Соціальні мережі вже давно перестали використовуватися лише як розваги. Зараз багато інтернет-користувачів шукають там корисну для себе інформацію, замовляють товари та використовують їх у своїх професійних цілях. Просуваючи свій бізнес у соцмережах, ви можете знаходити нову аудиторію та залишатися в контакті з поточною.
Процес просування інтернет-магазину в соціальних мережах складається зі:
- створення брендових сторінок;
- наповнення їх контентом;
- постійної взаємодії з аудиторією;
- проведення рекламних кампаній усередині соцмережі.
У цій статті розберемо кожний із цих напрямків докладніше.
Але спочатку зупинимося на іншому питанні: чи всі соцмережі однакові щодо просування інтернет-магазину та на які з них варто звернути увагу в першу чергу?
У яких соцмережах найкраще просувати інтернет-магазин
2021 року за дослідженнями plusone social impact найпопулярнішою соцмережею в Україні залишається YouTube, який використовують 23,5 мільйона українців. На другому місці — Instagram, у якому 17,3 мільйона українських користувачів. Третє місце посідає Facebook, який використовують 16,8 мільйона користувачів з України.
У розрізі вікових груп результати по соцмережах такі: серед користувачів віком від 18 до 24 років лідирує TikTok; в аудиторії старше 25 років — YouTube; а у користувачів старше 35 років — Facebook.
Як бачите, у різних соціальних мережах є різна аудиторія. Тому найкраще просувати свій бізнес у тих соцмережах, де найбільше вашої цільової аудиторії. Це основний критерій. Щоб це з’ясувати, ви можете провести опитування серед існуючих клієнтів і запитати, якими соцмережами вони найчастіше користуються. Також скласти портрет вашого типового покупця та почитати різні дослідження SMM-агентств, у яких вони аналізують основну аудиторію всіх популярних соцмереж.
Twitter та месенджери теж не варто скидати з рахунків, проте ці ресурси відрізняються за своєю суттю від вищевказаних. У Twitter не можна зробити великий інформаційний пост, оскільки кількість символів обмежена. Також у Twitter та месенджерах на кшталт Viber та Instagram у вас не вийде завантажити цілі каталоги з фотографіями товарів, як це можна зробити у Facebook або Instagram. Натомість можна повідомляти підписникам про існуючі та заплановані акції, та проводити конкурси.
4 етапи створення сторінки в соцмережах, яка просуватиме ваш бренд
Перш ніж розпочинати просування інтернет-магазину в соціальних мережах, необхідно визначити та зрозуміти свої цілі. Головна мета будь-якого інтернет-магазину — продати якнайбільше товару. Ймовірно, саме цю мету ви і закладатимете у своє просування в соцмедіа.
Але є інтернет-магазини, які створюють брендові сторінки в соцмережах, щоб збільшити показник впізнаваності бренду, отримати додаткових відвідувачів на контентні сторінки основного сайту або створити майданчик, де покупці обмінятимуться думками про товари.
Залежно від того, яку мету ви визначите головною, і коригуватимуться ваші дії з просування. Давайте за основу візьмемо все ж таки мету комерційної вигоди — отримати більше продажів із соцмереж.
Я виділила 4 основні напрямки, за якими слід провести роботу, — це зовнішній вигляд сторінки, наповнення контентом, взаємодія з аудиторією та реклама.
Зовнішній вигляд сторінки
Графічне оформлення сторінки інтернет-магазину в соцмережі має бути таким самим, як і на основному сайті. Використовуйте ваш фірмовий стиль (а якщо його немає — то розробіть), логотипи, слогани. Різні «обкладинки» та фотографії робіть у тій же кольоровій гамі, яка використовується у головній версії сайту. Користувач, зайшовши на вашу сторінку, повинен тільки з її зовнішнього вигляду зрозуміти, якому магазину вона належить, якщо раніше він був знайомий з вашим брендом.
1) Назва сторінки. Найкраще, якщо в назву сторінки ви включите не лише назву самого магазину, а й додайте слова «інтернет-магазин» та тип товарів, які ви продаєте. По-перше, так ви краще проінформуєте користувачів соцмережі про те, хто ви та що ви. По-друге, у вас з’являється шанс, що вашу сторінку знайдуть через форму пошуку, ввівши, наприклад, лише слова «інтернет-магазин товарів для дому» (підставте ваш тип товарів).
URL-адресу намагайтеся підібрати максимально коротку і щоб вона теж відповідала назві магазину.
2) Аватар на сторінку. Це не просто картинка, а важливий інформаційний елемент сторінки, який впадає у вічі в першу чергу. На ньому повинен бути ваш логотип для впізнаваності або назва магазину, якщо вона не міститься в логотипі.
Альтернативний варіант — вдале фото товару чи послуги, щоб вже по аватару було ясно, що ви пропонуєте на своїй сторінці. Запам’ятайте, що кожен, хто зайшов до спільноти, відразу ж звертає увагу саме на аватар, а вже потім на все інше.
3) Опис. Яку інформацію для користувачів слід зазначити на сторінці? Однозначно ту, яка буде їм корисна. Перелік видів ваших товарів, години роботи магазину (для замовлень та консультацій), адреси товарних складів (якщо ви надаєте можливість самовивезення товару зі складу), терміни доставки та обов’язково всі доступні способи зв’язку з вами.
Є категорія покупців, які люблять вирішувати всі питання в одному місці — знайшли сторінку магазину в соцмережі, на ній вибрали відповідний товар і одразу ж зателефонували для замовлення. Але є й інші покупці, котрі люблять здійснювати замовлення на основному сайті магазину. Наприклад, я належу саме до таких. Тому посилання на основний сайт також поставте на видному місці. До того ж, до основного сайту буде все ж таки більше довіри, ніж до соціальної сторінки.
Якщо ви плануєте розвивати свій бізнес в соцмережах, подумайте і про створення власного сайту.
Чому це важливо:
👉 Сторінку в соцмережах можуть заблокувати: це особливо часто зараз трапляється з українськими акаунтами. Сайт — стабільний канал звʼязку.
👉 Якщо ви вже маєте свій інтернет-магазин в Instagram чи Facebook, власний сайт — мастхев. Ви витрачатимете менше часу на оформлення замовлень для клієнтів, автоматизуєте процес, а вони зможуть зручно роздивлятися повний каталог товарів, не чекаючи на відповідь в дірект. Бо чим більше людина чекає, тим більша ймовірність, що вона піде до конкурентів.
👉 Сайт має ширший перелік інструментів для просування бренду: більше можливостей реклами, налаштування розсилок з акціями та спеціальними пропозиціями, детальна аналітика.
Спробуйте безплатно створити сайт з HOSTiQ.ua: у нас є безліч опцій і для новачків, і для досвідчених сайтобудувальників.
Наповнення контентом
Головний контент сторінки інтернет-магазину в соцмережах — це фотографії товарів та їх описи. Фотографії обов’язково мають бути якісними. Можна використовувати ті самі, які є на основному сайті.
👉 Як фотографувати одяг для інтернет-магазинів
Якщо в картках товарів на основному сайті вказано більше інформації, ніж ви можете вказати безпосередньо в соцмережі, то в описі кожного товару ставте посилання на нього ж, але на основному сайті.
Слідкуйте за своєчасним оновленням каталогу товарів у соцмережі. З’явилися нові товари на сайті — додайте їх і на сторінку в соцмережі. Але деякі магазини не викладають у соцмережі абсолютно всі свої товари, а додають лише ті, які вважають ключовим продуктом для свого бізнесу. Така стратегія також має право на життя. Якщо товарів у каталозі на сторінці небагато, то у покупця не розбігатимуться очі, а маючи обмежену кількість варіантів, зробити вибір набагато легше.
Що робити після створення сторінки: взаємодія з аудиторією
Якщо ви хочете справді продавати через соціальні мережі, а не просто мати представництво свого інтернет-магазину, то з аудиторією потрібно взаємодіяти. Що потрібно робити?
1) відповідати на запитання. Один із головних факторів успіху в соціальних мережах — це швидка реакція на будь-які питання користувачів. Поки ви збиратиметеся щось відповісти, потенційний клієнт вже піде в інший, більш «говіркий» магазин. Вважайте, що з кожною хвилиною очікування відповіді, ваш ризик втратити клієнта зростає, особливо якщо конкуренція у вашій ніші дуже висока.
2) проводити опитування. Висока активність у співтоваристві дуже важлива, і підписники не самі її створюватимуть. Вам необхідно їх постійно на це наштовхувати. Запитуйте у своїх постах їхню думку про щось: про ваші товари, про зручність доставки, про необхідність нововведень, підтримуйте діалоги у коментарях.
Стаття з теми:
3) проводити конкурси та акції. Заходи, в яких можна отримати щось безкоштовно або зі знижкою, завжди активізують аудиторію. Які акції може проводити інтернет-магазин? Звісно ж, розігрувати свої товари. Акції та конкурси можуть мати різні цілі, але в соціальних мережах це найчастіше стосується залучення нових підписників до спільноти та отримання нових постійних клієнтів. Адже якщо користувач виграє щось безкоштовно, і цей товар йому сподобається, не виключено, що надалі він здійснюватиме покупки у вашому магазині вже за гроші.
Ідеї проведення акцій/конкурсів у соціальних мережах:
- підпишись на сторінку, зроби репост, і візьмеш участь у розіграші призу;
- підпишись на сторінку, зроби репост та гарантовано отримаєш товар зі знижкою;
- конкурс: розкажи про найцікавіший випадок, пов’язаний з товаром нашого магазину;
- конкурс: відповідай на запитання про товар/компанію/щось інше і візьмеш участь у розіграші призу.
Це найпоширеніші способи проведення акцій для інтернет-магазинів. Вигадати тут можна багато чого — на що вистачить вашої фантазії. Незабаром чекайте на нашому блозі статтю з великим переліком варіантів для акцій та конкурсів у соцмережах. Впевнена, що ви почерпнете собі чимало ідей.
Для ведення спільноти та відповідей на коментарі найкраще завести спеціальні для цього облікові записи. Не використовуйте особисті сторінки або сторінки своїх співробітників. По-перше, інформація, подана на особистій сторінці співробітника, може не збігатися з концепцією інтернет-магазину, або просто нести особистий характер, про який знати вашим клієнтам зовсім не обов’язково. По-друге, користувачам буде легше зрозуміти, що на їхній коментар відповів саме адміністратор сторінки, а не просто інший користувач.
Реклама інтернет-магазину у соціальних мережах
Просування магазину у Facebook та інших соцмережах не буде максимально ефективним, якщо не використовувати платну рекламу. Використовуйте рекламовану рекламу, щоб охоплювати нею лише тих користувачів, які є вашою цільовою аудиторією. Налаштування таргетингу досить гнучкі, можна вибирати стать, вік, сімейний статус, географічні положення, інтереси тощо, тих, кому бажаєте показувати свою рекламу.
Що можна рекламувати?
- саму сторінку магазину;
- окремі товари;
- акції та знижки.
Як найефективніше рекламувати у соціальних мережах — це така тема, що на неї можна написати окрему статтю, і не маленьку. Тому тут я наведу лише основні принципи, яких слід дотримуватись:
- використовуйте яскраве зображення, що привертає увагу;
- у рекламному тексті пишіть конкретно, що ви пропонуєте, і яку вигоду отримає від цього клієнт: не «найкращі товари за низькими цінами» , а «отримай знижку 35% на літні комбінезони»;
- чітко визначте свою цільову аудиторію та не запускайте рекламу на тих, хто свідомо не може бути зацікавлений у вашій продукції. Це буде марна трата часу та грошей.
Щоб краще стежити за тим, що відбувається на сторінці вашого інтернет-магазину, вам знадобляться спеціальні сервіси SMM (моніторинг соцмереж, аналітика, відкладений постінг). Вони бувають різні — платні та безплатні, з різним набором функцій.