Що таке Google Ads та принципи роботи контекстної реклами в Google
Google Ads — це сервіс від компанії Google з набором інструментів для створення реклами в пошуковій системі Google, на партнерських сайтах у контекстно-медійній мережі та в YouTube. Користувачі бачать контекстну рекламу у відповідності зі своїми пошуковими запитами, інтересами або поведінкою в мережі.
Для початку давайте розберемося, в чому перевага використання Google Реклами, які загальні принципи та можливості контекстної реклами в Google:
- Реклама показується тільки для цільової аудиторії та потенційно зацікавлених користувачів.
- У більшості форматів оголошень рекламодавець платить ціну за клік, CPC — Cost Per Click, тобто безпосередньо за перехід на сайт, а не за показ оголошення.
- Вартість кліка визначає рекламодавець.
- Рекламні кампанії Google працюють за принципом аукціону. Рекламодавець задає ціну кліка, яка впливає на позицію у видачі.
Рекламне оголошення з більшою ставкою не завжди виграє аукціон. На розподіл місць впливає сукупність факторів: релевантність посадкової сторінки, відповідність ключових слів і оголошення, прогнозована клікабельність. Тобто чим якісніше ключі, текст оголошення та посадкова сторінка, тим менше рекламодавець заплатить за клік на аукціоні для першої позиції.
- Варіація налаштувань — рекламодавець самостійно задає геотаргетинг, налаштування часу показу оголошень, мовні налаштування та аудиторії.
Спробуйте якісний хостинг з рейтингом 9,7 з 10 балів
на основі 1900 відгуків клієнтів!
Що таке місця розміщення рекламних оголошень і які види плейсментів існують
Реклама в Гугл показується щодня мільярдам користувачів на різних рекламних майданчиках — наприклад, при введенні запиту в пошуковому рядку, при перегляді пошти Gmail, при запуску роликів на YouTube або на інформаційних сайтах. Кожен майданчик має різну аудиторію. Ви повинні спочатку правильно вибрати місце розміщення реклами, щоб показувати оголошення зацікавленим користувачам.
Розглянемо докладно, які типи плейсменту в Google існують і в якому вигляді клієнт побачить рекламу.
Пошукова видача Google
Текстові рекламні оголошення в пошуковій видачі Google можуть показуватися над органічною видачею та займати перші чотири позиції, а також відображатися під органічної видачею та займати три нижні позиції. Саме за перші чотири позиції змагаються рекламодавці, так як це візуально помітний блок для користувача.
У нижньому блоці показується реклама, котрій не вистачило ставок або показника якості оголошення на аукціоні для першого блоку.
У пошуковій видачі також відображаються товарні оголошення. Вони виглядають як картинки з докладним описом товару та займають верхню позицію видачі над пошуковими рекламними оголошеннями, або ж рекламний блок праворуч.
Пошукові партнери Google
Повного списку пошукових партнерів Google в загальному доступі не існує. Google тримає в таємниці цю інформацію. Згідно з офіційною довідкою:
Сайти пошукових партнерів — це сайти партнерів Google в пошуковій мережі, на яких показуються ваші оголошення та інформація про товари, що розміщена безкоштовно. Завдяки таким сайтам рекламу вашої продукції бачить більш широка аудиторія: на сотнях ресурсів, котрі належать до Google, а також на YouTube та в інших сервісах Google.Контекстно-медійна мережа
Рекламні оголошення на сайтах партнерів займають спеціальні блоки, які сайти підключають після подачі заявки в Google. Кожен сайт-партнер проходить перевірку і має відповідати умовам участі в програмі, тобто Google виключає сайти з неякісним або забороненим контентом.
Реклама з’являється на новинних порталах, сайтах погоди, інформаційних сайтах. За даними Google на 2021 рік у контекстно-медійну мережу входить більше двох мільйонів сайтів-партнерів.
Реклама в Gmail
Рекламні оголошення в Gmail відображаються у вигляді тізерів в окремій вкладці «Промоакції» або «Соцмережі». Тизер містить частину інформації про продукт, але при цьому сам товар повністю не демонструється. Щоб побачити рекламу повністю, потрібно відкрити лист. Такі листи маркуються міткою «Реклама».
Google Карти
Користувачі бачать рекламні оголошення на Google Картах з точною адресою закладу, офісу чи магазину, назвою, інформацією про години роботи і телефоном. Реклама у Google Картах — це найчастіше реклама локального бізнесу.
Рекламний майданчик YouTube
Це майданчик для розміщення відеореклами, який, за офіційною статистикою YouTube, щомісяця відвідує близько двох мільярдів авторизованих користувачів. Тут ви можете налаштувати різні види таргетингу — наприклад, вік і стать аудиторії, інтереси глядачів, списки ремаркетингу. Також YouTube дає великий спектр налаштувань оголошень: показ перед роликом, після або під час, з можливістю пропуску або без, показ в результатах пошуку YouTube або в інших пропозиціях.
Цілі рекламних кампаній в Google Ads
Є шість цілей рекламних кампаній в Google:
- Продаж. Основне завдання — збільшити продажі на сайті, в додатку, по телефону або в офлайн-магазині. Google взаємодіє як з новими користувачами, так і з клієнтами, які раніше цікавилися товарами або послугами на вашому сайті.
- Потенційні клієнти. Основне завдання — знайти потенційних клієнтів і підтримати їх інтерес до товарів і послуг за допомогою підписок або збору контактів.
- Трафік сайту. Основне завдання — залучити потенційних клієнтів на сайт.
- Інтерес до бренду та товарів. Основне завдання — розповісти потенційним клієнтам про переваги ваших товарів і послуг.
- Впізнаваність бренду та охоплення. Основне завдання — розширити коло користувачів, знайомих з товаром і послугою, розповісти про нові пропозиції та акції.
- Реклама додатків. Основне завдання — збільшити кількість установок програми.
Вказати мету потрібно при створенні кампанії. Для цього зайдіть в розділ «Усі кампанії» на панелі управління зліва, виберіть вкладку «Кампанії» і натисніть кнопку «+». У вікні відзначте необхідну мету.
Купуйте хостинг у HOSTiQ за вигідною ціною
і з компетентною підтримкою 24/7!
Типи рекламних кампаній в Google Ads
Є п’ять видів реклами в Google Ads:
- пошукова реклама;
- торгова реклама;
- реклама в контекстно-медійній мережі;
- відеореклама;
- реклама мобільних додатків.
Від виду реклами в Гугл залежить, на яких майданчиках будуть показуватися оголошення і як відображатися користувачеві, які алгоритми Google буде використовувати для досягнення мети, а також які варіанти ставок і показу будуть доступні.
Важливо розуміти, що немає універсальної схеми вибору рекламної кампанії в Google Ads або комбінації кампаній. Все буде залежати від конкретного проекту та тематики, структури сайту та цілей. Давайте розглянемо кожен тип кампанії детально, перерахуємо переваги та недоліки, порівняємо види між собою. Це допоможе вам визначитися, з чого почати, та підібрати оптимальну стратегію запуску кампанії для вашого бізнесу.
Пошукова реклама Google або рекламні кампанії в пошуковій мережі
Користувач бачить рекламу при збігу запиту, який він вводить в рядку пошуку Google, і ключового слова рекламної кампанії. Детальніше про те, що таке пошукова реклама, як і де вона відображається, ми розповіли в пункті «Пошукова видача в Google».
Основна перевага пошукової реклами — це вже сформований намір користувача купити або дізнатися більше інформації про товар або послугу. Тобто у потенційного клієнта є попит і вам потрібно в рекламі максимально розкрити ваші переваги перед конкурентами. Наприклад, якщо людина вводить в пошук запит «барбершоп харків», то він, ймовірно, шукає інформацію про вартість послуг, години роботи або відгуки, щоб зробити свій вибір.
Рекламу в пошуковій мережі Google за типами оголошень можна умовно розділити на три види: з текстовими оголошеннями, з динамічними оголошеннями і пошукова кампанія тільки з номером телефону.
Пошукова кампанія з текстовими оголошеннями. Це найпопулярніший вид. Оголошення складається з обов’язкових полів: Тема 1, Заголовок 2, Заголовок 3, Опис 1, Опис 2, URL сайту. І необов’язкових: Шлях 1, Шлях 2, додаткові розширення оголошення.
Адаптивні пошукові оголошення — це різновид текстових оголошень. У пошуковій видачі вони для користувача виглядають так само, як і звичайні пошукові оголошення. Цей тип оголошення відрізняється тільки налаштуванням в Google Ads. Ви вводите від 3 до 15 варіантів заголовку довжиною не більше 30 символів і від 2 до 4 варіантів опису довжиною не більше 90 символів. Google автоматично буде генерувати різні комбінації оголошень, після чого ви зможете подивитися найбільш ефективні комбінації і використовувати їх в подальшому.
Пошукова кампанія з динамічними оголошеннями (DSA — Dynamic Search Ads). Користувачі бачать цей тип оголошень у видачі так само, як і текстові оголошення. Але різниця в тому, що ці оголошення автоматично створюються на підставі контенту сайту відповідно до запиту користувача.
Нижче приклад динамічних пошукових оголошень у видачі Google. Зверніть увагу, що пошуковий запит не збігається з заголовком оголошення, але цей запит міститься в статті на сайті, тому Google визначив статтю як релевантну.
При створенні оголошення потрібно заповнити з обов’язкових рядків тільки Опис 1 і Опис 2. Рядки заголовків і URL сайту генеруються автоматично.
Динамічні оголошення підходять для інтернет-магазину з широким асортиментом. Цей тип кампанії заощадить ваш час при першому запуску реклами. Але на сторінках сайту повинно бути достатньо багато релевантного текстового контенту, щоб Google міг визначити слова та фрази для таргетингу.
Пошукова кампанія з номером телефону. Клієнти бачать такі оголошення тільки на мобільних пристроях. При натисканні на заголовок або кнопку «Подзвонити» користувач не переходить на сайт, а відразу дзвонить за вказаним номером телефону. Цей варіант реклами підходить для термінових, попитних послуг — наприклад, служба таксі, замовлення їжі, невідкладна лікарська допомога, виклик сантехніка.
При створенні оголошення потрібно ввести номер телефону, назву організації та короткий опис з перевагами послуг. Також додайте сторінку сайту, яка містить номер телефону, для підтвердження інформації системою Google.
Докладну інструкцію про те, як створити першу пошукову кампанію в Google Ads, читайте в статті по темі:
Торгова кампанія або реклама в Google Shopping
Користувач бачить оголошення в торгових рекламних кампаніях як картинки-банери з повною інформацією про продукт. Навіть не переходячи на сайт, покупець відразу бачить зображення товару, його ціну, короткий опис, знижкові пропозиції, назву продавця, рейтинг товару. Все це сприяє тому, що на сайт переходять тільки зацікавлені в конкретному товарі користувачі.
Переваги торгової кампанії:
- Низька вартість кліка в порівнянні з іншими типами рекламних кампаній в Google.
- Користувач бачить фото товару, не переходячи на сайт, тобто відразу візуально оцінює, чи підходить йому товар.
- Покупець завжди бачить тільки актуальну інформацію про товар. Дані автоматично підтягуються з фіда даних, який регулярно оновлюється (що таке фід даних і для чого він потрібен розберемо в статті нижче).
- Якщо в товарному фіді кілька товарів, які відповідають пошуковому запиту користувача, то у видачі можуть бути показані відразу кілька позицій одного рекламодавця.
- Google Shopping і пошукова кампанія не конкурують між собою. Якщо пошуковий запит збігається з даними фіда та ключовим словом, користувач одночасно побачить оголошення двох типів кампаній. Це збільшує охоплення потенційних клієнтів.
Для запуску торгової рекламної кампанії в Google Ads потрібно попередньо зареєструвати аккаунт в Google Merchant Center і створити торговий фід даних.
Відразу уточнимо, що таке і для чого використовується Google Merchant Center. Це окремий сервіс Google, де зберігається вся інформація про товари рекламодавця. Всі дані про товари записуються у фід даних — файл-таблицю з набором обов’язкових і додаткових атрибутів, які дають повну інформацію про товари. Це такі атрибути, як назва і ціна товару, його опис, статус наявності, код виробника, зображення та інші.
Реклама в контекстно-медійній мережі
Реклама в контекстно-медійній мережі (ви можете зустріти також назву банерна реклама, Google Display Network або GDN) — це реклама, спрямована на певні аудиторії. Таргетинг в контекстно-медійній мережі приваблює нову аудиторію, тих людей, хто ще не чув про вашу компанію, товар або послугу.
З цього випливають основні відмінності пошукової реклами від GDN в Google Ads — користувачі в пошуковій мережі вже мають сформований попит, а медійна реклама звертається до людей, які ще не прийняли рішення про покупку або навіть не знають про товар. Тобто медійна реклама допомагає сформувати попит і перевести «холодну» аудиторію в «гарячу».
Контекстно-медійна або банерна реклама розміщується на новинних і розважальних порталах, на інформаційних або тематичних сайтах, каналах і відео на YouTube, в додатках.
Переваги реклами в контекстно-медійній мережі:
- Залучення потенційно нових клієнтів.
- Низька ціна кліка в порівнянні з пошуковою рекламою при більшому показі рекламного оголошення.
- Можливість повернути на сайт користувача, який відвідував сайт раніше.
- Оповіщення нової або цільової аудиторії про акційні пропозиції і знижки.
- Збільшення впізнаваності бренду.
Також для банерної реклами можна детально налаштувати таргетинг цільової аудиторії.
Варіанти таргетингу в контекстно-медійній мережі:
- Демографічний. Реклама показується аудиторії, що відповідає заданим параметрам за віком, статтю, наявністю дітей, рівнем сімейного доходу. Останнє налаштування працює тільки для США, тому що в Україні реальні дані про доходи не фіксуються.
- Місця розміщення. Реклама показується на заданих сайтах-партнерах в контекстно-медійній мережі, на сторінках певних YouTube каналів або відео, в обраних додатках.
- Таргетинг за ключовими словами. Реклама показується на сайтах, в контенті яких містяться ключові слова. Але також вона може з’являтися і на сайтах, де заданих слів немає. Це пов’язано з тим, що алгоритми Google враховують ресурси, які недавно відвідували користувачі, і визначають схожі інтереси. Наприклад, якщо велика кількість людей після пошуку хостингу заходять на сайт про риболовлю, то з часом Google може почати розміщувати на сайтах про риболовлю рекламу хостингу.
- Таргетинг за інтересами. Показ реклами можна налаштувати на відповідні групи інтересів. Google пропонує широкі налаштування таргетингу — наприклад, освіту, наявність дітей, сімейний стан, які інтереси у користувачів або який товар вони шукають. Список інтересів в налаштуваннях настільки великий, що кожен зможе скласти портрет цільової аудиторії для свого бізнесу.
У таргетинг за інтересами також входить налаштування за критерієм «Як користувач взаємодіє з компанією?». Це кампанії ремаркетингу.
Кампанії ремаркетингу показують рекламу користувачам, які були на сайті рекламодавця. Мета таких кампаній повернути на сайт клієнта, який вже знайомий з брендом або товаром, і підштовхнути до прийняття рішення.
Щоб запустити кампанії ремаркетингу, потрібно налаштувати аудиторії. Аудиторії ремаркетингу можуть бути абсолютно різніми, це залежить від цілей вашого бізнесу. Ось кілька варіантів: «Користувач додав товар в корзину, але не купив»; «Користувач відвідав сайт, але не додав товар в корзину»; «Користувач купив товар А, але не купив товар Б».
Наприклад, створіть аудиторію «Користувач додав товар в корзину, але не купив товар» і запустіть банер з пропозицією отримати знижку 5-10% при оформленні замовлення. Імовірність конверсії виросте.
Продумайте спочатку, які дії робить користувач у вас на сайті та яких користувачів вам вигідніше повернути для завершення покупки.
Щоб створити аудиторію ремаркетингу, зайдіть в розділ «Інструменти» в Google Ads та виберіть вкладку «Менеджер аудиторій».
Натисніть кнопку «+» для створення нової аудиторії, виберіть «Відвідувачі сайту» та задайте комбінацію умов для вашої аудиторії.
Відеокампаніі
За допомогою рекламних кампаній на YouTube можна збільшити охоплення аудиторії, привернути нових клієнтів, розповісти користувачам про бренд, підвищити інтерес до товарів або послуг. Відеореклама показується в YouTube і на партнерських сайтах.
Є шість форматів відеореклами в Google:
- Оголошення In-Stream з можливістю пропуску. Показуються на початку, всередині або після закінчення відео на YouTube. Користувач може пропустити оголошення через 5 секунд після початку реклами.
- Оголошення In-Stream без можливості пропуску. Показуються на початку, всередині або наприкінці ролика. Максимальна тривалість ролика — 15 секунд. Користувач не може пропустити рекламу.
- Оголошення Video Discovery. Оголошення має вигляд зменшеного зображення кадру з ролика. При натисканні воно відтворюється на сторінці каналу або сторінці перегляду YouTube. Реклама показується в результатах пошуку YouTube, в списку схожих відео YouTube або на головній сторінці мобільної версії YouTube.
- Оголошення-заставки. Показуються на початку, всередині або в кінці відео. Максимальна тривалість заставки — 6 секунд. Користувач не може пропустити рекламу.
- Оголошення Out-Stream. Реклама показується на мобільних пристроях і поза майданчиком YouTube, тільки на сайтах і в додатках партнерських відеоресурсів Google.
- Оголошення Masthead. Реклама показується тільки на головній сторінці YouTube. Цей вид реклами можна зарезервувати лише за допомогою торгового представника Google.
Аудиторії таргетингу налаштовуються так само, як для реклами в контекстно-медійній мережі.
Рекламні кампанії для мобільних додатків
Користувачі бачать рекламні оголошення для мобільних додатків в пошуковій видачі, Google Play, YouTube і в контекстно-медійній мережі. На відміну від інших типів рекламних кампаній в Google для налаштування кампанії для додатків не потрібно створювати окремі оголошення. Потрібно тільки додати кілька варіантів тексту, зображень, відео, вказати вихідну ставку та бюджет, вибрати мову та місце розташування. Після чого Google автоматично генерує різні комбінації з усіх приєднаних вами об’єктів і вибирає для показу найбільш ефективні з метою максимального прибутку від завантажень додатка.
Розумні рекламні кампанії
Розумні кампанії — це автоматизовані рекламні кампанії, які працюють за певними алгоритмами Google. Система використовує автоматичні стратегії призначення ставок залежно від обраної мети кампанії. Також алгоритми самі підбирають для реклами аудиторію, яка з більшою ймовірністю здійснить покупку на сайті, за інтересами, віком та поведінкою.
Є два типи розумних кампаній в Google Ads:
- розумні кампанії в контекстно-медійній мережі (smart GDN);
- розумні торгові кампанії (smart shopping campaigns).
Щоб розумні рекламні кампанії працювали ефективно, потрібно накопичити достатньо статистики в аккаунті Google Ads. Немає сенсу запускати розумну кампанію в новому аккаунті, тому що у алгоритмів Google ще немає даних для навчання. Наприклад, для запуску розумної торгової кампанії потрібно не менше 20 конверсій за останні 45 днів за звичайною торговою кампанією.
Як працюють автоматичні стратегії призначення ставок в розумних кампаніях Google Ads
В розумних рекламних кампаніях можна налаштувати такі стратегії, як «Цільова ціна за конверсію», «Максимальна цінність конверсії», «Максимум конверсій» або «Цільова рентабельність інвестицій у рекламу». Алгоритми Google підвищують ставки в момент, коли є висока ймовірність конверсії, і знижують їх в іншому випадку.
Навчання розумних кампаній триває приблизно 14 днів або поки в рекламній кампанії не буде близько 50 конверсій. У цей період важливо не вносити ніяких змін.
Переваги розумних кампаній:
- Мінімальні витрати часу на налаштування та керування кампаніями.
- Автоматичний підбір ефективного таргетингу в процесі та після навчання алгоритмів Google.
- Швидке створення оголошень. Для оголошень у контекстно-медійній мережі досить прописати кілька заголовків і описів, додати варіанти зображень або відео. Після чого Google сам генерує різні комбінації з усіх приєднаних вами об’єктів і вибирає для показу найбільш ефективні. Для торгових кампаній потрібно довантажити фід даних з інформацією про товари та Google автоматично створить товарні банери-оголошення.
Який тип рекламної кампанії вибрати залежно від мети
Google рекомендує вибирати тип кампанії в залежності від вашої мети реклами. Від цього буде залежати, які алгоритми просування Google працюватимуть для оптимізації і досягнення результату.
Типи рекламних кампаній і доступні для них цілі:
- Цілі для кампаній у пошуковій мережі: продажі, потенційні клієнти та трафік сайту.
- Цілі для кампаній у контекстно-медійній мережі: продажі, потенційні клієнти, трафік сайту, інтерес до бренду та товарів, впізнаваність бренду й охоплення.
- Цілі для торгових кампаній: продажі, потенційні клієнти та трафік сайту.
- Цілі для відеокампаній: продажі, потенційні клієнти, трафік сайту, інтерес до бренду та товарів, впізнаваність бренду й охоплення.
- Цілі кампаній для додатків: просування додатків.
- Цілі для розумної кампанії: продажі, потенційні клієнти.
Нижче в таблиці представлена наочна схема варіантів кампаній в залежності від мети.
Що запам’ятати
- Вибирайте тип рекламних кампаній в залежності від цілей вашого бізнесу. Для користувачів з уже сформованим попитом на товар або послугу найкраще підійде запуск пошукових і торгових рекламних кампаній. Реклама в контекстно-медійній мережі та на YouTube допоможе сформувати попит і перевести «холодну» аудиторію в «гарячу».
- Комбінуйте запуск різних типів кампаній для більшої ефективності реклами.
- Намагайтеся повернути користувача, який був уже на сайті, але не купив товар. Запускайте рекламні кампанії ремаркетингу з цікавими пропозиціями в контекстно-медійній мережі — це збільшить ймовірність конверсії.
Спробуйте швидкий хостинг на чистих SSD-дисках!
Наша тепла підтримка на зв’язку 24/7