Кожен власник сайту мріє отримати якнайбільше трафіку. Щоб цього досягти, є два основні варіанти: найняти SEO-шника, тобто фахівця з пошукової оптимізації сайтів, або ж зайнятися SEO самому. Якщо ви вирішили зайнятися пошуковим просуванням самостійно, ви в правильному місці.
У статті ми розповідаємо про SEO для інтернет-магазину для новачків. Розберемося з основами: ключовими словами, структурою сайту та SEO-оптимізацією на сторінках сайту.
Що таке SEO-оптимізація та чому вона важлива для інтернет-магазинів
🔎 Пошукова оптимізація сайтів — це комплекс дій щодо покращення сайту, щоб збільшити кількість органічного трафіку з пошукових систем.
Коли ви шукаєте щось у Google, вам показується видача. Видача — це сторінка з результатами пошуку 👇
Перші результати — це контекстна реклама. Ви розпізнаєте її за позначкою «Sponsored» біля посилання.
🔗 Як запустити свою першу рекламну кампанію
Нижче ви бачите органічний результат ранжування сайту без позначки «Sponsored».
SEO-оптимізація інтернет-магазину — це дії, спрямовані на те, щоб сторінки сайту показувалися в топ-10 видачі пошуковика. Звичайно, у пошуковика багато сторінок з результатами:Але чим далі номер сторінки, на якій знаходиться видача з вашим сайтом, тим менше органічного трафіку у вас буде.
Наприклад, в результаті свого дослідження Backlinko з’ясували, що лише 0,63% користувачів клацають за посиланнями на другій сторінці видачі. Напевно, тому кажуть, що труп найнадійніше заховати на третій сторінці Google.
І хоча в 2023 році Google став частіше використовувати в результатах видачі гортання однієї сторінки замість пагінації, найбільшу кількість кліків отримують результати на перших екранах.
Крім того, ваш рейтинг на першій сторінці також має значення. У тому ж дослідженні встановили, що перший результат видачі забирає в середньому 27,6% трафіку. Другий результат приваблює 15,8% користувачів. Шостий результат у видачі отримує в середньому менше ніж 5% трафіку.
Нижче розповідаємо про три обов’язкові кроки, щоб підняти сторінки свого сайту якомога вище.
Крок 1: Пошук ключових слів
Коли ви починаєте SEO-просування інтернет-магазину, для початку потрібно визначити цінні ключові слова, які шукають потенційні клієнти.
Ключові слова в SEO — це слова або фрази, які потрібно використовувати на сайті, щоб люди могли легко знайти ваш контент через пошукові системи. Це слова, які користувачі вводять у пошукових системах, коли шукають інформацію про певну тему чи продукт.
Наприклад, якщо ви продаєте книги, вашими ключовими словами можуть бути «купити книги онлайн», «бестселери 2024 року», «література для дітей» і таке інше. Включаючи ці ключові слова в заголовки, текст і метадані вашого сайту, ви допоможете людям знаходити ваш вміст у пошукових системах, підвищуючи видимість вашого сайту.
Як знайти ключові слова за допомогою підказок Google (Google Suggest)
Примітка: оскільки Google — найпопулярніша пошукова система у світі, ми використовуємо саме її в прикладах і скріншотах. Ви можете зробити те саме і для інших пошукових систем.
Ви точно знайомі з автозаповненням Google. Коли ви починаєте вводити слово в пошук, Google підказує можливі запити.
На сторінці результатів ви також побачите додаткові схожі запити:
Це все реальні запити користувачів, які варто використати на сайті.
Як знайти ключові слова через Serpstat
Крім такого базового дослідження ключових слів, скористайтесь професійними SEO-інструментами на кшталт Serpstat. Він має базовий безплатний тариф — можете почати з нього.
Наприклад, ви конкуруєте із магазином Dodo Socks. Щоб побачити ключові фрази, за якими ранжується сайт dodosocks.com, перейдіть в «Аналіз домену» ➡️ «SEO-аналіз» ➡️ «Ключові слова». Введіть домен конкурента та натисніть «Знайти».
У безплатній версії інструмент покаже вам перші десять ключів. Щоб отримати доступ до повного списку, потрібно придбати платний тариф.
Платні тарифи Serpstat стартують від $50 на місяць. Це не дешево, але ви отримуєте повний комплект інструментів, які потрібні для просування сайту в пошукових системах.
Наприклад, і в платній і в безплатній версії ви також можете подивитися на конкурентів свого конкурента. У нашому випадку, нехай це знову буде dodosocks.com. Виберіть опцію «Конкуренти» в меню зліва і ви побачите список сайтів, які ранжуються за тими самими ключовими фразами, що й dodosocks.com.
Крім цього, можете використовувати опцію «Порівняння доменів», щоб подивитися, за які ключові слова змагаються ваші конкуренти, а ви ні:
Знову ж таки, в безплатній версії ви побачите перші десять ключів, але цього достатньо для старту.
Стаття з теми:
Як вибрати правильні ключові слова для магазину
Після всіх перипетій ви отримаєте дуже довгий перелік ключів. Список потрібно звузити та зосередитися на тих ключових словах, які мають значення. Почнемо з ключових факторів.
Частотність. Чим вища частотність пошукових запитів, тим більше у вас потенційного трафіку на сайті. Serpstat покаже вам дані щодо частотності.
Ви також можете скористатись безплатним інструментом від Гугла — планувальником ключових слів. Є одне але: планувальник ключових слів Google обмежив дані щодо частотності ключів для рекламодавців з низьким бюджетом, а також для користувачів без створеної і запущеної рекламної кампанії. Такі користувачі бачать частотність запитів у певних числових діапазонах. Наприклад, у значеннях 1-100, 100-1K, 1K-10К, 10К-100К, 100К-1М, 1М+ середнього числа запитів на місяць.
Конкуренція. Чим нижча конкуренція за ключове слово, тим ймовірніше те, що ви зможете краще ранжуватися за цим ключем. Якщо коротко, то вам потрібні ключі з високою частотністю та низькою конкуренцією.
Актуальність. Наскільки відповідає ваша сторінка із товарами або категоріями ключовим словам? Це дуже важливий фактор при ранжируванні, яким часто нехтують. Беріть ключові слова, які підходять для вашого продукту. Ви не обдурите Google.
Ціль. Вам потрібно використовувати ключові слова, які явно вказують на комерційну мету сайту. Ви можете визначити ціль, просто подивившись на ключове слово. Порівняйте запит «Жіноча червона сукня 44 розмір» та «Тенденції жіноча мода 2024». З цього прикладу відразу видно, що саме перший запит націлений на продаж.
Читайте ще більше рекомендацій щодо підбору ключових слів у статті нашого блогу.
Google враховує швидкість сайту під час ранжування
З 2018 року швидкість ресурсу стала однією з метрик, яку Google враховує при ранжуванні сайтів. Якщо відвідувач не дочекався, поки завантажиться сторінка, і закрив вкладку, це мінус у карму та в рейтинг пошукової видачі.
Подбайте про швидкість свого інтернет-магазину — виберіть хостинг на чистих SSD-дисках 🚀
Ми відмовилися від HDD-дисків на серверах та перейшли на SSD. На SSD-дисках сайти завантажуються вп’ятеро швидше, ніж на HDD.
Також ми замінили вебсервер Apache на LiteSpeed, щоб збільшити швидкість роботи сайтів. За статистикою, на LiteSpeed файли відкриваються в 5 разів швидше. А якщо ваш сайт на WordPress, то ми прискоримо його ще більше з плагіном LSCache.
Наш хостинг можна безплатно тестувати протягом 30 днів. Переконайтеся, що ваш сайт працює з нами швидше — і тоді вже прийматимете рішення щодо купівлі 🔥
Крок 2: Структура сайту для інтернет-магазину
Організація та структура сайту впливають на рейтинг у пошукових системах. Структура також впливає на досвід ваших відвідувачів — user experience.
Простіше кажучи: вам потрібно організувати сайт так, щоб товари на ньому було легко знайти і відвідувачам, і пошуковику.
Це не так просто, як здається.
У міру того, як ви додаєте та видаляєте товари та категорії, структура сайту швидко ускладнюється. Якщо вам вдасться правильно побудувати структуру з самого початку, ви заощадите купу часу на майбутнє. Отже:
✅ Переконайтеся, що структура вашого сайту проста, але разом з тим її легко масштабувати зі зростанням магазину.
Простоту часто недооцінюють. Ви не хочете, щоб ваші користувачі постійно натискали на кнопку «Назад», щоб повернутися в потрібне місце або бігали колами, намагаючись знайти потрібний товар. Також не потрібно робити сайт так, щоб потім переробляти структуру щоразу, коли ви додаєте нову категорію товару.
🔗 6 принципів оптимізації структури сайту
✅ Перевірте, чи кожна сторінка вашого сайту віддалена від домашньої сторінки сайту на якомога меншу кількість кліків.
Ваша домашня сторінка має найбільший авторитет. Тому що далі сторінка товару від домашньої сторінки, то нижчий авторитет цієї продуктової сторінки.
✅ Визначте, які рівні структури сайту (від категорій до властивостей, брендів чи фільтрів) потрібно індексувати та оптимізувати, оскільки вони мають реальний попит.
Про цей пункт поговоримо докладніше.
Індекс — це назва бази даних, що використовується пошуковою системою. Google проводить сканування, індексування та ранжування:
- Сканування — це коли роботи пошуковика ходять по сторінках сайту.
- Індексування — коли сторінки додаються до бази даних.
- Ранжування — це видача сторінок з індексу за запитами та розподілення їх за релевантністю.
Чому потрібно контролювати сторінки в індексі ➡️ Одна з найпоширеніших проблем інтернет-магазинів — дублікати сторінок. Це відбувається тому, що структура сайту магазину має багато внутрішніх рівнів, таких як фільтри, результати пошуку та сторінки з властивостями, на яких дуже мало товарів, і вони також включені в інші сторінки.
Такі сторінки з однаковим контентом можуть негативно вплинути на SEO вашого сайту. Пошукові системи на кшталт Google не люблять бачити однаковий або дуже схожий вміст на різних сторінках, оскільки це заважає їм визначити, яка сторінка є найбільш важливою для показу пошукових результатів.
В результаті пошукові системи можуть:
- упустити унікальний контент, пробираючись крізь хащі дублікатів;
- знизити ваш рейтинг;
- вибрати неправильну основну версію сторінки за вас.
Також на сайті можуть бути нечіткі дублі сторінок — наприклад, на сторінках пагінації.
Більше про дублі на сайті читайте в нашій статті про технічний аудит: звідки беруться, як знайти та як усунути дублікати сторінок.
При купівлі на рік — знижка 30%
Крок 3: SEO-оптимізація сторінок сайту інтернет-магазину
Тепер, коли ви закінчили пошук ключових слів і укомплектували сайт, потрібно оптимізувати два найцінніші види сторінок:
- сторінки категорій товарів;
- сторінки товарів.
Оптимізуйте метатеги
Для визначення рейтингу пошукові системи також використовують метатеги сторінок.
🔎 Метатеги — це спеціальні слова або фрази, які вказують пошуковим системам та іншим сервісам, про що саме йдеться на вашій сторінці. Вони допомагають пошуковим системам краще розуміти те, що ви пропонуєте на своєму сайті. Наприклад, метатеги можуть містити заголовок сторінки, короткий опис або ключові слова, що описують тему контенту.
Метатег title — це заголовок сторінки у браузері, який відображається у видачі пошукових систем. Метатег Title враховується пошуковою системою при ранжуванні сайтів. Саме цей тег визначає відповідність сторінки до пошукового запиту.
Метатег description — короткий опис сторінки сайту у браузері, який відображається у видачі пошукових систем. Цей тег не видно відвідувачам на сторінці сайту. Цей метатег враховується пошуковими системами для визначення змісту сторінки. За описом пошукова система розподіляє сайти в результатах пошуку.
Щоб покращити позиції сторінок у видачі пошуковика:
- редагуйте метатеги title і description так, щоб в них були ключі;
- редагуйте тег alt, щоб в картинках були ваші ключі;
- переконайтеся, що назви файлів включають ключові слова.
Оптимізація метатегів потрібна і пошуковику, і відвідувачам.
Такі доповнення як «Знижки», «-50%», «Безплатна доставка», «Широкий асортимент» можуть підвищити ваш рейтинг у пошуковій системі. Це тому, що Google також враховує відсоток переходів із пошуковика на сайт як фактор ранжування.
Стаття з теми:
Виберіть правильні посилання
Налаштуйте посилання сторінок, керуючись кількома принципами:
- Користувачам має бути зрозуміле ваше посилання. Воно має легко читатися. Наприклад, використовуйте https://domain.com/toys-for-kids/ замість https://domain.com/kjdfgkjfg-23kmdklj-1/ .
- Використовуйте ключові слова у посиланнях — посилання видаються у результатах пошуку.
- Короткі посилання краще за довгі. Намагайтеся, щоб їхня довжина була в районі 50-60 символів.
- Посилання та назва сторінки мають бути дуже схожими.
Будьте обережні та не зловживайте невідповідними ключами та безглуздими повтореннями, Google це помітить та знизить рейтинг сайту.
Оптимізуйте сторінки з результатами фільтрів
Фільтри товарів — це не тільки зручна функція для відвідувачів, а й ефективний інструмент для SEO. Для багатьох інтернет-магазинів сторінки з фільтрами товарів генерують велику частину трафіку.
Давайте розберемо на прикладі. Припустимо, у вас є онлайн-магазин одягу. У вас є підкатегорія жіночого одягу «Сукні», а також фільтри по категорії: «Короткі сукні», «Довгі сукні», «Літні сукні», «Теплі сукні», «Червоні сукні» тощо. Користувач може вибрати один, два та навіть три фільтри одночасно.
Для того, щоб люди, які вводять в пошуковому рядку «купити червону коротку сукню», переходили саме на ваш сайт як на найбільш релевантний, вам треба оптимізувати сторінку з подвійним фільтром «Короткі сукні» + «Червоні сукні». Під оптимізацією маємо на увазі звичайний набір SEO-дій:
- додати на сторінку HTML-заголовки з ключовими словами;
- додати метатеги title та description;
- перелінкувати сторінку з іншими сторінками сайту, наприклад, з картками товарів чи статтями блогу;
- написати текст для сторінки, який міститиме відповідні ключові слова.
Останній пункт — опціональний. Подивіться на ТОП у видачі за вашими ключовими словами: чи пишуть конкуренти на сторінках з результатами фільтрів описи? Якщо так, пишіть і ви, якщо ні — вам це робити не обовʼязково. Також для подібних текстів ви можете використовувати автогенерацію: з нею вам допоможуть програмісти або сервіси зі штучним інтелектом.
Оптимізувавши фільтри, ви ще й попередите проблему з дублями на сайті, адже на кожній сторінці з результатами фільтрів буде оригінальний контент.
Напишіть довгі описи для ваших товарів
Google та інші пошукові системи використовують контент на вашій сторінці, щоб вирішити:
- за якими ключами ранжувати сторінку;
- наскільки високо ваша сторінка має ранжуватися за кожним ключем.
Тому якщо на сторінці товарів у вас короткі описи, Google не має особливого простору для маневру.
Приклад короткого опису товару:
Приклад не довгого, але вже кращого опису товару:
Створюйте довгі та детальні описи товарів, щоб Google ефективніше пропрацював ваші сторінки.
Якщо у вас є величезний каталог товарів, зосередьтеся на найпопулярніших товарах або товарах, які ранжуються внизу першої сторінки пошуку або вгорі другої.
Чим довші ваші описи, тим точніше Google проранжує вашу сторінку. Тим паче, що в довгі описи ви зможете вставити більше ключів.
Стаття з теми:
Скористайтеся LSI-ключами
LSI-ключі — це слова чи фрази, які статистично співвідносяться чи співвідносяться один з одним через зміст і контекст. Наприклад, якщо ви пишете про собак, LSI може враховувати не тільки саме слово «собака», а й пов’язані слова, такі як «тварина», «пес», «виховання», «корм» тощо, оскільки вони часто зустрічаються разом у текстах про тварин.
Пошукові системи використовують LSI-ключі, щоб краще розуміти контент на сторінці. І хоч SEO-шники сперечаються між собою про прямий вплив LSI на SEO, використання семантично пов’язаних слів і фраз допомагає пошуковим системам краще розібратися в тематиці сторінки та її контексті, що може опосередковано покращити її позиції у пошукових результатах.
LSI-ключі тісно пов’язані з вашим головним ключовим словом. Ви можете знайти їх за допомогою планувальника ключових слів від Google або використовувати інші інструменти для пошуку LSI-ключів зі списку:
- Dupli Checker;
- LSI Keywords Generator від Keysearch;
- Semantic Link.
Підсумуємо те, що описали у статті:
- Почніть із трьох базових кроків із SEO-оптимізації магазину: пошук ключових слів, створення оптимальної структури сайту, оптимізація контенту на сторінках.
- Слідкуйте за швидкістю завантаження інтернет-магазину: це теж фактор ранжування в пошуку. Виберіть дата-центр залежно від країни, в якій працюєте: для України — стабільний український хостинг, для Америки — американський хостинг, для Європи — віртуальний хостинг у Нідерландах.
- Пишіть вміст для людей, а не для роботів.
- Робіть людяний дизайн і структуру для сайту — тоді з ним потоваришують і клієнти, і Google.
Якщо ви хочете більше дізнатися про пошукову оптимізацію сайту, наш SEO-фахівець Руслан написав цілу серію покрокових статей для новачків. Починайте з нульового кроку, в ньому знайдете посилання на наступні матеріали.
Ця стаття — переклад статті в Shopify у вільній переробці.