Стаття від експерта з агентства комплексного лінкбілдінгу Links-Stream
У 2020 році основними факторами ранжування в західному SEO залишалися контент і посилання. Цей рік не буде винятком. Якщо говорити про контент, то відрізнити явний спам досить легко. З посиланнями справи йдуть набагато важче: антиспам працює менш очевидно, посилальних факторів набагато більше і впливати на них важче. Як підсумок, будь-який, навіть максимально експертний контент можна вбити токсичними посиланнями. У цій статті Links-stream розповість, які посилання можуть нашкодити вашому SEO.
Перш за все, уточнимо, що якщо ви виявили «погані» посилання на свій сайт, про які йде мова в статті — не поспішайте їх видаляти або відхиляти через Google Search Console. Можливо, неякісне посилання вдасться реанімувати, поправивши анкор або заново розмістивши на тому ж донорі, тільки на іншій сторінці і в іншому місці.
Коли беклінк може нашкодити вашому ресурсу
Посилання оточено нерелевантним текстом і розміщено на нетематичній сторінці
Пошукові системи трепетно ставляться до релевантності видачі, цей принцип стосується і розміщення посилань. Зараз вже недостатньо розмістити посилання «аби де» — воно повинно відповідати тексту, яким оточено. В іншому випадку сторінку, на яку ведуть посилання з нетематичних ресурсів, може чекати песимізація. На прикладі нижче — лінкбілдінг, який робити не потрібно: посилання на сайт з продажу велосипедів проставлено на інформаційному сайті про тварин.
Велика кількість посилань з прямими комерційними анкорами
Спамними вважаються комерційні анкори, проставлені на сторінку без розбавлення. Агресивний лінкбілдінг з використанням тільки прямих комерційних анкорів або з великим переважанням таких загрожує сайту ручними або автоматичними санкціями. У більшості тематик крім сірих і чорних ніш, як правило, велика кількість прямих анкорів не потрібна. У ТОП можна вийти за допомогою декількох прямих і розбавлених комерційних анкорів з переважанням безанкорних посилань. На прикладі нижче — спамний анкор-лист, який загрожує сторінці пессимізацією у видачі.
Биті посилання
Биті посилання — це сторінки з 404-тою помилкою. Помилка виникає, якщо сервер не може знайти дані по запиту користувача. Наприклад, сторінку було вилучено або змінився її URL. Такі посилання шкідливі для донора і не приносять користі для акцептора. Намагайтеся стежити, щоб сторінки вашого сайту, на які ставляться посилання, віддавали код 200. В іншому випадку буде прикро, якщо через просту технічну помилку ваш дорогий аутріч не відпрацює. Перевірити свій сайт на наявність сторінок з помилкою 404 можна за допомогою Google Search Console, Serpstat, Netpeak Spider і інших сервісів.
Посилання зі зламаного сайту
«Лом» зазвичай проставляється на WordPress-сайтах з недостатньо надійним паролем в адмінці, який легко підібрати. Таких сайтів в інтернеті сотні тисяч. Сучасні методи злому сайтів дозволяють так поставити на них потрібне посилання, що власник ресурсу ніколи його не знайде. Тим не менш, не рекомендується замовляти прогін такими посиланнями для свого ресурсу, особливо в білій ніші. У гіршому випадку це може обернутися навіть кримінальним переслідуванням.
Стаття з теми:
Як вибрати хостинг
Посилання з сайту під санкціями
Посилання з донора, який отримав санкції від пошукової системи, завдає шкоди вашому ресурсу. Особливо, якщо санкції були накладені саме за посилання. Розпізнати сайт-донор, на який накладено фільтр, без доступу до Google Search Console — неможливо. Але можна зрозуміти це за непрямими ознаками, наприклад, за різким падінням трафіку і ключів в ТОПі по Ahrefs (вкладка «Органічна видача»). На скріншоті нижче — приклад такого сайту, купувати з нього посилання не варто.
Посилання з сайту, який посилається на сірі або чорні ніші
У потенційного донора бажано перевіряти не тільки його зовнішні посилання — джерела його Page Rank, а й внутрішні — ті, на які сайт посилається. Цілком можливо, що всередині сайту ви можете виявити посилання на порноресурси, онлайн-ігри, беттинг. Перевірити сайт на наявність таких посилань досить легко. Це можна зробити в Ahrefs у звіті Вихідні посилання — Анкори. Для цього введіть у рядок пошуку спамний ключ, наприклад, «casino», і подивіться, що знайдеться. Наприклад, з цього сайту купувати посилання точно не варто:
А ось які наслідки можуть бути за розміщення спамних посилань.
На скріншоті вище сайт потрапив під ручні санкції за гестпости, закуплені зі спамних ресурсів (як раз-таки тих, хто продавав посилання на казино та інші сірі ніші). Далі сайт добив Core Update — масштабне оновлення алгоритмів ранжування у Google. Збіг це чи ні — ми вже ніколи не дізнаємося, але абсолютно точно, що в перспективі посилання з такого донора може нашкодити вашому ресурсу.
Посилання з сайту з поганим посилальним профілем
Дуже важливо оцінити SEO-параметри майбутнього донора через призму його зовнішніх посилань, звідки він отримує Page Rank і Trust Rank. Якщо у нього зростає кількість своїх доменів-донорів, значить, проєкт розвивається і може ділитися своїм Page Rank з іншими. Подивіться на приклад нижче — цей сайт втрачає зовнішні посилання, значить, він не підходить для донорства.
Купуйте хостинг у HOSTiQ за вигідною ціною
і з компетентною підтримкою 24/7!
Тепер ви знаєте, які посилання небажані для вашого ресурсу. Намагайтеся уникати їх і нарощуйте якісні беклінки: з тематичних, зростаючих блогів, сабміти, крауд-посилання. Не забувайте про динаміку проставлення і різноманітність анкор-листа. Якщо щось упустили в статті — діліться своїми порадами в коментарях! Всім удачі і ТОПів!