Найбільший відсоток продажів досі припадає на офлайн-ринок. Але, як показує статистика, онлайн-продажі значно виросли, починаючи з 2020 року. На розвиток онлайн-бізнесу в Україні сильно вплинули дві проблеми: COVID-19 і повномасштабне вторгнення рф у 2022 році. Українці, деколи не маючи можливості користуватися офлайн-послугами, або ж вимушено переїхавши в інші міста чи закордон, продовжують підтримувати місцевий бізнес і замовляти товари онлайн.
Така динаміка демонструє потенціал Інтернету, як місця, де можна продавати речі та пропонувати свої послуги, відкриваючи бізнесу нові можливості. Водночас зʼявляються нові виклики — як продавати в інтернеті, які платформи продажу залучити та як їх між собою поєднувати.
Нижче наводимо чотири способи вивести бізнес в онлайн, а також ділимося декількома порадами від Forbes, як продавати речі в інтернеті ефективно.
Спосіб 1. Продавати через власний сайт
Власний сайт у випадках великих компаній — необхідність. Якщо ви тільки починаєте свою справу — це додаткова перевага. Навіть простий власний сайт дає більше можливостей для бізнесу, аніж всі інші способи, які ми згадаємо у статті.
Власний сайт дає свободу у презентації свого бренду, товарів і послуг, що виділить вас серед конкурентів. Він допомагає залучити ті категорії цільової авдиторії, які, наприклад, не є активними користувачами соціальних мереж або маркетплейсів.
Сайт однаково добре підходить як для продажу товарів, так і для просування послуг.
Плюси:
- функціонал сайту не обмежений: можете додавати контактні форми, мапи проїзду, блог, каталог товарів тощо;
- можливість відобразити на сайті характер і настрій вашої компанії, за допомогою індивідуального дизайну підвищити впізнаваність на ринку серед конкурентів;
- нема комісії за продаж товарів на відміну від маркетплейсів;
- більша довіра користувачів до сайту компанії, ніж до сторінки в соцмережах чи оголошення на OLX.
Мінуси:
- без досвіду розробити саме такий сайту, який вам потрібен, буде довше, аніж розмістити товари на маркетплейсі чи у соцмережах;
- якщо замовляти сайт у розробника, треба закладати витрати на його роботу.
Зробіть сайт для свого бізнесу безплатно
Наш редактор Wiki Антон створює сайти, щоб наочно показати читачам те, про що він пише. Цього разу він використав можливості конструктора сайтів SitePro, щоб створити зразковий сайт барбершопу.
Якщо хочете собі такий односторінковий сайт, замовляйте конструктор та крокуйте за інструкцією Антона. В ній скрупульозно описані всі компоненти сайту: банер, послуги та ціни, галерея, шапка та підвал, контакти й навіть іконки.
Також цей сайт легко переробити у лендінг чи навіть невеликий інтернет-магазин. Якщо ви шукали, як почати продавати в інтернеті — це один з найпростіших способів.
Найголовніше — ви можете спробувати створити сайт за допомогою цієї інструкції без оплати. Тестового періоду конструктору в 30 днів має вистачити, аби розібратися. Якщо все вийде, перейдете на платний тариф. Якщо ні, ви не витратите грошей.
Б’ємося об заклад, з цією інструкцією сайт зможе зробити кожен 💪
Спосіб 2. Продавати в інтернеті через маркетплейси
Маркетплейс — це інтернет-платформа, яка надає можливість іншим продавцям розміщувати на ній свій товар.
Найбільшими маркетплейсами України є PROM.ua, ROZETKA та Епіцентр. Працюють вони по-різному. Наприклад, на PROM.ua ви реєструєтеся, вказуєте свої контактні дані як продавця та починаєте наповнювати свою сторінку товарами. Щоб продати продати товар через інтернет-магазин ROZETKA чи Епіцентр, потрібно заповнити заявку, надати прайс-лист товарів та підписати договір.
Плюси:
- маркетплейс вже підготував необхідний функціонал та продумав, як спростити продавцю продаж товарів через інтернет, отримання замовлень тощо, а покупцю — процес покупки;
- для того аби продати речі через інтернет, достатньо заповнити усі дані в анкеті, яку розробив маркетплейс. Наприклад, тип доставляння та оплати, графік роботи, опис товару, фото тощо;
- часто є можливість синхронізації з іншими маркетплейсами;
- сформована вами сторінка автоматично матиме адаптацію під мобільні пристрої.
Мінуси:
- інтерфейс не сприяє просуванню послуг, на відміну від товарів;
- велика конкуренція одноманітних товарів.
Також враховуйте, що без придбання платних пакетів ви матимете певні обмеження у використанні маркетплейсу. Платні пакети зазвичай дозволяють збільшити кількість товарів, яку ви можете розмістити в каталозі, а ще надають бізнесу доступ до таких корисних послуг, як автоматичний імпорт товарів, отримання відгуків, просування товарів за допомогою акцій та розсилок тощо.
Спосіб 3. Продавати через дошки оголошень
Дошки оголошень онлайн працюють так само, як і звичайні. При реєстрації ви можете розмістити своє оголошення з надання послуг або продажу товару та очікувати на свого покупця. Найбільші в Україні дошки, де можна продати речі в інтернеті — це OLX та RIA.com, а серед просування послуг можна виокремити Kabanchik.ua.
Плюси:
- спрощене розміщення товарів. Не потрібно заповнювати велику кількість обов’язкових характеристик, як для маркетплейсу. Ви можете внести в опис лише те, що вважаєте за потрібне;
- можливість «підняти» товар у списку за додаткову плату. Таким чином ви збільшуєте шанси на те, що потенційний покупець побачить першим саме ваш товар.
Мінуси:
- на OLX є ліміти безплатних розміщень, що залежать від рубрики, в якій розміщено товар. У деяких категоріях є можливість розмістити лише один товар на 30 днів. А на Kabanchik.ua, якщо відгукуєтеся на чиєсь оголошення, то без відгуків одночасно ви можете виконувати до трьох замовлень;
- тарифи платних пакетів OLX уточнюються індивідуально у менеджерів сайту та залежать від рубрики, її популярності та середньої вартості товарів у ній. Те саме стосується дошки оголошень RIA.com. Kabanchik.ua в свою чергу бере процент з кожної виконаної послуги за користування порталом. Цей процент коливається від 5 до 15 в залежності від категорії послуг.
При купівлі на рік — знижка 30%
Спосіб 4. Продавати через соцмережі
На відміну від попередніх двох платформ, у соцмережах ви можете більш активно просувати послуги. Для того аби продажі через інтернет були активними, краще залучати не одну, а одразу кілька соціальних мереж. У кожної групи з них є свої особливості.
Instagram та Facebook
Ці дві соцмережі зручно використовувати у парі — вони мають функцію поширювати контент одночасно у двох мережах одним кліком. За допомогою CRM-систем їх можна під`єднати до маркетплейсів. Окрім фотоконтенту в Instagram та Facebook можна створити віртуальний магазин, де буде відображатися каталог товарів з цінами.
Діапазон ніш різноманітний — від послуг консультування ФОП та бухгалтерів до продажів авторського одягу.
Для просування послуг та товарів важливо не лише публікувати фотоконтент, але й знімати короткі відео для сторіс та Reels. Це підвищить охоплення та стимулюватиме глядачів до покупок.
Порада, як продавати товар онлайн за допомогою соцмереж ефективніше: продумайте візуальний стиль сторінки — від шрифтів до обробки фото в певній палітрі кольорів, та дотримуйтеся його.
TikTok
Ця соцмережа одна з найновіших, де можна продавати в інтернеті. Підходить для активної промоції товарів та послуг. Об’єднує різні категорії користувачів. Великий плюс в тому, що алгоритм цієї соцмережі самостійно покаже вас зацікавленій авдиторії.
Для того, аби ваші відео відображалися великій кількості людей, потрібно уважно слідкувати за трендами мережі — популярними аудіо, фільтрами, мемами, склейками відео тощо.
Telegram і Viber
Ці мережі можна використовувати як доповнення до наявної онлайн-сторінки. На відміну від Instagram, Telegram і Viber дозволяють викладати довші тексти, тому у них можна викладати новини, вести блог, ділитися порадами з користувачами, проводити розіграші та опитування, анонсувати промо-акції тощо.
Зручність цих мереж полягає у тому, що інформація буде надходити потенційним покупцям швидше, вони миттєво дізнаватимуться про всі новинки та акції. Створюватиметься атмосфера залучення продавця до прямого спілкування з клієнтом.
В усіх соцмережах можна рекламувати свої пости та товари:
- TikTok, Instagram та Facebook пропонують таку можливість бізнес-акаунтам. Ціна буде залежати від кількості користувачів, які побачать ваш рекламний контент. Мінімальна ціна — від $1 на день.
- У Viber можливо запустити рекламу з посиланням на ваш сайт, яка буде відображатися поміж звичайних чатів, однак ціну треба уточнювати з відділом підтримки компанії.
- У Telegram також є можливість розміщувати платну рекламу в інших телеграм-каналах. Ціна такої послуги — від $8 за 1000 переглядів.
🔗 Як просувати інтернет-магазин у соціальних мережах: 4 важливі етапи
Плюси соцмереж, як майданчика для продажу:
- Можна вийти в онлайн, не витративши жодної гривні.
Мінуси:
- Вийти в онлайн можна без грошей, а от за просування бренду доведеться платити. Якщо ви не маєте інших каналів продажу, з яких на вашу сторінку можуть приходити люди, то без платної реклами вас не побачать нові клієнти;
- до магазинів в соцмережах менший рівень довіри, бо на цих майданчиках частіше зустрічаються шахраї.
Рекомендації від Forbes, як підвищити продажі в інтернеті
Отже, з усіма чотирма способами можна почати продавати в інтернеті, але також важливо робити це ефективно. Ми переклали для вас статтю від Forbes про те, як продавати товар в інтернеті, щоб збільшувати свій прибуток:
✅ Оберіть правильну платформу для онлайн-продажів, яка відповідатиме вашим потребам.
Виберіть, яка з платформ буде для вас найзручніша для розміщення та просування товарів чи послуг. Власний сайт чи сторінка у соцмережах — неважливо, допоки ваш продукт вигідно презентується, ви знаходите вашу цільову авдиторію та просто керуєте продажами через інтернет.
✅ Підключіть аналітику.
Використовуйте інструменти аналітики, аби зрозуміти, як покупці знаходять ваші сторінки. Соцмережі мають вбудовані інструменти аналітики, а для власного сайту можна використовувати Google Analytics.
✅ Зосередьтеся на якості обслуговування клієнтів.
Важливими факторами є швидкість реагування на запит, швидкість надання послуги або чітке вказування на платформі строків опрацювання та відправлення замовлення. Також приділяйте увагу ввічливому спілкуванню та якісному консультуванню.
✅ Додайте на сайт онлайн-чат.
Чат додасть клієнту відчуття особистої залученості продавця у процес і прискорить надання консультації. Це підвищить шанси на те, що клієнт придбає товар або послугу саме у вас.
🔗 11 сервісів онлайн-консультантів для сайту
✅ Подбайте про SEO-оптимізацію.
У соцмережах використовуйте популярні, а також унікальні, нішеві хештеги, а на інших платформах та власному сайті використовуйте ключові слова, які часто використовують потенційні клієнти для пошуку схожих товарів та послуг.
У нас є цілий розділ статей про SEO-оптимізацію, який може стати вам у пригоді.
✅ Створюйте унікальний контент.
Замовляйте фотозйомки, записуйте власні відеороліки та пишіть унікальні тексти. Навіть якщо у вас є описи товарів на власному сайті, змінюючи платформу продажів, коригуйте їх під запити користувачів нового майданчика. Також за можливості уникайте стокових фото або відео.
✅ Публікуйте відгуки клієнтів.
Це дасть можливість потенційним покупцям і замовникам оцінити ваш сервіс і продукцію.
✅ Демонструйте свої продукти за допомогою високоякісних фото.
Високоякісні фото дозволяють потенційному покупцю чи замовнику оцінити товар, а продавцю уникнути повернень з причини невідповідності товару фотографіям. Розміщуйте мінімум 2-4 фото різних ракурсів.
Стаття з теми:
Якщо ви вже вивели свій бізнес в онлайн — пишіть у коментарях лайфхаки, які вам допомогли, або ж діліться складнощами, які виникали.