Сарафанне радіо — це коли клієнти діляться інформацією про бренд із друзями та родиною. Інакше кажучи, це безплатна реклама.
Згідно з дослідженням компанії Nielsen, 92% споживачів довіряють рекомендаціям друзів та сім’ї більше, ніж будь-якому маркетингу. Тому якщо ви зробили клієнта щасливим, він, швидше за все, поділиться цим із сім’єю та друзями — і зробить вам безкоштовну рекламу.
Розкажемо вам про 10 тактиків, які варто використати бізнесу для успішного сарафанного радіо.
Вивчіть себе
Перше, що потрібно зробити, це добре розуміти свій бренд, продукт чи послугу.
Запитання, які потрібно поставити собі:
- Про що ваш бренд?
- Які цінності вашого бренду?
- Що робить ваш продукт чи послуга?
- Як він може допомогти людям?
Глибоке розуміння бренду та місії допоможе презентувати ваші продукти та послуги так, що вони сподобаються клієнтам.
Приклад бренду
У 1880 році Джордж Істмен заснував компанію Kodak з дуже простим і амбітним посилом: фотографії має бути так само просто робити, як користуватися олівцем.
Компанія Kodak наслідувала це бачення в стратегії розвитку продукту. І як ми знаємо, їй удалося зробити те, на що вона замахнулася.
🔗 Як бренду використовувати сторітлінг
Вивчіть конкурентів
Якщо ви знаєте своїх конкурентів, ви можете бути на крок попереду. Вам потрібно розуміти сферу діяльності чи проблеми, які перед нею стоять. Важливо визначити, що ваші конкуренти пропонують як вирішення цих проблем.
Поставте собі такі питання:
- Що ви можете зробити краще за конкурентів?
- Як вони відрізняються від вас, і як ви можете використовувати це на свою користь?
- Чи мають вони слабкі місця, якими ви можете скористатися?
Коли проаналізуєте конкурентів, ви зможете визначити, що вони роблять правильно та які помилки роблять. Це дозволить вам посилити тактику сарафанного маркетингу.
Приклад бренду
Компанія Lush продає косметику. Вони відбудувалися від конкурентів тим, що продають органічні продукти та культивують відповідальне ставлення до екології та тварин.
🔗 Інструменти для моніторингу конкурентів
Дослідіть аудиторію, щоб зробити продукт для неї
Один із найважливіших факторів для успішного сарафанного маркетингу — це гарне розуміння аудиторії.
🔗 Щоб краще дізнатися ваших клієнтів, спробуйте безпосередньо попросити їх про це: 13 сервісів для онлайн-опитувань + як правильно проводити опитування
Використовуйте ексклюзивність
Люди хочуть те, чого вони не мають. Якщо ви запропонуєте ексклюзивний доступ до продукту або послуги, це може бути ефективним способом сарафанного маркетингу.
Коли ви запускаєте новий продукт чи сервіс, не робіть їх доступними всім. Натомість запросіть лідерів думок спробувати його на ексклюзивній основі. Вони можуть дати цінні відгуки та запросити інших лідерів думок також спробувати вашу послугу. Так, продукт може стати вірусним.
Приклад бренду
Така тактика була ефективною для музичного сервісу Spotify та магазину одягу ModnaKasta — люди могли отримати доступ до них лише за допомогою запрошення. Зі свіжих прикладів — додаток Clubhouse.
🔗 Як зробити запуск продукту ексклюзивним
Знайдіть вашу унікальність
Щоб ваш бренд заслуговував на увагу, в ньому має бути щось, що запам’ятовується. Давайте людям щось унікальне, щоб люди захотіли це обговорити з друзями та родиною.
Можливо, у вашій компанії є незвичайна корпоративна культура, або ви незвичайно обслуговуєте клієнтів. Визначте, що робить ваш бренд унікальним, та використовуйте це.
Приклад бренду
Old Spice чудово поєднав унікальність і сарафанний маркетинг у своїй рекламній кампанії The Man Your Man Could Smell Like. Кампанія стала успіхом — першого дня ролик переглянули 5,9 мільйонів разів.
🔗 Відомі бренди, які використовують партизанський маркетинг
Створіть мотивоване співтовариство в соцмережах
Згуртоване співтовариство в соцмережах — теж важливий чинник для успішного сарафанного маркетингу.
Тут знання своєї аудиторії грає величезну роль — це важливо, щоб розуміти, в якій соцмережі спілкуватися з користувачами. Також вивчіть, який стиль мови та гумор подобається цільовій аудиторії.
Приклад бренду
Завдяки активності в соцмережах компанія Emerson Salon змогла отримати понад 13 000 користувачів у Твіттері. Компанія ділилася постами з блогу у Фейсбуці та Твіттері, що збільшило трафік на сайт.
Вони також залучали користувачів — питали їхню думку, давали знижки та активно відповідали на повідомлення у соцмережах. У результаті 75% клієнтів компанії приходять з інтернету.
🔗 Як збільшити залученість підписників у соцмережах
Середній дохід наших партнерів — $400 на місяць.
Приєднуйтеся до партнерської програми: розміщуйте наші банери на своєму сайті та отримуйте регулярний прибуток!
Залучайте лідерів думок
Згідно зі статистикою компанії Launchmetrics, 75% маркетологів вважають, що залучати лідерів думок для отримання клієнтів ефективно. 76% вважають, що це підвищує лояльність.
Цей метод працює, тому що ви розмовляєте з аудиторією через людей, які вже впливають на купівельні рішення.
Лідери думок — це блогери, зірки соцмереж, експерти у вашій сфері та існуючі клієнти. Найкраще вибирати лідерів думок, які популярні, залучені та підходять вашій компанії за цінностями.
Приклад бренду
Рекламу HelloFresh часто можна побачити у американських, канадських, британських і інших англомовних YouTube-рів. HelloFresh доставляють людям інгрідієнти та покрокові рецепти, як з них приготувати певні страви.
HelloFresh вибирають для інтеграцій блогерів, які мають схожу з ними цільову аудиторію: молоді люди, яким складно знайти час на кухню між роботою та навчанням, зайняті мами тощо. Також їх рекламу можно побачити у нішевих food-блогах, як в спонсорованому ASMR-відео, яке набрало 65 000 переглядів лише за три дні.
Ось результати їх тритижневої британської кампанії #RefreshWithHelloFresh:
- Завдяки 461 посту інфлюенсерів кампанія зібрала 5,5 мільйонів показів;
- 20% підписників інфлюенсерів згадали про HelloFresh в Instagram;
- фірмовий хештег #HelloFreshPics згенерував понад 260 000 постів в Instagram.
🔗 Як вибрати лідера думок для реклами бренду
Будьте ближчими до клієнтів
Щоб встановити тісний зв’язок із аудиторією, робіть ваш бренд більш людяним у соцмережах. Дайте клієнтам зрозуміти, що вони спілкуються з брендом, який має душу.
Відповідайте на згадки та коментарі в соцмережах — це чудовий спосіб показати, що за брендом стоять люди.
Сповіщайте підписників про події у вашій компанії — це теж чудовий спосіб бути ближче до них.
Приклад бренду
Бренд Cadbury чудово спілкується зі своїми підписниками у Твіттері. Компанія намагається відповідати на всі твіти — вони швидко реагують і на задоволених клієнтів, і на незадоволених користувачів.
🔗 Як спілкуватися з клієнтами у соцмережах
При купівлі на рік — знижка 30%
Інвестуйте у клієнтський досвід
Найкращий спосіб отримати рекомендацію від клієнта — це дати клієнту позитивний досвід взаємодії з брендом. Те, про що люди зазвичай говорять, це або дуже хороший, або дуже поганий досвід.
Приклад бренду
Компанія JetBlue відома тим, що швидко реагує на запити клієнтів у Твіттері. Представники компанії відповідають на скарги чи запитання клієнтів, тим самим створюючи позитивний досвід.
🔗 Як справлятися з негативом та скаргами в соцмережах
Винагороджуйте клієнтів за відданість
Одна з ефективних тактик сарафанного маркетингу — перетворювати клієнтів на відданих шанувальників бренду за допомогою винагород. Наприклад, ви можете робити клієнтам спеціальні пропозиції або надавати ексклюзивний контент, який допоможе їм відчути себе особливими.
Приклад бренду
Мережа готелів Hilton подає чудовий приклад — надаючи лояльним клієнтам бонуси у вигляді вечерь, безплатних ночей і ексклюзивних концертів.
🔗 Як підібрати програму лояльності
Шпаргалка: 10 тактик сарафанного радіо
- Вивчіть свій бренд
- Вивчіть конкурентів
- Визначте аудиторію
- Використовуйте ексклюзивність
- Знайдіть унікальність бренду
- Створіть мотивоване співтовариство в соцмережах
- Залучайте лідерів думок
- Будьте ближчими до клієнтів
- Інвестуйте у клієнтський досвід
- Винагороджуйте клієнтів за відданість
Джерело: стаття в блозі Referral Candy