Дропшипінг — це як інтернет-магазин, але простіше. Без закупівлі, складування та відправки товарів, без логістики та приймання повернень. Ви займаєтеся продажами, а все інше бере на себе ваш постачальник. Фактично ви надаєте йому послуги з просування продукції, отримуючи від нього певну частку прибутку.
Такий поділ праці виявився вельми прибутковим — у 2023 році вартість глобального ринку дропшипінгу оцінювалася у 243,42 мільярда доларів, а у 2024 році вона може вирости до 301 мільярда. Це хороший варіант, якщо ви хочете розпочати власний бізнес з відносно малими інвестиціями та низьким рівнем ризику.
В цій статті розповідаємо, що таке дропшипінг і як це працює, кому він підійде та до яких мінусів слід бути готовим.
Що таке дропшипінг простими словами
Почнемо з того, що таке дропшипінг і як це працює.
🔎 Дропшипінг, від англійського dropshipping, — це схема продажів, у якій інтернет-магазин є посередником між виробником чи гуртовим дистриб’ютором і кінцевими споживачами.
Збираючи замовлення, власник магазину передає їх постачальникам, які й беруть на себе всі логістичні завдання. Винагородою для дропшипера стає додаткова націнка на продукцію чи певна частина прибутку, якою готовий поділитися дистриб’ютор.
Щоб краще зрозуміти, що таке дропшипінг, варто розглянути традиційну схему продажів, що існує вже більше сторіччя:
➡️ виробник виготовляє товар, який передає кільком офіційним дистриб’юторам;
➡️ дистрибʼютори відвантажують великі партії продукції на гуртові склади;
➡️ менші компанії та підприємці замовляють доставку товарів до магазинів;
➡️ споживачі купують у них продукцію вроздріб.
Така схема може мати й більше рівнів. Але одне залишається незмінним. Кожен учасник додає до собівартості товарів власну націнку. Окрім чистого прибутку, вона містить супутні витрати, зокрема на транспортування та зберігання продукції.
А тепер уявімо, що цих супутніх витрат немає: роздрібний магазин передає замовлення безпосередньо дистриб’ютору чи виробнику, тож фізичного переміщення товарів від постачальника до постачальника не відбувається.
Усі у виграші: споживачі отримують доступніші ціни, посередники — вищий прибуток, а виробники — більший обсяг продажів. Це і є система дропшипінгу.
Плюси та мінуси роботи за схемою дропшипінгу
Головною перевагою буде порівняна простота старту. Хоча дропшипінг без вкладень — це щось із розряду міфів або сучасних міських легенд, інвестиції в нього все ж таки будуть набагато меншими, ніж в інтернет-магазин.
Мінімальна сума для початку коливається від 1–2 до 5–10 тисяч доларів залежно від того, що саме ви продаватимете, кількості постачальників і запланованих масштабів діяльності.
Які ще є плюси дропшипінгу:
- Гнучкість. Можна створювати кілька магазинів з різними маркетинговими стратегіями та ціновими політиками під однаковий набір товарів. А можна об’єднувати продукцію різних постачальників на одному сайті, якщо це дозволяє їхня політика співпраці з дропшиперами.
- Менші ризики. Певна частка стартапів прогорає — це реалії, від яких нікуди не дінешся. В тому може не бути провини підприємця — так склалися обставини. Але в дропшипінгу ви не залишитеся з купою товару, за який доведеться виплачувати кредити чи штрафи за повернення.
- Вузька спеціалізація. Якщо ви маєте хист до маркетингу, продажів і просування бізнесу, ви будете постійно займатися улюбленою справою. Вам не доведеться розпорошувати увагу на рутинні процеси логістики.
Але якщо ми вже почали розповідати, як займатися дропшипінгом, варто торкнутися і мінусів цієї бізнес-моделі:
- Складність масштабування. Дропшиппер бере на себе ту частину роботи, яку найважче автоматизувати: безпосереднє оформлення замовлень і спілкування з клієнтами. Звичайно, уже існують доволі ефективні чат-боти, але без живих кол-центрів та служб підтримки поки обійтися не виходить.
- Слабкий контроль за бізнес-процесами. Якщо постачальник не дотримається своїх обіцянок щодо якості продукції та термінів доставки, клієнт звернеться саме до вас. І саме вам доведеться рятувати репутацію свого інтернет-магазину.
- Необхідність поширювати клієнтську інформацію. Щоб виконати замовлення, ви передаєте постачальнику контактні дані своїх клієнтів. Існує ризик, що він скористається ними для власного роздрібного бізнесу чи продасть іншим дропшиперам.
Любите продавати?
Тримайте хостинг для інтернет-магазину з гарантованим аптаймом та +30% економії при оплаті на рік
Як почати займатися дропшипінгом
Хоча такий бізнес запустити простіше, ніж створити класичний інтернет-магазин, ви все ж таки маєте поставитися до нього максимально серйозно. Розповідаємо, як почати дропшипінг з нуля.
Виберіть нішу для інтернет-магазину
Існує кілька підходів до вибору асортименту. Щоб створити свій дропшипінг, ви можете скористатися однією з таких стратегій:
- Займатися тим, що вам подобається та в чому ви добре розбираєтеся. Перевага полягає в тому, що ви швидко навчите персонал і зможете надати своїм клієнтам докладні консультації. Недолік — у цій сфері може бути низький попит або висока конкуренція.
- Продавати те, що зараз популярно. Поточні тренди можна відстежувати за допомогою Google Trends, SEO-інструментів або спеціалізованих сервісів. Плюс — ви одразу виходите на ринок з високим попитом. Мінус — треба заглиблюватися в усі його особливості й готуватися до мінливості трендів.
- Орієнтуватися на умови постачальників. Подивіться, який товар для дропшипінгу продавати вигідніше: де кращі націнки та умови співпраці. Перевага — ваш бізнес добре працюватиме в комерційному плані. Недолік — доведеться самостійно шукати свою цільову авдиторію.
Також у нас є більш детальна стаття про те, що можна продавати в інтернеті у 2024 році, якщо вам потрібні ідеї для товарів.
Знайдіть постачальників
Найпростіший метод — скористатися спеціалізованими каталогами, які публікують все про дропшипінг, включно з контактними даними постачальників, акціями та іншою корисною інформацією. В Україні вам доступні такі популярні ресурси:
Обовʼязково дізнайтеся, як працює дропшипінг у конкретного постачальника, адже кожен може мати свої умови співпраці. Зверніть увагу на його асортимент і знайдіть відгуки про якість товарів, щоб знати, що саме ви пропонуватимете майбутнім клієнтам.
І не забувайте про репутацію самого постачальника. Перед тим як почати дропшипінг, знайдіть відгуки про нього, зокрема на спеціалізованих платформах за межами каталогів. З’ясуйте, як швидко постачальник відправляє товари, які середні терміни доставки клієнтам, на який відсоток заводського браку розраховувати та як він розв’язує проблемні ситуації.
Створіть інтернет-магазин і завантажте товари
Ви можете замовити сайт для дропшипінгу у агентства з розробки, фрілансера чи зробити його самотужки. Так, навіть якщо не вмієте кодувати, з сучасними інструментами для створення сайтів ви зможете зробити свій інтернет-магазин за кілька днів чи навіть годин.
Все через особливість сучасних CMS — модульну конструкцію. Вона дає змогу збирати інтернет-магазини й інші сайти з готових блоків, з мінімальним обсягом дизайну та програмування. Ви можете зосередитися на тому, як працювати за дропшипінгом, і не перейматися технічними питаннями.
Вам варто тільки вибрати хорошу платформу для сайтобудування. Що ми радимо:
👉 для невеликої кількості товарів: конструктор сайтів SitePro. Це простий у використанні конструктор, в якому більше 200 готових шаблонів сайтів. Ви створюєте інтернет-магазин, просто пересуваючи готові блоки на сторінці та заповнюючи їх своїм контентом: текстом і зображеннями.
👉 для середнього та великого асортименту — 50+ товарів: WordPress або OpenCart. Це потужні платформи з відкритим кодом, які добре підходять для інтернет-магазинів. У них більше функцій, ніж у конструкторів сайтів, але з ними відносно складніше працювати. Доведеться відвести кілька днів на знайомство з платформою, щоб дізнатися, як додавати картки товарів, описи та фотографії.
У нас є навчальні матеріали для обох варіантів:
З хороших новин — ви можете взяти хостинг (місце, де розміщується сайт) з цими інструментами на місяць безплатно. Цього часу точно вистачить, щоб спробувати свої сили в створенні сайтів.
Також часто дропшиппер — це індивідуальний підприємець, який є і розробником сайту, і дизайнером, і SMM-ником. Ви можете спростити багато з цих завдань, скориставшись сервісами зі штучним інтелектом. Наприклад, для генерації текстових описів підійдуть ChatGPT, Notion AI та Jasper, а для графіки й дизайну — Adobe Photoshop AI, Canva та UIzard.
Більше про це ми писали в статті AI для розробки сайту: використовувати чи ні.
Зареєструйте ФОП
Робота з дропшипінгу в Україні вважається повноцінною комерційною діяльністю. Щоб легально займатися цим та отримувати дохід, вам необхідно зареєструватися в статусі фізичної особи-підприємця.
На щастя, для цього вже не обовʼязково відвідувати податкову інспекцію чи навіть ЦНАП. Усю процедуру можна пройти онлайн, в Дії.
При реєстрації вас попросять вибрати категорію оподаткування — для бізнесу онлайн ідеально підходить третя. Також потрібно буде вказати види економічної діяльності, якими плануєте займатися — КВЕДи. Для роботи з дропшипінгу підійдуть 46.19 і 47.91.
Не забувайте також, що вам знадобиться банківський рахунок — його теж можна відкрити онлайн, самостійно вибравши банк з оптимальними умовами обслуговування для ФОПів.
Просувайте свій сайт
Головний нюанс, який треба знати, щоб розуміти, як продавати в інтернеті, не маючи товару: усі ваші зусилля мають бути спрямовані на маркетинг і просування бізнесу.
Це означає, що ви маєте поширювати інформацію про інтернет-магазин усіма доступними методами, намагаючись охопити якомога більший відсоток цільової авдиторії.
Ось головні методи просування, на які ви можете спиратися 👇
SEO, пошукова оптимізація сайтів
Мрія кожного власника сайту — щоб коли людина вводила в Google «купити “товар N”», на першому місці в на сторінці результатів пошуку був саме його сайт. Щоб мрія стала реальністю, треба працювати над SEO — оптимізацією сайту для пошукових систем.
Основні методи SEO — це:
- використання ключових слів — слів або фраз, які вводять в пошук люди, які можуть стати вашими клієнтами;
- внутрішня оптимізація сайту — зрозуміла навігація, якісний контент, швидкість завантаження сторінок;
- лінкбілдінг — отримання посилань на свій сайт з інших ресурсів, що підіймає авторитет вашого сайту в очах Google.
SEO працює повільно — результату можна очікувати не раніше ніж за кілька місяців. Але за умови правильного підходу пошукова оптимізація ще довго приводитиме органічний трафік на ваш сайт.
У нас є посібник з SEO для інтернет-магазину, якщо вам цікаво дізнатися більше про пошукову оптимізацію сайту.
PPC, контекстна реклама в пошукових системах, на сайтах, у соцмережах
Ви запускаєте рекламу з прицілом на цільову авдиторію, що має певні характеристики: стать, вік, інтереси. Контекстна реклама часто дає миттєвий результат — протягом доби з моменту запуску кампанії. Але вона перестає генерувати трафік у момент відключення — ручної зупинки чи автоматичної через вичерпання бюджетів.
SMM, маркетинг у соціальних мережах
Публікуйте якісний контент в соцмережах, щоб не просто стимулювати продажі, а й підвищувати рівень довіри до бренду. SMM дає змогу комбінувати інструменти коротко- та довгострокового просування.
З теми SMM вам може стати в пригоді наша стаття Як просувати інтернет-магазин у соціальних мережах: 4 важливі етапи.
Коли ви складете для себе портрет свого покупця, ви зможете підібрати для себе й альтернативні канали просування. Це можуть бути місцеві чи галузеві каталоги, партнерські програми, банерні мережі тощо.
Пам’ятайте, що в цій сфері немає готових рішень, які підходять абсолютно для всіх: вам доведеться покластися на свій креатив і свою експертизу.
При купівлі на рік — знижка 30%
Часті питання щодо дропшипінгу
Це питання варто узгодити з постачальником, перед тим як зайнятися дропшипінгом. Ми можемо сказати, як це традиційно відбувається:
- якщо покупець оплачує покупку онлайн, кошти зазвичай автоматично перерозподіляються між дропшипером і постачальником за допомогою платіжного сервісу.
- якщо вибирається післяплата, винагорода може перераховуватися дропшиперу за умовами договору — на рахунок або картку.
Але кожен постачальник може мати свої умови співпраці.
Для цього вам потрібна інтеграція з базою даних постачальника. Для популярних CMS звʼязати інтернет-магазин з базою постачальника допомагають спеціальні розширення. Наприклад, в WordPress налаштувати періодичні оновлення по товарах можна за допомогою плагіна WP All Import, а в OpenCart це допоможе зробити Total Import PRO. Також постачальники можуть надавати власні інструменти для синхронізації.
Якщо на вашому сайті кілька постачальників, вам обовʼязково слід попередити покупців, що товари можуть бути відправлені кількома посилками. Якщо не зробити цього заздалегідь, клієнт може бути неприємно здивований і в хорошому випадку просто не замовить у вас ще раз. В поганому випадку ви отримаєте негативний відгук і мінус в репутацію.