В попередній статті ми розповідали, що таке метатеги та як правильно їх використовувати. Час переходити до кроку №6 — як зробити внутрішнє перелінкування на сайті.
Що таке перелінкування сторінок
Внутрішня перелінковка — це зв’язування сторінок сайту посиланнями. Спрощено це виглядає так: ви ставите посилання в певних словах зі сторінки А на сторінку Б, аналогічно на інших сторінках.
Для чого потрібна внутрішня перелінковка
Внутрішня перелінковка потрібна, щоб:
- передати статичну вагу сторінки на розділи сайту, що просуваються;
- підвищити релевантність сторінок;
- прискорити індексацію сторінок з великим рівнем вкладеності;
- збільшити тривалість перебування на сайті та кількість переглядів сторінок відвідувачем.
У довідці Google для Search Console раніше були рекомендації для вебмайстрів. У них було прямо написано:
«Для пошукових систем кількість внутрішніх посилань, що вказують на сторінку, є ознакою важливості цієї сторінки щодо інших сторінок сайту. Якщо важлива сторінка відсутня в цьому списку або на менш важливу сторінку вказує порівняно багато внутрішніх посилань, радимо переглянути структуру своїх внутрішніх посилань.»
Тобто чим більше внутрішніх посилань вказують на певну сторінку сайту, тим вона важливіша за інші його ресурси.З довідки до нової Search Console рекомендації прибрали, але стратегія залишилася робочою.
З визначенням та функціями розібралися, тепер розглянемо, як це може виглядати на практиці.
✅ Ви читаєте статтю з покрокового SEO-керівництва
Кроки, які були до 👇
- Крок 0. Що таке пошукова оптимізація сайтів
- Крок 1.1. Як додати сайт у Google Search Console
- Крок 1.2. Як встановити Google Analytics на сайт
- Крок 2. Як зробити технічний аудит сайту
- Крок 3. Як підібрати ключові слова для сайту
- Крок 4. Як оптимізувати тексти
- Крок 5. Що таке метатеги та як їх використовувати
Кроки, які будуть далі 👇
Типи перелінкування
За місцями розміщення посилань внутрішню перелінковку можна розділити так:
👉 Перелінкування в контентній частині — посилання ставляться в основному тексті сторінки. Як приклад можна взяти будь-яку сторінку Вікіпедії:
👉 Перелінковка в меню та навігації — посилання в різних частинах меню та додаткової навігації. Варіант перелінкування у футері сторінки:
Варіант перелінкування в сайдбарі біля фільтрів вибору товарів:
Так виглядають посилання в додатковій навігації, їх ще називають «хлібними крихтами»:
👉 Перелінковка в блоках — посилання у вигляді блоків з рекомендованими товарами або статтями.
Приклад стандартного блоку зі схожими та рекомендованими товарами:
Як робити не потрібно
Багато інтернет-магазинів спеціально створюють розділи під середньо- та низькочастотні запити, на які посилаються так:
Пошукові роботи на ці сторінки потраплять, але звичайним відвідувачам буде важко розібратися. Використовувати такий варіант не треба. Такий блок неструктурованих посилань рано чи пізно негативно вплине на просування сайту.
Схема внутрішньої перелінковки
Залежно від стратегії просування сайтів, ви можете використовувати різні схеми перелінкування — кругову, зірочкою, ієрархічну. Схематично виглядають вони так:
Перелінковка кільцем
Така схема зазвичай використовується просування високочастотних запитів. На схемі всі сторінки сайту посилаються на розділ, що просувається.
Перелінковка зірочкою
У перелінковці зірочкою всі сторінки сайту посилаються одна на одну.
Ієрархічна перелінковка
Ще один вид універсальної перелінковки — ієрархічна. У такому варіанті головна сторінка посилатиметься на розділи. У свою чергу розділи посилаються на сторінки контенту, а зі сторінок контенту ставляться посилання на головну.
Не розглядатимемо складні схеми перелінкування, а зупинимося на більш простому способі. Але спочатку перерахуємо інструменти, з допомогою яких можна зробити перелінковку.
Програми та сервіси для внутрішньої перелінковки
Для перелінкування можна використовувати такі інструменти:
✔️ Google Search Console
1. Звіт про внутрішні посилання — дозволяє отримати список сторінок з кількістю посилань на них з інших сторінок сайту.
Нагадуємо про підказку з довідки Google Search Console:
«Якщо в цьому звіті відсутня важлива сторінка або у вас багато посилань на другорядний контент, радимо вам переглянути їхню структуру.»
2. Аналіз пошукових запитів — звіт дозволяє отримати список запитів, які можна використовувати у перелінкуванні.
✔️ Serpstat — багатофункціональний інструмент для аналізу сайтів. Дозволяє швидко одержати список запитів за позиціями від 10 до 20.
✔️ SE Ranking — ще один багатофункціональний інструмент, який допоможе проаналізувати та покращити внутрішню перелінковку сайту. Він показує, які посилання не працюють або відсутні, які сторінки мають недостатньо посилань і як можна покращити розподіл посилань.
Ще є різні готові скрипти та плагіни для перелінкування. Наприклад, якщо ви створили сайт за допомогою WordPress, ви можете встановити плагіни Yoast SEO, Rank Math та Internal Link Juicer. Вони допоможуть вам автоматизувати процес створення та керування внутрішніми посиланнями.
Подібні скрипти радимо використовувати обережно, інакше можна отримати від перелінкування зовсім протилежний ефект. Якщо ви маєте позитивний досвід використання готових скриптів для перелінкування, напишіть про нього в коментарях до цієї статті.
Google враховує швидкість сайту під час ранжування
Внутрішні та зовнішні посилання — важливий чинник ранжування, але не єдиний.
З 2018 року швидкість сайту стала однією з метрик, які Google враховує під час ранжування. Якщо відвідувач не дочекався, поки завантажиться сторінка, і закрив вкладку, це мінус у карму та рейтинг пошукової видачі.
Подбайте про швидкість свого сайту — розмістіть його на хостингу з чистими SSD-дисками 🚀
Ми відмовилися від HDD-дисків на серверах і перейшли на SSD. На SSD-дисках сайти завантажуються вп’ятеро швидше, ніж на HDD.
Також ми замінили вебсервер Apache на LiteSpeed, щоб збільшити швидкість роботи сайтів. За статистикою, на LiteSpeed файли відкриваються в 5 разів швидше. А якщо ваш сайт на WordPress, то ми прискоримо його ще більше з плагіном LSCache.
Наш хостинг можна безплатно тестувати протягом 30 днів. Переконайтеся, що ваш сайт працює з нами швидше — і тоді вже прийматимете рішення щодо придбання 🔥
Як підібрати запити для перелінкування
Для початку нам знадобиться вивантажити список запитів, за якими відвідувачі приходять на сайт, з Google Search Console.
Запити в Google Search Console можна знайти в розділі «Ефективність» — «Результати пошуку» — «Запити»:
Щоб переглянути запити для конкретної сторінки та дізнатися, з якими анкорами на неї посилатися, додайте фільтрацію через опцію «+ New».
Зі списку запитів необхідно видалити сміттєві запити, друкарські помилки тощо. Як знайти подібні слова ми описували в статті про складання семантичного ядра, в розділі «Як підбирати ключові слова».
Наступним етапом слід обрахувати частоти. Це можна швидко зробити за допомогою звіту «Ключові слова» в сервісі Serpstat.
Залишаємо фільтр «Фрази з неправильним написанням»: без нього буде багато ключів з друкарською помилкою, які не вийде використовувати у вигляді анкору. Додатково вибираємо фільтри «Частотність» — більше або дорівнює 10, та «Позиція» — між 11 та 20.
Враховуйте, що сервіс у цьому звіті може відображати позиції, які знімалися кілька тижнів тому. Ще один момент, на який потрібно звернути увагу — в базі Serpstat можуть бути далеко не всі запити, за якими відвідувачі переходили на ваш сайт.
З яких сторінок робити перелінковку
Після вибору запитів для перелінкування потрібно знайти релевантні сторінки, з яких можна поставити посилання. Для цього можна використовувати функціонал Netpeak Spider або збирати сторінки вручну.
Вручну релевантні сторінки можна знайти, запитавши Google з оператором site:
site:mysupersite.com ключове слово
Також ви можете скористатися звітом про внутрішні посилання в Google Search Console. Виберіть сторінки, на які вже є багато посилань, як зовнішніх так і внутрішніх, і з релевантних із них поставте посилання на слабкіші сторінки, які хочете просунути.
При купівлі на рік — знижка 30%
При перелінкуванні необхідно дотримуватися правил:
- З кожної сторінки не ставте більше одного посилання на ту саму сторінку.
- Не використовуйте в анкорах спамні конструкції, наприклад сумка для ноутбука купити.
- Не посилайтеся на биті посилання або сторінки, які закриті від індексації.
- Не забувайте про користувачів. Ставте посилання там, де вони будуть корисні для відвідувачів.
Правильна внутрішня перелінковка сторінок допоможе швидко підтягнути в ТОП запити, що відстають, і збільшити трафік.
Корисні статті на тему: