Чотири слова, які бояться почути всі власники сайтів: «сайт пропав з пошуку Google» або «різко впали позиції сайту». Органічний трафік на сайт може впасти і через рік після запуску ресурсу, і через десять років — від цього не застраховані ні новачки, ні професіонали. Навіть SEO-шники Apple час від часу можуть переживати через зниження відвідуваності сайту, це нормально. Головне — вчасно помітити проблему, знайти її причину та зрозуміти, як підняти позицію сайту в пошуковій системі на колишнє місце або вище.
Є багато причин, чому падає відвідуваність сайту: сезонність, зниження попиту на товар, зростання кількості конкурентів або проблеми на сайті. Щоб знайти джерело проблеми і усунути його, вам потрібно проаналізувати зміну позицій сайту. Деніел Вайсберг з Google розповів, як проаналізувати, чому впала відвідуваність сайту, а ми перевели цю статтю для вас 😉
Зі статті ви дізнаєтеся, чому падають позиції сайту, від чого залежить відвідуваність сайту та як використовувати звіт про ефективність Search Console і Google Trends, щоб зупинити падіння пошукового трафіку.
Основні причини падіння пошукового трафіку
Щоб допомогти вам зрозуміти, що впливає на ваш трафік, ось кілька прикладів дропів — падінь відвідуваності сайту, і того, що вони потенційно можуть означати. Детальніше про кожен приклад читайте далі.
👉 Технічні проблеми: помилки, які заважають Google сканувати, індексувати або обслуговувати ваші сторінки для користувачів. Це може бути недоступність сервера, помилка у файлі robots.txt або помилка «Сторінку не знайдено». Зверніть увагу, що проблеми можуть бути загальними:
- для всього сайту, наприклад, ваш вебсайт не працює;
- для всієї сторінки, наприклад, для сторінки помилково встановлено тег noindex, що повільно знижує трафік.
👉 Проблеми з безпекою: якщо ваш ресурс загрожує безпеці відвідувачів, Google може попередити користувачів, перш ніж вони потраплять на ваш сайт, за допомогою повідомлень або проміжних сторінок.
Це часта причина того, що сайт різко втратив позиції.
👉 Заходи, прийняті вручну: якщо ваш ресурс не відповідав рекомендаціям Google, співробітники компанії могли вручну накласти на нього санкції, в результаті яких сайт пропав з видачі Google. Наприклад, так можуть зробити, якщо на вашому сайті є скопійований контент, спам або надмірна кількість ключових слів.
👉 Зміни в алгоритмах Google: Google постійно вдосконалює оцінку контенту та оновлює свій алгоритм. І основні, і невеликі оновлення можуть змінити позиції сайту в пошуковій системі. Щоб стежити за майбутніми оновленнями, підпишіться на серію новин пошуку Google на YouTube або підпишіться на Google в Twitter.
👉 Зміни попиту користувачів: попит на певний пошуковий запит може змінюватися. На те, що гуглять люди, можуть впливати нові тенденції або сезонність протягом року. Наприклад, перед Новим роком кількість пошукових запитів «купити ялинку» зросте, а після свят — зменшиться. Це означає, що ваш трафік може впасти просто в результаті зовнішнього впливу.
85% користувачів не будуть купувати через вебсайт, якщо вони не впевнені, що їх дані передаються безпечно.
Захистіть свій сайт з SSL-сертифікатом і не втрачайте клієнтів!
Як проаналізувати схему падіння пошукового трафіку
Оскільки діаграма варта тисячі слів, кращий спосіб зрозуміти, чому впали позиції сайту, — це подивитися на основну діаграму звіту про ефективність в Google Search Console. У ній узагальнено великий обсяг інформації і аналіз форми лінії вже багато вам скаже.
Перейдіть до звіту «Ефективність пошуку» та спробуйте наступне:
Крок 1 Змініть діапазон дат, вибравши 16 місяців. Це допоможе вам проаналізувати падіння відвідуваності сайту в контексті та переконатися, що це падіння не відбувається щороку в результаті свята або сезону. Якщо ви хочете зберігати та використовувати дані довше 16 місяців, ви можете використовувати Search Analytics API.
Крок 2 Порівняйте період падіння з аналогічним періодом. Це допоможе вам перевірити, що саме змінилося. Обов’язково клацніть всі вкладки, щоб дізнатися, чи відбулася зміна тільки для певних запитів, URL-адрес, країн, пристроїв або пошукових запитів (дізнайтеся, як створити фільтр порівняння). Переконайтеся, що ви порівнюєте однакову кількість днів, бажано одні і ті самі дні тижня.
Крок 3 Окремо аналізуйте різні типи пошуку. Це допоможе вам зрозуміти, де сталося падіння: у вебпошуку, картинках Google або на вкладці відео або новин.
Також на самому початку статті наводили приклад того, як виглядають графіки відвідуваності сайту для різних причин падіння трафіку. Спробуйте знайти подібний патерн на своїй діаграмі. Подивіться, як різко впав трафік, в який проміжок часу це сталося. Порівняйте дати з можливими роботами на сайті, згадайте, чи не було важливих змін на сторінках.
Ось навчальне відео по Search Console, в якому показано, як використовувати звіт про ефективність.
Відео англійською мовою, але ви можете включити субтитри з автоматичним перекладом українською.
Якщо ви виявите, що на вашому вебсайті були технічні проблеми, проблеми з безпекою або до ресурсу застосовували санкції співробітники Google, ознайомтеся з розширеним посібником з Search Console, щоб дізнатися, як все виправити.
Як вивчати загальні тенденції у вашій галузі
Якщо ви хочете зробити додатковий крок у вирішенні проблеми, використовуйте Google Trends. За допомогою Google Trends ви зрозумієте, чи є низька відвідуваність сайту загальною тенденцією для ніші або це відбувається тільки для вашого сайту.
Зниження трафіку для всієї ніші може бути викликано двома основними факторами:
Зміни в світі можуть впливати на пошукові запити людей. Наприклад, у 2020 на першому місці серед запитів покупок в Google «маска медична». При цьому сайти туристичних агентств під час пандемії можуть сильно втрачати відвідуваність.
Ще на ринку може з’явитися новий конкуруючий продукт, який поглинає ваші пошукові запити. Наприклад, ви продаєте годинники Daniel Wellington і зазвичай вас знаходять в Google за запитом «купити жіночий годинник онлайн». У якийсь момент на український ринок вийде бренд WatchTheTime і «відкусить», забере на себе частину трафіку на цей запит.
Сайт, який поглинає пошукові запити, не обов’язково повинен бути конкуруючим, як у випадку з годинником. Наприклад, інтернет-магазин «Rozetka» окупував першу сторінку видачі за ключовим словом «розетка». Якщо ви продаєте звичайні електричні розетки, за цим запитом пробратися вгору в пошуковій системі буде дуже складно.
Більшість пошукових запитів мають сезонність. На те, що люди шукають в інтернеті, може впливати пора року, свята, погодні умови та мода. Сезонність є навіть у неочевидних тем. Наприклад, динаміка відвідуваності сайту про їжу показує, що запити, пов’язані з їжею, теж дуже сезонні: люди шукають дієти в січні, рецепти лимонаду влітку та шампанське в грудні. У різних галузях сезонність різна.
Використовуйте Google Trends, щоб проаналізувати тенденції у своїй галузі. Сервіс дає доступ до практично невідфільтрованої вибірки реальних пошукових запитів в Google. Він анонімізований, категоризований та агрегований. У ньому є теми, які цікавлять користувачів, починаючи з усього світу і аж до жителів конкретного міста.
Перевірте запити, які привертають трафік на ваш сайт, щоб побачити, чи є у них явні спади в різні пори року.
У прикладі нижче ви можете побачити три типи трендів (перевірте дані самі):
- Запит «індичка» дуже схильний до сезонності, пік якої припадає на кожний листопад, коли в США проходить День подяки.
- Попит на курку в інтернеті показує деяку сезонність, але менш акцентовану.
- Каву люди шукають в Google значно стабільніше; схоже, людям вона потрібна цілий рік.
Любите продавати?
Тримайте хостинг для інтернет-магазину з гарантованим аптаймом та +30% економії при оплаті на рік
І оскільки ви вже перебуваєте в Google Trends, перевірте інші цікаві ідеї, які можуть допомогти вам підвищити відвідуваність сайту:
📌 Перевірте найпопулярніші запити у вашому регіоні та порівняйте їх з запитами, за якими ви отримуєте трафік.
Як дивитися запити, за якими люди переходять на ваш сайт, Деніел Вайсберг розповів в тому ж відео про роботу з Search Console, яке ми додавали вище. Якщо у вашому трафіку немає цих популярних запитів, перевірте, чи є на вашому сайті контент з цієї теми, та переконайтеся, що він сканується та індексується.
Наприклад, у вас сайт студії йоги. В Google Trends для слова «йога» пропонується 25 схожих популярних запитів.
Порівняйте ці запити з тими, за якими відвідувачі переходять на ваш сайт. Якщо ви знаходите серед популярних запитів той, за яким на ваш сайт немає переходів, наприклад «йога для спини» — час це виправляти. Напишіть статтю про користь йоги для спини та розкажіть, які асани найкраще допомагають при болях у попереку. Так ви привернете на сайт нових відвідувачів.
📌 Перевірте запити, які стосуються важливих тем.
Додайте контент зі зв’язаних тем, щоб залучити більше відвідувачів на сайт. На тій самій сторінці Google Trends є розділ «Пов’язані теми». У ньому зібрані теми, що вводили користувачі, які шукали інформацію за вихідним запитом.
Ось пов’язані теми для запиту «хостинг»:
Тобто хостинг-провайдеру варто писати не тільки про вибір хостингу, а й про створення сайтів, оптимізацію ресурсів для пошукових систем і роботу з CMS.
Сподіваємося, що тепер вам стало зрозуміліше, чому чому сайт втрачає позиції та відвідуваність. А ще тепер ви знаєте, як збільшити трафік на сайті за допомогою аналізу трендів Google. Якщо у вас залишилися питання щодо втрати трафіку на сайті, пишіть ваші запитання в коментарях, щоб отримати відповідь від досвідчених SEO-шників HOSTiQ.ua👇Корисні статті з SEO та аналітики:
➔
33 SEO-інструменти, які можуть вам стати в пригоді