конкретною UTM-міткою.
Що запам’ятати про UTM-мітки
- UTM-мітки — це вписані в посилання фрагменти коду, які допомагають визначити джерело трафіку.
- UTM-мітка складається з параметра та його значення.
- Існує 3 обов’язкові та 2 опціональні UTM-мітки.
- Необов’язково вписувати UTM-мітки у посилання вручну. Ви завжди можете використовувати конструктор UTM-міток.
- Є кілька компонувальників URL від Google. Кожен використовується для різних типів посилань: вебсайту, застосунку в Google Play Market та App Store.
- Відстежувати UTM-мітки можна в різних системах аналітики, наприклад Google Analytics 4.
Сподіваємося, що ця інформація та практичні поради щодо роботи з UTM-мітками були корисні для вас. Зберігайте статтю в закладки або діліться нею в соцмережах, щоб вона завжди була під рукою.