Розвиток інтернету дозволив не лише купляти улюблені товари прямо з дивану, але й спростив шлях починаючим підприємцям до відкриття власного бізнесу. Оформити ФОП можна через Дію, а щоб відкрити перший онлайн-магазин, достатньо ноутбука та пари годин часу.
Але перед тим як переходити до практики, варто дослідити ринок та визначитися:
- що найкраще продавати в інтернеті,
- як продавати товари в інтернеті,
- який товар користується попитом в Україні.
Про це — коротко та по суті — у статті.
Стратегії продажів: червоний океан, блакитний океан
Інтернет-продажі — це сфера, яка постійно змінюється. Однак основні стратегії працюють і тут. Зрозуміти, що краще продавати в інтернеті саме вам, допоможе відома маркетингова теорія «червоний океан»/«блакитний океан».
«Червоний океан» сповнений конкурентів, потрібно вишукувати місце та «битися» за клієнтів. Однак в цій стратегії можна займатися простими речами, як от перепродажем популярних товарів, адже покупець завжди знайдеться.
Які товари користуються попитом в Україні та світі та що можна перепродавати з маркетів типу Amazon, можна підглядати в дропшиперських блогах — на подібних ресурсах часто публікують топ товарів для перепродажу. Загалом це може бути будь-що: від естетичної канцелярії та курток з підігрівом до дешевших аналогів брендової техніки.
На китайських маркетах також вигідно купити оптом і продати в роздріб. Придбавши оптом товар за низькими цінами, ви зможете продати їх в Україні з високою маржинальністю. З мінусів — доведеться врахувати час на очікування доставки, бо з Китаю товари йдуть від двох тижнів й іноді губляться в дорозі.
Стаття з теми:
«Блакитний океан» відповідає за вільні ніші та унікальні ідеї. Тут мало конкурентів, більше «вільних» грошей, однак вужча цільова авдиторія. Вироби ручної роботи — те, що зараз популярно продавати. Це може бути керамічний посуд або ж унікальні прикраси з натурального каміння.
Також цю нішу займають майстри, які допомагають створювати унікальні речі іншим, продаючи власні розробки — діджитал-схеми для 3D-друку або силіконові форми.
Продаж популярних товарів: плюси, мінуси та підводні камені
Обираючи найбільш ходовий товар для торгівлі та пірнаючи в «червоний океан», ви будете мати стабільний дохід. Але будувати бізнес доведеться з урахуванням ряду чинників, які впливатимуть на рівень вашого доходу.
Врахуйте, що популярність товарів відрізняється. Товари, які користуються попитом, можуть бути актуальними в довготривалій перспективі, сезонно або бути тимчасово в тренді.
З постійно популярного, такого, на що завжди буде запит — мобільні телефони, зокрема останні моделі iPhone, ігрові комп’ютери, побутова техніка, доглядова косметика, книжки, певні категорії харчових продуктів — наприклад, святкові торти тощо.
У цій категорії легко знаходити клієнтів, але багато конкурентів. Для розвитку бізнесу потрібно буде слідкувати за цінами: не завищувати, але й не занижувати, надавати якісний сервіс і шукати стратегію, яка б відрізняла вас від інших.
Сезонні товари матимуть великий попит в певний проміжок часу. Перед шкільним сезоном зростають продажі канцелярії, підручників і рюкзаків, перед зимою підвищується попит на засоби освітлення, свічки, прилади опалення.
До сезонних популярних товарів відноситься також сезонний одяг, як-от пальта та купальники, чи туристичний інвентар — асортимент доведеться оновлювати відповідно до пори року.
Ця категорія може принести високий дохід у період пікових продажів. Після його завершення на залишки доведеться знижувати ціни, або зберігати на складі до наступного сезону.
Тимчасовий тренд приходить на певний товар переважно з соцмереж. На прикладі парфумованої олії Hareem Al Sultan, огляд якого набрав 3.2 мільйони переглядів в TikTok, можна побачити, що такі продукти мають тимчасову підвищену цікавість у покупців, яка періодами зводиться під нуль.
Запустивши в продаж такий товар одним з найперших, коли тренд тільки розпочався, ви отримаєте великий прибуток.
Однак великі ризики пов’язані, наприклад, з вчасною поставкою товару в Україну та доброчесністю постачальника. Адже якщо хтось завезе цей товар раніше за вас або постачальник надішле підробку, шанси заробити на трендовому товарі суттєво знизяться.
Тож запускаючи бізнес продажів у «червоному океані», пам’ятайте:
🟢 Обираючи товар, визначте, до якої категорії він належить — сталої популярності, сезонної чи тимчасової.
🟢 Виходячи з обраної категорії, сформуйте стратегію продажів.
🟢 Дохід майже гарантований, але його розмір залежатиме від вашої стратегії та менеджерських умінь.
🔴 У цьому бізнесі багато конкурентів — потрібно буде відстежувати стелі цін, зміну гравців на ринку, а також пропонувати потенційним клієнтам щось, що змусить їх залишитися та придбати товар саме у вас.
🔴 Певний час витрачатиметься на пошуки надійного постачальника, адже якість товару — це й ваш імідж серед клієнтів.
🔴 Потрібно періодично коригувати цінову політику — в залежності від конкурентів, сезонності чи піку/спаду популярності товару.
При купівлі на рік — знижка 30%
Бізнес в унікальній ніші: пошук і просування
Аби розпочати торгівлю в «блакитному океані», де мало конкуренції, дотримуйтеся кількох кроків:
✅ Створіть або знайдіть унікальний продукт, якого ще немає або мало на ринку
Це можуть бути керамічні вироби власного дизайну, нова методика навчання чи сертифіковані послуги, які популярні закордоном, але фактично не представлені на ринку України — як-от фітнес-напрям Animal Flow чи методика організації простору KonMari.
✅ Сформуйте уявлення про цільову авдиторію
Ви маєте чітко розуміти, хто ваші потенційні клієнти. Зарекомендуйте себе знавцем вибраного для продажу товару, адже покупець «блакитного океану» обізнаніший та вибагливіший до унікальних товарів.
Наприклад, якщо ви плануєте консультувати власників собак щодо збалансованого органічного харчування їх улюбленців — ви повинні розумітися на особливостях кожної породи, з якою будете працювати.
✅ Запускайте таргетовану рекламу та формуйте навколо себе ком’юніті
Чітко визначивши цільову авдиторію, запускайте таргетовану рекламу. Уникайте стандартних налаштувань — вони підходять для загального ринку, але не для унікального.
Також просувайте свої послуги на спеціалізованих і дотичних до вашого бізнесу заходах. Так легше збирати навколо себе однодумців і знаходити клієнтів, які зацікавляться вашим товаром.
Робота з унікальними продуктами та їх продажами просувається повільніше, ніж з популярними. Однак за низької конкуренції ви можете встановлювати цінову політику вище середнього, відмовитися від знижок і знайти постійних клієнтів, які залишаться з вами надовго.
Як працювати з попитом, трендами та прогнозами
Товарний бізнес 2024 продовжує розширюватися та поповнюється новими товарами. Наприклад, в найтрендовіші продукти за версією Shopify потрапив відносно новий продукт — тінт для губ, що заміняє помаду. Він щомісяця набирає близько 60 000 переглядів у Google, і ця цифра станом на початок 2024 року продовжує рости.
У той самий час періодично набирають популярності раритетні товари, такі як вінілові платівки, а також вже декілька років популярними залишаються штани карго, чай матча, компактні складані стакани тощо. Усі вони увійшли у перелік трендових товарів від Forbes.
Інші трендові ніші, які набирають популярності та мають потенціал приносити з кожним роком все більше коштів — товари по догляду за тваринами, а також різноманітні товари зі сфери догляду та краси. За дослідженням «Топ-10 товарів для продажу», опублікованим на LinkedIn, однією з найбільш прибуткових у 2023 році була категорія товарів для малюків.
Аби бути в курсі поточного попиту, трендів та прогнозувати, який товар продавати, вам стануть в пригоді Serpstat і Google Trends.
Serpstat — це сервіс для аналізу та оптимізації пошукових запитів та сайтів. З ним можна досліджувати ключові слова, вивчати конкурентів та покращувати свою пошукову видимість в інтернеті.
Google Trends — це безплатний інструмент, за допомогою якого ви зможете відстежувати:
- динаміку запитів за ключовим словом за певний час і у певному місті, країні чи регіоні;
- прогнози Google щодо зростання чи зниження попиту на товар;
- пов’язані продукти та попит на них;
- загальну статистику трендових товарів 2024 року або того періоду, який вас цікавить.
Завдяки цим інструментам ми сформували перелік товарів, що найчастіше купують в Україні.
Любите продавати?
Тримайте хостинг для інтернет-магазину з гарантованим аптаймом та +30% економії при оплаті на рік
Чим вигідно торгувати в Україні: ТОП 5 товарів для продажу
Давайте проаналізуємо найбільш продавані товари в Україні 2023 року, щоб зробити прогнози та визначити, що продавати в інтернеті у 2024.
Згідно Google Trends нерухомість та персональні засоби пересування — це товари, які користуються попитом серед українських споживачів.
Купити квартиру чи будинок було одним з найпопулярніших запитів серед українців протягом всього 2023 року.
Якщо пошук квартири або будинку часто пов’язаний з вимушеним переміщенням всередині країни, то ріст кількості запитів на покупку авто можна віднести до необхідності постійно оновлювати машини ЗСУ для успішного виконання завдань. Українці також шукали, як придбати мотоцикли, велосипеди та скутери — аби бути більш мобільними, а у випадку з велосипедом ще й не залежати від наявності бензину.
Такі товари підходять для продажу, лише якщо ви вже маєте інший бізнес зі стабільним доходом, а також суттєвий стартовий капітал. Тому нижче перерахуємо популярні товари для перепродажу, з якими ви зможете зробити власний бізнес на товарці в Україні.
- Мобільні телефони
Найбільш продавані товари в інтернеті — телефони. Якщо бути точнішими, саме їх ви побачите в топах пошукових запитів зі словом «купити». Одразу скажемо, що це не єдиний і не найобʼєктивніший спосіб оцінювати попит на товари в Україні, але він дає хороше уявлення про те, що зараз вигідно продавати.
Крім загальних запитів, найчастіше українці шукають, де придбати iPhone, тож останні та передостанні моделі iPhone — найбільш ходовий товар в Україні.
- Джерела резервного живлення
Через постійні обстріли росіянами енергетичної інфраструктури українці шукають в онлайн-магазинах джерела резервного живлення. Тому найбільш продавані товари в Україні в останні півтора роки — це генератори, інвертори та павербанки.
- Інша побутова техніка
Наступний варіант, що можна продавати в Україні — дрібна та не дуже дрібна техніка для дому. Українці часто шукають в інтернеті ноутбуки, телевізори, холодильники та іншу побутову техніку.
- Меблі
До найпопулярніших запитів 2023 року потрапила купівля меблів — столів, диванів та ліжка, а також меблів для кухні.
- Одяг і взуття
На пʼятому місці того, що вигідно продавати в інтернеті — одяг і взуття. Цей варіант хороший для початківців, адже вимагає менших фінансових вкладень, ніж попередні.
Якщо звузити категорію до конкретних речей, то найчастіше в інтернеті українці шукали кросівки. Також перед святами зараз зростає попит на вишиванки.
Якщо ви хочете почати з невеликого та простого інтернет-магазину — спробуйте хостинг з конструктором сайтів 🔥
Конструктор схожий на Лєго: ви збираєте сторінку з готових блоків. Знання коду не знадобиться, навіть новачок зможе створити сайт з нуля за вечір.
Це чудовий варіант, якщо у вас невеликий асортимент товарів і ви не хочете витрачати зайві гроші та час на розробку онлайн-магазину.
В комплекті до хостингу ви отримуєте зручну панель керування, швидкі SSD-диски та розумну цілодобову службу підтримки 💪 А ще його можна тестувати безплатно протягом 30 днів.
Що робити, коли визначився з товаром
Визначивши, що зараз актуально продавати, та обравши для себе нішу серед популярних товарів 2024 року — переходьте до конкретних дій. Бо хоч продаж в інтернеті і розпочинається з аналітики ринку, але потім потребує ще багато кроків перед повноцінним запуском бізнесу.
Розповідаємо, як почати продавати в інтернеті 👇
✅ Оберіть, на якому сайті краще продавати.
У статті «4 способи вивести бізнес онлайн» ми розповіли про плюси та мінуси побудови бізнесу на базі власного сайту, розміщення товару на маркет-плейсах, дошках оголошень і в соцмережах.
Основна відмінність серед цих платформ — вартість послуг. І якщо базовий функціонал можна отримати безплатно, то за розширені можливості та рекламу доведеться платити в будь-якому випадку.
✅ Аналізуйте свої продажі в інтернеті та створюйте комфортні умови для клієнта.
Залежно від обраної платформи продажів, ви матимете доступ до даних з аналітики — користуйтеся ними, аби визначити години активності покупців, найбільш популярні товари серед проданих тощо.
Також не забувайте про якість обслуговування. Один задоволений клієнт і гарний відгук забезпечать вас ще десятьма потенційними покупцями.
✅ Створюйте унікальний контент і демонструйте свій товар за допомогою якісних фото.
Пишіть описи товару, які б відрізнялися від конкурентів, і фотографуйте самостійно товар, навіть якщо ви займаєтеся дропшипінгом. Це підвищить довіру потенційних клієнтів до вас, а також дасть змогу підкреслити усі переваги та особливості товару.
Вам можуть стати в пригоді інші наші статті:
📌 Віримо, що кожен товар знайде свого покупця. А поки — діліться у коментарях, які трендові товари 2024 року на українському ринку вас зацікавили та яка стратегія вам ближче: блакитний океан чи червоний?