На початку лютого 2023 штучний інтелект Bard, який розробляє Google, прямо перед презентацією цього інструменту дав неправильну відповідь на питання про телескоп Вебба. Він просто переплутав його з іншим телескопом 🤷 Через таку дрібницю акції материнської компанії Google впали на 9%.
Інший випадок — одну з найпопулярніших AI-програм, ChatGPT, попросили порадити хороші українські книжки. І штучний інтелект з тріском провалив це завдання: жодної книжки з переліку, який він запропонував, не існує 🥲
А що раптом AI підкладе схожу свиню і при розробці вашого майбутнього сайту? Навряд чи це виллється вам у втрачені 100 мільярдів доларів, як у Google, але у витрачений час і зниження позицій в пошуковику — цілком можливо.
Тож ми вирішили зібрати відповіді на питання, які хвилюють сайтобудівельників:
- чи можна за допомогою AI написати код сайту?
- чи замінить штучний інтелект авторів текстів і дизайнерів?
- чи підбере AI ключі краще за живого SEO-шника?
- чи не покарає Google за використання AI, знизивши ваш сайт у видачі?
А щоб було цікавіше, ще й розпитали експертів :)
Але почнімо з основ: що таке AI, як працює штучний інтелект та чи може штучний інтелект замінити людину 👇
Що таке штучний інтелект і як він працює
Artificial Intelligence або штучний інтелект — це технологія, яка дозволяє комп’ютерам і програмам вирішувати задачі так само, як це робить людина. Це включає, наприклад, розуміння тексту та голосових команд, дослідження та прогнозування поведінки.
Простими словами, штучний інтелект — це програма, навчена симулювати людський мозок.
Вузькопрофільні AI вміють виконувати задачі лише з однієї сфери, на кшталт голосового асистента Siri, робота-пилососа Roomba чи машини Tesla з автокеруванням. Вони навчені приймати рішення в тій сфері діяльності, для якої вони створені: що відповісти, якщо людина каже «проклади маршрут додому», чи наскільки зменшити швидкість, в залежності від відстані до наступної автівки.
В інших сферах життя цей штучний інтелект не вміє приймати рішення. Такі AI найбільш розповсюджені і з ними ми стикаємось щодня. Вузькопрофільний штучний інтелект навряд чи захопить світ.
Повний AI — ось це те, що здається фантастикою та трохи лоскоче свідомість. Це програма, яка зможе повністю зрівнятися з людським розумом: мати самоусвідомлення, здатність до самонавчання та приймати рішення на власний розсуд.
Цей вид штучного інтелекту поки що існує лише в теорії: в світі немає настільки потужних компʼютерів, які могли б підтримувати роботу повного AI.
Найвідоміший тест, який проводять, щоб перевірити, чи досяг AI повного рівня — тест Тюрінга. В ньому приймають участь суддя та двоє учасників: людина та AI. Кожен учасник повинен впевнити суддю, що саме він є живою людиною. Якщо суддя вибере AI — цей штучний інтелект можна вважати повним. Поки що жоден AI не пройшов цей тест.
Вирізняльною особливістю будь-якого AI є здатність до навчання. Розберемо це на прикладі AI, які розпізнають зображення.
Щоб навчити штучний інтелект розпізнавати різні види тварин, під час навчання йому «згодовують» великий набір даних зображень з мітками, які містять назви тварин: «кіт», «собака», «щур» тощо. Алгоритм аналізує особливості кожного зображення, що у них спільного, що різного, і поступово вчиться розрізняти види тварин. Надалі, коли він отримуватиме фото песика без лейбла «собака», він сам буде розуміти, хто перед ним.
У міру того, як алгоритм отримуватиме більше прикладів і продовжуватиме коригувати свої параметри, він розпізнаватиме тварин все точніше і точніше.
Схожий тип навчання штучного інтелекту використовується, наприклад, для камер безпеки, які можуть виявляти зловмисників, для безпілотних автомобілів, які можуть ідентифікувати та уникати перешкод, для систем медичної візуалізації, які можуть самостійно виявляти ознаки захворювання.
Цікаві факти про штучний інтелект:
AI-сервіси часто мають доменні імена в зонах .AI та .IO.
.AI зі зрозумілих причин, а .IO через асоціацію абревіатурою I/O — input/output, процес введення-виведення інформації.
Але насправді ці доменні зони не мають нічого спільного зі світом IT.
Домен .AI — це національний домен верхнього рівня, виділений для Ангільї, а домен .IO — національний домен британських островів в Індійському океані.
До речі, обидві доменні зони та більше 1200 інших доступні для реєстрації на нашому сайті. Окрім широкого вибору зон пропонуємо приємні ціни та турботливу службу підтримки 🙂
Для чого можна використовувати AI при створенні сайту
Перейдемо до практики: як штучний інтелект може полегшити вам роботу над сайтом. Заздалегідь відмічу, що як і у випадку з Siri, ви ВЖЕ можете використовувати для свого сайту AI, просто не усвідомлюючи цього. AI — це не щось з майбутнього, він існує в нашому житті вже певну кількість років.
Ось кілька конкретних прикладів того, як можна використовувати штучний інтелект для створення вебсайтів:
- Допомога з написанням коду сайту. AI може асистувати вам при написанні коду: пропонувати функції, виправлення коду, документувати код.
- Створення контенту. Штучний інтелект допоможе написати статті в блог, описи товарів або інший текстовий контент. За допомогою AI можна згенерувати ілюстрації в ці статті чи створити кльові зображення для дизайну сторінок.
- SEO-оптимізація контенту. AI може аналізувати контент на вашому сайті та пропонувати варіанти його оптимізації для пошукових систем. Це включає оптимізацію мета-тегів, заголовків і основного тексту під конкретні ключові слова та пошукові запити.
- Персоналізація пропозицій для клієнтів. Використовуйте ШІ для збору та аналізу даних про відвідувачів вашого сайту, таких як поведінка в браузері, місцезнаходження та історія пошуку, щоб надавати персоналізований контент і рекомендації. Наприклад, ви можете використовувати штучний інтелект, щоб рекомендувати товари на основі минулих покупок або історії переглядів користувача.
- Чат-боти. Впроваджуйте чат-боти на базі AI, щоб забезпечити цілодобову підтримку клієнтів. Чат-боти можуть відповідати на поширені запитання, щоб зменшити навантаження на вашу команду та надати клієнтам швидший та ефективніший сервіс.
- Категоризація товарів. Штучний інтелект допоможе автоматично тегувати та категоризувати зображення на вашому сайті, щоб полегшити користувачам пошук потрібних їм матеріалів. Наприклад, ви можете використовувати ШІ, щоб сортувати товари в інтернет-магазині за кольором, стилем або матеріалом.
- Предиктивна аналітика. Використовуйте ШІ, щоб аналізувати дані користувачів і прогнозувати їхню майбутню поведінку. Наприклад, які продукти чи послуги користувачі найімовірніше придбають. Це допоможе вам адаптувати свої маркетингові стратегії та стратегії продажів, щоб орієнтуватися на високоцінних клієнтів.
- Безпека сайту. ШІ може виявляти загрози безпеці вашого сайту та запобігати їм. Інструменти безпеки на основі штучного інтелекту можуть відстежувати підозрілу активність на вашому вебсайті та блокувати потенційні атаки до того, як вони завдадуть шкоди.
Це лише кілька прикладів того, що може штучний інтелект при створенні та підтримці сайту. Напрями застосування штучного інтелекту безмежні, і оскільки технологія постійно розвивається, в майбутньому ми побачимо ще більше використання AI для розробки сайтів.
Зараз з цих прикладів давайте зосередимося на трьох китах сайтобудування: код, контент і SEO-просування.
AI для написання коду
В одному з українських IT-подкастів я почула, що AI на кшталт ChatGPT з часом можуть відібрати роботу у девелоперів-джунів. Одразу виникло питання: а звідки тоді будуть братися мідли та сеніори?
Насправді поки що AI точно не вкраде роботу навіть у джунів. Хоча штучний інтелект можна використовувати, щоб автоматизувати певні частини веброзробки, як-то генерувати шаблонний код або пропонувати шаблони дизайну, він не може писати код сайту в традиційному розумінні. Щоб писати код, треба глибоко розуміти мови програмування та синтаксис, а також вміти вирішувати складні проблеми та виправляти помилки. Поки що AI не здатен повноцінно виконувати такі завдання.
Однак існують інструменти, які використовують штучний інтелект і машинне навчання для допомоги у веброзробці. Один з прикладів — генератори коду та інтелектуальні редактори коду на кшталт Copilot від GitHub. Останній може створювати цілі рядки коду, функції, тести та документацію. Ви можете приймати запропоновані варіанти коду, редагувати їх або ж відхиляти. Такі інструменти можуть значно прискорити процес розробки.
Також для нескладних завдань можна використовувати і ChatGPT, про який ми поговоримо детальніше трохи згодом. Наприклад, ми попросили AI написати код JavaScript для кнопки з ховером і допомогти створити телеграм-бота.
З завданням написати код ChatGPT впорався краще, ніж з відповіддю про популярні українські книжки
Від ChatGPT є розширення для редактора коду Visual Studio Code, яке називається CodeGPT. CodeGPT вміє генерувати та пояснювати код, проводити його рефакторинг, документувати код та знаходити в ньому проблеми.
Важливо пам’ятати, що такі інструменти все одно періодично помиляються. Їх слід використовувати, тільки якщо ви маєте достатньо знань, щоб перевірити та зрозуміти, що ці інструменти написали.
При написанні коду використовуйте штучний інтелект, щоб доповнити людський досвід у веброзробці, а не замінити його.Якщо ви не вмієте писати код, AI все одно може стати вам в пригоді при розробці сайту. Зверніть увагу на різноманітні конструктори сайтів зі штучним інтелектом. Ми робили огляд 20 кращих конструкторів сайтів, серед них є і AI-інструменти.
В конструкторах штучний інтелект розробляє дизайн сайту під ваші потреби, підказує вдале розташування блоків, підбирає кольори, що поєднуються тощо. В деяких випадках творці конструкторів використовують приписку «AI» лише для маркетингу, але трапляються і дійсно вдалі інструменти, тому радимо прочитати статтю вище 👆
Коли основу сайту зроблено, можна переходити до його наповнення.
При купівлі на рік — знижка 30%
AI для наповнення сайту: текст і зображення
Штучний інтелект зручно використовувати для створення різноманітного контенту на сайті, зокрема тексту та зображень.
Інструменти на основі AI генерують текст і зображення набагато швидше, ніж людина, але треба розуміти, що вони і не створюють оригінальний контент. Це більше схоже на те, якби величезну купу творів пропустили через шредер, а потім зібрали з нарізаних шматочків щось своє. Тобто інструменти створюють новий вміст, подібний до даних, на яких їх навчали.
Давайте розберемося, як штучний інтелект може допомогти нам писати тексти та створювати зображення для сайту.
Текст
Інструменти на основі штучного інтелекту можуть писати новинні статті, пости для соціальних мереж, описи продуктів тощо. Ці інструменти використовують метод, який називається імітацією нейронної мережі, для створення нового тексту на основі наявних даних — той самий шредер.
Для написання текстів відмінно підходить сервіс, який ми вже згадували раніше — ChatGPT, тому будемо знайомитися з ним детальніше. Тим паче, що проблема «як отримати доступ до ChatGPT» залишилася в минулому — з середини лютого сервіс став доступний в Україні.
ChatGPT — це текстовий помічник. Хоч ми і казали раніше, що він вміє знаходити проблеми в коді та підказувати, як його покращити, основна його функція — це генерувати текст в форматі відповідей на питання.
При цьому питання та завдання можуть бути максимально широкого спектру:
- розкажи, що відповісти батькам, які питають, де онуки;
- підкажи, чим заповнити ніякову паузу, поки їдеш в ліфті з сусідом;
- придумай жарт про Бєлгород.
Ну і більш нудні задачі на кшталт написати статті чи згенерувати тексти для карток товарів.
З плюсів сервісу: він безплатний і в ньому нема обмежень за кількістю запитів.
З мінусів: сервіс часто недоступний, тому що його сервери перевантажені. Але можна хоча б подивитися на те, як він генерує опис статусу сервісу в різних стилях 🙂
Мій улюблений — в стилі морської видри
До речі, якщо ви не з такої сімʼї, ви можете підключитися до американського серверу VPN і замовити платну версію ChatGPT за $20 на місяць. З нею ви отримаєте доступ до сервісу навіть в години пік, коли він перевантажений. Крім того творці ChatGPT обіцяють платним підписникам швидші відповіді та першочерговий доступ до оновлень інструменту.
Хоч ChatGPT і розуміє українську мову та може нею відповідати, це займає в декілька разів більше часу, ніж якщо вести діалог англійською.
Що ми радимо робити за допомогою ChatGPT:
- Складати контент-план. Сервіс генерує ідеї для статей або постів, вам треба тільки задати головну тематику.
- Придумувати влучні теми для статей. Іноді придумати тему може бути складніше, ніж написати всю статтю. Чат-бот может дати вам декілька хороших опцій чи надихнути на щось своє.
- Складати опис товарів. Якщо ви маєте багато товарів, може бути довго та нудно придумувати опис для кожного. Попросіть ChatGPT зробити це за вас, надавши йому ключові слова.
- Перевіряти текст на помилки. Актуально, якщо пишете англійською.
- Долати проблему чистого листа. Те, що найбільше приваблює мене, як авторку та редакторку. Часто найскладніші рядки статті чи розсилки — перші. Тепер можна попросити написати вступ ChatGPT і розпочати з редактури того, що він запропонує.
Якщо вас не влаштовує відповідь бота на запит, спробуйте поставити питання ще кілька разів, змінюючи формулювання та додаючи більше деталей. Так ви можете отримати кращий результат
Для чого ми не рекомендуємо використовувати ChatGPT:
- Писати великі уривки тексту або цілі статті. Якість тексту, написаного AI, значно гірша за якість тексту, написаного досвідченим копірайтером або експертом.
ChatGPT часто складно формулює відповіді та повторюється. Навіть на сайті авторів ChatGPT написано, що сервіс може так робити через те, що при тестуванні тренери віддавали перевагу більш розгорнутим відповідям, які не завжди несли більше інформації. Так AI, прямо як второкурсник, навчився лити воду у відповідях.
Крім того, памʼятайте, що мовні моделі на кшталт ChatGPT вміють переконливо брехати. Тож не довіряйте їм писати будь-які тексти для клієнтів, не перевіривши перед публікацією результат.
Аналогів ChatGPT для написання текстів багато, ось популярні варіанти:
- Jasper
- Copy.ai
- Writer
- Writesonic
- розширення для браузеру Merlin
Питаємо експертку 💬
Ната Заяць, Head of content в Inweb
Ви вже тестили ChatGPT? Які враження?
Звичайно, тестувала. Враження приємні. Я сприймаю AI насамперед як помічника, ресерчера, як компанію для мозкової атаки та генерації ідей. Ви не повірите, але chat.openai:
👉 Створив контент-план для публікацій в блозі та соціальних мережах для уявного інтернет-магазину чоловічого зимового одягу. Для цього я описала ЦА уявного магазину, перелічила, який саме одяг пропонують, додала назви виробників одягу. Чат блискуче виконав це завдання. Також він запропонував як зробити декілька ланцюжків листів для email-розсилки цього уявного магазину.
👉 Створив план для мого курсу. Зараз я пишу курс по контент-маркетингу для фрілансерів, практиків, що допомагають та пропонують свої послуги. В мене були ідеї, я поставила кілька «промптів» (завдань для чату) і отримала реально вичерпний план з тезами для 10 листів.
👉 Дав влучні поради з просування сайтів неприбуткових організацій, структури пресрелізів для таких організацій з прикладами, допоміг написати статтю про комунікаційну стратегію для неприбуткових організацій. Зараз чекаю відгуків редактора видання, для якого цю статтю писала.
👉 До кількох статей чат згенерував мені метатеги.
👉 Я згенерувала ідеї для статей, які були б корисні власникам інтернет-магазинів. Кожну ідею я за допомогою чату доповнила тезами. Кожну тезу доповнила даними, списками необхідних сервісів, наприклад. Тому вийшло кілька детальних ТЗ. Додати трішки «м’яса», прикладів, змінити тон голосу з офіційного на більш прийнятний — і стаття готова. Але варто шукати експертів і збагачувати статті їх досвідом та думками, щоб додати цінності.
👉 Я давала стартові умови, а чат генерував бізнес-ідеї. Не скажу які, але це було дуже круто.
І це я тільки почала. Провела з чатом не більше трьох годин.
Які поради можете дати щодо використання AI для створення текстів і зображень?
Стосовно текстів — уточнюйте. Ставте завдання AI таким чином:
- Я даю тобі ______________________ (необхідні дані).
- Я хочу отримати ___________________ (що саме).
- Використовуй ____________________ (що саме).
- Застереження: ________ (те, чого не можна використовувати).
- Думай, як __________________ (маркетолог зі стажем, наприклад).
- Пиши відповідь від ___________________ (кого), чи в тоні голосу, прийнятному для _____ (Forbes, наприклад).
Обов’язково вказуйте тон голосу, стиль. Бо отримаєте досить рівну беземоційну відповідь, буде багато редактури :)
Чим більше уточнень, тим краще буде відповідь.
Зображення я не генерувала, але це блискуче робить донька (графічний дизайнер). Вона радить купити платну версію MidJourney, якщо ви завалені роботою. За допомогою AI вона робить рекламні креативи, банери. Допрацьовує отримані зображення у фотошопі. Шукає ідеї.
Насправді ми усі зараз наживо стаємо свідками історичної події, яка змінить світ.
До речі, саме розмовляючи про тексти, написані штучним інтелектом, сайтобудівники та маркетологи найчастіше хвилюються: чи буде Google знижувати позиції сайту за використання AI 😕
Перефразована офіційна відповідь Google: «Ні, ми орієнтуємося на якість контенту, незалежно від того, хто його створив». Поки ваш контент не порушує політику Google щодо спаму: не унікальний контент, перенасиченість ключами, текст, що не несе сенсу чи користі — вам нема про що турбуватися.
Проте експерти все одно радять не зловживати контентом, який генерує штучний інтелект.
Питаємо експерта 💬
Сергій Бєлий, тімлід відділу SEO в Promodo
Сергію, чи є ризик, що Google знизить позиції сайту, якщо слово в слово використовувати текст, що генерує ШІ?
Так, будь-які тексти від AI обов’язково потрібно обробляти самостійно — додавати ключі, LSI та емоції. Я вважаю за краще спочатку зробити структуру тексту, а потім вже по блоках його генерувати. Цей крок краще вже передавати реальним авторам.
Річ у тім, що використання контенту, який створив штучний інтелект, суперечить рекомендаціям Google, що стало ще більш актуальним після виходу оновлення Helpful Content. Якщо алгоритм виявить, що ви використовуєте автоматично згенерований контент, ваше SEO однозначно постраждає. Цілком імовірно, що аналогічних дій можна буде очікувати й від соціальних мереж. Тож вам все одно доведеться редагувати отриманий текст людськими силами.
Щоб не потрапити під бан Google, команда Promodo рекомендуємо редагувати не менше 60-80% отриманого контенту.
Зображення
Крім роботи з текстом за допомогою AI можна:
Створювати зображення для сайту. Це можуть бути ілюстрації для статей, логотипи, фавікони чи елементи дизайну сайту.
Створювати відео. Існують AI-сервіси, які за вашою текстовою інструкцією зроблять відео-туторіал. За $30 на місяць ви можете оформити підписку на Synthesia: підписка дозволяє зробити одне або кілька відео, довжиною до десяти хвилин.
Копіювати стиль зображень. Штучний інтелект може взяти наявне зображення та перенести його стиль на іншу картинку. Наприклад, ми за час існування блогу кілька разів міняли стилистику картинок-превʼю до статей: тоді ми не мали цього інструмента та просто перемальовували ілюстрації до часто використовуваних матеріалів. З AI ми могли б зекономити час дизайнерів. Також це незамінна опція, коли є кілька зображень, які погано поєднуються між собою, але вам треба використати їх на одній сторінці.
Популярні AI-інструменти для створення зображень та роботи з ними:
- Dall-e від творців ChatGPT,
- Craiyon
- MidJourney
- Simplified
- Dream by WOMBO
- Let’s Enhance
Ось загальна інструкція, як використовувати штучний інтелект для наповнення сайту текстом і зображеннями:
- Сформулюйте свої потреби в контенті. Визначте тип і кількість матеріалів, які вам потрібні. Це можуть бути описи товарів, пости в блогах, зображення та інші типи контенту.
- Виберіть інструмент для створення контенту зі штучним інтелектом. Протестуйте різні варіанти та оберіть інструмент, що відповідає вашим потребам у контенті та бюджету, який ви готові витрачати на нього.
- Надайте AI-інструменту вхідні дані. Це можуть бути підказки або ключові слова, які допоможуть ШІ створити працюючий контент, що пасуватиме стилю вашого бренду.
- Перегляньте та відредагуйте створений ШІ контент. Переконайтеся, що він відповідає вашим стандартам якості та tone of voice вашого бренду.
Якщо ви будете дотримуватися цих рекомендацій і використовуватимете AI в якості допоміжного інструменту, а не основного джерела контенту, ви полегшите свою роботу та не нашкодите просуванню сайту.
Питаємо експерта 💬
Ігор Генов, SEO Team Lead в Inweb
Чи варто копірайтерам переживати, що їхнє місце займе штучний інтелект?
Якщо копірайтер — майстер з написання «води», то переживати варто. Питання, звичайно, як такий копірайтер досі тримається на ринку праці.
Якщо копірайтер пише експертний контент, то не варто. Розглядати штучний інтелект як повноцінну заміну копірайтеру, як на мене, ще зарано.
Сервіси штучного інтелекту зараз мають обмежену базу знань, не використовують актуальний контент.
Також залишається відкритим питання коректності даних у написаних текстах. Ніхто не застрахований від того, що при написанні контенту, наприклад, на медичну тематику, штучний інтелект використовуватиме неперевірені дані, які знаходяться у відкритому доступі.
Вичитування написаного контенту з перевіркою вмісту нікуди не зникло. У складній тематиці залишається питання, чи варте воно того, і чи не виникне ситуації, що вичитування та коригування згенерованого контенту займе більше часу, ніж написання з нуля експертом.
Що порадите, як краще використовувати AI, щоб створити якісний контент сайту?
Основні поради:
✔️ Не покладатися на роботу штучного інтелекту.
✔️ Перевіряти згенеровані результати максимально повно — вичитувати згенерований контент з експертом в області.
✔️ Відповідально підходити до формування запиту до ШІ. Чим він детальніший, тим краще.
✔️ Бути готовим, що рано чи пізно пошукові системи зможуть визначати згенерований контент і можливо песимізувати сайт за його використання. Розміщувати згенерований контент на свій страх і ризик, а розміщення згенерованого контенту посередньої якості на своєму сайті повністю виключити.
✔️ Не використовувати штучний інтелект для реалізації великого та складного завдання. По можливості розбити його на кілька дрібніших і кожне опрацювати окремо.
Наприклад, під час написання інформаційної статті розбити процес на кроки:
- Підібрати тему для статті. Використовувати генерацію для пошуку ідей. При отриманні результату перевірити попит.
- Зібрати семантичне ядро для статті. Використовувати генерацію лише для підбору маркерного запиту. Збір повнішої семантики довірити SEO фахівцю.
- Написати структуру статті з урахуванням топових конкурентів. Взяти структуру кількох конкурентів, лише на підставі цих даних генерувати максимально крутий скелет статті.
- Генерувати контент блоками з подальшою вичиткою та редактурою.
А в процесі наповнення сайту контентом і після не забувайте про його пошукову оптимізацію.
AI для SEO
Пошукова оптимізація сайту або SEO — це сфера, в якій штучний інтелект оселився давно. Можливо, ви вже використовуєте AI-сервіси для просування свого сайту, але просто не звертали на це увагу. Що змінилося за останні роки — дізнаємося у експерта.
Питаємо експерта 💬
Артем Пилипець, автор та ведучий каналу «Школа SEO». Керівник SEO відділу в SEO7
AI в SEO, наскільки нам відомо, використовується давно. Сервіси на кшталт Google Keyword Planner, Ahrefs та Moz Keyword Explorer давно використовують в своїй роботі штучний інтелект. Чи відбулося щось революційне у звʼязці SEO + AI в останні роки?
Так, звісно, відбулося.
Публічно все почалося ще з Google BERT — алгоритму від Google, який націлений на краще розуміння тексту, розуміння окремих змістів, описаних в різних частинах текста, та розуміння повноти відповіді. Можна сказати, що це «GPT догори дригом». Ще на початку 2020х Google навчився розуміти наприклад назву рецепту по інгрідієнтам. Протягом наступних років це помітно покращило результати пошуку в бік експертного та якісного контенту.
Наразі умовна революція починається з AI чатів на кшталт GPT та схожих сервісів.
Чому це сильно впливає на пошукову оптимізацію:
- AI сервіси дозволяють генерувати 1000 сторінок середньої якості за пару годин вже зараз. Описи для товарів, тексти оголошень, опис зображень — тепер це не проблема. Текстові AI моделі заповнять контентом всі «порожні» сторінки в інтернеті.
- З першого пункту випливає висновок: у кожного нормального сайту буде багато контенту та всі сторінки будуть заповнені. Таким чином пошуковим системам буде необхідно ще більше зосередитись на якості контенту, а не на його об’ємі.
- Додавання функціоналу AI чатів в пошук зменшить кількість кліків на органічні результати пошуку, що збільшить конкуренцію на SEO трафік.
Таким чином AI технології наразі призводять до збільшення цінності експертного контенту у будь-якому прояві, бо звичайний прохідний контент тепер може написати нейромережа. Тепер пошукові системи ще старанніше намагатимуться виділити найцінніші та найякісніші сторінки.
Тож для чого можна використовувати AI в SEO:
- для аналізу ключових слів. Сервіси на кшталт Google Keyword Planner, Ahrefs або Moz Keyword Explorer дозволяють знайти популярні ключові слова та допомагають зрозуміти, які запити користувачі використовують для пошуку ваших послуг або товарів.
- для визначення оптимальної довжини контенту. Наприклад, інструмент MarketMuse допомагає зрозуміти, яку кількість слів повинен містити контент, щоб він був більш ефективним з точки зору SEO.
- для аналізу вебсторінок конкурентів. Інструменти, де використовується штучний інтелект, такі як SE Ranking, допоможуть підгледіти, які ключові слова використовують конкуренти, і як вони оптимізували свої вебсторінки.
- для оптимізації зображень. Інструменти на кшталт Clarifai можуть автоматично розпізнавати об’єкти на зображеннях і рекомендувати ключові слова для тегів. Також сервіси можуть пропонувати стиснення зображень для скорочення часу завантаження, оптимізацію назв та описів файлів зображень.
- для аналізу технічних проблем на сайті. Наприклад, інструменти, такі як Botify та Lumar, можуть сканувати вебсайти та виявляти технічні проблеми, як-то непрацюючі посилання або неправильне використання метатегів.
Також не забуваємо про ChatGPT. Ось один з варіантів Ігоря Рудника, як використати цей сервіс для SEO: попросити скласти список блогів з потрібної теми. Далі ви можете написати власникам цих блогів, щоб домовитися про розміщення вашого посилання.
Питаємо експерта 💬
Сергій Бєлий, тімлід відділу SEO в Promodo
Ви вже тестили AI? Які враження?
Звичайно, протестували та вже почали використовувати чат-бот у роботі, проте з обережністю. Здебільшого у Promodo ChatGPT використовують для рутинних SEO-завдань на кшталт генерації метатегів, блоків FAQ та ключових слів. Це той стартерпак, який стане в пригоді SEO-спеціалістам різного рівня.
Варто зазначити, що якість тексту від AI дуже сильно залежить від того, як ставиться запит. Так, якщо просто закинути URL і попросити створити опис того, що на зображенні, то можна отримати зворотний ефект. Наприклад, якщо ви робите запит на опис іграшки оленя у светрі, даючи лише URL, то в результаті можете отримати опис светра з оленем.
В цілому, поки що для нас ChatGPT — це більше цікава іграшка та допомога в рутинних задачах. Не сказав би, що чат-бот відчутно заощадить час фахівця, оскільки в безплатній версії результат буде обмежений у символах. Обійти ці обмеження можна тільки для завдань з короткими описами й там, де завдання будуть вирішуватись через Google-таблиці чи інші інструменти.
Підсумовуючи: будь-який AI-сервіс — не хрещена фея, яка за помахом чарівної палички зробить для вас оптимізований сайт з гарним дизайном і першокласним контентом.
Зараз сервіси на базі штучного інтелекту скоріше підмайстри, які швидко зроблять за вас нудну роботу. Але вам все одно доведеться перевіряти, чи не набрехав цей підмайстер в статті, та чи не написав він код кнопки вигаданою їм мовою програмування.
Тож використовуйте штучний інтелект з розумом і все буде добре 🙃
Що ще цікавого почитати про створення сайтів: