У 2019 році компанія Meta, яка є власником мережі Інстаграм, провела велике опитування щодо ефективності цієї соцмережі як платформи для бізнесу. З’ясувалося, що:
- 83% користувачів знаходять в соцмережі нові продукти та продавців;
- 80% на основі профілю в Інстаграм вирішують, чи варто купляти товар;
- 79% після перегляду сторінки продавця шукають більше інформації про компанію;
- 65% переходять на сайт продавця;
- 46% оформлюють покупку онлайн чи офлайн.
З 2020 року ця тенденція невпинно зростає. Станом на 2022 рік в Інстаграмі близько двох мільярдів активних користувачів щомісяця. Через соцмережу за рік було продано товарів на $992 мільйонів.
Така статистика робить Інстаграм однією з найпривабливіших платформ для просування свого товару. Саме тому ми склали для вас покрокову інструкцію про те, як почати продавати в Інстаграм з нуля та як продавати в Інстаграм ефективно.
Крок перший. Реєструємо бізнес-акаунт
Перші кроки реєстрації бізнес-акаунту в Інстаграмі не відрізняються від створення звичайного облікового запису. Потрібно ввести свої дані, які ви плануєте використовувати для входу в акаунт: електронну адресу або телефон, ім’я, яке буде відображатися для користувачів, нік, за яким вас будуть знаходити у мережі, та придумати пароль.
Після створення сторінки ви зможете перемкнутися на бізнес-акаунт. Для цього потрібно зайти у налаштування та натиснути «Перейти на професійний акаунт».
Чотири причини перейти з особистого на професійний акаунт:
- Можливість просувати свої товари за допомогою рекламних постів.
- Доступ до статистики.
- Можливість налаштування автоматичної відповіді у повідомленнях.
- Функція магазину прямо в соцмережі, щоб продавати одразу в Інстаграмі.
Далі ви зможете обрати категорію, яка найкраще характеризує вашу діяльність.
Якщо ви плануєте продавати речі або будь-які фізичні товари чи послуги в Інстаграмі, тоді вам підійде тип акаунту «Бізнес». Якщо продаєте інфопродукти, плануєте просувати свою музику або ж вести блог — обирайте тип акаунту «Автор».
З відмінностей: в режимі «Бізнес» можна додати фізичну адресу вашого магазину чи офісу, тоді як в режимі «Автор» такої можливості немає.
Після цього кроку Інстаграм запропонує вам обрати категорію, що визначатиме нішу вашої діяльності. Категорію можна обрати із запропонованих або ввести свій варіант у рядок пошуку.
🔔 Для акаунтів «Бізнес» та «Автор» категорії однакові. Їх можна змінити у будь-який момент у налаштуваннях акаунту. Так само ви можете перемикатися між режимами «Бізнес» та «Автор».
У налаштуваннях введіть ваші контактні дані, за якими з вами зможуть зв’язатися покупці.
Також ви можете налаштувати, хто може надсилати вам повідомлення, відмічати ваш акаунт у сторіз або постах, бачити ваш контент тощо.
Після усіх цих налаштувань можете переходити до публікації перших сторіз, Reels та постів.
Крок другий. Оформлюємо профіль
Який вигляд матиме ваш профіль, залежить лише від вашої креативності. Однак не варто забувати про досвід користувача. Ось загальні поради щодо контенту для Інстаграм-бізнесів:
- Фотографія профілю має містити або логотип, або фото, яке відображає специфіку товарів.
- В імені профілю вкажіть ключові слова, за якими вас зможуть знайти потенційні клієнти, наприклад «Свічки ручної роботи» або «Психолог, арт-терапевт».
- Створіть закріплені сторіз, де ви будете зберігати короткі відео з відгуками, актуальними товарами та цінами. Туди ж можна додати меню, робочі процеси за лаштунками, як дістатися до офлайн-магазину тощо.
- Виберіть загальну кольорову гаму, аби уніфікувати контент.
- Продумайте публікаційну стратегію. Наприклад, вибудуйте з декількох постів одну єдину картину.
Крок третій. Запускаємо рекламу та починаємо продавати в Інстаграмі
Завершивши оформлення профілю, переходьте до запуску реклами. Іконка «Рекламувати» буде з’являтися під кожним вашим постом та сторіз.
Під час налаштування реклами буде можливість переглянути, як виглядатиме рекламований пост чи сторіз, обрати ціль реклами, прописати характеристики цільової авдиторії, визначити тривалість та бюджет просування.
🔔 Охоплення залежить від закладеного бюджету та тривалості реклами. Якщо не завжди є можливість вкладати кошти у рекламу — знімайте Reels. Цей тип контенту має найбільше органічне охоплення.
В іншій нашій статті ви можете детальніше прочитати про безплатні та платні методи просування сторінки в Інстаграм 📌
Якщо ви плануєте розвивати свій бізнес в Інстаграм, подумайте і про створення власного сайту.
Чому це важливо:
👉 Сторінку в соцмережах можуть заблокувати: це особливо часто зараз трапляється з українськими акаунтами. Сайт — стабільний канал звʼязку.
👉 Якщо ви маєте свій інтернет-магазин, власний сайт — мастхев. Ви витрачатимете менше часу на оформлення замовлень для клієнтів, автоматизуєте процес, а вони зможуть зручно роздивлятися повний каталог товарів, не чекаючи на відповідь в дірект. Бо чим більше людина чекає, тим більша ймовірність, що вона піде до конкурентів.
👉 Сайт має ширший перелік інструментів для просування бренду: більше можливостей реклами, налаштування розсилок з акціями та спеціальними пропозиціями, детальна аналітика.
Спробуйте безплатно створити сайт з HOSTiQ.ua: у нас є безліч опцій і для новачків, і для досвідчених сайтобудувальників.
Крок четвертий. Працюємо зі статистикою
Щоб продавати ефективно, потрібно постійно аналізувати результати. Для цього в Інстаграмі є вбудовані інструменти аналітики. При роботі зі статистикою ви визначите:
- гендер та віковий діапазон цільової аудиторії, яка бачить ваш контент;
- з яких міст та країн ваші потенційні клієнти;
- кількість людей, які побачили, відреагували, прокоментували чи відвідали вашу сторінку тощо;
- який процент тих, хто заходив на вашу сторінку чи бачив контент, підписаний на вас;
- який контент найбільше переглядають;
- години активності клієнтів, що дозволить вам зрозуміти, в які години краще постити свій контент та бути на зв’язку у месенджерах.
Аналізуючи дані зі статистики, можна порівняти свої показники з середнім значенням інших компаній, скоригувати свою стратегію соціальної мережі та почати продавати в Інстаграм ефективно.
Крок п’ятий. Налаштовуємо автовідповіді у месенджері
Одна з корисних функцій професійного акаунту — можливість налаштовувати автоматичні відповіді на повідомлення користувачів. Її перевага у тому, що вона закриває питання як продати свій товар в Інстаграмі під час відсутності у мережі. Наразі цю функцію можна налаштувати та використовувати лише у мобільному додатку Інстаграм, в браузері вона не працює.
Щоб налаштувати автовідповіді, потрібно зайти у месенджер Інстаграм, вибрати «Інструменти» та у розділі «Часті питання» прописати шаблони, за якими програма буде автоматично відповідати на найпоширеніші питання.
Таким чином ви отримуєте безоплатного асистента, а потенційний покупець зможе швидко отримати інформацію, що його цікавить. Це збільшить ваші шанси продати товар чи послугу.
Крок шостий. Додаємо функцію онлайн-магазину
Ще один спосіб як продавати товари в Інстаграмі — скористатися функцією онлайн-магазину, створеною для мобільного додатку. Це є доповненням до основної стрічки профілю. Ви можете імпортувати каталог з товарами в онлайн-магазин Інстаграм та відсортувати їх по колекціям. Таким чином потенційний покупець зможе одразу ознайомитися з усім товаром та його цінами, не переглядаючи усі наявні пости на сторінці в соцмережі.
Однак ця функція професійного акаунту доступна тільки тим, у кого є свій сайт. Власники сайту можуть підв’язати його до акаунту в Інстаграм, що дозволить продавати товари прямо з соцмережі. Це ще один аргумент на користь власного сайту.
Якщо ви ще не маєте свого сайту та переживаєте, що це дорого чи складно, у нас є хороше рішення: конструктор сайтів. З ним ви зможете створити сайт з нуля за день. Він чудово підходить, якщо вам потрібен простий інтернет-магазин для пари десятків товарів.
Якщо ж ваш асортимент значно більший чи ви готові приділити більше часу на створення сайту заради його гнучкості — радимо спробувати WordPress. WordPress — це складніший інструмент для розробки, але саме на ньому розроблено більше 40% всіх сайтів в інтернеті. WordPress має багатий функціонал, різноманіття шаблонів і розширень, а також велику спільноту, яка працює над розвитком і підтримкою платформи. Це означає, що ви можете швидко знайти відповіді на свої запитання, розв’язати проблеми або знайти професійних розробників, які допоможуть вам у вирішенні будь-яких проблем.
Обидва інструменти можна протестувати у нас безплатно протягом 30 днів 🔥 Якщо сподобається — продовжите користуватися, якщо ні — нічого не втратите.
Крім сайту потрібно мати профіль у Facebook, оскільки саме через нього надається доступ до кабінету комерційного менеджера. Через цей кабінет ви зможете налаштувати свій онлайн-магазин, наприклад, обрати спосіб оплати та канали збуту: Facebook та/або Інстаграм. Також є можливість під’єднати кабінет до сайту або ж вручну вносити нові позиції та переглядати вже існуючі товари чи послуги.
🔔 У версії для браузера кнопка онлайн-магазину переадресовує користувача на повноцінний сайт продавця.
У своєму онлайн-магазині ви можете анонсувати нові товари та додавати теги до зображень продуктів у сторіз та постах. Таким чином потенційні покупці одразу бачитимуть характеристики товару.
Корисна стаття з теми: Як розкрутити інтернет-магазин 📌
Як правильно продавати товар в Інстаграмі: 5 популярних ніш
Інстаграм дає безліч можливостей та інструментів, щоб продавати товари та послуги, і більшість з них абсолютно безплатні. Нижче ділимося лайфхаками для пʼяти конкретних ніш.
Як продавати прикраси в Інстаграм
Презентуючи свій товар, демонструйте деталі. Робіть зйомку товарів зблизька, а також без зайвих предметів в кадрі, аби потенційні покупці могли сповна оцінити продукт.
Як продавати інфопродукти в Інстаграм
Окрім експертного контенту з вашої тематики, публікуйте більше сторіз, Reels, виходьте у трансляції наживо. У відеоконтенті розказуйте, як саме імплементується інфопродукт у ваше життя. Це дасть можливість потенційним клієнтам познайомитися з вами як з людиною, зрозуміти вашу зацікавленість у продукті, який ви пропонуєте придбати.
Як продавати іграшки в Інстаграм
Знімайте короткі відеоогляди, в яких розкриваєте основні функції товару. Акцент робіть на призначенні іграшки чи гри, яка кількість людей може бути залучена, вікові обмеження тощо. Для фото обирайте нейтральний фон та гарне освітлення, аби товар виглядав яскраво.
Як продавати їжу в Інстаграм
Знімайте відео рецептів з вашим продуктом або залучайте підписників до процесу приготування чи оформлення готової страви. А ще додавайте гумор та слідкуйте за трендами. Наприклад, використовуйте актуальні стікери, маски або популярні звуки у сторіз та Reels.
Як продавати одяг в Інстаграм
Щоб успішно продавати речі в Інстаграмі, робіть професійні фотозйомки на моделях. Для більшої інклюзивності залучайте моделей з різними фігурами та типажами — це викличе прихильність та довіру потенційних покупців. У цій статі зібрали поради професійних фотографів про те, як правильно фотографувати одяг.
Також влаштовуйте колаборації з відомими блогерами та дизайнерами — замовляйте рекламу або надсилайте їм товар у якості промо.
Якщо маєте дієві інструменти продажу в Інстаграмі, які ми пропустили — напишіть про них у коментарях, аби допомогти українському бізнесу розвиватися успішніше! 💬