Якщо ви хочете стежити за згадками вашого імені, компанії або конкурента, це можна налаштувати за допомогою гугл алертс, або Google-сповіщень.
Як користуватися Google alerts? Вам потрібно ввести слово або фразу, і при будь-якій її згадці в інтернеті вам прийде повідомлення про це на пошту.
Що таке Google-сповіщення та як їх налаштувати
Відстежувати згадки вашого бізнесу або бренду може допомогти з лінкбілдингом, розвитком бренду, партнерством.
Гугл алертс — безкоштовний інструмент, який добре підходить новачкам.
Як налаштувати Google alerts:
- Зайдіть на google.com/alerts
- Введіть пошуковий термін, який хочете відстежувати. Google-сповіщення покажуть попередній перегляд результатів, поки ви будете вводити текст.
- Натисніть на «Ще параметри» під пошуковим полем:
- Виберіть, як часто хочете отримувати сповіщення: раз на день, у міру появи результатів або раз на тиждень.
- Виберіть джерело сповіщень: інтернет, блоги, новини. Якщо ви не впевнені, залиште поле за замовчуванням — автовибір.
- Виберіть мову і країну.
- Виберіть, скільки результатів хочете бачити — всі, або тільки найкращі.
- Виберіть пошту, куди Google буде доставляти сповіщення.
- Виберіть «Створити сповіщення».
Ось приклад Google-сповіщення, яке відстежує згадки про собак коргі:
Розглянемо кілька способів, як використовувати Google-сповіщення.
Стежити за згадками вашого бренду без посилань
Люди іноді згадують ваш бренд без посилання, просто написавши його ім’я. Ім’я — це добре, але цього замало. Потрібне посилання, тому що посилання допомагають вам ранжуватися в Google. Тому потрібно дістати якомога більше високоякісних посилань, якщо ви дбаєте про SEO-оптимізацію.
Посилання допомагають людям переходити по сайтам в інтернеті. Якщо згадки бренду стоять без посилань, читачам складніше буде дійти до вашого сайту. Якщо вони прямо дуже захочуть, вони, звичайно, будуть намагатися знайти ваш бренд в пошуковику. Але більшість людей не захочуть так напружуватися і так і не зайдуть на ваш сайт.
Зі згадками бренду без посилання ви вже на півдорозі до успіху. Автор уже знає, хто ви, і вам потрібно, як правило, трохи зусиль, щоб перетворити цю згадку на посилання.
Але для початку вам потрібно знайти згадки бренду без посилань — це ви можете зробити з Google-сповіщеннями.
Налаштуйте Google-сповіщення для будь-яких термінів, що відносяться до бренду. Ви отримаєте лист, де Google покаже вам нові згадки бренду в інтернеті.
Не зупиняйтеся на одному сповіщенні. Налаштуйте багато Google-повідомлень для всіх термінів, які стосуються бренду.
Коли ви отримуєте сповіщення про нові згадки, перевірте код сайту, з якого отримали згадку. Для цього натисніть правою кнопкою миші на сторінці, виберіть опцію view page source і пошукайте назву сайту за допомогою команди CTRL / CMD + F.
Якщо результатів немає, значить, автор не послався на ваш сайт. Тому подумайте про те, щоб звернутися до нього і попросити додати посилання. Більше інформації про те, як перетворити згадки бренду на посилання
Навіть якщо на ваш бренд завжди посилаються, ви можете приєднатися до обговорення або використовувати згадки як можливість побудувати відносини з автором. Наприклад, якщо хтось згадує вас і дає на вас посилання, варто прокоментувати цей пост і подякувати автора. Ви навіть можете звернутися до нього по пошті, якщо це доречно.
Також відстежуйте негативні відгуки про ваш бізнес. Якщо вашу компанію часто згадують, легко пропустити негативні відгуки. Тому щоб відстежувати відгуки про вас, можете використовувати таку формулу: [ім’я компанії] + intitle: відгуки
Відстежувати конкурентів
Шпигувати за конкурентами корисно — ви можете підглянути у них маркетингові прийоми, які ви можете використовувати в своєму бізнесі.
Наприклад, ваші конкуренти займаються гостьовим блогінгом і активно просувають контент.
Крім цього, якщо сайт згадує конкурента і посилається на нього, вони також можуть бути не проти послатися на вас. Вам потрібно тільки зрозуміти причину, чому вони посилаються на конкурента, щоб використовувати це.
Ви можете також відстежувати сторінки, які згадують кількох ваших конкурентів, але не вас. Ось, наприклад, як таке сповіщення може виглядати для MailChimp:
Якщо сайт згадує безліч конкурентів, але не включає вас, це ваш шанс представити себе і ваш бізнес власнику сайту.
Стежити за ін’єкціями посилань
Спам з ін’єкцій посилань — одна з поширених форм злому сайту. Хакери ламають сайт і додають погані посилання в код сайту — часто в цілях SEO-оптимізації.
Приклад з блогу про особистий розвиток:
У пості про особистий розвиток ні до місця з’являється фраза «купити Аугментин» з посиланням.
Два моменти вказують на те, що це шкідливе посилання:
– Спам. Фраза не тільки посилається на фармацевтичну компанію, але також використовує якірний текст в точному входженні.
– Невідповідність контексту. Прочитайте пропозицію — вона безглузда.
Але якщо ви не перевіряєте регулярно кожну сторінку на сайті на предмет таких проблем, ін’єкції посилань складно відстежити. В цьому і приходять на допомогу Google-сповіщення.
Налаштуйте оповіщення на групу ключових слів, які асоціюються з ін’єкціями посилань. Обмежте результати тільки за результатами з вашого сайту:
Ви можете використовувати такі логічні оператори для цих цілей: OR і site:
Сповіщення за запитами віагра, ботокс, казино, борг, страховка для сайту ahrefs.com
Якщо ви отримаєте сповіщення по цьому запиту, перевірте сторінки сайту – використовуйте команду CMD / CTRL + F, щоб швидко знайти слово-тригер на сторінці.
Знаходити постійний потік можливостей по гостьовому блогінгу
Багато людей використовують одну і ту ж тактику, щоб знайти можливості для гостьового блогінгу:
- Знаходять сторінки «пишіть для нас» релевантні їх ніші за запитами типу [тема] + intitle: “пишіть для нас” і [тема] + “стати автором”;
- Сортують результати;
- Подають заявку.
Це, звичайно, працює, але знайте, що ці люди отримують багато заявок типу вашої. Тому часто краще використовувати запити типу: “гостьовий пост”, так як це покаже список реальних гостьових постів:
Приклад гостьового поста американського блогера
Ви б ніколи не знайшли цей сайт за допомогою традиційних операторів, так як у власника немає окремої сторінки «пишіть для нас».
Ви можете використовувати ті ж оператори в Google-оповіщеннях, щоб генерувати нескінченний потік можливостей нових гостьових постів: seo + “гостьовий пост”
Спробуйте хостинг з купою принад: автовстановлювачем 330 движків, конструктором сайтів та теплою підтримкою 24/7!
Знаходити нові згадки імені, адреси і телефону, стежачи за конкурентами
Згадки імені, адреси і телефону на сайтах дуже важливі для локального SEO. Приклад такої згадки:
Ви можете зробити такі ж для вашої компанії — знайдіть згадки ваших конкурентів на різних сайтах і додавайтеся туди ж.
Для цього пошукайте в Google щось типу “ім’я конкурента” + “телефон конкурента” + адреса конкурента “.
У результатах будуть всі сайти, на яких є інформація з ім’ям, адресою і телефоном вашого конкурента. Ви можете теж додати ваш бізнес на цей сайт.
Але проблема в тому, що якщо ваші конкуренти активно займаються SEO-оптимізацією, вони будуть швидше за все додавати свої координати на нові сайти постійно. Тому вам потрібно бути на крок попереду них.
Для цього створіть Google-сповіщення для такого ж пошукового запиту, що і вище. Ви завжди будете знати про нові сайти, на яких розмістилися ваші конкуренти. Створіть такі сповіщення для всіх ваших конкурентів.
Відстежувати і відповідати на питання у вашій ніші
Коли ви відповідаєте на питання в вашій сфері діяльності, ви заявляєте про себе як про експерта. Крім цього, це допомагає збудувати довірчі відносини з потенційними клієнтами.
Щоб знайти нові і релевантні питання для відповідей, створіть Google-сповіщення за таким запитом: [тема] + назва сайту: [форум.com] + intitle: (хто | що | коли | де | як)
Вам будуть приходити сповіщення про нові гілки форуму з обраної теми.
Якщо можете, посилайтеся на релевантний контент на вашому сайті при відповідях на питання. Ключове слово тут — релевантний. Завдяки цьому на ваш сайт буде йти потік реферального трафіку.
Стежити за тим, що публікують конкуренти
Більшість бізнесів публікує новий контент на блозі на регулярній основі, включаючи ваших конкурентів.
Якщо ви будете стежити за конкурентами в плані контенту, це допоможе вам знайти нові ідеї для тем в блозі.
З цим може допомогти RSS — але це часто незручно. Використовуйте Google-сповіщення замість цього.
Наприклад, ось Google-сповіщення, яке повідомляє нас про нові пости на сайті moz.com: site: moz.com/blog
Якщо ви хочете моніторити нові пости на безлічі блогів конкурентів, — наприклад, на сайтах moz і buzzstream, налаштуйте таке Google-сповіщення: site: moz.com/blog OR site: buzzstream.com/blog
Якщо хочете стежити тільки за певною темою, створіть таке Google-сповіщення: seo + site: moz.com/blog OR site: buzzstream.com/blog
Стежити за помилками індексації
Google може іноді проіндексувати небажані сторінки з вашого сайту, наприклад, сторінки з URL параметрами.
Це велика проблема для інтернет-магазинів:
Посилання на інтернет-магазин Asos з URL параметрами
Google-сповіщення можуть повідомляти вас у випадках, коли такі сторінки індексуються.
Для цього вам потрібно спочатку ідентифікувати загальний URL параметр для будь-яких небажаних сторінок. Це те, що вам потрібно зробити самостійно, так як це різниться від сайту до сайту.
Для сайту asos.com, наприклад, наявність параметрів “cid” і “page” в посиланнях буде таким показником. Будь-які посилання, що містять ці слова, не повинні індексуватися.
Приклад Google-оповіщення для небажаних сторінок сайту asos.com:
Ви можете також налаштувати сповіщення для певних типів файлів. Наприклад, ви не хочете, щоб Google індексував PDF-файли з вашого сайту. Для цього ви можете використовувати такий запит:
Стежити, щоб ваші цифрові продукти не крали
Якщо ви продаєте цифрові продукти — курси, електронні книжки, навчальні матеріали — вам доводиться боротися з торрентами і іншими нелегальними провайдерами безкоштовних завантажень.
Якщо ви налаштуєте сповіщення за згадуванням бренду, ви зможете відстежити, як хтось розмістив ваші матеріали на сторонньому сайті і вирішити проблему.
Ось, яке сповіщення потрібно налаштувати:
[бренд] + “назва продукту” + (завантажити | торрент) -site: назва вашого сайту
Як управляти Google-сповіщеннями
Найбільша проблема з Google-сповіщеннями — це постійний шквал листів. Але це можна вирішити за допомогою Google Inbox.
Google Inbox дозволяє вам згрупувати листи по групах. Ви можете виключити всі Google-сповіщення зі скриньки. Вони не будуть видалятися, а будуть міститися в правильно названій папці:
Щоб зробити це, використовуйте інструкції Google і створіть нову групу під назвою Google-сповіщення. Налаштуйте її так, щоб вона автоматично додавала в папку листи з адреси googlealerts-noreply@google.com.
Для чого бізнесу потрібно використовувати Google-сповіщення
- Стежити за згадками бренду без посилань
- Відстежувати дії конкурентів
- Стежити за ін’єкціями посилань
- Знаходити постійний потік можливостей по гостьовому блогінгу
- Знаходити нові згадки імені, адреси і телефону, стежачи за конкурентами
- Відстежувати і відповідати на питання у ніші
- Стежити за тим, що публікують конкуренти
- Стежити за помилками індексації
- Стежити, щоб цифрові продукти не крали
Джерело: стаття в блозі Ahrefs
Спробуйте якісний хостинг з рейтингом 9,7 з 10 балів
на основі 1900 відгуків клієнтів!