Ми підготували статтю про те, чому важливо правильно фотографувати одяг для інтернет-магазину і як це зробити, а також розпитали професійних фотографів про хитрощі подібних зйомок.
Предметна зйомка одягу або зйомка на моделі, як зробити фото одягу для інтернет-магазину, не маючи професійного обладнання — про це розповімо в статті 👇
Чому хороші фотографії для інтернет-магазину одягу — це важливо
Вище шанс покупки. Красиві і естетичні фотографії потрібні, щоб зацікавити клієнта і викликати у нього думку «хочу це негайно». Також чим більше на сторінці товару детальних фотографій, тим більше довіри до продавця. Тому що якщо він показує річ з різних сторін у високій роздільній здатності, значить йому нема чого приховувати щодо якості речі.
Менше повернень. Якщо клієнт буде бачити чіткі фото одягу з різних ракурсів і в хорошому освітленні, більше ймовірності, що його очікування співпадуть з реальністю. Отже, менше ризик того, що при отриманні товар йому не сподобається або не підійде.
Краще для SEO. Фотографії, як і будь-який інший контент на сайті, впливають на пошукову оптимізацію. Тому важливо розміщувати в своєму інтернет-магазині оригінальні, не взяті з іншого ресурсу фото. З цієї ж причини обов’язково підписуйте зображення і додавайте alt-тексти.
Вимоги до хорошої фотографії одягу
- хороше освітлення — використовуйте природне світло, якщо його досить в момент зйомки, або софтбокси;
- висока роздільна здатність зображення — мінімум 1024×1024 пікселів;
- підготовка одягу — випрасуйте речі і підберіть для моделі відповідні розміри;
- кілька знімків — сфотографуйте одну і ту саму річ з різних ракурсів і різних кутів, розмістіть в картці товару 5-7 кращих фото;
- єдиний стиль оформлення фотографій для товарів — стежте за єдністю стилю на сайті, використовуйте однаковий або схожий фон, освітлення і обрамлення фотографій.
Фотографуйте речі не тільки окремо, але і комбінуючи з іншими елементами одягу. Це допоможе клієнтові визначитися, тому що він побачить, з чим на практиці можна поєднувати цей піджак або спідницю. А ще це потенційно підвищить ваші продажі, адже хтось захоче купити готовий образ.
Як підготуватися до зйомки одягу для інтернет-магазину
- Придумайте концепт зйомки в загальних рисах. Визначтеся з тим, що будете фотографувати, на моделі чи ні, в студії або на вулиці. Найпростіше надихатися сайтами магазинів, які подобаються вам самим.
- Підготуйте речі до зйомки. Складіть список речей для зйомки, з огляду на ті елементи, з якими будете поєднувати основні. Наприклад, якщо будете знімати светри, не забудьте підготувати джинси і взуття для образу, подумайте про аксесуари. Відберіть речі потрібних розмірів і пропрасуйте їх. Складіть їх в тому порядку, в якому плануєте проводити зйомку.
- Забронюйте студію або знайдіть локацію для зйомки. Перегляньте відгуки на фотостудію, а краще поїдьте і оцінить її особисто. Дізнайтеся, о котрій годині в студії хороше природне освітлення. Якщо вирішили знімати на вулиці — обов’язково перевірте прогноз погоди на день зйомок. Якщо будете фотографувати в домашніх умовах — купіть фотофон.
- Домовтеся з моделлю. Знайдіть модель, домовтеся про оплату праці та час зйомки. Якщо немає бюджетів на це — шукайте відповідних добровольців серед родичів або друзів. Але майте на увазі, що починаючому фотографу з людьми без досвіду буде працювати складніше.
- Підготуйте апаратуру. Якщо ви будете фотографувати самі і у вас немає софтбоксу, спалахів, фотоапарата та іншої техніки — дізнайтеся у фотостудії, чи дають вони таке обладнання в прокат. Якщо ні, зв’яжіться з сервісом оренди фотоапаратури. Обов’язково заздалегідь розберіться в тому, як вся ця техніка працює, щоб не втрачати час на зйомці.
Окремо відзначимо, що необов’язково мати на зйомці весь арсенал професійного фотографа. Мінімальний набір за умови хорошого світла в студії — це один фотоапарат або телефон з гарною камерою, наприклад, iPhone 8 і новіше або Google Pixel, і штатив.
Любите продавати?
Тримайте хостинг для інтернет-магазину з гарантованим аптаймом та +30% економії при оплаті на рік
Професійні фотографи про зйомку одягу
Ми дізналися у двох професійних фотографів, як правильно виставити освітлення для зйомки одягу, яка техніка для цього потрібна і як створити атмосферу в кадрі. Альона Дзюба та Kir Ross відповіли на наші запитання в форматі інтерв’ю.
Альона Дзюба — фотограф і ретушер фешн і б’юті тематики
Як підготувати одяг перед зйомкою?
Стиліст або менеджер повинен скласти образи, якими комплектами буде зніматися товар. Весь одяг необхідно відпарити. Заздалегідь потурбуватися, щоб розмір виробів і параметри моделі підходили.
Які є особливості в налаштуванні камери і в механіці зйомки?
Тут все залежить від самої ідеї зйомки і локації, яку підберете. Якщо це буде студія, то дивлячись яка схема, світло. Наприклад, ви вирішили знімати в студії з природним світлом в яскравий сонячний день, і на вашу локацію падають яскраві сонячні промені від вікна. В такому випадку баланс білого варто тримати в діапазоні 5000К, і налаштування камери можуть бути приблизно 1-125 F-8 iso 100.
Якщо це зйомка для каталогу сайту, тоді, наприклад, варто використовувати схему з вибитим білим фоном. Налаштування відбувається по вимірах експометра, щоб по моделі рівномірно лягала схема світла, і всі кольори правильно передавалися.
Скільки часу займає обробка фото для сайту?
Знову-таки, якщо ми говоримо про каталог, то залежить від рівня ретуші. Хороший ретушер з досвідом роботи з фото для сайту може обробляти одне фото з легкою ретушшю 2 хвилини, з середньою ретушшю 5-10 хвилин, зі складною хай-енд ретушшю 30 хвилин.
Як створити атмосферу в кадрі?
В першу чергу варто пам’ятати про те, що атмосфера і якість картинки залежить не тільки від фотографа. Всі учасники процесу повинні докладати зусиль для цього. Але відповідальність за якість цієї картинки несе фотограф.
Варто звернути увагу на такі моменти:
- Знімальна команда — друзі. Варто розслабитися і насолоджуватися процесом.
- Якщо ви бачите, що модель некомфортно почувається, зробіть перерву на чай, дізнайтеся, як у неї-нього справи, і обговоріть погоду.
- Трохи динаміки від моделі додасть цікавинки зображенню. Незакінчений рух завжди інтригує на фотографії.
- Якщо говорити про технічну сторону питання, то теплі кадри завжди більш атмосферні, тому не опускайте налаштування нижче 5000 кельвінів.
Поділіться секретами хороших фотографій для інтернет-магазинів.
Головний секрет – навчитися ставити схеми світла. Ніколи не варто поспішати.
Якщо ви розумієте, що час підтискає, а ви все ще налаштовуєте схему — не поспішайте, налаштовуйте рівно стільки, скільки потрібно. Краще зараз витратити півгодини на якісну картинку, ніж потім використовувати фотошоп для кожної фотографії. Запорука гарного результату — якісний вихідник.
Що робити, якщо немає ідей для фотозйомки?
Важливо розвивати надивленість. Чим більше надивленість, тим більше ідей. Тому варто регулярно гортати пабліки, пінтерест, журнали, підписуватися на відомих фотографів.
P.S. Мене дуже надихають старі картини. Часто можу побачити якийсь елемент, який моя фантазія вже модернізує, і приходить ідея.
Особистий коментар від фотографа:
Запорука гарної зйомки — замовник, який знає, чого хоче.
Найчастіша і найбільша проблема — замовник, який не розуміє, чого він хоче, хто такий фотограф, що він вміє. Від цього страждає якість.
Роботи Альони можна побачити тут:
Kir Ross — фото- і відеограф
Як підготувати одяг перед зйомкою?
З приводу одягу це скоріше до стилістів, це їх обов’язки. З точки зору фотографа головне, щоб одяг був чистим і без сильних заломів або складок. Тому що потім це доведеться виправляти ретушшю, а це дуже багато витраченого часу.
Чи потрібна спеціальна студія для зйомки?
Ні, спеціальна студія не потрібна. Важливе обладнання для освітлення, а знімати можна де завгодно. Багато сучасних модних журналів вибирають фото на вулиці і в цікавих локаціях, щоб не обмежуватися тільки тим, що пропонує студія.
Який фон краще використовувати?
Якщо ми говоримо про стандартні каталоги, то краще використовувати світлий однотипний фон. На білому більшість речей буде виглядати контрастно: це покаже їх з кращого боку. Також білий фон добре відбиває світло, завдяки чому можна уникнути жорстких тіней. Але в деяких випадках варто брати яскраві задники, щоб передати настрій зйомки: багато молодіжних брендів використовують цей прийом. Коротше кажучи, фон повинен вигідно контрастувати з об’єктом зйомки.
На яке обладнання краще фотографувати одяг?
Обладнання — це дуже індивідуально. Не можна однозначно назвати ідеальну камеру. Але можна виділити моменти, які гарантовано полегшать процес зйомки і поліпшать результат. У деяких випадках можна знімати і на мобільний і отримати відмінний результат.
- Роздільна здатність і розмір матриці фотоапарата: повнокадрова камера з роздільною здатністю вище 20 мегапікселів дасть результат, який можна буде використовувати не тільки на сторінках журналу, а й на банерах та іншій великій друкованій продукції без втрат якості зображення.
- Наявність штатива не обов’язкова, але це допоможе уникнути розмитих зображень.
- Якби мені потрібно було вибрати тільки один об’єктив для зйомок, я б взяв 24-70. З ним можна знімати різні плани і не потрібно постійно міняти об’єктив. Це дуже економить час і дозволяє знімати як деталі образу, так і загальний план одночасно.
- Спалах та софтбокс — мінімальний необхідний набір для будь-якої зйомки.
Яке освітлення потрібно використовувати?
Для мінімального набору вистачить одного спалаху і софтбоксу. Якщо цього немає, то можна використовувати світло від вікна. Світло від вікна дає м’яке розсіяне освітлення. При вуличних зйомках ще можна використовувати світловий відбивач, щоб направити природне світло туди, куди потрібно вам.
Краще фотографувати одяг на манекені або живий моделі? Чому?
Якщо є бюджет на модель, то однозначно варто брати модель. Можна використовувати друзів, подруг, а при наявності відповідної фігури і штатива — навіть себе. Особисто в моїй практиці був момент, коли знімав серію футболок на собі :)
Але якщо цих варіантів немає, то можна використовувати манекен. Він не просить грошей за роботу і не вередує. Також вигідно використовувати манекен, якщо потрібно зняти дуже багато однотипних фотографій. Наприклад, вам потрібно зняти 50-60 одиниць одягу для онлайн-каталогу, а одяг відрізняється тільки відтінком.
Поділіться секретами хороших фотографій для інтернет-магазинів.
Якогось прям секрету немає. Але ось порада: перед зйомкою ознайомитися зі стилем продукції і для кого вона, потім знайти в інтернеті зйомки великих брендів з подібною аудиторією і зберегти собі фотографії референсів (зразків, ідей), від яких можна буде відштовхуватися під час зйомки. Це допомагає як новачкам, так і професіоналам натрапити на свіжі ідеї і подивитися на завдання з іншого боку.
Також раджу відразу налаштувати камеру і колірний баланс для того, щоб в точності передавати кольори і відтінки одягу, щоб потім не витрачати на це час при обробці.
З роботами Kir-а можна ознайомитися тут:
Купуйте хостинг у HOSTiQ за вигідною ціною
і з компетентною підтримкою 24/7!
Сподіваємося, що для вас ця стаття була цікава. Якщо у вас є свій онлайн-магазин, розкажіть в коментарях, наймали ви для зйомки товару професійних фотографів або впоралися самі!