Котикам з нашої служби підтримки часто задають питання з розробки сайтів і їх просування. Ми не займаємося ні тим, ні іншим, але все одно намагаємося допомогти з будь-якими проблемами клієнтів. Іноді наших знань в цих сферах може не вистачити і тоді ми пропонуємо звернутися до профільних фахівців.
У цій статті ми зібрали поради для тих, хто шукає підрядника для створення або розкручування сайту, від самих виконавців. Сподіваємося, що з нею ви знайдете хорошого підрядника, що не набивши в процесі гуль.Кого вибрати: велику фірму, невелике агентство або фрілансера
Микола Новіков, SEO Specialist в агентстві Netpeak
Тут відразу потрібно сказати про вартість: невелике агентство чи фірма буде дорожче фрілансера. Але розглянемо випадок, коли вартість послуг не важлива і головна мета — вибрати якісного підрядника.
Фрілансер
Плюси:
- Швидкість роботи.
- Вартість на будь-який бюджет.
- Завжди пряма комунікація, без менеджерів і зіпсованого телефону.
Мінуси:
- Ненадійність.
- Рівень компетенції може бути нижче, ніж у агентств.
- Немає такого багатого портфоліо, як у великих фірм.
В цілому, фрілансерів можна використовувати для завдань «на підхваті», коли потрібно швидко зробити будь-які завдання, а інші фахівці завантажені. Але віддаючи проект на повне просування, потрібно бути впевненим у фрілансері, і в ідеалі отримати про фахівця фідбек від його клієнтів.
Невелике агентство
Плюси:
- Вартість робіт менше, ніж у великих фірм.
- Ймовірно, що «сумарного» досвіду в команді більше, ніж у одного фрілансера.
- Найчастіше готові працювати з будь-якими проектами в плані тематик: з інфоблогамі, інтернет-магазинами, візитками.
- Можуть запропонувати більше, ніж просто базову оптимізацію.
Мінуси:
- Можуть невиправдано завищувати прайс на послуги.
- Не використовують софт і скрипти для автоматизації рутинних процесів, що уповільнює роботу.
- Можуть використовувати безкоштовні сервіси, які іноді дають некоректні дані для аналізу сайту.
- Часто в таких агентствах фахівець і менеджер, і програміст.
Невелике агентство може бути групою фрілансерів, які вирішили працювати разом над проектами. Коли кілька людей працює та розробляє стратегію оптимізації сайту — це вже добре. Але такій команді все ще може не вистачати досвіду на великих проектах, платних інструментів для роботи з сайтами і кастомних скриптів або розробок, що прискорюють роботу команди.
Велика фірма
Плюси:
- Високий рівень компетенції.
- Наявність великих клієнтів і кейсів.
- Стратегічне бачення проекту.
- Наявність безлічі інструментів для роботи.
- Можливість розробки кастомних рішень, під конкретного клієнта.
Мінуси:
- Найвищий прайс серед інших варіантів.
- Повільна швидкість роботи.
За ефективністю роботи великі фірми — кращий вибір, тому що вони можуть використовувати будь-які платні сервіси та навіть розробляти свої рішення. Звичайно ж, за компетенцію та досвід прайс буде вище. Також швидкість роботи може бути трохи нижче, бо у великих фірм велика кількість клієнтів і щоб ефективно виконати всі завдання, їх планування йде на тижні вперед.
Микола Ханко, CMO агентства Promodo
Фрілансер — рішення при запуску бізнесу та/або стабільному розмірі магазину. Умовно, ви можете продавати спеціалізоване ПЗ і залізо для Wi-Fi. Ніша вузька, ціна висока, гравців мало. Досить підтримувати порядок в коді та збирати кінцевий обсяг свого трафіку. Справедливо, коли у вас один-два канали трафіку з рівними частками.
Невелике агентство — при роботі з бюджетами до 30 тисяч гривень в місяць на пошук, трафіком до 5 тисяч користувачів в місяць і зростанням бізнесу на 10-20 % рік до року. Тобто, швидше за все, агентство буде рости разом з вами. Ви будете разом накопичувати досвід кожен у своїй справі.
Велика фірма — при завданнях агресивного зростання на конкурентному ринку, або коли ви вже входите в ТОП-20 гравців своєї ніші по трафіку. Чим більше ваш бізнес, тим менше у вас часу на побудову мостів між розробкою, логістикою, дизайнерами, складом. Кожен повинен робити свою справу. Велике агентство розуміє ваші проблеми та етапи зростання, може керувати кількома каналами трафіку одночасно та на додаток до один одному. Плюс, коли у вас великий бізнес — це великі бюджети на рекламу. І вам потрібен перевірений фінансово стійкий підрядник.
Стаття з теми:
Де шукати підрядника
Найвірніший варіант — поради знайомих. Якщо у вас є друзі зі своїм сайтом, попросіть рекомендації у них. Так ви отримаєте чесні відгуки та перевіреного фахівця або агентство.
Якщо у вашому оточенні ви єдиний сайтобудівник, то шукайте підрядника на різних рейтингах. Наприклад, рейтинг фрілансерів є на біржі Freelancehunt. Виберіть потрібну вам категорію послуг і побачите список фахівців, які цю послугу надають. У ТОПі буду фрілансери з найвищим рейтингом: на нього впливають відгуки замовників, портфоліо, активність і стаж роботи на сервісі, прив’язка профілю до соціальних мереж.
Те ж саме стосується веб-студій, агентств і великих фірм зі створення або просування сайтів: вводьте в пошуку «топ агентств з розробки сайтів», після чого вивчайте рейтинги та відгуки.
А ще у нас є сторінка-каталог розробників сайтів і маркетингових компаній, де ми зібрали тих підрядників, про яких чули хороші відгуки. Використовуйте її в якості відправної точки, самостійно перевіряючи фідбек про їхню роботу на сторонніх сайтах.
На що звернути увагу при виборі підрядника
Ігор Рудник, керівник сервісу крауд-маркетингу Referr і агентства семантичного проєктування SeoEnergy
Звертайте увагу на:
Портфоліо — чи є в ньому успішні проекти з вашого типу бізнесу. Ті, хто спеціалізуються на просуванні інтернет-магазинів, не факт, що просунуть сайт медичної клініки. SEO ускладнюється і вміння працювати в різних нішах стає все більш важливим.
Якість збору вступної інформації — якщо у вас не взяли доступи до систем статистики, не запросили історію роботи над проєктом, не дізналися мету бізнесу, але вже виставили рахунок — швидше за все, якісне співробітництво не відбудеться.
Простоту спілкування — наскільки доступно вам пояснюють, що буде відбуватися з вашим сайтом? Якщо вам не можуть розповісти простими словами, що конкретно будуть робити — це теж мінус.
Зрозумілість процесу — як будуть формуватися завдання? Як вони оцінюються? Як відстежувати етапи виконання роботи? На всі ці питання повинні бути відповіді.
Спробуйте хостинг з купою принад: автовстановлювачем 330 движків, конструктором сайтів та теплою підтримкою 24/7!
Що робити, якщо потрібна одноразова мінорна допомога на сайті
Владислав Наумов, Head of SEO в агентстві Inweb
Ми не беремо в роботу завдання, які займають менше п’яти годин часу. Припустимо, якщо завдання полягає в додаванні сайту в Google Search Console — це максимум 30 хвилин роботи фахівця, але перед цим потрібно виконати безліч організаційних завдань:
- підписати договір;
- виставити рахунок;
- провести оплату;
- створити проект в ERP-системі;
- відправити акти;
- обговорити з клієнтом всі деталі та отримати доступи до сайту;
- ще мільйон дрібниць.
Проходити всі етапи заради справедливої оплати в $ 20 немає сенсу, ми витратимо більше часу на організаційні моменти. Щоб окупити організаційні витрати, потрібна оплата доларів в 200 за таку невелику задачу.
Тому в таких випадках краще зробити самому, в інтернеті досить мануалів для цього. Або звернутися до фрілансера.
Максим Гордієнко, Head of SEO в MAS Group
Щоб додати сайт в Search Console, вистачить п’яти хвилин пошуку в Google. І навіть якщо щось не вийде — ви не нашкодите сайту: ну просто не вийде додати в консоль, нічого ж не станеться.
Тобто, всі завдання, для вирішення яких написаний однозначний чек-лист і помилка в його дотриманні не приведе до якихось катастрофічних наслідків, можна робити самому або доручити співробітникові з мінімальними знаннями роботи в інтернеті. Завдання, де потрібно подумати і нема однозначного рішення, краще передавати підряднику з експертизою. Неважливо, фрілансеру або студії.
Стаття з теми:
Хто краще: профільні фахівці або комплексні агентства
Ігор Рудник, керівник сервісу крауд-маркетингу Referr і агентства семантичного проєктування SeoEnergy
Якщо у вас є Project Manager, який буде керувати підрядниками, то я б збирав окремих фахівців, щоб зменшити залежність від одного виконавця. Плюс, якщо ви зібрали різних фахівців і підрядників в одну команду, у вас буде більше думок і менше ризиків, що єдиний виконавець буде в першу чергу вирішувати завдання свого заробітку, а не вашого бізнесу.
Як правильно скласти технічне завдання для підрядника
Микола Новіков, SEO Specialist в агентстві Netpeak
Ключовий момент у роботі — це саме складання ТЗ. Щоб скласти якісне і, найголовніше, зрозуміле ТЗ, необхідно відповісти на три питання: що, чому і як. З відповідей на ці питання вийде структура хорошого технічного завдання для підрядника:
- Опис проблеми. Обов’язково потрібно описати проблему: де вона знайдена, за яких умов, прикріпити скріншоти. Підрядник, що виконує роботу за вашим ТЗ, повинен чітко бачити, що саме ви хочете виправити.
- Опис важливості проблеми. Недостатньо просто описати проблему на сайті. І ви, і підрядник повинні розуміти, чим загрожує наявність бага на сайті та які будуть наслідки, якщо його не усунути.
- Опис вирішення проблеми. Додайте рекомендації щодо виправлення, приклади з сайту конкурентів, де у них реалізовано правильно. Таким чином у підрядника буде розуміння, що саме ви хочете отримати в результаті.
Спираючись тільки на ці три питання при складанні ТЗ у вас буде мінімум (або не буде зовсім) питань і суперечок з підрядниками щодо реалізації.
Микола Ханко, CMO агентства Promodo
Опишіть, в якому продукті або сервісі та чому ви хочете рости. Покажіть приклади з вашого бізнесу, рівні вам, не ставте в приклад гігантів на кшталт Амазону та Розетки. Задайте обмеження свого бізнесу: фінанси, логістика, час, штат.
Вимагайте дебрифінгу. По суті питань (і взагалі їх наявності) ви зрозумієте, де досить глибини, а де додати.
Проведіть особисту або онлайн-зустріч і покажіть, як будуєте роботу. Покажіть обличчя свого бізнесу. У задач і процесів є імена, особи, історії. Знаючи це, ви допоможете згуртувати команду. Особливо в 2021, коли динстанційна робота — нова норма.
Максим Гордієнко, Head of SEO в MAS Group
Якщо ми говоримо про розробку сайту, то у мене погана новина. Якщо ви цього взагалі раніше не робили, то гарне ТЗ не вийде. Це потрібно просто прийняти як факт. Тут більше завдання компанії-виконавця за допомогою брифу та ряду зустрічей з вами з’ясувати, що ви насправді хочете. Крім цього їм потрібно буде позначити етапи розробки і показувати вам, що виходить, на кожному з них: від прототипу до фінального тестування і публікації сайту. Ітераційна робота з контролем на кожному етапі сильно збільшить шанси на успіх.
Якщо ми говоримо про SEO-частину, то потрібно озвучити свої очікування від каналу SEO. Обговоріть з підрядником зони відповідальності. Вам потрібно спільно перетворити бажання в вимірні KPI та вести облік не умовного «зростання трафіку» або «зниження показника відмов», а реальних показників бізнесу. Так, підрядник не змусить ваших співробітників краще продавати послуги або швидше передзвонювати. Але зав’язка на бізнес-показниках дозволить сконцентруватися на їх поліпшенні, а не на «давайте ще напишемо 10 статей в блог, вони, правда, не призводять до продажів, але зате дивіться, як трафік виріс!».
Корисні поради щодо вибору підрядника
Владислав Наумов, Head of SEO в агентстві Inweb
Рекомендую читати відгуки співробітників про роботу в компанії, наприклад, на jobs.dou.ua. Якщо всередині агентства є проблеми — відгуки точно будуть і багато. З них можна отримати корисні дані про те, як компанія працює, і зробити відповідні висновки.
Микола Новіков, SEO Specialist в агентстві Netpeak
Розраховуйте бюджет і час. Відразу думайте про те, чи плануєте ви довгострокове співробітництво, чи разову послугу. І завжди перевіряйте відгуки від знайомих або колег, щоб знати, які можуть бути підводні камені. Будьте готові, що для ефективного SEO-просування буде необхідна допомога програмістів, тому варто з’ясувати, чи може агентство надати такі послуги або порекомендувати партнерів.
Ігор Рудник, керівник сервісу крауд-маркетингу Referr і агентства семантичного проєктування SeoEnergy
Будуйте довгострокові відносини з підрядником. Якщо бачите, що ви не можете спрацюватися чи немає результату, розривайте відносини і шукайте далі. Але коли знайшли «того самого» — будуйте довгострокові відносини.
Купуйте хостинг у HOSTiQ за вигідною ціною
і з компетентною підтримкою 24/7
Сподіваємося, що ця стаття допоможе вам у пошуку надійного підрядника для розробки або розкручування сайту. Якщо у вас є питання щодо вибору виконавця або поради для інших читачів — пишіть в коментарях!