Якщо ви займаєтеся волонтерською діяльністю та маєте свій фонд чи некомерційну організацію, то, найімовірніше, вам вже спадало на думку завести свій блог.
Але ведення блогу викликає багато питань, особливо якщо ви ніколи не робили цього раніше. Хто буде писати тексти? Чи достатньо зрозуміло там йдеться про нашу організацію? Чи взагалі буде хтось це читати? І що краще для неприбуткової організації: блог або ж сторінка з новинами?
Мене звуть Ната, я контент-маркетолог, співпрацюю з nonprofit відділом агенції Inweb та проконсультувала понад 60 організацій щодо контенту на сайті та в соцмережах. Після мого вебінару про блог на сайті для неприбуткової організації отримала багато питань, тому перевела та адаптувала для вас статтю Blogging Best Practices.
Чи потрібен неприбутковій організації блог
Сторінка «Блог» і сторінка «Новини» технічно однакові. Кожна з них — це просто список постів, впорядкованих за датою. Сторінка новин, як правило, обмежується оголошеннями та рапортами щодо вашої діяльності. Блог зазвичай охоплює ширший спектр тем, що стосуються вашої неприбуткової організації та проблеми, яку ви вирішуєте.
Наприклад, якщо ви представляєте притулок для тварин, ви можете писати про те, як підготувати дім до дорослого улюбленця з притулку, чому важливо стерилізувати тварин, брати інтервʼю у волонтерів і власників.
Тож ведення блогу — це розповідь про роботу, яку ви виконуєте, і про те, як вона робить світ кращим. Це спосіб показати індивідуальність ваших співробітників і бенефіціарів. Це створення цікавого контенту, який демонструє ваш вплив і зміцнює ваші довгострокові зв’язки зі спільнотою.
Але ведення блогу також має багато побічних переваг:
- Блог чудово підходить для пошукової оптимізації, SEO. Коли ви регулярно пишете на різні теми, пов’язані з вашою діяльністю, це збільшує кількість ключових слів, які можуть використовувати користувачі для пошуку інформації. Більше ключових слів означає більше шансів, що ваш сайт побачать в результатах пошуку.
- Постами блогу можна поділитися в соціальних мережах, даючи людям привід зайти на ваш сайт… де є форми для пожертв і розсилки новин. Це навіть не підказка, а наполеглива рекомендація. Кожна стаття має містити заклик до дії.
- Аналогічно до постів у соцмережах, ви можете переробити дописи блогу для електронних розсилок. А розсилки — хороший спосіб нагадати про себе тим, хто не регулярно заходить на ваш сайт.
- Власний блог дає можливість комунікувати напряму від вашої особи, а не через інтервʼю чи згадки у інших.
- Писати — це думати. Писати про свою роботу для широкого загалу часто допомагає краще її зрозуміти, пояснити свої меседжі та бути більш ефективними у своїй роботі. Пости в блозі можуть слугувати приводом (або поштовхом), щоб проводити важливі аналізи даних і дослідження.
Як вести блог неприбуткової організації регулярно
Є багато способів почати блог, але вести його регулярно — одночасно і запорука успіху, і задача із зірочкою. Щоб вам було легше, склали покрокову інструкцію, як ефективно вести блог:
- З’ясуйте, хто може вести блог. Це можете бути тільки ви, або ж одразу кілька співробітників, які розподілять між собою навантаження.
- Підготуйте кілька ідей. Кожен блогер команди може скласти список щонайменше 5 постів, які він міг би написати, з коротким описом в одне речення, щоби переконатися, що ідея є реалістичною.
- Складіть контент-план. Можливо, це буде просто домовленість, що кожен з команди буде писати по одному посту на тиждень щомісяця. Можливо, це буде детальний місячний план із завданнями для кожного автора, темами, пресрелізами. Ви також можете розглянути можливість вести блог за сезонами.
- Починайте! Не відкладайте публікацію на потім. Якщо ви маєте хоча б базову підготовку та мотивацію вести блог, починайте відразу. Важливо діяти, а не чекати ідеальних умов.
🗣 Маленька порада до блогерів кожної організації. Найімовірніше, у вас вже є своя аудиторія в соцмережах. Напишіть пост про те, що ви робите, порадьтеся щодо теми та змісту вашого допису, зберіть перші думки ще ДО публікації. Це дасть змогу вам більш глибоко та змістовно пропрацювати тему, або навіть процитувати думки інших, побачити проблему з різних точок зору. |
- Визначте пріоритети у веденні блогу. На деякий час ведення блогу має стати важливою складовою вашої щотижневої або щомісячної рутини. Просто плануйте всі завдання, які стосуються блогу, так, як ви плануєте будь-яку іншу роботу в організації.
- Будьте гнучкими. Коли у вас з’являється ідея і вам хочеться писати, хапайтеся за цю можливість. Ви завжди можете написати зараз, а опублікувати пізніше. З іншого боку, будьте готові до несподіваних подій в організації або в галузі. Змінюйте свої плани на публікації, коли це має сенс. Актуальні статті завжди тепло сприймаються аудиторією.
Про що писати в блозі
Найважливіше, щоб ваш блог не був «сухим». Якщо він читається як перелік пресрелізів, то ви робите щось не так. Найкращі блоги різноманітні, цікаві та завжди відображають актуальні події вашої організації та її діяльність.
Ось кілька ідей, про що можна писати в блозі некомерційної організації 👇
✔️ Історії успіху. Розкажіть про людей або громади, яким ваша організація допомогла, і як це змінило їхнє життя.
✔️ Інтерв’ю з волонтерами. Візьміть інтерв’ю у волонтерів, щоб поділитися їхнім досвідом та мотивацією до співпраці з вашою організацією.
✔️ Проєкти в процесі. Інформуйте читачів щодо поточних проєктів, зокрема їхніх цілей, викликів та досягнень.
✔️ Подяка донорам. Відзначте великих донорів або організації, які підтримують вашу роботу, та розкажіть, як їхня підтримка допомогла.
✔️ Інформація про важливі події. Повідомляйте про майбутні заходи, семінари, або благодійні акції, в яких можна взяти участь.
✔️ Інструкції для волонтерів. Публікуйте поради та рекомендації для нових волонтерів, як вони можуть приєднатися та допомогти.
✔️ Партнерства та співпраця. Поділіться інформацією про партнерські проєкти або співпрацю з іншими організаціями.
✔️ Звіти про досягнення. Оприлюдніть звіти про річні досягнення вашої організації або результати окремих кампаній.
✔️ Історії засновників. Розкажіть історію створення вашої організації, включаючи перші кроки та виклики.
✔️ Огляди новин і законодавства. Обговорюйте новини або зміни в законодавстві, які впливають на вашу діяльність.
✔️ Ресурси для громади. Публікуйте корисні ресурси, поради та посилання для тих, хто потребує допомоги.
✔️ Освітні статті. Поясніть ключові питання або проблеми, на вирішення яких спрямована ваша діяльність, надайте статистику та експертну думку.
✔️ Питання та відповіді. Організуйте рубрику «питання-відповіді», де фахівці вашої організації відповідають на актуальні запити аудиторії.
Важливо розповідати про роботу вашої організації в блозі, але переконайтеся, що ця інформація дійсно цікава тим, для кого ви це пишете.
Якщо у вашій організації є експерти, вони можуть ділитися знаннями про вашу сферу діяльності. Зберіть питання від цільової аудиторії та проаналізуйте існуючі статті на цю тему. На їх основі складіть контент-план. Експерт може самостійно написати статтю або відповісти на запитання, які підготує копірайтер. Після цього копірайтер опрацює відповіді, додасть необхідні деталі та переформатує їх у готову статтю для публікації.
Якщо ви ще не маєте сайту свого фонду, вам знадобиться домен — імʼя сайту, та хостинг — місце, де розміщують файли сайту.
В блозі HOSTiQ.ua, де ви зараз читаєте цю статтю, є більш детальні матеріали про створення сайту:
А ще відповіді на всі ваші питання знає служба підтримки, яка відповідає в чаті протягом хвилини 🤓
Найкращі практики ведення блогу
Якщо ви хочете, щоб блог працював на вас, треба буде стежити за якістю контента, його оформленням і просуванням. Давайте пройдемося по головних порадах щодо ведення блогу.
Добирайте стиль постів під аудиторію та тему публікації
Підбирайте довжину матеріалу та тон голосу відповідно до того, хто є вашим читачем. Обсяг контенту, стиль і мова мають відповідати цільовій аудиторії. Наприклад, якщо ви правозахисна організація і хочете написати статтю для юристів про новий юридичний прецедент, ваш текст має бути більш детальним. Водночас, оголошення про щорічний благодійний вечір варто зробити коротшим і простішим.
Знайдіть автентичний голос. Автору краще писати від свого імені, водночас не забуваючи, що він представляє свою організацію.
Текст — це добре, а текст з картинками чи відео — ще краще
Додавайте фотографії, відео, аудіо та скріншоти, щоб розбити довгі блоки тексту та зробити статтю більш візуально привабливою.
Наприклад, якщо ви пишете про успішний захід вашої організації, додайте фотографії з цього заходу, щоб показати емоції та атмосферу. Якщо у вас є інтерв’ю з волонтерами, спробуйте вставити коротке відео, щоб читачі могли почути їх розповідь з перших вуст.
Візуальні елементи також можуть бути корисні, щоб демонструвати статистику. Наприклад, використовуйте графіки або інфографіку, щоб представити інформацію про донати та витрати у зручній для сприйняття формі.
До статті, в якій пояснюєте процес подачі заявки на отримання допомоги, включіть скріншоти зі стрілками та коментарями, які допоможуть читачам зрозуміти кожен крок.
Додавайте в статті заклики до дії
Спрямовуйте читачів зі статей на інші публікації та форми для донатів, а також закликайте підписатися на соцмережі та розсилки. Використовуйте для цього вбудовані посилання, кнопки та банери.
Підбирайте правильні заклики до дії. Завжди додавайте релевантні посилання на інші сторінки вашого сайту.
Якщо описуєте вплив програми, обов’язково поясніть, як підтримати її пожертвою. Якщо розповідаєте про роботу волонтерів, запропонуйте приєднатися або поставити питання.
Памʼятайте, що одне вдале посилання приносить більше користі, ніж кілька помітних, але недоречних.
Діліться статтями в соцмережах
Ось маленька діаграма щодо того, як ефективно залучати підписників з соцмереж до вашого блогу:
Починаємо з середнього стовпчика:
- Спочатку опублікуйте цікаву статтю в блозі на вашому сайті.
- Далі поділіться посиланнями на публікацію в соціальній мережі. Переконайтеся, що публікація має хороший метаопис і основне зображення, щоб прев’ю посилання було привабливим.
- Замість того, щоб просто прочитати ваш пост у Facebook або в Твіттері, користувачі перейдуть на ваш сайт, щоб прочитати більш детальну публікацію в блозі.
- Опинившись на вашому сайті, користувачі зможуть перейти до важливих закликів до дії, таких як сторінка пожертв або форма реєстрації для волонтерів.
Тобто замість того, щоб користувач пасивно читав ваш пост в Instagram, ви конвертуєте його цікавість у потрібний вам результат.
Часті та цікаві публікації — це один із найкращих способів залучити підписників із соцмереж. Не забувайте додавати UTM-мітки до посилань, щоб відстежувати, які канали й тексти працюють найкраще.
Стаття з теми:
Приклади блогів
Щоб отримати дозу натхнення та ідей для власного блогу, давайте подивимося на кілька дуже різних прикладів.
Freelancers Union — це організація, яка підтримує фрілансерів у США, надаючи їм ресурси, консультації та інформацію для успішної роботи.
В блозі публікують статті, що охоплюють широкий спектр тем, корисних для фрілансерів: від порад щодо управління фінансами та пошуку клієнтів до рекомендацій зі збереження балансу між роботою та особистим життям. Блог також висвітлює юридичні питання, новини індустрії та історії успіху фрілансерів.
Кожна публікація супроводжується однією або кількома креативними графічними зображеннями в єдиному стилі.
Що ще хорошого можемо позичити:
- На початку кожної статті є віджети з кнопками для репосту в соцмережах
- Інформація гарно структурована, чітко видно кожен підзаголовок, зручно читати та сприймати інформацію. Важливе виділене жирним.
- Є інформація про автора з основними фактами про нього — це дає змогу читачу зрозуміти, чому статті можна довіряти.
- Є лінк на сайт автора — це одночасно добре для автора та його особистого бренду, і для блогу, бо дає сигнал пошуковим системам про те, що стаття написана не штучним інтелектом, а експертом.
- В тілі та наприкінці статті є заклик до дії: читати інші статті, написати редакції.
The Skillet, FoodCorps Blog
FoodCorps — це організація, яка працює над тим, щоб усі діти мали доступ до здорової їжі в школах, підтримуючи шкільні програми харчування та навчаючи дітей основам здорового харчування.
У блозі FoodCorps публікують історії про те, як ця робота втілюється на практиці, діляться успіхами в різних громадах, дають поради для батьків і вчителів, а також піднімають важливі питання, пов’язані зі шкільним харчуванням.
Що корисного можна взяти з блогу FoodCorps:
- Блог поділений за темами на рубрики. Кожна рубрика (новини, історії, ресурси) має свій блок на головній сторінці блогу.
- Є загальна стрічка, де можна читати всі статті за датами публікації — це оптимальне рішення для блогу.
- Блог має пошук за статтями. Це дуже важливий інструмент, коли контенту багато. В ідеалі має шукати за ім’ям автора статей, за ключовими словами.
- На головній сторінці є заклик до ЗМІ та контакт особи, що відповідає за комунікації.
- «Шапка» з меню сайту статична, меню залишається на місці, коли ви гортаєте вниз.
UAnimals — це організація, яка займається захистом прав тварин в Україні. Вони борються проти жорстокого поводження з тваринами, проводять освітні кампанії та підтримують законодавчі зміни для покращення умов життя тварин.
На UAnimals media вони публікують новини, інтервʼю та матеріали, які висвітлюють проблеми тварин в Україні. Розповідають про свої проєкти та успіхи, а також дають корисні поради для захисту тварин і виховання гуманного ставлення до них.
Чим можна надихнутися з блогу UAnimals:
- В шапці блогу та тілі статей є заклики підтримати UAnimals фінансово з кнопками, які одразу ведуть на форму для пожертв.
- В статтях дуже багато фотографій — вони роблять матеріал цікавішим і викликають довіру, адже ти бачиш, про кого йде мова.
- В статтях праворуч є статичний клікабельний зміст, є теги, за якими можна шукати статті на схожі теми.
- Незвична фішка, якої я ще не бачила у інших: віджет, який «зʼїдає» статтю. Щоб побачити її повністю, не оновлюючи постійно сторінку, можна задонатити на Buy Me a Coffee. Оригінальна реалізація контенту для спонсорів.
Корисні посилання для неприбуткових організацій
Якщо у вас є будь-які питання щодо контенту для неприбуткових організацій, приходьте до мене на консультацію. Забронювати час можна прямо в Google Календарі.
На платформі Академії Nonprofit маркетингу від Inweb можна безкоштовно пройти курси для НПО:
- Google Ad Grants: здобуття гранту
- NGO та медіа: ефективна взаємодія
- 100 проблем в соціальних мережах НПО