Добре продуманий контент в соцмережах допомагає бізнесу, в тому числі і ресторанному. В мене точно бували ситуації, коли я бачила пости кафе та кавʼярень в Instagram, які так мене зачіпали, що я потім туди навідувалась. Більше того: в мене є папка зі збереженими постами ресторанів, куди я хочу планую сходити.
Як потрапити в таку папку збережених, а ще краще — як конвертувати Instagram-відвідувача в звичайного відвідувача — розбиратимемося в цій статті. Розповімо все, від стратегії просування в соцмережах до інструментів, які має знати кожен SMMник.
Аналізуємо аудиторію
SMM для ресторанів починається з аналізу аудиторії. Адже щоб зрозуміти, який контент робити, треба знати, хто наші відвідувачі та що вони люблять.
Щоб скласти портрет цільової аудиторії ресторану, проаналізуйте:
- стать відвідувачів;
- їхній вік;
- сімейний стан;
- ким працюють відвідувачі;
- що полюбляють робити у вільний час.
Також добре буде дізнатися, що вже подобається клієнтам вашого закладу, наприклад їжа, напої, розташування, дизайн, сервіс тощо.
Опитування можна проводити в соцмережах, якщо у вас вже є активна аудиторія, або ж прямо в закладі, пропонуючи заповнити невелику анкету за якусь плюшку: безплатну каву чи десерт у подарунок.
Ці дані допоможуть краще розуміти, що приваблює ваших відвідувачів і на чому робити акценти. Адже ви можете позиціонувати себе по-різному: як тратторію, куди можна приходити всією родиною, затишну кавʼярню для коворкінгу чи романтичне кафе, де полюбляють вечеряти закохані.
А ще ця інформація допоможе покращити роботу кафе, створити відповідне меню та розробити вдалі акції.
Щоб легко впроваджувати акції та спеціальні пропозиції, спробуйте рішення для ведення обліку від компанії Poster. Не потрібно докуповувати та встановлювати сторонні програми — все вже є в системі. «Щасливі години», «2+1», «Шоста кава в подарунок» тощо.
Найголовніше, що з Poster ви отримуєте єдину систему обліку для закладу:
- Склад, фінанси, аналітика
- Онлайнова каса
- CRM
- Інтеграція із ПРРО
Все автоматизоване та створене, щоб полегшувати життя власників закладів.
Спробуйте рішення для ведення обліку у закладі від компанії Poster за посиланням ✔️
Вибираємо соцмережі та тип контенту
Не всі соцмережі однаково підходять для просування кафе та ресторанів.
Люди люблять дивитися на їжу, тому головною вимогою буде можливість використовувати візуальний контент: гарні фото та відео. Також для закладу харчування на початку може бути важливо якомога швидше зачепити увагу глядача, тому long-form контент, як в YouTube, наприклад, для цього не підійде. Ще соцмережа має дозволяти показувати контент не тільки наявним підписникам, але й новим користувачам, тож Telegram теж відпадає.
В результаті ми скоротили список платформ, з яких варто почати просування ресторанів у соціальних мережах, до трьох:
- TikTok;
- Instagram;
- Facebook.
Давайте розберемося з особливостями кожної соцмережі окремо.
TikTok
Як пише Forbes, в 2024 році аудиторія TikTok в Україні становить 9,4 мільйонів користувачів серед міського населення у віці 18–55 років. Тож TikTok є одним з найефективніших інструментів зараз, щоб просувати заклад громадського харчування.
Ця соцмережа дає можливість безплатно охоплювати широку аудиторію, адже ваші відео можуть переглядати не тільки підписники, але й велика кількість відносно випадкових користувачів. До речі, основний контент в TikTok — це саме короткі відео, тож якщо плануєте створювати акаунт там, готуйтеся знімати та редагувати багато відеоконтенту, а ще бути в курсі всіх трендів і мемів.
За даними дослідження plusone social impact, Instagram має ще більше українських підписників: 11,6 мільйонів на 2023 рік. Середній вік користувачів Instagram в Україні становить близько 18–34 років.
Instagram підтримує різні типи контенту, включаючи фото, історії та рілси. Можна спілкуватися в коментарях і відповідати на приватні повідомлення, можна створювати опитування та інші інтерактиви. Це універсальна соцмережа з активними користувачами. Багато рестораторів кажуть, що Instagram дуже добре працює для залучення нових клієнтів.
Facebook має найбільшу користувацьку базу в Україні — 13,7 мільйонів. Основна вікова категорія — від 25 років.
В плані контенту Facebook є універсальною платформою: можна публікувати фото, відео, опитування тощо.
З унікальних рис соцмережі — можливість збирати та транслювати відгуки про заклад прямо в акаунті, а ще створювати події.
Рекламні кампанії в Facebook мають найбільш гнучкі налаштування. Їх можна орієнтувати на конкретні демографічні групи, групи за інтересами, поведінкою та місцезнаходженням, що дозволяє ефективно використовувати рекламний бюджет і не витрачати гроші в порожнечу.
🔗 Як створити бізнес-сторінку у Facebook
Хорошим варіантом також буде вести одразу кілька соцмереж. Контент з TikTok можна «перепаковувати» під Instagram Reels, пости з Instagram можна виставляти в Facebook і навпаки. Класно мати частину унікального контенту в кожній з соцмереж, але реюз контенту також працюватиме на вас.
Складаємо контент-план
Хаотичний і ситуативний постинг — погана ідея, якщо ви всерйоз взялися за ресторанний маркетинг. Підписники люблять регулярний і продуманий контент. Тож тут на допомогу приходить контент-план.
Контент-план робить просування акаунту ефективнішим, бо ви наперед знаєте, що будете публікувати, а отже зможете робити це більш:
- систематично, бо матимете запас запланованих публікацій;
- якісно, бо у вас буде час підготувати пост, а не квапитися та виставляти день у день, що маєте.
Щоб організувати контент-план для свого закладу:
- Продумайте ідеї для постів. Ви можете побрейнштормити їх з командою, подивитися на події, що будуть в запланованому періоді, та підглянути ідеї контенту для ресторанів у конкурентів (тільки не копіюйте, це буде помітно!).
- Підготуйте креативи. Зніміть гарне відео з гостями (з їх згоди, звісно) чи з командою, пофотографуйте страви, найміть дизайнера, щоб відмалювати гарні візуали, якщо це потрібно.
- Розплануйте публікації в часі на тиждень, два чи навіть місяць. Будьте гнучкими: завжди щось може піти не за планом, особливо в наш час. Тому будьте готові придумувати ситуативи, на шталт акції на честь підірваного Кримського мосту 🤭
Памʼятайте про позиціонування свого закладу, про яке ми говорили в розділі «Аналізуємо аудиторію». Вам необовʼязково постійно викладати фото IT-шників, що працюють з вашої кавʼярні, але загальна атмосфера закладу має простежуватися крізь публікації.
Сервіси, які допоможуть вам з контент-планом:
- Сервіс планування завдань Trello.
- Meta Business Suit для відкладеного постингу.
- Buffer для автоматичної публікації контенту в Facebook, Instagram, Tiktok та інших соцмережах.
Проте календар публікацій можна вести і в стандартному Google Календарі — головне, щоб вам було зручно.
Створюємо контент
Ми зачепили ідеї для постів в минулому розділі, але тут дамо декілька конкретних варіантів, а ще корисні поради щодо створення контенту для ресторанів.
✔️ Зосередьтеся на якісних фото та відео. Візуальний контент для ресторанів грає величезну роль в просуванні, адже гарні фото мають викликати апетит у глядачів. Люди часто приймають рішення, чи відвідувати заклад, на основі того, як виглядають страви на фото. Вам необовʼязково наймати фотографа (хоча це буде плюсом), достатньо телефона з хорошою камерою та правильного освітлення.
✔️ Публікуйте історії про заклад, працівників і приготування страв та діліться рецептами. Наприклад, розповівши про історію заснування вашого кафе, ви зможете створити більш особистий зв’язок з клієнтами.
✔️ Розміщуйте відгуки гостей. Репостіть фото клієнтів з відмітками вашого закладу, діліться тим, що про вас пишуть в Google Мапах і коментарях. Даруйте приємні бонуси за відеовідгуки, щоб стимулювати клієнтів робити це частіше.
✔️ Спілкуйтеся з аудиторією. Влаштовуйте опитування та квізи, відповідайте в коментарях і питайте думку клієнтів в сторіз. Це підіймає залученість користувачів і створює комʼюніті.
✔️ Робіть колаборації з іншими бізнесами, місцевими підприємствами та постачальниками та розповідайте про це. Наприклад, розкажіть, звідки ви берете сезонні овочі та фрукти, покажіть місцеві господарства, де закуповуєте продукти.
✔️ Запрошуйте до себе місцевих інфлюенсерів. Влаштуйте вечірку з дегустацією нового меню, де інфлюенсери зможуть зробити фото та відео, а потім поділитися своїми враженнями в соцмережах. А може навіть проведіть майстер-клас з приготування вашої коронної страви!
✔️ Розповідайте про свої соціальні ініціативи. 20% на ЗСУ, «підвішені чашки», благодійні маркети біля закладу — про це мають знати ваші клієнти.
Відстежуємо результати
Перед тим як розпочати пошук нових тем для контенту, проведіть аудит уже опублікованих постів. Це допоможе зрозуміти, які пости подобаються підписникам, а де треба змінити підхід до просування у соцмережах.
Щоб аналізувати маркетинг у соціальних мережах для кафе та ресторанів, можна використовувати наступні сервіси:
- Багатофункціональний HubSpot, з яким можна аналізувати результати постів і кампаній в соцмережах та відстежувати згадки бренду.
- Інструмент Hootsuite, який допомагає зрозуміти, як клієнти взаємодіють з вашим брендом в соцмережах.
- Ще один багатофункціональний сервіс — Sprout Social, який чудово підходить, щоб аналізувати залученість користувачів і лояльність клієнтів через соцмережі.
Сподіваємося, що були корисні. Розповідайте в коментарях, за якими закладами слідкуєте в соцмережах і чому — будемо ділитися натхненням 🙃