Що таке ключові слова в Google Ads та для чого вони потрібні
Ключові слова в Google Ads (стара назва сервісу Google AdWords) — це слова або фрази, за допомогою яких система Google визначає, за якими пошуковими запитами користувач побачить рекламу.
Перш за все давайте розберемося, чим пошуковий запит відрізняється від ключової фрази. Ключову фразу або слово рекламодавець задає під час налаштування реклами в акаунті Google Ads та по ним показується оголошення. Пошуковий запит — це слово або фраза, які користувач пише в пошуковому рядку Google, коли хоче що-небудь знайти в інтернеті.
Основний принцип роботи Google Реклами такий: при збігу ключового слова та пошукового запиту Google покаже рекламне оголошення користувачеві.Щоб реклама приводила на сайт тільки зацікавлених користувачів, важливо не тільки підібрати ключові слова та запустити рекламу, але і правильно використовувати типи відповідності ключових слів в Google Ads. Типи відповідності визначають, наскільки точно ключове слово має збігатися з пошуковим запитом.
У статті на прикладах розберемося, що таке типи відповідності ключових слів в Google Ads, які існують види ключових слів в контекстній рекламі, як вони працюють і в чому переваги або недоліки кожного.
Спробуйте якісний хостинг з рейтингом 9,7 з 10 балів
на основі 1900 відгуків клієнтів!
Типи відповідності ключових слів в Google Ads
Раніше можна було налаштувати чотири типи відповідності ключових слів в контекстній рекламі: широку, фразову, точну та модифікатор широкої відповідності ключових слів. Але з лютого 2021 року Google ввів оновлення — ключові слова з фразовою відповідністю та модифікатор широкої відповідності працюватимуть однаково за принципом оновленої фразової відповідності.
Оновлена фразова відповідність охоплюватиме більше пошукових запитів за рахунок функцій модифікатора, але при цьому в пошуковому запиті буде враховуватися порядок слів. Далі в статті ми детально розглянемо на прикладах, як тепер буде працювати оновлена фразова відповідність.
Ця зміна вже є для акаунтів, які розміщують рекламу англійською, голландською, іспанською, італійською, німецькою, португальською, російською та французькою мовами. Для інших мов оновлення вступить в силу в кінці 2021 року.
З липня 2021 року налаштування широкої відповідності з модифікатором буде недоступним. Тому рекомендуємо вже зараз не використовувати цей тип відповідності, якщо ви вперше запускаєте рекламну кампанію в Google Ads. Якщо в акаунті вже є запущені ключі з модифікатором широкої відповідності, вони продовжать працювати далі, але за новими алгоритмами оновленої фразової. Між однаковими ключами з фразовою відповідністю та модифікатором конкуренції на аукціонах не буде.
Зміни стосуються тільки типів відповідності ключових слів і ніяк не зачіпають мінус-слова.
Після оновлень фактично працює три типи відповідності ключових слів в Google Ads:
- широка відповідність;
- точна відповідність;
- фразова відповідність.
Від вибору типу відповідності ключового слова залежить, наскільки широка аудиторія побачить рекламні оголошення. Тому правильне використання типів відповідності дасть потрібне вашому бізнесу охоплення, допоможе виключити нецільові покази та заощадити рекламний бюджет.
Широка відповідність ключового слова
Перевага цього типу відповідності — охоплення широкої аудиторії. Оголошення показуються за всіма можливими пошуковими запитами: з друкарськими помилками, схожими словосполученнями, синонімами, різним порядком слів, за однокорінними словами або навіть схожими запитами.
Широкий тип відповідності використовується за умовчанням, якщо спочатку не заданий інший.
Це самий «небезпечний» тип відповідності для першого запуску кампанії, він привертає багато нецільових показів реклами. Широкий тип найкраще використовувати для вузьких тематик, якщо потрібно привести на сайт максимум трафіку, але пошукових запитів в мережі дуже мало.
В інших випадках, використовуючи широкий тип відповідності для пошукових рекламних кампаній, потрібно ретельно опрацювати мінус-слова. Вони будуть блокувати показ за невідповідними запитами. Далі в статті ми детально розберемо, що таке мінус-слова в Google Ads та як з ними працювати.
Гугл регулярно оновлює свої алгоритми просування, зараз широка відповідність враховує більше додаткової інформації — наприклад, цільові сторінки на вашому сайті або інші ключові слова в рекламному обліковому записі. Через що релевантність пошукових запитів значно зросла за останні пару років. На практиці, широкий тип відповідності може давати непогані результати тільки в поєднанні з інтелектуальним призначенням ставок.
Уточнювати параметри відповідності ключових слів потрібно тільки для пошукових рекламних кампаній. Орієнтування за ключовими словами в контекстно-медійній мережі та на майданчику YouTube завжди задається у широкій відповідності.
Стаття з теми:
Формат написання ключів в широкому відповідно: без будь-яких символів перед і після ключового слова або фрази.
Наприклад: купити хостинг.
Користувач побачить рекламу за запитами: «віртуальний хостинг», «топ хостерів в Україні», «купити хостинг ціна», «скільки коштує хостинг», «купити домен», «інструкція як налаштувати домен самостійно», «купити сайт за кордоном», «біржа продажу сайтів в Україні».
Як бачите, є запити, які підходять під заданий ключ — наприклад, «віртуальний хостинг», «скільки коштує хостинг» або «купити хостинг ціна», але широкий тип відповідності підтягує і схожі запити, які не відповідають тематиці сайту. Наприклад, «інструкція як налаштувати домен самостійно» або «біржа продажу сайтів в Україні». Такі запити потрібно виключати.
Регістр в ключових словах не враховується для будь-якого типу відповідності. Слова з великої та малої літери система розпізнає однаково. Наприклад, купити хостинг в Україні, купити хостинг в Україні та Купити Хостинг В Україні — ідентичні ключі.
Точна відповідність ключового слова
Цей тип відповідності значно звужує охоплення аудиторії. Але його основна перевага — це точність управління та контроль над рекламними показами та пошуковими запитами. Реклама показується за запитами, які повністю збігаються з ключовим словом, або близькими до нього варіантами.
До близьких варіантів ключового слова відносяться:
- запити в однині та множині;
- однокореневі слова;
- скорочення та абревіатури;
- різна послідовність слів;
- варіанти написання з прийменниками та сполучниками;
- близькі за значенням фрази;
- запити з помилками або синонімами.
Формат написання ключових слів в точній відповідності: слово або фраза в квадратних дужках.
Наприклад: [купити хостинг].
Користувач побачить рекламу за запитами: «купити хостинг», «хостинг купити», «покупка хостингу», «купити hosting», «як купити хостинг», «покупка для хостингу».
Користувач не побачить рекламу за запитами: «купити хостинг в Грузії», «купити віртуальний хостинг», «купити домен», «навіщо купувати хостинг для сайту».
Фразова відповідність ключового слова
Нагадаємо ще раз, що з лютого 2021 року Google змінює принцип роботи фразової відповідності ключового слова . Давайте на прикладах розберемося, що таке оновлена фразова відповідність в Google Ads та як вона працює.
Раніше фразова відповідність чітко фіксувала порядок слів у ключовій фразі. Користувач бачив рекламу за запитом, який в точності збігався з ключем, а також за запитами з додатковими словами перед або після нього. Наприклад, ключ «виділений сервер» викликав рекламу на запити «купити виділений сервер» або «вартість виділеного сервера в Україні», але не було показів за запитом «купити виділений або vps сервер».
Зараз Google розширив механізм роботи фразової відповідності, об’єднавши її функції з функціями модифікатора. Тепер цей тип відповідності, як і раніше, враховує порядок ключових слів, але при цьому додаткові слова можуть стояти перед або після ключового слова, а також розбивати ключове слово, якщо це не змінює його зміст.
Формат написання ключових слів у фразовій відповідности: слово або фраза в лапках.
Наприклад: «купити хостинг».
Користувач побачить рекламу за запитами: «купити послуги хостингу», «купити хостинг-провайдер в Україні», «навіщо потрібна покупка хостингу», «за скільки можна купити hosting», «купити інтернет-хостинг».
Користувач не побачить рекламу за запитами: «купити домен і сайт», «рейтинг хостерів в Україні», «топ-10 інтернет-хостинг».
Спробуйте хостинг з купою принад: автовстановлювачем 330 движків, конструктором сайтів та теплою підтримкою 24/7!
Як Google вибирає ключові слова на аукціоні
В рекламні групи оголошень можна та навіть потрібно додавати різні типи відповідності ключових слів, щоб протестувати ефективність кожного, зрозуміти, які ключі приводять на сайт зацікавлених користувачів і дають хороше охоплення. Щоб раціонально використовувати типи відповідності ключових слів в рекламному акаунті, важливо розуміти, які ключі та за яким принципом Google вибирає на аукціоні.
Аукціон Google — це процедура, під час якої Google вибирає, яке рекламне оголошення та на якій позиції буде відображено за запитом користувача. Аукціон проводиться кожного разу, коли користувач вводить запит в рядок пошуку.
Послідовність вибору системою Google ключового слова під час аукціону:
1. В першу чергу Google завжди використовує ключове слово з точним типом відповідності, навіть якщо в акаунт додано інші ключі, які відповідають запиту.
Приклад. Користувач ввів в рядку пошуку запит Купити хостинг . У рекламному акаунті є такі ключові слова: [купити хостинг], [купити хостинг в Україні], «купити хостинг», «купити хостинг в Україні». В аукціоні братиме участь ключ [купити хостинг], тому що він повністю збігається з пошуковим запитом і є пріоритетним.
2. Google використовує ключове слово з точним типом відповідності, яке збігається із запитом, але містить помилку.
Приклад. Користувач ввів в рядку пошуку запит Хостинг-провайдер в Україні . У рекламному акаунті є ключові слова з точною відповідністю [Хостінгправайдер в Україні] і з широким — Хостинг-провайдер в Україні. В аукціоні братиме участь [Хостінгправайдер в Україні], навіть якщо широкий тип відповідності повністю збігається із запитом.
3. Використовується ключове слово з найвищим рейтингом оголошення.
Рейтинг оголошення — це показник в системі алгоритмів Google, який динамічно розраховується кожен раз, коли користувач набирає запит і ваше оголошення бере участь в аукціоні. На значення рейтингу оголошення безпосередньо впливають: ставка, очікувана клікабельність на момент аукціону, релевантність оголошення, якість цільової сторінки, конкуренція на аукціоні, налаштування таргетингу та інше. Ви ніде не зможете подивитися значення рейтингу, це внутрішня метрика Google.
Але на рейтинг оголошення можна впливати. Для цього працюйте над характеристиками оголошення:
- Підвищіть релевантність оголошення. Чим точніше оголошення відповідає пошуковому запиту користувача, тим вище буде рейтинг оголошення.
- Покращуйте якість цільової сторінки. Цільова сторінка повинна відповідати змісту вашого оголошення, щоб користувач міг швидко та легко знайти потрібну інформацію.
Приклад. Користувач ввів в рядку пошуку запит Віртуальний хостинг в Україні . У рекламному акаунті є ключові слова з точною відповідністю [український віртуальний хостинг] та з фразовою — «послуги віртуального хостингу в Україні». При цьому рейтинг оголошення для ключа в точній відповідності становить 1, а для ключа з фразовою відповідністю — 2. В аукціоні братиме участь «послуги віртуального хостингу в Україні», тому що ключ з точною відповідністю не збігається із запитом або його варіантом з помилкою.
Стаття з теми:
Як додати ключові слова в Google Ads
Щоб додати ключові слова в кабінеті Google Реклами, виберіть необхідну кампанію та групу оголошень, відкрийте вкладку «Ключові слова», потім «Ключові слова в пошуковій мережі». Для кампаній у контекстно-медійній мережі та відеокампаній цей розділ називається «Ключові слова в КМС / Відео». Після чого натисніть знак «+».
Введіть або вставте ключові слова по одному в рядку. Якщо додаєте ключі під фразову відповідність, не забудьте взяти їх в лапки, якщо в точній відповідності — в квадратні дужки. Для широкого типу відповідності залиште слово або фразу без будь-яких символів. Натисніть «Зберегти».
Щоб змінити тип відповідності заданих ключових слів, скористайтеся масовим редагуванням. Для цього відзначте галочками потрібні ключі, виберіть пункт «Змінити», потім «Змінити типи відповідності» та задайте потрібний.
Що таке мінус-слова в контекстній рекламі та для чого вони потрібні
Мінус-слова блокують показ оголошень за запитами, що не відповідають ключовим слова. За допомогою мінус-слів ви можете обмежити показ реклами незацікавленим користувачам і заощадити рекламний бюджет.
Мінус-слова, на відміну від ключових слів, не враховують близькі варіанти, написання з помилками та словоформи для Google Ads. До словоформ відноситься відмінювання слів. Наприклад, якщо в мінус-слова занесено «Одеса», то за пошуковими запитами «купити хостинг в Одессе», «замовити хостинг через Одесу» оголошення будуть відображатися. Відповідно в мінус-слова потрібно додати і «Одеса», і «Одессе», і «Одесу».
Спробуйте швидкий хостинг на чистих SSD-дисках!
Наша тепла підтримка на зв’язку 24/7
Типи відповідності мінус-слів в Google Ads
Є три типи відповідності мінус-слів в Google Ads:
- широка відповідність;
- точна відповідність;
- фразова відповідність.
Широка відповідність мінус-слів в Google Ads
Широкий тип відповідності мінус-слів використовується за умовчанням, якщо спочатку не заданий інший.
Широка відповідність блокує показ будь-якої реклами за запитами, в яких міститься мінус-слово. Причому це може бути як окреме слово, так і словосполучення. Якщо використовується словосполучення, то реклама не відобразиться, навіть якщо частини мінус-слова в запиті стоять в іншому порядку. Дивіться приклади нижче.
Формат написання мінус-слів в широкій відповідності: без будь-яких символів перед і після слова або фрази.
Наприклад: хмарний хостинг.
Користувач побачить рекламу за запитами: «український віртуальний хостинг», «компанія для хмарного хостингу», «купити хостинг ціна», «скільки коштує хостинг».
Користувач не побачить рекламу за запитами: «купити хмарний хостинг», «як вибрати хмарний або віртуальний хостинг», «хмарний хостинг», «хостинг хмарний».
Точна відповідність мінус-слова
Точний тип відповідності мінус-слів блокує показ реклами за запитами, які містять точно таке ж написання і порядок слів.
Формат написання мінус-слова в точній відповідності: слово або фраза в квадратних дужках.
Наприклад: [wordpress хостинг].
Користувач побачить рекламу за запитами: «купити хостинг», «вордпресс хостинг», «покупка wordpress хостингу», «хостинг wordpress» та інші.
Користувач не побачить рекламу за запитом: «wordpress хостинг».
Фразова відповідність мінус-слова
Фразова відповідність блокує показ реклами, якщо запит містить всі частини мінус-слова в заданому порядку. До і після мінус-слова можуть стояти додаткові слова.
Формат написання мінус-слова у фразовій відповідності: слово або фраза в лапках.
Наприклад: «віртуальний хостинг».
Користувач побачить рекламу за запитами: «хостинг віртуальний», «купити послуги хостингу», «хмарний хостинг», «замовлення віртуального хостингу», «який обрати віртуальний або хмарний хостинг» та інші.
Користувач не побачить рекламу за запитами: «віртуальний хостинг», «який кращий віртуальний хостинг», «віртуальний хостинг топ-10» та інше.
Як перевірити, що додані мінус-слова не блокують покази за потрібними ключовими словами
Після створення рекламної кампанії обов’язково зверніть увагу на вкладку повідомлень в кабінеті Google Ads. Червоний знак оклику означає, що Google хоче дати вам будь-які рекомендації щодо поліпшення налаштувань в рекламному обліковому записі.
Якщо ви помилково додали такі ж мінус-слова, як і ключові слова, Google покаже повідомлення «Конфлікт N ключових слів». Натисніть «Подивитися», відкриється вікно, де детально описується причина конфлікту мінус-слів з пропозицією їх видалити. Цю рекомендацію можна сміливо застосовувати. Натисніть кнопку «Застосувати все».
Зверніть увагу, що повідомлення про конфлікт мінус-слів може з’явитися не відразу, тому уважно стежте за вкладкою рекомендацій.
Не всі рекомендації Google однаково корисні. Перш ніж прийняти будь-яку, уважно ознайомтеся та проаналізуйте її. Користуйтеся лише рекомендаціями, які дійсно важливі та можуть підвищити ефективність реклами в обліковому записі.
Як додати мінус-слова в Google Ads
Щоб додати мінус-слова в рекламному кабінеті Google Ads, виберіть потрібну кампанію та групу оголошень, відкрийте вкладку «Ключові слова» та зайдіть в розділ «Мінус-слова». Натисніть знак «+».
Введіть або вставте мінус-слова у вікно введення по одному в рядку, вказуючи необхідний тип відповідності. Натисніть «Зберегти».
Любите продавати?
Тримайте хостинг для інтернет-магазину з гарантованим аптаймом та +30% економії при оплаті на рік
Що таке списки мінус-слів і для чого вони потрібні
Списки мінус-слів зручно використовувати, коли потрібно додати однакові мінус-слова в різні рекламні кампанії. Досить один раз сформувати список і потім підключити його до всіх відповідних рекламних кампаній в обліковому записі.
Одні й ті самі списки мінус-слів можна підключати до різних типів кампаній: пошукових, торгових, медійних або відеокампаній.
У рекламному акаунті можна створити до 20 списків. Максимальна кількість мінус-слів в одному списку — 5000 слів.
Щоб створити список мінус-слів в Google Ads, зайдіть в «Інструменти» на панелі управління у верхньому правому кутку та в розділі «Загальна бібліотека» виберіть вкладку «Списки мінус-слів». Натисніть знак «+» для створення нового.
Введіть назву списку та додайте мінус-слова у вікно введення, вказуючи необхідний тип відповідності. Натисніть кнопку «Зберегти».
Щоб підключити створений список до рекламних кампаній, виділіть його галочкою та натисніть «Застосувати до кампаній». Виберіть зі списку необхідні кампанії та натисніть «Застосувати».
Якщо потрібно додати нове мінус-слово, не обов’язково створювати новий список, можна редагувати вже існуючий. Внесені до списку зміни автоматично застосуються до всіх підключених раніше кампаній.
Для редагування зайдіть в потрібний список. Щоб додати нове слово скористайтеся кнопкою «+». Щоб видалити слово, виділіть галочкою та натисніть «Змінити», потім «Видалити».
Що запам’ятати
- З лютого 2021 року Google об’єднує функції фразової відповідності ключового слова та модифікатора широкої відповідності. З липня 2021 року налаштування широкої відповідності з модифікатором буде недоступним.
- Вибирайте тип відповідності ключового слова в залежності від тематики та цілей вашого бізнесу. Від вибору типу відповідності залежить, наскільки близько буде ключ відповідати пошуковому запиту користувача та наскільки широка аудиторія побачить ваші рекламні оголошення.
- За замовчуванням використовується широкий тип відповідності ключових слів і мінус-слів.
- Вносьте різні варіанти написання мінус-слів. Вони, на відміну від ключових слів, не враховують близькі варіанти, словоформи та написання з помилками. Це виключить на етапі налаштування невідповідні запити та допоможе заощадити ваш рекламний бюджет.
- Підходьте до вибору мінус-слів уважно. Якщо мінус-слів забагато, вашу рекламу побачить мало користувачів.