Створюючи вебсайт, потрібно зробити так, щоб він правильно працював на всіх пристроях, якими користуються відвідувачі. Адже, згідно зі статистикою, наразі 54,46% користувачів надають перевагу мобільним пристроям, 43,67% — десктопним, а 1,88% — планшетним. Також статистичні дослідження показують, що якщо у 2023 році смартфонами користуються 4,6 мільярда людей, то вже у 2028 роки цей показник зросте на 10%, тобто становитиме 5,1 мільярда користувачів.
Ігнорувати таку кількість мобільних користувачів і робити тільки десктопну версію сайту, або навпаки — поганий варіант, бо ви ризикуєте втратити велику частку потенційних клієнтів.Найпростіше рішення для сайту, який буде зручним для всіх користувачів — використати адаптивний дизайн, адже його не потрібно розробляти окремо від основної версії вебресурсу.
Що таке адаптивний дизайн сайту та як зробити адаптивний сайт — розповідаємо в цій статті.
Адаптивний сайт: що це та яким буває
Адаптивний дизайн — це вид верстки сайту, який враховує особливості різних типів пристроїв, щоб сайт завжди відображався правильно для користувача. Такий дизайн має однаково добре підлаштовуваться під розмір екрана ПК, телефона, планшета тощо.
Окрім адаптивного дизайну — adaptive design, існує поняття «чутливий дизайн» — responsive design. Вони схожі, проте є різниця:
👉 Чутливий дизайн — це використання медіазапитів CSS
і гнучкої сітки при створенні макета сайту, щоб він динамічно підлаштовувався та змінювався під розмір екрана користувача.👉 Адаптивний дизайн — це коли сервер визначає, з якого пристрою користувач відкриває сайт, і підбирає статичний макет, що відповідає розміру екрана та його роздільній здатності.
Переваги адаптивного дизайну перед чутливим:
- більш суворий контроль над тим, як саме сайт працюватиме на конкретному пристрої,
- сайт швидше завантажується, оскільки використовуються лише необхідні для конкретного пристрою елементи сторінки.
Перевага ж чутливого дизайну — це універсальність, оскільки не потрібно створювати нові макети, коли на ринку з’являються нові пристрої.
В цій статті ми розповідаємо саме про адаптивні сайти та їх переваги.
При купівлі на рік — знижка 30%
Чому потрібно робити адаптивні макети для верстки
Якщо ви все ще сумніваєтесь в необхідності адаптивного сайту, ми підготували низку аргументів для вас.
Причина 1 Вартість розробки адаптивного інтерфейсу менша, ніж розробка мобільної версії.
Якщо ви створюєте новий сайт, важко завчасно передбачити, чи буде він ефективним. Спочатку його мають побачити користувачі, а їх зацікавленість у вебресурсі стане показником, чи все ви зробили правильно. Можливо, сайт потрібно буде доробляти, щоб він приваблював більше потенційних клієнтів і краще продавав ваші послуги або товари.
Лише після запуску основного сайту варто вирішувати, чи потрібно створювати мобільну версію. Якщо ж ви одразу її зробите, то можливо витратите гроші без результату, а потім ще будете змушені вкласти гроші в перероблення обох версій ресурсу.
Водночас адаптивність сайту вирішує основну за дачу мобільної версії — правильне відображення сайту на різних пристроях, але не потребує розробки окремого макету, а отже додаткового часу та грошей.
Стаття з теми:
Причина 2 Перехід Google на принцип mobile-first зробив адаптивність верстки обов’язковою умовою для успішного просування.
При індексації сайтів Google віддає перевагу мобільним версіям сторінок. Це впливає на позицію сайту в пошукових результатах: він має правильно відображатися та бути зручним при перегляді на мобільних пристроях.
При цьому не обов’язково створювати окрему мобільну версію сайту, достатньо оптимізувати існуючу під смартфони. Одна з рекомендацій Google щодо цього — це сайт з адаптивним дизайном.
Причина 3 Підвищення конверсії через постійний ріст популярності мобільних пристроїв.
Чисельність користувачів смартфонів зростає, що підвищує попит на адаптовані вебресурси. Чим більше людей відвідає ваш сайт, тим більша кількість зацікавиться вашим продуктами чи послугами та замовить їх. Тобто адаптивні сайти — це підвищення конверсії та прибутку.
Причина 4 Більша лояльність користувачів до вебсайтів, які працюють правильно на зручних для них пристроях.
Компанія Google проводила дослідження, які доказують, що користувачі надають перевагу адаптованим сайтам:
- 48% дратують сайти, які погано відображаються на мобільних пристроях,
- 50% скоріше не звернуться до компанії, яка їм подобається, але яка не має адаптивного сайту,
- 36% вважають, що неадаптивні сайти витрачають їх час,
- 48% відповіли, що компанії, які мають неадаптовані під мобільні пристрої сайти, байдужі до власного бізнесу.
Створюючи сайт з адаптивним дизайном, ви показуєте користувачам, що піклуєтесь про їх комфорт і зручність.
Причина 5 Просування однієї версії сайту.
Для мобільної версії сайту зазвичай використовують інший домен або піддомен основного імені. Іноді також роблять відмінну від основного сайту навігацію та публікують інший контент. У такому випадку мобільна версія сайту потребує додаткових витрат на просування. Створення адаптивного дизайну скорочує такі витрати до SEO-оптимізації та просування лише однієї версії сайту.
Стаття з теми:
Як створити адаптивний дизайн сайту
Адаптивність вебсайту закладається на перших етапах розробки. Для цього використовують різні типи гнучкого дизайну, наприклад:
- Гумовий макет. Цей спосіб базується на використання гнучких сіток, які адаптують сайт до різних розмірів і орієнтації екрана.
- Вибудовування блоків. Блоки сайту переносять вниз сторінки при звужені екрана.
- Медіазапити CSS. Це перемикання стилів в залежності від пристрою, яким користується відвідувач сайту. Макет підлаштовується під ширину, висоту, роздільну здатність і орієнтацію екрана.
- Адаптивні зображення. Налаштування медіафайлів таким чином, щоб відбувалась адаптація сайту під різну роздільну здатність екрана та його розміри.
- Визначення пристроїв і їх можливостей. Сервер визначає пристрій і браузер користувача, щоб підлаштувати сайт відповідно до їх налаштувань та обрати коректні розміри макетів для адаптивного дизайну.
- Підлаштування до різних способів введення. Користувачі взаємодіють з сайтом різними способами: миша, дотик, клавіатура, голос. Адаптивна сторінка може підлаштовуватися під спосіб користування сайтом.
Як зробити сторінку адаптивною:
✔️ Спеціальний плагін. Щоби адаптувати CMS-сайти, можна використати спеціальні плагіни. Наприклад, для WordPress можна встановити WPtouch, WP Mobile Menu, AMP for WP.
✔️ Готовий шаблон з адаптивним дизайном. Якщо ви хочете створити адаптивний сайт з нуля, можна одразу купити шаблон з адаптивним дизайном.
✔️ Індивідуальна розробка адаптивного дизайну. Якщо ви розробляєте новий сайт, то можна замовити у компанії-розробника індивідуальний дизайн з урахуванням адаптивної верстки. Для сайтів, що вже працюють, можна замовити розробку адаптивного дизайну поточної версії вебресурсу.
Зробіть адаптивний сайт за допомогою готового шаблону в конструкторі 🔥
Ви можете створити сайт, який адаптуватиметься під всі популярні розширення екранів, просто пересуваючи блоки сторінкою. Вміти програмувати не треба.
В конструкторі є більше 200 яскравих шаблонів на будь-яку тематику: бізнес, мистецтво, електронна комерція, подорожі й багато іншого. Вам залишається вибрати той, що припаде до душі, та наповнити шаблон своїм текстом і картинками.
Конструктор можна безплатно протестувати протягом 30 днів. Дані картки не потрібні: сподобається — оплатите продовження, не сподобається — нічого не втратите 👌
Як перевірити адаптивний макет сайту
Перевірити адаптив сайту можна, просто відкривши його на різних пристроях.
Якщо у вас немає 5-10 різних смартфонів і планшетів для тестування, є онлайн-сервіси, які імітують різні розміри екранів, щоб зрозуміти, як на них виглядатиме макет адаптивного сайту. Наприклад:
Рекомендації щодо створення адаптивного сайту
Ми підготували для вас декілька базових рекомендацій, на які варто звернути увагу при розробці адаптивного сайту.
Рекомендація 1. Зважайте на ваших користувачів.
Створюючи адаптивний дизайн сайту, враховуйте потреби, обмеження та звички ваших користувачів. Проводьте дослідження та тестування, щоб створити зробити дизайн, який відповідає очікуванням і побажанням ваших користувачів:
- подивіться статистику в Google Analytics, з яких пристроїв заходять на ваш сайт, з яких девайсів частіше купляють товари,
- спитайте підписників в соцмережах, які функції їм важливо залишити для мобільної версії, а які можна прибрати з неї,
- вбудуйте на сторінку форму зворотного звʼязку для відгуків про сайт чи відправляйте опитувальник після замовлення.
Стаття з теми:
Рекомендація 2. Тестуйте на різних пристроях і платформах.
Використовуйте реальні пристрої та емулятори, щоб побачити, як виглядає та працює ваш сайт на різних девайсах. Тестування допомагає виявити та розв’язати проблеми до того, як їх побачать реальні користувачі. Чим більше платформ і пристроїв ви протестуєте, тим більша аудиторія, для якої сайт працюватиме якісно.
Рекомендація 3. Працюйте над оптимізацією продуктивності.
Адаптивний дизайн має допомогти пришвидшити роботу сайту та те, як він реагує на дії користувачів. Досягти цього можна, завантажуючи лише елементи сайту відповідно до конкретного пристрою користувача. Наприклад, можна налаштувати пріоритетне завантаження відео та зображень у верхній частині сторінки, а інші стануть доступні, коли користувач догортає до них.
Рекомендація 4. Дотримуйтесь узгодженості стилю вашого бренду.
Адаптуючи сторінки для роботи на різних пристроях, загальний вигляд вашого сайту має відповідати дизайну вашого бренду. Зберігайте для всіх версій одні і ті самі кольори елементів, форму кнопок, персонажів тощо. Користувачі мають чітко розуміти, що вони взаємодіють з тією самою компанією, незалежно від пристрою.
При купівлі на рік — знижка 20%
Чекліст для адаптивного сайту
З огляду на те, що кількість користувачів мобільних пристроїв постійно зростає, ваш сайт має бути зручним і простим у використанні для них. Ось базові правила адаптивного дизайну, яких слід дотримуватися, щоб сайт був так само зручний на мобільному, як і на ПК:
- налаштуйте адаптацію сайту під розмір екрана та особливості пристрою,
- приберіть бічні панелі та зайві заголовки,
- використовуйте легкий для читання на менших екранах шрифт,
- оптимізуйте зображення: стискайте їх і використовуйте lazy loading,
- обмежте використання спливних вікон, а за їх необхідності зробіть легке закриття,
- полегште для користувача навігацію — додайте «бургер»-меню та зручний рядок пошуку.
А що для вас, як користувачів, важливе в мобільних версіях сайтів? Діліться з нами у коментарях 💬
Вам можуть стати в пригоді інші наші статті про дизайн: