Нас уже почали запитувати: «Коли буде наступна стаття?», і ми вирішили не затягувати з публікацією :) Після того, як ви навчилися самостійно проводити технічний аудит сайту, саме час розповісти, як правильно підібрати ключові слова для просування сайту.
Примітка: у статті міститься партнерське посилання.
Що таке ключові слова
Ключові слова в контексті пошукової оптимізації — це слова або фрази, які описують вміст вебсторінки.
Ключові слова можна використовувати для контекстної реклами в Google Ads, для внутрішньої та зовнішньої оптимізації сайту, для створення структури сайту. Для внутрішньої оптимізації ключові слова використовують при складанні метатегів (Title, Description) та заголовків, для написання текстів та перелінкування. Оптимізувавши сторінки під ключові слова, ви зможете значно збільшити трафік на ваш сайт.
Із підібраних ключових слів можна скласти семантичне ядро сайту — список релевантних ключових слів, розподілених сайтом. Зібрані ключові слова обраховуються за частотами, фільтруються та групуються за розділами. У результаті отримуємо зібране семантичне ядро.
Приклад фрагмента семантичного ядра:
Перед підбором ключових слів ознайомимося з тим, якими бувають пошукові запити. Це допоможе вам правильно вибирати ключові слова в залежності від типу вашого сайту: інтернет-магазин, сайт-візитка, контентний проект.
Типи пошукових запитів
Пошукові запити поділяються на типи:
- Інформаційні — запити, які вводять користувачі, бажаючи знайти інформацію, що їх цікавить: статті, відео та інші матеріали. Наприклад: як встановити лічильник на сайт, що таке віртуальний хостинг.
- Навігаційні — запити, за якими користувачі шукають конкретний сайт. Наприклад: hostiq, monobank.
- Транзакційні — запити, які відображають бажання користувачів зробити транзакцію: купівлю, реєстрацію або іншу дію. Наприклад: купити ssl сертифікат, скачати wordpress, ціни на хостинг.
Який тип запитів буде для вашого сайту найбільш пріоритетним, можна визначити відштовхуючись від типу сайту. Для інтернет-магазинів найпріоритетнішими будуть транзакційні запити, потім навігаційні/брендові, а потім інформаційні. Для сайтів-візиток на першому місці брендові/інформаційні запити, менш важливі навігаційні та транзакційні. Для контентних проектів порядок ваги запитів буде таким: інформаційні, брендові, навігаційні, транзакційні.
Будь-які типи ключових слів підбираються за допомогою інструментів, яких є величезна кількість. Зупинимося на тих, які найчастіше використовуються та подобаються нам.
Якщо вам потрібна допомога з підбору семантичного ядра для сайту, звертайтесь до нашого партнера Олександра Павлуцького.
Довіряючи запити та тексти професійним SEO-фахівцям, ви отримуєте:
- найкращу інтеграцію семантики в текст;
- копірайтерів, добре працюють із СЯ;
- економію часу та контроль якості;
- вичитування текстів редактором.
Інструменти для вибору ключових слів
Безплатні інструменти часто мають обмежений функціонал на кшталт лімітів на кількість ключів, що віддаються, або відсутність частоти ключових слів. Щоб якісно дослідити ключові слова, рекомендуємо використовувати платні інструменти.
👉 Google Keyword Planner — безплатний сервіс підбору запитів від Google. Щоб ним користуватися, потрібно створити обліковий запис у Google Ads. Щоб отримувати більш-менш реальні цифри за кількістю запитів на місяць, доведеться витратити певний бюджет на рекламні кампанії.
👉 Serpstat — багатофункціональний інструмент для підбору запитів та аналізу конкурентів. Опис цього сервісу потягне на окрему статтю. За допомогою Serpstat можна аналізувати запити, за якими конкуренти отримують трафік з пошукових систем чи показують контекстну рекламу. Серед усіх платних сервісів у Serpstat є найбільша база ключових слів для українського сегменту. Вартість сервісу — від $69 на місяць.
Стаття з теми:
👉 Kparser — інструмент для підбору ключових слів для Google, Bing, YouTube, eBay, Amazon. Є безплатна версія, але в ній сервіс не показує частоти ключових слів. Вартість платної версії — від $19.
👉 Keyword Tool — інструмент для збору ключових слів, які використовуються при пошуку в Google, YouTube, Bing, Amazon і App Store. У безплатній версії є ліміт на кількість ключів та відсутні частоти. У платній версії можна отримати ще більше ключових слів із пошукових підказок, вартість кліку в Google Ads, кількість запитів та інші дані. Вартість платної версії від $69 на місяць.
При купівлі на рік — знижка 30%
Як підбирати ключові слова
Розглянемо, як працює вибір ключових фраз, на прикладі сервісу Serpstat.
Ви можете використовувати інший інструмент, але алгоритм підбору ключових слів буде схожий:
- Вибір базових чи маркерних запитів.
- Розширення вибраних запитів.
- Чистка зібраних фраз.
- Груповання пошукових запитів.
До прикладу візьмемо магазин спортивного харчування. Структура сайту, залежно від наявності груп товарів, може мати такий вигляд:
Спортивне харчування
Протеїн
Сироватковий протеїн
Соєвий протеїн
Яєчний протеїн
Молочний протеїн
Креатин
Гейнери
Амінокислоти
Жироспалювачі
Вітаміни
1. Вибір базових чи маркерних запитів.
Спочатку виберемо базові запити або маркерні запити. Маркерні запити — це ті, які чітко відповідають сторінці, що просувається. Такими запитами можуть бути назви розділів, категорій, рубрик.
Маркерні запити можна підібрати, спарсивши заголовки розділів на сайтах конкурентів. Це можна зробити за допомогою програм Screaming Frog, Netpeak Spider або інших аналогів.
Якщо ви не маєте даних програм, можна зібрати заголовки вручну за допомогою різних SEO-плагінів для браузерів, які вміють підсвічувати заголовки. Наприклад, скористаємося плагіном Detailed для браузера Chrome. Зайшовши на потрібну сторінку, у вкладці Headings плагін покаже всі заголовки:
На одну сторінку можна підбирати кілька маркерних запитів, наприклад це можуть бути синоніми:
сироватковий протеїн
сироватковий білок
Ще потрібно врахувати випадки, коли можливі варіанти написання слів українською та англійською мовами. Наприклад:
протеїн universal
протеїн юніверсал
Підібрані маркерні запити перевіряємо в Serpstat в розділі Аналіз ключових слів → Підбір ключових фраз:
✅ Ви читаєте статтю з покрокового SEO-керівництва
Кроки, які були до 👇
- Крок 0. Що таке пошукова оптимізація сайтів
- Крок 1.1. Як додати сайт у Google Search Console
- Крок 1.2. Як встановити Google Analytics на сайт
- Крок 2. Як зробити технічний аудит сайту
Кроки, які будуть далі 👇
2. Розширення вибраних запитів.
Після вибору основної семантики можна розширити ключові слова шляхом збору пошукових підказок. Пошукові підказки — це найбільш популярні запити, які починаються на вже введені літери у рядку пошуку:
Пошукові підказки та питання знаходяться в розділі Аналіз ключових слів:
З отриманих підказок або пошукових питань можна забрати нецільові ключові слова та перевірити частотність.
У розділі Пошукові підказки вибираємо Операції → Додати фрази до Пакетного аналізу фраз.
Після виключення нецільових ключових слів (алгоритм описано нижче у пункті 3) можна оновити частотність запитів, щоб вибрати найбільш популярні слова.
Потрібно мати на увазі, що пошукові підказки, які тільки набирають популярність, швидше за все, не матимуть частот.
3. Чистка зібраних фраз.
Наступний пункт — це чищення запитів. З вибраних слів необхідно видалити нецільові ключові слова, мінус-слова.
Що це може бути за слова:
- Для комерційних сайтів це слова «безкоштовно» , «інструкція» , «завантажити» ; бренди конкурентів, нецільові регіони та міста.
- Для інформаційних сайтів це слова, які містять у собі комерційну мету: «купити» , «продаж» та подібні.
Як виглядають такі ключові слова на прикладі магазину спортивного харчування:
протеїни вікіпедія
протеїн розетка
gymbeam протеїн
маска для волосся з протеїнами
протеїн у домашніх умовах
Мінус-слова можна відфільтрувати на етапі підбору маркерних запитів у розділі Аналіз ключових слів → Підбір ключових фраз. Виберіть Фільтр та введіть потрібні ключові слова.
Аналогічний фільтр можна використовувати в розділі Пакетний аналіз ключових фраз при виборі пошукових підказок та запитів.
На момент написання статті в сервісі Serpstat є обмеження кількості ключових фраз в одному фільтрі. За один раз можна додати не більше 6 слів. Якщо ви маєте багато мінус-слів, використовуйте кілька правил в одному фільтрі.
4. Груповання пошукових запитів.
Кожна група запитів відповідає одному розділу сайту. При необхідності групи розбивають на підгрупи, кожна з яких відповідатиме окремій сторінці сайту.
Інформаційні запити виділяємо та переносимо в окрему групу, тому що в нашому прикладі насамперед важливо отримати транзакційні запити. Після складання семантичного ядра для основних сторінок, можна використовувати групи інформаційних запитів, щоб писати статті, блоки запитань та відповідей, з метою отримати додатковий трафік.
Для групування ключових слів можна скористатися в Serpstat інструментом Кластеризація. У цей інструмент можна додати список ключів і отримати список груп із ключовими словами, схожими за змістом. Далі вибирайте групи ключових слів, які підходять до вашого сайту.
Google враховує швидкість сайту при ранжуванні
З 2018 року швидкість ресурсу стала однією з метрик, які Google враховує при ранжуванні сайтів. Якщо відвідувач не дочекався, поки завантажиться сторінка, і закрив вкладку, це мінус в карму і в рейтинг пошукової видачі.
Потурбуйтеся про швидкість свого сайту — виберіть хостинг на чистих SSD-дисках 🚀
Ми відмовилися від HDD-дисків на серверах і перейшли на SSD. На SSD-дисках сайти завантажуються в 5 разів швидше, ніж на HDD.
Також ми замінили вебсервер Apache на LiteSpeed, щоб збільшити швидкість роботи сайтів. За статистикою, на LiteSpeed файли відкриваються в 5 разів швидше. А якщо ваш сайт на WordPress, то ми пришвидшимо його ще більше з плагіном LSCache.
Наш хостинг можна безплатно тестувати протягом 30 днів. Переконаєтеся, що ваш сайт працює з нами швидше — і тоді вже прийматимете рішення щодо купівлі 🔥
Альтернативний спосіб підбору ключових слів
Підбирати ключові слова можна за допомогою аналізу сторінок конкурентів у сервісі Serpstat.
У розділі Аналіз URL → Ключові слова вибирайте потрібну сторінку сайту конкурента та отримуйте список слів, за якими сторінка ранжується у пошуку.
Для збору семантики та аналізу конкурентів також можна використовувати інструмент Дерево сайту.
Введіть адресу сайту конкурента та отримайте список сторінок і ключових слів, за якими сайт знаходиться в пошуку. Додатково можна відфільтрувати результати, вибравши у фільтрі ключі із частотою від 10 та позиції до 15-20.
Щоб розширити семантичне ядро, можна скористатися таким способом:
Візьмемо три-чотири сторінки успішних конкурентів за потрібним запитом. Список можна отримати за допомогою інструмента Serpstat Аналіз ключових слів → Топ за фразою.
Далі збираємо ключові слова з потрібних сторінок конкурентів. Для цього скористаємось розширенням Serpstat Batch Analysis для Google Таблиць. За посиланням можна прочитати інструкцію з встановлення та налаштування розширення.
Після встановлення розширення до Google-таблиці додаємо список сторінок конкурентів, в налаштуваннях розширення вибираємо:
- пошукову систему;
- діапазон клітинок, у якому знаходяться потрібні нам сторінки конкурентів;
- вид звіту — URL keywords report
Далі у фільтрі виберіть:
- позиція для ключового слова — мінімум 1, максимум 20;
- частота ключового слова — мінімум 10.
У новій вкладці таблиці будуть результати — ключові слова, за якими ранжуються сторінки конкурентів. У таблиці необхідно видалити дублікати слів. Для зручності можна видалити стовпчики з непотрібними параметрами. Як приклад отримаємо такі дані:
Тепер ви знаєте, як правильно підібрати ключові слова та скласти семантичне ядро для сайту. Якщо в чомусь не розібралися, пишіть коментарі, ми з радістю вам підкажемо.
У наступних статтях розглянемо, як використовувати зібрані ключові слова для оптимізації текстів, метатегів та перелінкування.