У попередніх статтях ми розповідали, як з’явилися домени та навіщо вони потрібні. Саме час перейти на рівень вище та розібратися, що таке піддомени, коли їх використовують і для чого.
Що таке піддомени
Спочатку трохи теорії. За своєю структурою доменні імена діляться на рівні, які відокремлюються один від одного крапками. Рівні необхідні для правильної роботи DNS. Ми пояснювали, що це таке і як працює, у попередній статті.
Спочатку йде нульовий рівень або кореневий домен — точка в крайній правій частині імені. У світі звичайних користувачів цієї точки немає, але вона є на рівні DNS. Так само нам не обов’язково вводити перед адресою сайту протокол http:// — браузер сам підставляє його в посилання.
Рівні рахуються справа наліво:
Усього таких рівнів може бути 127. Кожен з них не може бути довшим за 63 символи. При цьому максимальна довжина домену з усіма піддоменами не може перевищувати 255 символів. Іноді доменні реєстратори встановлюють суворіші обмеження.
З технічної точки зору будь-який домен, що йде після кореневого, вважається піддоменом попереднього: .ua — піддомен кореневого домену, hostiq.ua — піддомен домену .ua, а www.hostiq.ua — піддомен hostiq.ua. Але в житті піддоменами зазвичай називають лише домени третього рівня та вище, а домени перших двох рівнів — доменним ім’ям. Так простіше орієнтуватися, тому що доменне ім’я одне на весь період реєстрації, а піддоменів може бути скільки завгодно.
Піддомен — це домен третього рівня та вище, частка ліворуч від доменного імені.
Піддомени використовують, щоб надати унікальне ім’я окремій сторінці, розділу або сервісу на сайті. Це знадобиться, якщо потрібно:
✔️ Структурувати контент на сайті
Адреса з піддоменом має вигляд самостійного сайту. Часто таку адресу простіше запам’ятати, ніж текст за косою рискою в посиланні.
Свій піддомен може мати окремий сервіс або проєкт компанії. Особливо якщо ці послуги розраховані на різні ринки або аудиторії.
Прикладом такого підходу в житті є сервіси Гугла. На основному домені компанії розташована пошукова система, а всі інші сервіси — на піддоменах: mail.google.com, docs.google.com, drive.google.com.
Інші популярні ресурси, які часто розміщують на субдоменах: блог, центр підтримки клієнтів, магазин.
Кожен піддомен потрібно підключати до хостингу окремо. Це можна використовувати для розподілу навантаження між кількома серверами. Наприклад, розмістити основний сайт на одному сервері, а другорядні сервіси чи окремі розділи — на іншому.
Можна перенаправити на іншу IP-адресу та в окремі каталоги, але для цього знадобиться встановити спеціальну програму та написати код.
З цих міркувань на субдомени можна винести внутрішні послуги підприємства. Наприклад, поштовий сервер та FTP-сервер, середовище для розробки та тестування, підсайт для працівників компанії, сховище зображень.
✔️ Надати клієнтам безплатне ім’я для сайту
Це буде зручно, якщо клієнти вашої компанії створюють облікові записи або сайти, а потім публікують їх в інтернеті. Наприклад, компанія друкує зображення на футболках і дає іншим користувачам створювати особисті магазини на базі свого.
Приклад із життя — конструктори сайтів Wix або Tilda. Вони дозволяють клієнтам публікувати свої сайти та посадкові сторінки на своїх субдоменах. Зрештою адреса виглядає так: example.wix.com або example.tilda.ws.
Стаття з теми:
Як створити піддомен
Піддомени створюють на стороні DNS-серверів, які використовує домен. Зазвичай вони належать доменному реєстратору або хостинг-провайдеру. Якщо не пам’ятаєте, до яких DNS-серверів підключений ваш домен, перегляньте цю інформацію в Whois.
Користувачі нашого віртуального хостингу використовують DNS-сервери dns1.hostiq.ua та dns2.hostiq.ua. Вони можуть створити піддомен на хостингу — в панелі керування cPanel 👇
🔗 Інструкція по роботі з DNS-записами
Якщо підключити доменне ім’я до DNS-серверів CloudFlare, піддомени потрібно буде створювати вже на їхньому боці.
Як піддомени впливають на SEO
Пошуковики сприймають піддомени як самостійні сайти. Для тих, хто планує зайнятися оптимізацією сайту, це означає дві речі:
1. Кожен піддомен ранжується окремо. Якщо основний домен добре ранжується за деякими запитами, піддомен не буде автоматично теж добре ранжуватися за ними. Те ж саме і навпаки.
Тому краще, щоб ключові слова на основному домені та піддоменах відрізнялися. Якщо вони перетинатимуться, досягти високих позицій у результатах пошуку для піддомену буде важче, доведеться витрачати на просування додаткові гроші.
Але якщо ключові слова не перетинаються, у піддоменах є сенс. Наприклад, на цих піддоменах можуть бути сторінки для пошуку турів у різних напрямках на сайті туроператора: egypt.domain.ua, turkey.domain.ua, greece.domain.ua. Інший приклад — сторінки з різними продуктами: vikna.domain.ua, dveri.domain.ua, vorota.domain.ua.
2. Зовнішні посилання на піддомени не впливатимуть автоматично на авторитет основного сайту. Авторитет — це популярність сайту в очах пошукових систем. А зовнішні посилання — один із чинників, за якими він розраховується.
Чим більше посилань на ваш сайт на інших сайтах, тим вищий його авторитет та позиції у результатах пошуку. Так відбувається, тому що пошукові системи вважають, що на сайті корисний контент, раз на нього посилаються інші.
Якщо сторінки сайту розташовані на піддоменах, посилання на них не впливатимуть автоматично на позиції основного домену. За невеликого бюджету на SEO вигідніше використовувати каталоги, тому що весь авторитет від зовнішніх посилань передаватиметься основному домену.
Зареєструйте свій домен з HOSTiQ.ua: це вигідно та зручно 🔥
✔️ Ми фіксуємо вартість доменів у доларах і зберігаємо її для продовження доменів у більшості зон. Ми не змінюємо ціну, як нам заманеться.
✔️ Ми реєструємо домени більше ніж у 1200 доменних зонах: якщо бажане ім’я зайняте у поширених зонах на кшталт .com або .net, ви точно знайдете вдалий аналог.
✔️ Разом із реєстрацією домену ви отримаєте безплатний хостинг із конструктором сайтів на місяць.
Якщо у вас є домен, ви можете перенести його до нас. У нас цілодобова розумна служба підтримки та зручне керування DNS-записами. Обіцяємо дбати про ваш домен, як про власний🙂
Як дізнатися піддомени сайту
Це може знадобитися, якщо ви займаєтеся SEO та проводите технічний аналіз сайту. Можливо, на якомусь із піддоменів є дублюючий контент, але ніхто не пам’ятає про його існування. Або ви хочете проаналізувати, які піддомени використовують конкуренти.
Щоб дізнатися про всі проіндексовані пошуковими системами домени, введіть в гуглі спеціальний запит. Тільки замість google.com підставте свій або будь-який інший домен.
site:google.com -inurl:https://google.com -inurl:https://www.google.com -inurl:http://google.com -inurl:http://www.google.com
Є також безплатні сервіси з пошуку піддоменів на кшталт DNSdumpster або Pentest Tools. Але вони не завжди знаходять усі піддомени.
Інший спосіб — використовувати спеціальний сервіс. Якщо користуєтеся Serpstat, піддомени будь-якого домену можна знайти у них на сайті.
Для цього введіть доменне ім’я в рядку пошуку та перейдіть в меню ліворуч в розділ «Аналіз домену» — «SEO-аналіз» — «Піддомени»:
При купівлі на рік — знижка 30%
А що ви використовуєте — субдомени чи каталоги? Розкажіть у коментарях 💬