Розсилку запускають, щоб вона приваблювала нових клієнтів і приносила прибуток. Цього не станеться, якщо розсилка вийде неякісною. Якісна розсилка — це розсилка, яку цікаво читати та приємно порадити знайомим. А неякісну хочеться відправити в спам.
При написанні статті я надихався нашими та зарубіжними розсилками, на які підписаний сам. Я проаналізував їх і склав рекомендації для тих, хто хоче зробити класну поштову розсилку.
Не вірте тим, хто запрошує вас на платні лекції і обіцяє розповісти, як самостійно зробити розсилку по email, яка миттєво підвищить конверсію. Таких формул не існує. Ви даремно витратите час і гроші.
Щоб розсилка приносила прибуток, ставтеся до неї як до окремого продукту. Для цього потрібно регулярно робити нові листи, експериментувати з форматом, шукати цікаві теми, постійно аналізувати і робити висновки. Можливо, знадобиться найняти людину, яка буде працювати тільки над розсиланням.
Визначте мету
Перед тим, як запускати розсилку, розберіться, навіщо це вам.
Цілі бувають різними:
- залучити нових клієнтів
- підвищити лояльність існуючих
- поліпшити продажі
- збільшити трафік
- навчати клієнтів
- покращити репутацію компанії
Не заводьте розсилку просто так — аби запустити. На це потрібні гроші: доведеться або оплачувати додатково роботу штатних співробітників, або наймати тимчасових фахівців. Якщо ви не готові займатися проєктом в повній мірі, витратите гроші даремно і не досягнете бажаного ефекту.
Коли ви визначили, навіщо вам розсилка, розберіться, хто буде відповідати за ведення проєкту. Щоб проєкт ріс і розвивався, йому потрібно приділяти багато часу, особливо на ранніх стадіях.
Подумайте про користь для читача
Ефективна розсилка — та, на яку люди підписуються самі. Щоб цього домогтися, листи повинні приносити читачам користь. Подумайте, яка корисна дія буде у вашій розсилки; що унікального ви запропонуєте клієнтам.
Припустимо, ви — власник магазину електронних гаджетів і думаєте, як зробити розсилку листів про технології. В цьому випадку розповідайте про новинки в світі гаджетів або допомагайте клієнтам правильно поводитися з технікою.
Інший приклад — розсилка інтернет-магазину Yakaboo: кожен лист — огляд нової книги і список новинок в кінці. Якщо ви любите читати, для вас це шанс знайти що-небудь для себе або на подарунок знайомим. Щоб було простіше вибрати, до кожної книги редактори складають опис.
Ще — розсилка Animalz про те, як за допомогою контент-маркетингу досягати своїх бізнес-цілей. Корисна дія в тому, щоб навчитися вибудовувати контент-стратегію.
Корисні і пізнавальні листи формують лояльну аудиторію та створюють репутацію компанії. Головне — будьте обережні з рекламою. Люди відчувають, коли їм намагаються будь-що нав’язати, навіть якщо це написано між рядків. Спочатку давайте користь, а потім рекламу.
Систематизуйте роботу
Щоб зробити роботу ефективнішою, виберіть відповідний формат, продумайте періодичність та складіть редакційний план. Вам не доведеться кожного разу думати над темою нового листа, а клієнти будуть знати, чого очікувати від розсилки.
Формат
Подумайте, який формат вам ближчий і може сподобатися вашим клієнтам. Розсилка може бути у форматі рекламного огляду, дайджесту, порад, статей на загальні теми, відео-уроків або навіть коміксів. При бажанні виберіть кілька варіантів і дивіться, як читачі реагують на різні листи. Про те, на що дивитися, розповім нижче.
Якщо придумали кілька форматів, чергуйте їх. Продовжуючи аналогію з магазином гаджетів, буде логічно відправляти огляди і порівняння техніки від різних виробників, дайджести новинок світу технологій, лайфхаки і навчальні листи.
Періодичність
Коли ви визначилися з форматом, подумайте, як часто буде виходити розсилка. Листи можна надсилати щотижня, один або два рази на місяць. Подумайте, яка частота підходить вам.
Спочатку поекспериментуйте з частотою. Якщо відправляли листи два рази на місяць, почніть відправляти раз на тиждень і поспостерігайте, як часто люди відписуються. Надалі виробіть системність. Якщо вирішили відправляти по листу на тиждень, розраховуйте час так, щоб встигати вчасно без шкоди якості.
Редакційний план
Це ще один спосіб організувати роботу над розсиланням. Зазвичай це документ, куди редактор розсилки записує теми майбутніх листів, короткий опис публікації, термін здачі, відповідального учасника. Такий план стане в нагоді, якщо у розсилки кілька форматів і ви хочете структурувати роботу.
Складайте редплан так, щоб ви могли в будь-який момент зазирнути туди і зрозуміти, на якому етапі робота над наступним листом: яка тема, хто його пише, що буде в листі і наскільки готовий текст. Вказуйте в ньому ті пункти, які вважаєте важливими. Щоб скласти редплан, не обов’язково звертатися до копірайтерського агентства. Для початку просто накидайте теми для майбутніх листів, та побільше. Так вам не доведеться думати, про що писати за день до розсилки.
Виберіть сервіс для розсилок
Сервіси для розсилок допомагають автоматизувати відправку листів, збирати аналітику, проводити тести, впроваджувати опитування. Вони відрізняються зовнішнім виглядом, функціоналом і типом підписки.
Серед популярних сервісів для розсилок: Мейлчімп, ГетРеспонс, Сендгрід. Насправді їх набагато більше, вам потрібно тільки вибрати найбільш зручний для вас.
В нашому блозі є стаття про популярні сервіси для розсилок. Вона буде корисна для тих, хто планує скористатися таким сервісом вперше. В кінці статті ви також знайдете посилання на керівництва з використанню деяких сервісів.
Подбайте про якість
Якісна розсилка — це коли в листах гармонійно поєднуються три елементи: дизайн, верстка і текст.
Дизайн
Пам’ятайте — за зовнішнім виглядом розсилки клієнти формують думку про компанію. Тому попрацюйте над дизайном: виберіть варіант оформлення для листа у сервісі для розсилок або винайміть дизайнера і доручіть йому зробити оригінальний шаблон.
Звертайте увагу на оформлення інших розсилок і відзначайте їх особливості.
Верстка
Іноді поштові клієнти можуть спотворювати верстку, змінювати шрифти або пропускати картинки. Якщо замовляєте оригінальний шаблон для листів, попросіть верстальника, щоб зробив версію для мобільних пристроїв.
Зазвичай сервіси для розсилок автоматично роблять листи зручними для читання з різних пристроїв. Про всяк випадок створюйте веб-версію листів, щоб читачі могли відкрити їх в браузері. Для цього в кожному листі має бути посилання на веб-версію.
Текст
Це мова, на якій ви спілкуєтеся з читачем. Якщо текст не структурований і в ньому є орфографічні помилки, його буде незручно читати. Щоб виробити фірмовий стиль потрібен час, але для початку досить дотримуватися елементарних гігієнічних вимог. В кінці статті ви знайдете посилання на матеріали про роботу з текстом.
Окреме питання — заголовок. Це перше, що читач побачить у вхідних повідомленнях, а якщо заголовок не чіпляє — останнім. Кількість символів в заголовку обмежена, тому оформляйте його осмислено. По ньому повинно бути зрозуміло, про що піде мова всередині листа.
Якщо не готові писати текст самі, винайміть копірайтера, але вибирайте ретельно. Це має бути людина з творчим смаком і розумінням, що має бути у вашій розсилці. Щоб оцінити рівень майстерності автора, попросіть його написати пробний текст і подивіться на реакцію клієнтів.
Слідкуйте за реакцією аудиторії
Після того як запустили розсилку, вивчайте, як на неї реагують читачі: проводьте A / Б тести, аналізуйте статистику, збирайте зворотний зв’язок.
А / Б тести
Зробіть кілька варіантів заголовку, розділіть аудиторію на кілька частин і порційно розішліть різні варіанти. Так ви перевірите, який заголовок краще сприймають і зрозумієте, як робити не треба. Також частину листів можна відіслати вранці, а частину ввечері, щоб перевірити, як час впливає на те, як відкривають листи.
Статистика
В сервісах для розсилок на кшталт Мейлчімпа або ГетРеспонсу є вбудований збір статистики. Статистика показує, який відсоток передплатників відкриває листи, скільки читачів відписалося від розсилки, скільки разів кликнули по посиланнях в листі.
Постійно аналізуйте цю інформацію. Так ви зрозумієте, як сприймають вашу розсилку читачі. Можливо, передплатники активніше читають певний тип листів. Припустимо, інструкції відкривають в два рази частіше, ніж листи про акції.
Спостерігайте за тим, скільки людей відписується. Так ви зрозумієте, в якому напрямку рухатися. Якщо після останнього листа від розсилки відмовилася третина передплатників, міняйте стратегію.
Зворотній зв’язок
Спілкуйтеся з читачами, дізнавайтеся у них, чи подобається їм розсилка і що б вони хотіли змінити. Для цього проводьте опитування або вкажіть електронну адресу і попросіть надсилати побажання та зауваження. Так буде простіше зрозуміти, як зробити масову розсилку, яка цікава і корисна читачам.
Крім того, додайте опитування на сторінку, де читач відписується від розсилки. Так ви дізнаєтеся у людей, які відписуються, що їм не сподобалося.
Експериментуйте
Уявімо, що ви вибрали дизайн, найняли гарного копірайтера, який продумав формат і склав редплан. Розсилку запустили, що далі?
Спостерігайте за проєктом і намагайтеся поліпшити його: збирайте статистику, придумуйте нові формати, підписуйтесь на розсилки інших компаній і аналізуйте їх. Дотримуйтесь трендів, але робіть це з розумом: завжди є шанс переборщити. Зміни — це добре, але впроваджувати нове потрібно поступово і в міру.
Пам’ятайте, що тільки з досвідом ви зрозумієте, як зробити розсилку по email так, щоб з вас брали приклад. Так що не впадайте у відчай, якщо не побачите миттєвого результату. Ставте реалістичні цілі, запускайте проєкт і поступово покращуйте його.
Давайте ще раз подивимося на план дій:
- Розберіться, які задачі буде вирішувати розсилка, наскільки вона важлива та хто буде відповідати за її розвиток.
- Щоб розсилку читали та розповідали про неї іншим, вона повинна приносити користь читачеві.
- Структуруйте роботу над проєктом: виберіть формат, визначтеся з частотою та складіть редплан.
- Автоматизуйте розсилку. Для цього виберіть оптимальний сервіс для розсилок і налаштуйте його.
- Продумайте дизайн листів і попрацюйте над текстом. Переконайтеся, що розсилку зручно читати на комп’ютері, планшеті та мобільному телефоні.
- Щоб розвивати проєкт, збирайте статистику, проводьте А/Б тести, просіть читачів залишати відгуки.
- Розвивайте проєкт: аналізуйте статистику, враховуйте зауваження та придумуйте нові формати.
Головне — користь. Успіхів!