В серпні 2025 року Google повністю припинить роботу свого сервісу для скорочення посилань goo.gl. Це може вплинути на бізнеси, що використовують такі посилання на своїх сайтах, в маркетингових кампаніях або соцмережах. Щоб уникнути проблем, потрібно знайти і замінити ці посилання до серпня. У статті розповімо, як це швидко зробити.
Що сталося
🔎 Google URL Shortener (goo.gl) — це сервіс для створення коротких посилань. З ним можна було перетворювати довгі URL-адреси на короткі та зручні. Короткі посилання легше поширювати в соцмережах, розсилках і по SMS, а ще посилання від goo.gl надавали аналітику про кліки й трафік.
Такі посилання часто використовували маркетологи, а також звичайні користувачі в повідомленнях на платформах, які обмежують кількість символів, наприклад, у Twitter або на форумах.
В липні 2024 року Google оголосив про припинення роботи сервісу goo.gl. Починаючи з серпня 2024 року, всі існуючі скорочені посилання показують попередження про закриття сервісу. Проте відкрити кінцеве посилання все ще можна по кнопці «Продовжити».
У серпні 2025 року ці посилання повністю перестануть працювати.
⚠️ Посилання goo.gl, які генерують самі додатки Google (наприклад, Google Карти), продовжуватимуть працювати.
Кого зачепить припинення роботи goo.gl
Від припинення роботи goo.gl в основному постраждають дві групи користувачів:
👉 Власники сайтів ризикують втратити активні посилання на сайті, якщо вони використовували скорочення для навігації або переадресації.
👉 Маркетологи можуть стикнутися з проблемами в своїх кампаніях, адже скорочені за допомогою goo.gl посилання в email-розсилках, соцмережах і рекламі перестануть працювати.
Щоб цього не сталося, треба знайти та замінити всі goo.gl-посилання.
Як знайти посилання goo.gl на сайті
Ось 3 способи, як знайти goo.gl-посилання на вашому сайті:
✔️ Пошук вручну. Відкрийте вихідний код сторінок або базу даних, де зберігаються URL, і виконайте пошук за ключовими словами «goo.gl». Такий спосіб підходить для невеликих сайтів або окремих сторінок.
✔️ Сканери сайтів. Використайте інструменти на кшталт Screaming Frog або Ahrefs, щоб автоматично просканувати всі сторінки вашого сайту. У результатах ви побачите список усіх зовнішніх посилань, включаючи скорочені.
✔️ Плагіни та розширення. Якщо ваш сайт зроблено на CMS, ви можете скористатися плагінами для пошуку й заміни URL в текстах та базах даних. Наприклад, для WordPress ви можете використати плагін Better Search Replace.
При купівлі на рік — знижка 20%
Що ще перевірити
Окрім сайту варто перевірити інші місця, де ви могли використовувати скорочені посилання goo.gl:
- Соціальні мережі. Перевірте описи акаунтів і пости у Facebook, Instagram, TikTok та інших ваших соцмережах.
- Email-розсилки. Перевірте поточні кампанії, авторозсилки та шаблони листів на наявність goo.gl-посилань.
- Рекламні оголошення. Продивіться в рекламних кабінетах Google Ads і Facebook Ads посилання, що вказані в оголошеннях.
- Документація. Якщо ви ділитеся посиланнями через документи: PDF, презентації, Google Docs, обов’язково перегляньте ці файли.
Пригадайте, чи могли ви ще десь додати goo.gl-посилання: SMS-розсилки, чат-боти тощо.
Що робити далі
Якщо ви знайшли goo.gl-посилання на своєму сайті або в інших каналах, важливо замінити їх до того, як вони перестануть працювати.
Ви можете замінити такі посилання на повні, нескорочені, або скористатися альтернативними інструментами, що скорочують URL. У нас є добірка онлайн-сервісів для скорочення посилань, в якій ми розповідаємо про найпопулярніші з них.
Ще один варіант — створити власний сервіс на базі вашого домену. Це дозволить мати більший контроль над посиланнями і уникнути проблем як з goo.gl у майбутньому.
Для власного сервісу скорочення URL потрібне коротке та влучне доменне імʼя. Наприклад, якщо ваш основний домен — brandname.com, ви можете зареєструвати домен brnd.co або інший короткий варіант.
Перевірте, чи вільне бажане імʼя, по кнопці нижче:
Якщо хочете, щоб ми опублікували докладну інструкцію на цю тему — пишіть в коментарях 💬